Landing oldal és értékesítő weboldal készítése

A direkt értékesítésre fejlesztett sales és landing page-ekkel jelentősen növelhetjük a konverziós arányaid.
Hiszen a megírás során egyetlen meghatározott cél (vásárlás, feliratkozás stb.) vezetjük a látogatót.

Mindenképp megéri  – de nálunk kicsit jobban

Vitán felül áll: minden kampányodnak szüksége van egyedi landing oldalra. Ez az alap.
Mi azonban tovább megyünk, és a landing oldal mellé egy komplett értékesítési gépezetet építünk. Hogyan? Alább részletezzük.

1. Mi az értékesítő oldal?

Egy oldalból álló weboldal, ahol a versenyelőnyöket kiemelve, egyetlen célra koncentrálunk: feliratkoztatunk, vagy terméket, szolgáltatást adunk el.

2. Mi a landing oldalak legnagyobb előnye?

Az értékesítést támogató marketing szemlélettel összeállított weboldal legnagyobb előnye, hogy a vevő figyelmét nem terelik el menüpontok, kevésbé fontos információk, grafikák, bemutatkozás, stb.
A látogatónak csak egy dologra kell koncentrálnia: a Te termékedre vagy szolgáltatásodra. Ez a technika nagy mértékben megkönnyíti az értékesítést.

3. A kampányodba tökéletesen illő landing oldalt készítünk

Fontos, hogy a készülő landing oldalad design elemeit és szövegeit a kampányodhoz és annak célcsoportjához igazítsuk. Így nem kell görcsösen ragaszkodni az arculati kézikönyvhöz vagy épp a jelenlegi weboldaladhoz – hiszen a landing oldalak mindig különálló kampányok értékesítési elemei. Ezért tökéletesen a célközönséged igényeire szabjuk, hogy nagyobb eséllyel győzze meg őket.

4. Tőlünk 2 landing oldalt kapsz 1 áráért

És mellé folyamatos fejlesztéseket. Ugyanis egyszerre két oldalt fejlesztünk a kampányodhoz és vizsgáljuk, hogy melyik teljesít jobban. Amint megvan az eredményesebb oldal, a kevésbé jól teljesítő oldalt lekapcsoljuk és helyére egy újat helyezünk, amelybe a korábbi értékesítési tapasztalatokat beépítjük. És ezt újra és újra megtesszük. Mert ezzel a rendszerrel folyamatosan egyre jobb eredményeket, egyre több vásárlást lehet elérni. 

Mitől jó egy landing oldal?

Rengeteg tényezőn múlik, hogy mitől működik egy landing page – vagy épp mitől nem. Az alábbiakban összegyűjtöttük azokat a tényezőket, amire mindenképp figyelni kell.

A nulladik lépés:a landing oldal célja

Az első és legfontosabb, hogy pontosan körülhatároljuk a célt, amiért a landing page készül.

Egy landing oldal célja mindig az, hogy a célközönség végrehajtsa a kívánt reakciót. Legyen az akár vásárlás, akár feliratkozás vagy egy konzultáció, esetleg egy próbaverzió igénylése. (Röviden: jellemzően értékesítés vagy lead generálás a cél.)

A landing page céljának meghatározása tehát első körben üzleti döntés. És ezt az üzleti döntést kell, hogy kiszolgálja az online marketing, amikor landing oldalt készítünk az üzleti célok teljesítésére tervezett kampányokhoz.

A landing oldal tehát akkor jó, ha mindent alávet a kitűzött üzleti cél elérésének.

De mit is jelent ez pontosan? Nézzük meg néhány konkrétumon keresztül.

weboldal céljának meghatározása
meghatározott célcsoportnak készített tartalom

Az alap: a jól kidolgozott célcsoport

Hiszen, ha ez megvan, már könnyebb dolgunk van a célcsoport (és annak megoldandó problémái, kielégítendő vágyai) feltérképezésében és kihangsúlyozásában. Tehát jól kidolgozott buyer personákra is szükség lesz.

Amikor buyer personát készítesz, az alábbi információk elengedhetetlenek:

  • életkor (vagy legalább generáció),
  • lakhely vagy tartózkodási hely,
  • élethelyzet vagy életszakasz,
  • beszélt nyelv,
  • bevételei és kiadásai (nagyságrendileg),
  • érdeklődési köre,
  • kihívások, amikkel nap mint nap szembenéz (és a terméked/szolgáltatásod megoldást kínál rá).

