80-szoros ROAS főszezonban (FOLYAMATOSAN) – De mi a helyzet holtszezonban?
Az esettanulmány, – amelyet ügyfelünk videós véleménye is alátámaszt, – igazolja azt, hogy a “ne hidd el azokat a hirdetéseket, amelyek kirívóan magas megtérülések képernyőképeivel hirdetnek” ügynökségi hirdetések miért károsak és félreveztők. Elérhető a magas megtérülés hosszabb távon is. Viszont ehhez RENDSZERBEN kell gondolkodni és dolgozni, a marketinget tekintve.
KIINDULÁSI HELYEZET ÉS ÜZLETI CÉLOK
Honnan indultunk és mit kellett elérni az ügyfél számára?
- Az ügyfél célja google ads-ben a megtérülés stabilizálása, növelése
- 0-ról felhúzni egy Facebook vevőszerzősrendszer
Nincs időd végigolvasni? Nézd meg videóban az esettanulmányt:
MEGOLDÁS
Első lépésben a weboldalt alakítottuk, amely során:
- a webáruházat értékesítésközpontúvá tettük: a webdesign modernizálása mellett, akciós és kiemelt termékeket helyeztünk el a főoldalon, kiemeltük a vállalkozás legvonzóbb előnyeit, pozitív vásárlói visszajelzéseket ágyaztunk be, gyakori kérdés szekciót helyeztünk el.
- a webáruház esetében tárhelyet váltottunk, hogy a weboldal gyorsasága és stabilitása biztosított legyen. Mivel széles termékkörrel rendelkezik a webshop, így a megfelelő tárhely, a letisztult webdesign és tiszta scriptek sarkalatos pontok a megtérülés növelése szempontjából.
Második lépésként a Google hirdetéseket optimalizáltuk:
- egy nagyobb fiókelemzést követően leválogattuk a hirdetéseket, felülvizsgáltuk az ajánlattételi stratégiákat
- a shopping kampány mellett elindítottunk egy PMax kampányt
- és egy teljes fióktörténelmen alapuló kulcsszóelemzést követően létrehoztunk egy új kulcsszórendszert, amire felépítettük az új, értékesítés központú kereső kampányt. Új hirdetési szövegeket írtunk, hogy maximalizálni tudjuk az eredményeket.
Harmadik lépésként felépítettük 0-ról a Facebook vevőszerző rendszer:
- beépítettük a Facebook pixelt, beállítottuk a méréseket
- termékfeed-et generáltunk a weboldalon, majd összekapcsoltuk a Facebook katalógus rendszerével
- Több új hirdetési szövegeket írtunk, elindítottuk a két-lépcsős Advantage+ értékesítési kampányokat, ahol az első lépcsőben forgalmat terelünk a weboldalra, második lépcsőben pedig konverzióra optimalizált katalógus hirdetéseket indítottunk el.
- Célközönségszegmenseket hoztunk létre, amivel
EREDMÉNYEK
- Stabilizáltuk a Google Ads hirdetéseket, a holt szezonban is 16-29x megtérüléssel futnak a google kereső kampányok
- Facebook-on kampányidőszakban elértük a 80x megtérülés feletti megtérülést. Holt szezonban az értékesítési kampány jelenleg is 43x megtérüléssel fut.
A SIKER ÖSSZETEVŐI
- A weboldal keretrendszerének megújítása: egy letisztult weboldal-design és a weboldal gyorsaság fejlesztése a legfontosabb kiindulási pont egy több ezer termékes webáruház esetén. Ha ezek nincsenek rendben, rengeteg forrást éget el egy-egy vállalkozás és hibás következtetésekre is juthatunk egy-egy marketing stratégia tesztelése során.
- Alapos Google Ads fiókelemzés: a kampánymenedzsment egyik legfontosabb része a folyamatos elemzés, hogy a korábban szerzett tapasztalatokkal folyamatosan fejleszteni tudjuk a hirdetési rendszert. A google ads fiókban több millió Ft elköltése után rengeteg adat állt a rendelkezésünkre, aminek köszönhetően már az első értékesítés központú kampányunk kiemelkedő eredményeket ért el.
- Folyamatos optimalizálás: az elemzéseket követően, mindig újítottunk egy-egy kampányban, hol új hirdetési szöveget, hol új kampánytípust, kreatívokat teszteltünk.
- Költségkeret optimalizálása: az eredmények beérkezését követően hatékony költség-allokációt hajtottunk végre, ami biztosítani tudja, hogy a holt szezonokban is magasabb megtérüléseket tudjunk elérni, mint az átlagos webáruházak.