A B C D E H K M N P R S U W

AIDA

Mi az AIDA modell a marketingben? Mi az AIDA modell és jelentése? Az AIDA egy angol mozaikszó, ami a vevővé válás folyamatának lépéseit modellezi a vevő szempontjából. Pszichológiai szempontból a következő lépéseken keresztül képez a reklámunk vevőket. Ezek tehát a sikeres marketingkommunikáció lépései egyben. Az AIDA modell elemei ma is érvényesek és működnek. A figyelem … Olvass tovább

App

Mit jelöl az APP kifejezés? Az angol „app” kifejezés az szintén angol „application” (magyarul: alkalmazás) kifejezés rövidített alakja. A mobilizációval világviszonylatban is jelentős szerepet kaptak a különböző app-ok, célzott mobil alkalmazások.  Az app olyan szoftvert jelöl, ami célzott felhasználásra készült, célzott felhasználók számára. A kifejezéssel az Apple által életre hívott Apple AppStore-ban találkozhattunk 2008-ban. Ezek … Olvass tovább

B2B

Mi a b2b jelentése? A b2b – „Business-to-business” rövidítésével azokat a vállalatokat jelöljük, akik vállalatoknak értékesítenek terméket, vagy szolgáltatást (tilletve szoftveres szolgáltatást – SaaS). A b2b szektorban tehát az eladót és vevőt jelöli meg, ahol mindkét szereplő vállalat. A b2b szektor értékesítésének jellemzői jelentősen eltérnek a b2b iparágtól. B2B marketing vállallatokat, szervezeteket célzó minden marketing … Olvass tovább

Brand

A brand jelentése A brand (magyarul: márka) olyan márkanév, fogalom, szimbólum vagy további egyedi jelzések összessége, ami egyértelműen megkülönbözteti az eladó termékét más eladók termékétől. A márka a vállalat személyisége története, ami által a fogyasztók fejében kiemelkedik / elkülönül a versenytársaktól. Márkaépítés célja, hogy a vevőkben az eladóról hosszú távon előnyös képet alakítson ki és … Olvass tovább

Chatbot

Mi a ChatBot és mire használd? Biztosan már veled is előfordult, hogy egyweboldalon nézelődve, keresgélve felnyílt egy kis üzenetdoboz és valaki azoldalról a segítségét ajánlotta fel neked, mielőtt még segítséget kértél volna,vagy üzenetet küldtél volna bármely kapcsolati felületen. Az esetek döntőtöbbségében nagy valószínűséggel egy chatbot működött az adott oldalon. Mi a chatbot fogalma? A chatbot … Olvass tovább

CRM

A CRM jelentése A CRM (Customer Relations Management) angol nyelvű kifejezés rövidítése. Magyarul ügyfélkapcsolat-kezelésnek nevezzük. Az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) kifejezés a vállalat saját partnereivel folytatott tevékenységeinek összességét jelöli. A CRM rendszer egy olyan speciális szoftver, aminek célja, hogy elősegítse ezt a sokrétű tevékenységet a vállalatban, valamint tárolja a meglévő és leendő ügyfelekkel kapcsolatos adatokat.Mire terjed ki … Olvass tovább

Domain név

Domain név jelentése? Domain név, egy azonosításra használatos tartománynév, ami webkiszolgálók részére lehetővé teszi az egyedi azonosítást. Köznapi használatban a domain név alatt a weboldal  nevét értjük, amit beírva a keresősávba eljutunk a vállalkozás honlapjára. Mi a domain név? A weboldalak mind egyedi IP címek (Internet Protocol) alatt működnek, ezáltal érhetőek el a szervereken bárki … Olvass tovább

E-commerce

Az „e-commerce” magyarul egyszerűen elektronikus kereskedelmet jelent. Azokat a piaci szereplőket soroljuk az e-commerce szektorba, akik a bevételük nagy részét, interneten az online értékesítésből valósítják meg webáruházakon, és e-kereskedelmi platformokon keresztül. A legnagyobb nemzetközi e-commerce szereplők: Az Amazon.com, az E-Bay, az Alibaba.com, Etsy, Ali-Express, Apple.. Az e-kereskedelem méretei világszinten A Gomba-módra szaporodó webáruházak sora világviszonylatban … Olvass tovább

Hashtag

Mi a hashtag? Jelentése, működése és javasolt használata Mi a hashtag? A hashtag (ejtsd: „hesteg”) a közösségi médiában használatos és onnan elterjedt meta adat típus, aminek segítségével címkézhetővé és csoportosíthatóvá váltak a különböző témakörök. Megjelenése egy # hashtag jelből és egy utána beszúrt szóból vagy kifejezésből áll. A hashtag rövid története A hashtag használat a … Olvass tovább

Konverzió

Mi a konverzió jelentése? A marketing szempontjából konverzióról akkor beszélünk, amikor a „látogatóból vevő válik”.  A marketing szent grálja a konverzió. Mindenki hallott róla, de a legtöbben nem pontosan tudják, hogy mi mindent érthetünk a fogalom alatt. Egy másik meghatározás szerint konverzió az a folyamat, ami során a potenciális vevő megtesz egy a vállalat által … Olvass tovább