Ha ezeket tudjuk, akkor már jól célzott üzenetekkel tudunk hatni a célközönségre.

Milyen hosszú egy jó landing oldal?

Ez szintén a landing page céljától függ.

De alapvetően igaz, hogy az értékesítési céllal írt landing oldal hosszabb, a feliratkoztató pedig rövidebb.

Hogy miért?

A feliratkozás kisebb elköteleződés. Sokkal könnyebben adjuk meg az e-mail-címünket valamiért cserébe, mint a bankkártyaadatainkat. 

Ezért egy vásárlási döntés segítésekor nemcsak az értékajánlatokat kell hangsúlyoznunk, hanem az esetlegesen felmerülő kifogásokat is előre kezelnünk kell. Ez pedig értelemszerűen terjedelemben is hosszabb lesz.

Ehhez azonban hozzá kell vennünk azt is, mennyire szeret olvasni, informálódni a célközönséged? Mennyire alapos a döntéshozási fázisban. (Ezeket jellemzően a projektindító megbeszélésekkor tisztázzuk, illetve segítünk eligazodni is ezeken a kérdéseken.)

milyen hosszú a jó tartalom
alap követelmény a gyors weboldal

Amire sokan nem gondolnak: a landing oldal sebessége

Pedig nagyon fontos tényező. Két okból is:

  • felhasználói
  • és hirdetési szempontok.

Ha ugyanis egy landing oldal lassú, bizonyos vizuális elemei nem töltenek be, máris nehezebb dolgunk van a meggyőzéssel. Ráadásul az egyes hirdetési platformok (pl. Google Ads) külön díjazza a gyors – és bünteti a lassú – landing oldalakat.

Amikor tehát landing page-et készítünk, a lehető legjobb felhasználói élményt is garantálnunk kell, és a hirdetési irányelveket is figyelembe kell vennünk.

Mire figyeljünk egy landing page vizuális elemeinél?

A fentiekből kifolyólag a vizuális elemeknek is jól optimalizáltnak kell lenniük. Fájl- és pixelméret tekintetében is. Előbbi ugyanis az oldal sebességét, utóbbi a felhasználói élményt befolyásolja.

Ezenfelül ügyelnünk kell arra, hogy a landing oldal vizuális elemei mindig kiegészítsék a szöveget, és soha ne nyomják el. Hiszen a fókuszban a meggyőzés áll.

A legjobb példa erre, amikor az értékesítési oldal hajtás feletti részében elhelyezett képen egy ember nem a horgonyszövegre néz, hanem azzal ellentétes irányba vagy a látogató felé. Ez ugyanis eltereli a célközönség figyelmét a fő üzenetről, ahelyett, hogy vezetné arra.

De ez csak egyetlen példa volt a sok közül, amire figyelnünk kell, hogy az oldal vizuális elemei jól vezessék a látogatót az általunk kívánt művelet elvégzése felé.

Jó hír viszont, hogy nem feltétlenül kell ragaszkodnunk a meglévő weboldalunk designjához vagy az arculati kézikönyvünkhöz. Hiszen a landing oldalak elsősorban mindig a kampány részei, így annak céljait kell szolgálják.

sok vizuális elem csak elvonja a látogató figyelmét

Jó Call-to-Action nélküla landing page félkarú óriás

Ez visszavezethető a célmeghatározásra is. Ha nincs cél, nem tudunk igazán eredményorientált landinget készíteni – és így az eredmények sem jönnek majd.

Ugyanígy: hogyan várjuk el a célközönségünktől, hogy elvégezzék a szükséges műveletet, ha erre nem kérjük meg őket?

Ezért bár bagatellnek tűnhet, az értékesítő oldalon – többször, jól látható helyen – egyértelműsítenünk kell, mit várunk a látogatótól. És ezért mit kap ő cserébe.

Ennek a landingnek például az ügyfélszerzés a célja. Tehát meg is ragadjuk az alkalmat, hogy miután minden fontosat átbeszéltünk egy jó landing page-ről, az alábbi gombra kattintva bízz meg minket, hogy el is készítsük ezt neked.

Webáruház vs. landing oldal

Felmerülhet kérdésként, hogy ha ennyire az értékesítés áll a landing page fókuszában, miért ne készítsünk inkább egy webshopot?

