80-szoros ROAS főszezonban (FOLYAMATOSAN) – De mi a helyzet holtszezonban?

Az esettanulmány, – amelyet ügyfelünk videós véleménye is alátámaszt, – igazolja azt, hogy a “ne hidd el azokat a hirdetéseket, amelyek kirívóan magas megtérülések képernyőképeivel hirdetnek” ügynökségi hirdetések miért károsak és félreveztők. Elérhető a magas megtérülés hosszabb távon is. Viszont ehhez RENDSZERBEN kell gondolkodni és dolgozni, a marketinget tekintve.

KIINDULÁSI HELYEZET ÉS ÜZLETI CÉLOK

Honnan indultunk és mit kellett elérni az ügyfél számára?

  • Az ügyfél célja google ads-ben a megtérülés stabilizálása, növelése

  • 0-ról felhúzni egy Facebook vevőszerzősrendszer

Nincs időd végigolvasni? Nézd meg videóban az esettanulmányt:

MEGOLDÁS

Első lépésben a weboldalt alakítottuk, amely során:

  • a webáruházat értékesítésközpontúvá tettük: a webdesign modernizálása mellett, akciós és kiemelt termékeket helyeztünk el a főoldalon, kiemeltük a vállalkozás legvonzóbb előnyeit, pozitív vásárlói visszajelzéseket ágyaztunk be, gyakori kérdés szekciót helyeztünk el.

  • a webáruház esetében tárhelyet váltottunk, hogy a weboldal gyorsasága és stabilitása biztosított legyen. Mivel széles termékkörrel rendelkezik a webshop, így a megfelelő tárhely, a letisztult webdesign és tiszta scriptek sarkalatos pontok a megtérülés növelése szempontjából.

Második lépésként a Google hirdetéseket optimalizáltuk:

  • egy nagyobb fiókelemzést követően leválogattuk a hirdetéseket, felülvizsgáltuk az ajánlattételi stratégiákat

  • a shopping kampány mellett elindítottunk egy PMax kampányt

  • és egy teljes fióktörténelmen alapuló kulcsszóelemzést követően létrehoztunk egy új kulcsszórendszert, amire felépítettük az új, értékesítés központú kereső kampányt. Új hirdetési szövegeket írtunk, hogy maximalizálni tudjuk az eredményeket.

Harmadik lépésként felépítettük 0-ról a Facebook vevőszerző rendszer:

  • beépítettük a Facebook pixelt, beállítottuk a méréseket

  • termékfeed-et generáltunk a weboldalon, majd összekapcsoltuk a Facebook katalógus rendszerével

  • Több új hirdetési szövegeket írtunk, elindítottuk a két-lépcsős Advantage+ értékesítési kampányokat, ahol az első lépcsőben forgalmat terelünk a weboldalra, második lépcsőben pedig konverzióra optimalizált katalógus hirdetéseket indítottunk el.

  • Célközönségszegmenseket hoztunk létre, amivel

EREDMÉNYEK

  • Stabilizáltuk a Google Ads hirdetéseket, a holt szezonban is 16-29x megtérüléssel futnak a google kereső kampányok
  • Facebook-on kampányidőszakban elértük a 80x megtérülés feletti megtérülést. Holt szezonban az értékesítési kampány jelenleg is 43x megtérüléssel fut.

A SIKER ÖSSZETEVŐI

  • A weboldal keretrendszerének megújítása: egy letisztult weboldal-design és a weboldal gyorsaság fejlesztése a legfontosabb kiindulási pont egy több ezer termékes webáruház esetén. Ha ezek nincsenek rendben, rengeteg forrást éget el egy-egy vállalkozás és hibás következtetésekre is juthatunk egy-egy marketing stratégia tesztelése során.

  • Alapos Google Ads fiókelemzés: a kampánymenedzsment egyik legfontosabb része a folyamatos elemzés, hogy a korábban szerzett tapasztalatokkal folyamatosan fejleszteni tudjuk a hirdetési rendszert. A google ads fiókban több millió Ft elköltése után rengeteg adat állt a rendelkezésünkre, aminek köszönhetően már az első értékesítés központú kampányunk kiemelkedő eredményeket ért el.

  • Folyamatos optimalizálás: az elemzéseket követően, mindig újítottunk egy-egy kampányban, hol új hirdetési szöveget, hol új kampánytípust, kreatívokat teszteltünk.

  • Költségkeret optimalizálása: az eredmények beérkezését követően hatékony költség-allokációt hajtottunk végre, ami biztosítani tudja, hogy a holt szezonokban is magasabb megtérüléseket tudjunk elérni, mint az átlagos webáruházak.

Ezt mondja ügyfelünk az eredményekről és az együttműködésről: