Sok vállalkozó esik abba a hibába, hogy bár megtámogatja marketinggel a termékei eladását, megfeledkezik egy elengedhetetlen összetevőről, a mérésről. Az online hirdetések világában ez tulajdonképpen kihagyott ziccer, hiszen a mérés alapján látod az adott kampány eredményességét, és hogy érdemes-e további pénzt áldoznod rá.
Ebben a cikkben a Facebook, avagy Meta hirdetések mérési lehetőségeire térünk ki, bemutatva a Facebook Pixel mellett a Facebook Konverziók API, vagy másnéven CAPI (Facebook Conversion API) által kínált előnyöket is.
Itt meg kell jegyeznünk, hogy nemcsak a Facebook, hanem a Google is élen jár a mérési lehetőségek folyamatos fejlesztésében, gondoljunk csak a Google Consent-re vagy az Analytics 4-re. Már csak emiatt sem érdemes “sufnituninggal” házilag megoldanod a hirdetéseid kezelését, hiszen jelentős veszteséget produkálhat egy-egy rosszul elvégzett kampánybeállítás. Ha viszont olyan szakemberekkel dolgozol, akik proaktívak és naprakészek a mérési rendszerek folyamatos változásai kapcsán, akkor az online hirdetési rendszered lehet az aranytojást tojó tyúkod.
Mi az a Facebook Pixel és miért fontos?
A Facebook Pixel a hirdetési kampányok eredményeinek mérésére szolgál. Általánosságban összefoglalva, ha a honlapodon beágyazásra került a Pixel, a segítségével mérhetővé válik, hogy hányan navigáltak át az oldaladra a Facebook hirdetésedből, és ebből mennyien vásároltak.
A Facebook a böngészőben elhelyezett cookie-k (sütik) segítségével képes azonosítani és követni a weboldalak látogatóit. Ezáltal pedig célzott közönséghez jut el és személyre szabott hirdetéseket jelenít meg, ami a Facebook kampányok hatékonyságát az egekbe emeli.
Pontosabban emelte, egészen addig, amíg az egyes böngészők sütiket korlátozó tevékenységei és az adatvédelmi szigorítások nem kezdték el nehezíteni a Pixel dolgát. Gondoljunk csak a reklámblokkolókra vagy az iOS 14 frissítésre, melynek újdonsága, hogy az iOS eszközökön a felhasználóknak hozzá kell járulniuk ahhoz, hogy a Facebook kövesse az online tevékenységüket. Ezek, és még további tényezők szinte ellehetetlenítik a Pixel működését, vagy legalábbis bizalmatlanságot ébresztenek a Pixel által szolgáltatott adatok pontosságát illetően.
Az imént említett körülmények hatására a Facebook is felismerte, hogy megoldást kell találni a helyzetre, így került terítékre a Facebook Konverziók API.
Mi az a Facebook Konverziók API?
Ez egy, a Meta által fejlesztett eszköz, ami a hirdetések célzásának optimalizálására szolgál. A Pixel működésével ellentétben a Konverziók API nem a böngészőn keresztül adja át a konverziós eseményeket a Facebooknak, hanem közvetlenül a honlapod szerveréről. Ezáltal a fent említett negatív hatások egyike sem érinti a riportált adatok pontosságát, sőt, épp ellenkezőleg, jelentősen javítja a kampányriportokat és a konverziós eredmények mérését.
Tehát mindamellett, hogy egyszerűbben optimalizálhatod a kampányaidat, nagyobb hatékonyságot érhetsz el, és jobb minőségű célközönséget szólíthatsz meg, még a marketingre szánt büdzsét is eredményesebben költheted el. (És azt is világosabban látod, hogy például érdemes-e növelni a Facebook Ads költségkeretet.) Az pedig már csak a hab a tortán, hogy, amiatt sem kell aggódnod, hogy az egyes böngészők engedélyezik-e az adatgyűjtést.
Fontos! A Konverziók API nem helyettesíti a Facebook Pixelt, sokkal inkább kiegészíti annak működését. Mivel a Facebook eseményazonosító és eseménynév alapján összefésüli a két csatornáról érkező adatokat, így nem kell attól tartanod, hogy a konverziós esemény duplikálásra kerül.
