Mi a konverzió jelentése?
A marketing szempontjából konverzióról akkor beszélünk, amikor a „látogatóból vevő válik”. A marketing szent grálja a konverzió. Mindenki hallott róla, de a legtöbben nem pontosan tudják, hogy mi mindent érthetünk a fogalom alatt.
Egy másik meghatározás szerint konverzió az a folyamat, ami során a potenciális vevő megtesz egy a vállalat által kívánt lépést. Ez a kívánt cél lehet vásárlás, megrendelés, feliratkozás, visszahívás kérése és még sorolhatnánk.
Konverziók az online marketingben
Az online marketingben minden mérhető, így a kampányok az üzleti célok elérése érdekében valós időben nyomon követhetők és folyamatosan optimalizálhatók.
A konverziók előre meghatározott online eseményeket jelentenek. Az e-book letöltéstől kezdve a hírlevél feliratkozásig.
A konverziót gyakran arányszámként használjuk. A teljes potenciális halmazból, mennyi konverzió lett végrehajtva? Százalékos formája a konverziós ráta.
A marketingben szinte minden lépés/ vevő által tett akció lehet konverzió.
Konvertálás mint vevővé válás a marketingben
Ahány üzleti cél annyi konverziós lehetőség. Ha hírlevelet küldünk, nyilván elsődleges számunkra a magnyitási arány. Aztán a levélben található továbbkattintási ráta. Mindkettő konverzió az email marketingben.
Egy kampány során alkalmazott sales landing page esetében a konverzió a CTR, illetve a CTA-ra való kattintás, majd a végső weboldalon elvégzett akció. De lehet konverzió akár a lap aljáig történő görgetés, ha a cél az üzenet elolvasása. Ugyan így az oldalon eltöltött időtartam is.
Néhány tipikus konverziós cél:
- Vásárlás weboldalon
- Post megosztása közösségi médiában
- Vállalat hívása telefonon
- Kérdőív jelentkezési lap kitöltése
- Hírlevél feliratkozás
- Ingyenes e-book letöltése
- Ingyenes próbaidőszak elindítása
- Webináron történő részvétel
- Termék értékelés leadása weboldalon
Mi lehet konverzió a b2b szegmensben?
Vállalatközi marketingben konverzió lehet:
- kapcsolatfelvétel űrlap kitöltése
- kutatási összefoglaló / termékkatalógus letöltése
- Ingyenes próbaidőszak elindítása
A végső üzleti cél mindig a potenciális ügyfél előre haladása az értékesítési csatornában.
Konverzió típusok a marketingben
Puha (Soft) konverziók
Ezek jelentős érdeklődést jelezhetnek, de nem eredményeznek közvetlen bevételszerzést. Például: hírlevél feliratkozás, márka követése a közösségi médiában. Ezek a konverziók értékesek és szükségesek lehetnek a további elköteleződéshez és a hosszabb.
Kemény (Hard) konverziók
Ide soroljuk a bevételt generáló konverziókat, mint például vásárlások, előfizetések. A legtöbb marketing kampány végső célja ez.
Mikro-konverziók A kemény konverziókhoz több kisebb mikro-konverzió által is vezethet út. Ezek lehetnek tipikusan ismétlődő lépések egy-egy vállalkozás weboldalán. Mikro-konverzió például a termék hozzáadása a kosárhoz, vagy kívánságlistára történő helyezés, esetleg a termék megfigyelése.