A CRM jelentése
A CRM (Customer Relations Management) angol nyelvű kifejezés rövidítése. Magyarul ügyfélkapcsolat-kezelésnek nevezzük.
Az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) kifejezés a vállalat saját partnereivel folytatott tevékenységeinek összességét jelöli. A CRM rendszer egy olyan speciális szoftver, aminek célja, hogy elősegítse ezt a sokrétű tevékenységet a vállalatban, valamint tárolja a meglévő és leendő ügyfelekkel kapcsolatos adatokat.
Mire terjed ki egy CRM?
A modern CRM funkciói ma már kiterjednek a legkülönbözőbb vállalati területek támogatására legyen az üzemeltetés, értékesítés és marketing vagy garanciális ügyintézés, újraértékesítés, stb.
CRM rendszer – miért használd a cégedben?
A CRM egyetlen rendszerben elérhetővé tesz és kezel valamennyi adatot és információt, ami segíti a vállalkozásod hatékony működését, folyamatait. Hasznos a munkatársaidnak, hasznos a vevőidnek és a vezetői döntéseket is támogatja.
Működése történhet lokális rendszerben, egy vagy több telephelyen gépekre történő- vagy felhőalapú telepítéssel.
A CRM a hatékony folyamatokat és ügyvitelt biztosítja a cégedben. Nem marad el az ajánlatok utókövetése, minden érintett hozzáfér az aktuális ügyféleseményekhez, akár marketing kampány adatokhoz is.
Leggyakoribb CRM funkciók:
- Sales és marketing adatok kezelése, elemzése
- Ügyfélszolgálat – call center
- Általános projekt- és feladatkezelés
A CRM használata mikro-vállakozások számára természetesen nem az első pillanattól javasolt, viszont ahogy növekszik az ügyfélkör és vele a vállalat, úgy elérkezik az a pont, ahol egy vállalati rendszer használata hatványozottan megtérülő tud lenni.
A piac számos nagyon jó rendszert kínál ma, amit a céged szolgálatába helyezhetsz. A CRM rendszerek használata költség oldalon is jóval kedvezőbbé vált, mint például 15-20 évvel ezelőtt, amikor döntően nagyvállalatok körében tudott elterjedni a használata.
Általában milyen adatokat kezel egy CRM?
- A szoftver kezeli az ügyféladatokat – potenciális és meglévő ügyféladatok
- kezeli a vonatkozó marketing kampányokat
- ügyfélszolgálati eseményeket, kontaktusokat
- telefonos kapcsolatfelvételek folyamatainak nyomon követését
- upsell (felülértékesítési) eseményeket, ajánlatokat
- Valamennyi területet elemzési funkciókkal támogat
- Általános és projektfeladatok kezelése
CRM rendszerek típusai:
A kiválasztás előtt érdemes tájékozódni, hogy a három CRM alaptípus közül melyikre van igazán szüksége a cégnek:
- Üzemeltetéshez, operációhoz használható CRM
- Együttműködéseket támogató CRM
- Elemzést támogató CRM
Mik a CRM rendszer bevezetéséből adódó előnyök?
Természetesen cég- és iparágfüggő, de általánosan elmondható, hogy a CRM használatával az átlagos ügyviteli hatékonyság javul, ami versenyképesebbé teheti a céget. Javulhatnak (csökkenhet) a fajlagos költségek. Az átlátható és mindenki számára elérhető adatok a döntéshozatalt is könnyebbé teszik.
A cég működése olajozottabbá válik, az ügyfél-élmény javul, ezáltal a cég magasabb megtérülési szintre juthat.
TOP10 nemzetközi CRM rendszer
A piacvezető lista évről évre változhat, de jelenleg a következő A TOP10 a CRM rendszerek között:
- Salesforce Sales Cloud – Átfogó CRM szoftver sok funkcióval
- PipeDrive – Sales központú ügyfélkezelő rendszer
- Zoho CRM – kkv-k részére fejlesztett rendszer Zoho platform felhasználói számára
- Zendesk Sell – Saját platformmal rendelkező CRM
- Hubspot CRM – Elterjedt nemzetközi CRM szoftver kisvállalkozások számára
- Freshworks Freshsales – Ideális a P2P kiemelt ügyfélkapcsolatok építéséhez
- Maximizer CRM – A legjobb CRM üzleti intelligenciához
- Monday Sales CRM – Letisztult, de hatékony CRM fókuszban az értékesítési funkciókkal
- Less Annoying CRM – Könnyen kezelhető CRM leggyakoribb funkciókkal
- Keap – CRM szoftver elsősorban e-mail marketinghez
Magyar CRM rendszerek
Magyar nyelven és magyar piacra fejlesztett CRM szoftvereket is találhatunk. Ezek egyértelmű előnye, hogy nem nyelvesítve vannak magyarra, hanem eredetileg a magyar vállalatok számára készültek. Mind más-más erősséggel és fókusszal:
- Mini CRM
- Qlick CRM
- PipeDrive CRM
- HyperTeam
- MomoCRM
- Opteamus