Gyakorlati útmutató a konverziós API használatához
A Konverziók API beállítása két módszerrel lehetséges. Az egyik a Facebook Partner Integrációs megoldás, amely az egyszerűbb mód, ugyanis nem igényel fejlesztői közreműködést. A másik, kissé bonyolultabb módszerhez technikai tudásra, azaz fejlesztő bevonására lesz szükség, azonban így sokkal inkább testreszabott megoldást kapsz.
1. Partner Integráció
Amennyiben a népszerű nemzetközi e-kereskedelmi platformok valamelyikét használod, mint például a Shopify, a UNAS vagy a WordPress alapú WooCommerce, akkor a Facebook Konverziók API beállítása megoldható a Partner Integráció segítségével. Ebben az esetben a Facebook által megadott lépéseken kell végigmenni, ami ugyan nem csak néhány kattintás, de még mindig gördülékenyebb, mintha fejlesztő bevonására lenne szükség.
TIPP: Ha a weboldalad nem biztosítja a szerver oldali követés lehetőségét, és nem érhető el erre a célra használható plugin, akkor egy ún. átjárón (gateway-en) keresztül is átadhatók az adatok a Meta hirdetési rendszerének. Erre például a Meta Conversions Gateway vagy a Google Tag Manager egyaránt alkalmas.
2. Fejlesztői beállítás
Amennyiben nem áll rendelkezésedre a Partner Integrációs beállítás lehetősége, akkor a Facebook Konverziók API manuálisan, egy fejlesztő segítségével is létrehozható. Ebben az esetben természetesen felmerül a kérdés, hogy érdemes-e időt és energiát áldozni minderre.
Véleményünk szerint egy olyan vállalkozás számára, ahol limitáltak az anyagi források, vagy ahol a Facebook és Instagram hirdetésekből érkező látogatók elhanyagolható részét teszik ki a weboldal forgalmának, (egyelőre) nem életbevágó a Konverziók API beállítása.
Minden más esetben azonban érdemes elkezdeni a használatát, hiszen a hirdetési kampányaid optimalizált működése magasabb eladási arányhoz vezet, ezáltal lényegében a bevételed növekedését szolgálja.
Forrás: Customerlabs
Ha pedig szívesen támaszkodnál szakértő csapatra az online hirdetéseid beállításai kapcsán, akkor bízd ránk a kampánykezelést!
Tartalom Design: Facebook hirdetések naprakészen, folyamatos optimalizálással
A Facebook és Instagram kampányok profi (és naprakész!) kezelése lehetővé teszi, hogy megtaláld azokat a vevőket, akiknek könnyebben adsz el.
Teljes körű tanácsadással és kampánymenedzsmenttel segítünk abban, hogy céged értékesítéséből és/vagy márkaépítéséből a legtöbbet hozd ki.
A hirdetési rendszered a cégedre szabjuk, sőt a hirdetéseid elkészítése előtt a weboldalad is átnézzük és segítünk optimalizálni. Jelentősen csökkenthetők a PPC kampányaid költségei optimalizált landing oldallal és egyéb hirdetési elemekkel, ezáltal javulnak a minőségi mutatóid. Sőt, az így megszerzett organikus forgalomért hirdetési költséget sem kell fizetned!
Mérhető eredményekért bízd ránk a hirdetéseidet, amíg te pihensz vagy a vállalkozásod sikerén dolgozol!
Miért dolgozz velünk?
Így csináljuk mi:
Stratégiát tervezünk Mindent elkészítünk, ami a hatékonyan működő hirdetési rendszeredhez szükséges. Hirdetésekre optimalizált weboldalak marketing szövegírással és webdesign-nal, neked csak az infókat kell átadnod, a többi a mi feladatunk. | Transzparensen dolgozunk Egyértelműen kommunikálunk, havonta riportálunk az eredményekről, és megválaszoljuk az összes kérdésed. Elkészítjük és üzemeltetjük a weboldalad, hirdetési fiókod, de minden a te tulajdonodban marad. | Proaktívak vagyunk Folyamatosan monitorozzuk a hirdetéseidet, és azonnal reagálunk, ha szükséges. Nagy gyakorlatunk van hazai és nemzetközi kampányokban is, és a megszerzett tapasztalatot arra használjuk, hogy a közös munka gördülékeny és gyümölcsöző legyen. |