A B C D E H K M N P R S U W
Ch Cr

CRM

A CRM jelentése

A CRM (Customer Relations Management) angol nyelvű kifejezés rövidítése. Magyarul ügyfélkapcsolat-kezelésnek nevezzük.

Az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) kifejezés a vállalat saját partnereivel folytatott tevékenységeinek összességét jelöli. A CRM rendszer egy olyan speciális szoftver, aminek célja, hogy elősegítse ezt a sokrétű tevékenységet a vállalatban, valamint tárolja a meglévő és leendő ügyfelekkel kapcsolatos adatokat.
Mire terjed ki egy CRM?

A modern CRM funkciói ma már kiterjednek a legkülönbözőbb vállalati területek támogatására legyen az üzemeltetés, értékesítés és marketing vagy garanciális ügyintézés, újraértékesítés, stb.

CRM customer relations management

CRM rendszer – miért használd a cégedben?

A CRM egyetlen rendszerben elérhetővé tesz és kezel valamennyi adatot és információt, ami segíti a vállalkozásod hatékony működését, folyamatait. Hasznos a munkatársaidnak, hasznos a vevőidnek és a vezetői döntéseket is támogatja.

Működése történhet lokális rendszerben, egy vagy több telephelyen gépekre történő- vagy felhőalapú telepítéssel.

A CRM a hatékony folyamatokat és ügyvitelt biztosítja a cégedben. Nem marad el az ajánlatok utókövetése, minden érintett hozzáfér az aktuális ügyféleseményekhez, akár marketing kampány adatokhoz is.

Leggyakoribb CRM funkciók:

  • Sales és marketing adatok kezelése, elemzése
  • Ügyfélszolgálat – call center
  • Általános projekt- és feladatkezelés

A CRM használata mikro-vállakozások számára természetesen nem az első pillanattól javasolt, viszont ahogy növekszik az ügyfélkör és vele a vállalat, úgy elérkezik az a pont, ahol egy vállalati rendszer használata hatványozottan megtérülő tud lenni.

A piac számos nagyon jó rendszert kínál ma, amit a céged szolgálatába helyezhetsz. A CRM rendszerek használata költség oldalon is jóval kedvezőbbé vált, mint például 15-20 évvel ezelőtt, amikor döntően nagyvállalatok körében tudott elterjedni a használata. 

Általában milyen adatokat kezel egy CRM?

  • A szoftver kezeli az ügyféladatokat – potenciális és meglévő ügyféladatok
  • kezeli a vonatkozó marketing kampányokat
  • ügyfélszolgálati eseményeket, kontaktusokat
  • telefonos kapcsolatfelvételek folyamatainak nyomon követését
  • upsell (felülértékesítési) eseményeket, ajánlatokat
  • Valamennyi területet elemzési funkciókkal támogat
  • Általános és projektfeladatok kezelése

CRM rendszerek típusai:

A kiválasztás előtt érdemes tájékozódni, hogy a három CRM alaptípus közül melyikre van igazán szüksége a cégnek:

  • Üzemeltetéshez, operációhoz használható CRM
  • Együttműködéseket támogató CRM
  • Elemzést támogató CRM

Mik a CRM rendszer bevezetéséből adódó előnyök?

Természetesen cég- és iparágfüggő, de általánosan elmondható, hogy a CRM használatával az átlagos ügyviteli hatékonyság javul, ami versenyképesebbé teheti a céget. Javulhatnak (csökkenhet) a fajlagos költségek. Az átlátható és mindenki számára elérhető adatok a döntéshozatalt is könnyebbé teszik.

A cég működése olajozottabbá válik, az ügyfél-élmény javul, ezáltal a cég magasabb megtérülési szintre juthat.

TOP10 nemzetközi CRM rendszer

A piacvezető lista évről évre változhat, de jelenleg a következő A TOP10 a CRM rendszerek között:

  1. Salesforce Sales Cloud – Átfogó CRM szoftver sok funkcióval
  2. PipeDrive – Sales központú ügyfélkezelő rendszer
  3. Zoho CRM – kkv-k részére fejlesztett rendszer Zoho platform felhasználói számára
  4. Zendesk Sell – Saját platformmal rendelkező CRM
  5. Hubspot CRM – Elterjedt nemzetközi CRM szoftver kisvállalkozások számára
  6. Freshworks Freshsales – Ideális a P2P kiemelt ügyfélkapcsolatok építéséhez
  7. Maximizer CRM – A legjobb CRM üzleti intelligenciához
  8. Monday Sales CRM – Letisztult, de hatékony CRM fókuszban az értékesítési funkciókkal
  9. Less Annoying CRM – Könnyen kezelhető CRM leggyakoribb funkciókkal
  10. Keap – CRM szoftver elsősorban e-mail marketinghez

Magyar CRM rendszerek

Magyar nyelven és magyar piacra fejlesztett CRM szoftvereket is találhatunk. Ezek egyértelmű előnye, hogy nem nyelvesítve vannak magyarra, hanem eredetileg a magyar vállalatok számára készültek. Mind más-más erősséggel és fókusszal:

  • Mini CRM
  • Qlick CRM
  • PipeDrive CRM
  • HyperTeam
  • MomoCRM
  • Opteamus