A válasz egyszerű – és egy olyan szempontra is felhívja a figyelmet, amiről eddig még nem esett szó.

Míg a landing oldalon jellemzően egy (vagy alig több) terméket vagy szolgáltatást értékesítünk, addig egy webshopon a cég teljes portfólióját.

Egy webáruházban a termékek megvételéről az egyes árucikkek termékleírása igyekszik meggyőzni a potenciális vásárlót. Egy landing oldalnak viszont minden eleme ennek az egy terméknek/szolgáltatásnak az értékesítését szolgálja. 

webáruház vagy landing oldal a megfelelő választás

Miben különbözik egylanding oldal egy hagyományos oldaltól?

Ahogy már fentebb is volt erről szó: a landing page mindig egy adott célt szolgál. És az ehhez kapcsolódó információkat, meggyőzési elemeket összegzi.

Ezzel szemben egy céges weboldal a cég teljes termék- vagy szolgáltatáspalettájáról tartalmaz hasznos és fontos információkat. (Illetve a cégről magáról.)

Leegyszerűsítve: a céges honlapod a digitális névjegykártyád, a landing oldalad pedig az értékesítési pitched.

És mivel az értékesítő oldalak konverziós céllal készülnek, nem tartalmaznak olyan elemeket, mint a weboldalak: 

Egy weboldalon az elköteleződés az elsődleges cél, egy landingen a konverzió.

2 dolog, amit érdemes kerülni, amikor landing oldalt készítesz

1. Miért ne használj landing page készítő szoftvereket – és mik ezek egyáltalán?

A landing oldal készítő szoftverek jellemzően előre megtervezett és kódolt sablonokból összeollózható értékesítési oldalak készítésére alkalmasak. Többnyire előfizetéses modellben használhatóak.

A legnagyobb gond ezekkel, hogy jellemzően azonos sablonokból dolgozik. Ennek köszönhetően idővel egy adott piaci szegmens minden szereplője hasonló landing oldallal próbálja majd vásárlásra vagy feliratkozásra bírni potenciális vevőit.

Márpedig, hogyan döntsön melletted a célközönséged, ha nem különbözöl egyértelműen a konkurenciától?

Ráadásul ezeknél az oldalkészítő megoldásoknál korlátozottak a lehetőségeid. Csak olyan integrációkat és megoldásokat használhatsz, amelyek be vannak építve a szoftverbe. Szemben például az egyedileg fejlesztett értékesítési oldalakkal.

2. Miért nem érdemes lemásolnod
a konkurencia landing oldalait?

Ha a jogi problémákat nem vesszük figyelembe, akkor ugyanaz a gond ezzel a megoldással, mint az oldalkészítő szoftverekkel: nem egyediek.

A konkurenseid landingjeit sem design sem szöveg szempontjából nem érdemes másolnod. Hiszen egy jó landing page alapja épp az, hogy amellett, hogy egyértelmű üzenetekkel győzi meg a célközönséged az elvárt cselekvés fontosságáról, megkülönböztet a versenytársaidtól.

Ráadásul arra sincs garancia, hogy a konkurensed célközönsége egyezik a te célközönségeddel. Hiszen lehet, hogy hasonló terméket árultok, de nem kizárt, hogy különböző igénnyel és problématudattal rendelkezőknek.

Mennyi időelkészíteni egy landing page-et?

Ez alapvetően attól is függ, mennyi infó van meg előre (célközönség, landing page célja, termék vagy szolgáltatás előnyei stb.).

De ha csak a szövegírói, grafikusi és fejlesztői feladatokat vesszük alapul, akkor az átfutási idő ~1-2 hét.

az elkészítéshez is idő kell

referenciák

Továbbiak betöltése

Landing oldalaid teljesítményét más online marketing elemekkel is javítjuk

Fontos, hogy a hirdetési költségek csökkenthetők jobb minőségi mutatókkal. (Azaz optimalizált tartalommal, jó felhasználói élménnyel és egyéb hirdetési lábakkal).

Ugyanígy jól beállított és megírt hirdetésekkel már előszűrhetjük a landing page-re érkezőket, így javítva a konverziós arányokat.

Ráadásul a landingedről esetleg elkattintók utánkövetésével, a számukra készített remarketing hirdetések elkészítésével és beállításával azokból is vevőt konvertálhatunk, akikből jó eséllyel nem lett volna.

