Mit jelöl az APP kifejezés?
Az angol „app” kifejezés az szintén angol „application” (magyarul: alkalmazás) kifejezés rövidített alakja. A mobilizációval világviszonylatban is jelentős szerepet kaptak a különböző app-ok, célzott mobil alkalmazások.
Az app olyan szoftvert jelöl, ami célzott felhasználásra készült, célzott felhasználók számára. A kifejezéssel az Apple által életre hívott Apple AppStore-ban találkozhattunk 2008-ban. Ezek rendszerint kisméretű, telepíthető mobil applikációk, melyek egy-egy funkció láttak el az okos-telefonokon. (időjárás app, szabadkézi jegyzetek, különböző kalkulátorok, stb.)
Azóta az applikációk piaca és fejlesztése is rendkívüli módon kiszélesedett, hogy valamennyi eszközön használhatók legyenek. Az Apple mellett a legnagyobb Tech-cégek is megalkották a saját applikációs online üzleteiket. Microsoft Store, Google Play, stb..
Milyen típusai vannak az applikációknak?
Az alkalmazásokat (app-ok) felhasználási területük, funkciójuk szerint és működési modelljük alapján csoportosíthatjuk:
Webes App
Olyan alkalmazások, melyek webes kapcsolaton keresztül, böngészőn keresztül elérhetők – tehát nem kell letölteni őket –
Native app
Platform és operációs rendszerfüggő alkalmazások. Ezek más környezetben nem futnak.
Eszköztípus szerint megkülönböztethetők a mobil app-ok, amelyek csak mobil eszközön (okostelefon/ tablet) működnek, továbbá a desktop (asztali) applikációk, ami a PC-s és egyéb asztali felhasználásokra szántak. Ma már rengeteg App hybrid, ami annyit tesz, hogy szinte bármely eszközön és operációs rendszer alatt használhatóak.
Az app szerepe a marketingben
A vállalkozáshoz tartozó mobil alkalmazás az ügyfélmegtartás és a figyelem fenntartás eszköze is lehet, ha jól használod. Az app sokat adhat hozzá, hogy az egyszeri vásárlókból, hűséges, visszatérő vásárlók váljanak, akik elkötelezettek a céged, márkád iránt.
A mobil app kölcsönös üzenetküldésre ad lehetőséget: A vevőd, érdeklődőd kérdezhet, de a cég is szolgálhat hasznos és új termék információkkal, nyújthat proaktívan segítség, frissítéseket, a vevő részére hasznos tartalmakat stb.
Az ügyfelek aktívan tartásához a push üzenetek (felugró üzenetek – kiváló lehetőséget adnak. Ha valóban hasznos információkat, eladásösztönzőket, kuponokat, extra tartalmakat kapnak az elköteleződés nem marad el. A gyakoriságra érdemes odafigyelni, mert a túl gyakori vagy túl sok impulzus akár ellenkező hatást is kiválthat.
Nyújts élményt a felhasználóknak. A kompakt megjelenés és egyszerű használat elengedhetetlen. Törekedj rá, hogy az app könnyítse meg a vevőid hétköznapjait. Minél inkább legyen nélkülözhetetlen.
Egy mobil app lehetőséget ad az A/B tesztelésre, ami segítségével a felhasználói preferenciák szerint folyamatosan fejleszthető az alkalmazás. Amennyiben személyre szabott ajánlatokkal, névre szabottan szólítjuk meg ügyfeleket, a kapcsolat az ügyfél részéről személyesebbé és erősebbé válhat, ahol azt érezheti, hogy nagyobb figyelmet kap, mint csupán egy a sok vevő közül.
Mi a (Mobil) applikáció szerepe a bevételszerzésben?
Amikor marketing kampány részeként új felhasználókat terelünk az alkalmazásba, a végső cél mindig a vevő megtartás és a vásárlásra ösztönzés.
- Valamennyi csatornán keresztül szerezhetünk felhasználókat az alkalmazásunkba. Organikus fogalom-generálással, (tartalom marketing, seo)
- PPC fizetett hirdetésekkel, közösségi média tartalmakkal (pl.: videó marketing)
- Kooperatív együttműködésekkel
- Véleményvezérek bevonásával