Landing oldal trendek követése helyett inkább így növeld a vásárlásaidat

Landing oldal készítéshez nincs olyan trend vagy sikerrecept, amivel iparágtól függetlenül maximalizálhatod a konverziódat, azaz a célteljesülést. Éppen ezért bombabiztos, kasszarobbantó tippek megosztására nem is vállalkozunk. (Aki ilyet ígér, az nem mond igazat.) Helyette kielemeztük a legújabb landing oldal trendeket, ami segíthet megérteni a potenciális vásárlóid viselkedését és ezáltal növelni a konverziódat, legyen az vásárlás, regisztráció vagy feliratkozás.

Néhány általános gondolat a témában, az alábbi videóban, amelyek segítenek a landing oldalakkal kapcsolatos helyes gondolkozás kialakulásában:

Azt már bizonyára tudod, hogy a landing page egy oldalból álló weboldal, ahol a versenyelőnyöket kiemelve, egyetlen célra koncentrálsz: feliratkoztatsz, vagy terméket, szolgáltatást adsz el. Előnye, hogy a felhasználóid figyelmét nem terelik el felesleges menüpontok és kevésbé fontos információk. Így nagymértékben növelheted a konverziók számát.

Az, hogy neked milyen landing oldal lesz hatékony, az iparágtól, a cégedtől, a terméktől vagy szolgáltatástól, a célközönségedtől és az elérni kívánt céltól is függ. Például, míg egy nagy értékű termékhez jó eséllyel több meggyőzési eszközre, technikára és általánosságban hosszabb terjedelmű landing oldalra lesz szükség, a feliratkoztatáshoz elég lehet egyetlen oldalnyi szöveg.

Azt már kevesen tudják, hogy egy valóban működő landing oldalon több marketing szakember dolgozik együtt: alapja a szöveg, amit marketing szövegíró készít el, majd a webes szakértő (nem programozó!) kivitelezi a marketing-optimalizált landoló oldalt. És akkor még az oldaladat hitelessé tevő marketing videókról és fotókról nem is beszéltünk. 

Így most már érted, miért mondtuk azt, hogy nincs egyetlen sikerrecept. Mi is folyamatosan teszteljük a partnereink landing oldalait, és a beérkező eredmények alapján optimalizálunk, ezzel egyre növelve az eredményeket. 

A marketing-optimalizált landing oldalad a kampányod központja. Bízd szakértőkre, mert a landing oldalad minősége meghatározza a kampányod teljesítményét, így a bevételeidet is!

A következőkben kielemezzük a legújabb landing oldal trendeket a felhasználói szokások tükrében. 

Természetesen a te landing oldalad reszponzív, tehát ezzel le is van tudva a dolog. Vagy mégsem? Mielőtt még elkönyvelnéd, hogy az asztali nézet a kutyát sem érdekli, először lássuk, hogyan alakul korosztályonként a statisztika. 

A 15-39 éves korosztályban 9x többen vannak azok, akik csak a mobiljukon keresztül neteznek, mint akik csak asztali gépet vagy laptopot használnak. A 40-49 évesek esetében ez az arány már csak közel négyszeres a telefont használók javára, míg az idősebb korosztályokban szinte ugyanannyian böngésznek mobilról, mint asztali gépről vagy laptopról.

Amennyiben például az idősebb korosztály az elsődleges célközönséged, akkor az asztali nézetre is legalább akkora hangsúlyt kell fektetned, mint a mobil nézetre.

Ahogy láthatod, a landing oldal készítés során minden részlet a célcsoport igényeinek alárendelten készült.

Mozgó emojik, 3D elemek, animációk, AI generált dizájn tartalmak… Időről időre más trendet kapnak fel a webdesignnal foglalkozó, elsősorban külföldi portálok. 

Ezek jól is tudnak működni, ha már van egy profi alap, amire építkezni lehet. Ugyanakkor Magyarországon sajnos nem ez a tapasztalat.

Annál, hogy milyen design trendet követsz, sokkal fontosabb, hogy:

  • A landing oldalad célcsoportra szabott legyen.
  • Az alkalmazott design összhangban legyen a céged arculatával. Például, ugyanaz a dizájn jelenik meg a hirdetési kreatívokon és a landingen. (Láthatod, hogy a landing oldal csak több szakterület összehangolt munkájaként, egy marketing rendszer részeként tud igazán hatékonyan működni.) 

A legjobb megközelítés, ha a webdesigner a stratégiának alárendelten használja a dizájn elemeket, a felhasználói élmény fokozása és a konverziós célok elérése érdekében.