Profi szövegírók és grafikusok dolgoznak majd a landing page-eiden

A szövegírás és a grafikai feladatok elvégzése nemcsak egy külön szakma, hanem roppant időigényes munka is. A termék és a célcsoport problémáinak megismerése és párosítása, piac- és konkurenciaelemzés, célcsoport építés, plusz maga az írás és az ellenőrzés, valamint a vizuális elemek és szövegek összehangolása.

Arról nem is beszélve, hány és hány hirdetési varációt ír meg egy szövegíró. És hány vizuális tervet készít el egy grafikus, amíg meglesz a végső.

És jól tudjuk, hogy neked minden perc számít. Ezért is gondoljuk, hogy szövegíró és grafikus csapatunk hatalmas segítség lenne a céged számára.

Ezért javasoljuk, hogy válassz egyet az alábbi ajánlatokból, beszéljük át, mire van szükséged, mi pedig azonnal elkezdünk neked vevőket konvertálni. Bízd ránk a landing oldalaid elkészítését és optimalizálását, és foglalkozz a céged fejlesztésével.

Landing oldalaid teljesítményét más online marketing elemekkel is javítjuk

Fontos, hogy a hirdetési költségek csökkenthetők jobb minőségi mutatókkal. (Azaz optimalizált tartalommal, jó felhasználói élménnyel és egyéb hirdetési lábakkal.)

Ugyanígy jól beállított és megírt hirdetésekkel már előszűrhetjük a landing page-re érkezőket, így javítva a konverziós arányokat.

Ráadásul a landingedről esetleg elkattintók utánkövetésével, a számukra készített remarketing hirdetések elkészítésével és beállításával azokból is vevőt konvertálhatunk, akikből jó eséllyel nem lett volna.

Profi szövegírók és grafikusok dolgoznak majd a landing page-eiden

A szövegírás és a grafikai feladatok elvégzése nemcsak egy külön szakma, hanem roppant időigényes munka is. A termék és a célcsoport problémáinak megismerése és párosítása, piac- és konkurenciaelemzés, célcsoportépítés, plusz maga az írás és az ellenőrzés, valamint a vizuális elemek és szövegek összehangolása.

Arról nem is beszélve, hány és hány hirdetési varációt ír meg egy szövegíró. És hány vizuális tervet készít el egy grafikus, amíg meglesz a végső.

És jól tudjuk, hogy neked minden perc számít. Ezért is gondoljuk, hogy szövegíró csapatunk hatalmas segítség lenne a céged számára.

Ezért javasoljuk, hogy válassz egyet az alábbi ajánlatokból, beszéljük át, mire van szükséged, mi pedig azonnal elkezdünk vevőket konvertálni. Bízd ránk a landing oldalaid elkészítését és optimalizálsát, és foglalkozz a céged fejlesztésével.

áraink

Normál
értékesítő oldal

49.990 ,- Ft / hó
  • Konzultáció
  • Modern, letisztult design
  • Mobilra, tabletra és asztali számítógépre optimalizált megjelenés
  • Segítség az értékesítői szövegírásban
  • A/B TESZT

Prémium
értékesítő oldal

+ Facebook vagy Google Ads kampánykivitelezéssel

99.990 ,- Ft / hó
  • Konzultáció
  • Modern, letisztult design
  • Mobilra, tabletra és asztali számítógépre optimalizált megjelenés
  • Segítség az értékesítői szövegírásban
  • A/B TESZT
  • Kampány kimaxolás hirdetéskezeléssel: értékesítő weboldalad és hirdetésid egy kézben lesznek. Azonnal lekövetik a felhasználói interakciókat, tökéletes összhang és eredményesebb értékesítés válik lehetővé számodra!

Exkluzív
értékesítő oldal

+ Facebook és Google Ads kampánykivitelezéssel

139.990 ,- Ft / hó
  • Konzultáció
  • Modern, letisztult design
  • Mobilra, tabletra és asztali számítógépre optimalizált megjelenés
  • Segítség az értékesítői szövegírásban
  • A/B TESZT
  • Kampány kimaxolás hirdetéskezeléssel: értékesítő weboldalad és hirdetésid egy kézben lesznek. Azonnal lekövetik a felhasználói interakciókat, tökéletes összhang és eredményesebb értékesítés válik lehetővé számodra! Megtakarítás: 10.000 Ft

Értékesítési oldal kivitelezés

szárnyaljon
céged
értékesítése