A hagyományos fentről lefelé scrollozás (magyarul: görgetés) mellett egyre több alternatív görgetési mód is terjed, mint például a Parallax (2011-ben vált ismertté, de ismét felkapták) és a horizontális görgetés. A Parallax lényege, hogy képes 3D érzetet kelteni, akár a régi videójátékok. A horizontális görgetés során pedig a felhasználó a fentről lefelé haladás helyett balról jobbra tud lapozni a tartalomban.

Ugyanakkor nincs egzakt statisztika arra, hogy ezek hatékonyabbak lennének, illetve ezek használata is iparág és célközönség függő. A lényeg, hogy ha mégis kreatív görgetési technikát használsz, akkor legyen egyértelmű, és ne menjen a felhasználói élmény rovására. Sőt, csak akkor érdemes használni, ha javítja azt. 

Ha már profi szinten van a landing oldalad, elgondolkozhatsz a gögetési technikák tesztelésén is. Így az eredmények alapján tudsz optimalizálni. Erre alkalmasak például a hőtérképek, mint például a Hotjar. Ezek segítségével megfigyelhető, hogyan görgetik a felhasználók az oldalakat, hol akadnak el, mi az a pont, ahová már a többség nem jut el, és ahol így nem érdemes fontos információkat elhelyezni. 

Az igazán nagy és profi cégeknek több landing oldalt is tesztelünk, például a görgetési technika, a címsorok és/vagy a landing oldal hossza alapján.

Amikor egy landing oldalt vagy akár a napi híreket böngészed, valószínűleg te sem A-tól Z-ig olvasod végig a tartalmat. A felhasználóid is így vannak ezzel. Az információs túlterheltség miatt az emberek figyelme egyre romlik, a legtöbben csak átfutják a címsorokat, és ez alapján döntik el, hogy a tartalom melyik része érdekli őket bővebben. 

Éppen ezért kiemelten fontos, hogy a landing oldalad jól tagolt, a címek és a folyószöveg betűmérete pedig jól elkülöníthető legyen. Sajnos még mindig rengeteg landing page-en találkozunk apró betűkkel és tagolatlan, végeláthatatlan szöveggel.

A cél, hogy ha a landing oldaladat végignézi az olvasó, akkor a címsorokból össze tudja rakni a teljes mondanivalót. Például, ahelyett, hogy azt írnád, „Miért válaszd ezt az online tanfolyamot?”, írd inkább, hogy „x ok, amiért az általunk kínált tanfolyam drasztikusan lerövidíti az adminisztrációval töltött idődet”.

Az információs túlhajszoltság és a romló figyelem miatt egyre fontosabbak a vizuális tartalmak a felhasználóknak, hiszen segítik a megértést, legyen szó fotókról, infografikákról vagy videókról. 

Egy bizonyos szintig el tudják juttatni a cégedet a stock fotók és videók is, azonban ha szakértői státuszt akarsz építeni és a legnagyobbak közé bekerülni a piacon, akkor marketing videókra mindenképpen szükséged lesz.

Fontos, hogy a videók, képek, infografikák, táblázatok jól jelenjenek meg az oldalon minden eszközről, és semmiképpen ne lassítsák annak betöltését. Érdemes átgondolni azt is, hogy ezeket az újfajta vizuális igényeket a jelenlegi weboldal tárhelyed kielégíti-e.

A legújabb kutatások azt mutatják, hogy az emberek 64,6%-a elvárja, hogy a weboldalak alkalmazkodjanak a sötét üzemmódhoz. A landing oldalad olvashatóságát nagymértékben rontja, ha erre nem figyelsz. Bizonyos tartalmak akár teljes mértékben elvesznek a landing oldalon, ami azt eredményezheti, hogy a felhasználó inkább elhagyja az oldaladat.

Emellett még számtalan böngészési szokást kell figyelembe venni. A böngészők működése is folyamatosan változik. Egy profi szakértő ezeket mind nyomon követi.

A landing oldal készítésekor ne a trendeknek akarj megfelelni, hanem a potenciális vásárlóid igényeinek. A felhasználói szokások folyamatosan változnak, de szerencsére megfelelő tesztekkel, mérésekkel ezeket jól nyomon tudjuk követni, és ez alapján tudunk optimalizálni. 

Ha megvalósítod a fenti fejlesztési javaslatokat, akkor szinte biztos, hogy a konverziód megemelkedik. Ha mégsem, akkor a probléma valószínűleg az ajánlatban vagy a rosszul meghatározott célcsoportban van, esetleg a szöveg rossz oldalról közelít és rossz előnyöket emel ki. Jelentkezzen be hozzánk egy ingyenes konzultációra! A konzultáció előtt átnézzük a meglévő online jelenlétedet, így a konzultáció végére már egy konkrét cselekvési tervet is kapsz.

Ha többet tudnál meg a sales / landing weboldalakról, akkor nézd meg ezt a videót:

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.