Ha a vállalkozásodnak van honlapja, de nem méred, hogy hányan látogatják, és milyen jellemzőkkel bírnak ezek a felhasználók, akkor tulajdonképpen egy lyukas vödörbe öntöd a vizet a marketingeddel… Főleg, ha még hirdetsz is erre az oldalra. Annak érdekében, hogy hatékonyan fejleszd az online jelenléted, és célzottabban költsd el a marketingbüdzséd, érdemes fejest ugranod a weboldal analitika világába. Hogyan tudod kihozni belőle a maximumot? És hogyan tornászhatod feljebb a látogatók számát? Olvass tovább, és kiderül!
Webanalitika eszközök: Hogyan tudod megnézni, hányan és kik jártak a weboldaladon?
Röviden a válasz az, hogy webanalitikai eszközökkel, melyek részletes adatokkal segítenek monitorozni a honlapod látogatóit. Például, hogy honnan érkeznek a felhasználók, milyen korosztály, nem, érdeklődési kör jellemző rájuk, milyen eszközöket használnak, milyen oldalakon töltenek időt, és még sorolhatnánk. A honlap látogatottság mérésére szolgáló eszközöknek több típusa is létezik, ezek közül be is mutatjuk a két legnépszerűbbet.
Google Analytics 4
A legelterjedtebb és talán leghatékonyabb eszköz a piacon. Rengeteg értékes információhoz juthatsz a használatával, ráadásul ingyenesen! Legfontosabb mutatói között van például, hogy hány látogató, illetve visszatérő látogató érkezik az oldalunkra, átlagosan mennyi időt töltenek a weboldalon, mely aloldalakat tekintik meg legtöbbször, vagy hogy mennyi bevételre tettél szert a konverziókból.
Hotjar
A Hotjar nem csak a látogatók számát és viselkedését mutatja, de felvételeket is készít az interakciókról, így láthatod, hogy milyen élmény használni a weboldalad a felhasználók szemszögéből. Akár 1 évre visszamenőleg elérhető videófelvétel minden weboldal látogatóról, így megtudhatod, hová kattint, hová mozgatja az egérmutatót, meddig görget le, mennyi időt tölt el az oldalon, stb. Emellett hőtérképeket is készít az oldalról kattintás, görgetés és egérmutató-mozgás alapján. Ennek segítségével nagyon érdekes adatokat kaphatsz a látogatóid viselkedéséről, mellyel könnyebbé válik a weboldalad konverzióra optimalizálása.
Mit csinálnak a látogatók a weboldalon, és ez miért fontos?
Nem az az elsődleges, hogy hányan jártak a weboldaladon, hanem, hogy ők relevánsak-e a vállalkozásod szempontjából! Éppen ezért nem elegendő azt a mutatót figyelned, hogy mennyien voltak, akik meglátogatták a honlapod. Ennél sokkal mélyebbre kell ásni, melyhez remek kiindulási alapot adnak a feljebb említett analitikai eszközök, azonban a varázslat ott kezdődik, ha az általuk szolgáltatott statisztikát kielemzed és levonod a megfelelő következtetéseket.
Ha megérted, hogy mi történik a weboldaladon, és hogyan tudod jobban kiszolgálni a látogatóid igényeit, akkor sokkal hatékonyabban tudod fejleszteni a vállalkozásod online jelenlétét.
7 mód a weboldalad látogatottságának növelésére
Weboldalon belüli fejlesztések
Hirdetésbarát weboldal
Akkor mondhatjuk egy oldalra, hogy hirdetésbarát, ha reszponzív megjelenéssel, gyors betöltési sebességgel és logikus felépítéssel bír. Ezek az elemek segítik azt, hogy nőjön a weboldalad látogatószáma, hiszen nemcsak a felhasználók, hanem a Facebook és a Google hirdetési algoritmusai is előnyben részesítik az ilyen típusú honlapokat. Sőt, reszponzív weboldallal a hirdetésed is olcsóbb lehet, ezt korábbi cikkünkben kifejtettük.
SEO-optimalizált weboldal
A megfelelő kulcsszavak használatával növelheted az organikus keresési forgalmat a honlapodon, vagyis ingyen terelhetsz látogatókat az oldaladra. Igazán nagy sikereket a célközönség nyelvezetére szabott, ugyanakkor tudatosan szerkesztett szöveggel tudsz elérni, melyben érdemes profi marketing-szövegíró közreműködését kérni.
Forgalomterelés a weboldalra
Online hirdetési stratégia: Google Ads és Facebook Ads
Bizonyára te is kattintottál már a Google-ben vagy a Facebook-on látott hirdetésre, mert épp jókor talált meg az ajánlat. A weboldal forgalom növelés szinte megkerülhetetlen eszközei a fizetett hirdetések, hiszen potenciális vásárlókhoz, valamint olyan felhasználókhoz juthatsz el, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Korábbi cikkünkben azt is leírtuk, hogyan érhetsz el folyamatos növekedést Facebookon konverzióalapú hirdetéssel.
Közösségi média felületek használata: TikTok, Instagram, LinkedIn, Pinterest, stb.
Rengeteget beszélünk arról, hogy miért érdemes aktívan jelen lenned a márkáddal a közösségi oldalakon. Értékes (például VIDEÓS!) tartalommal és hiteles kommunikációval folyamatos forgalmat vihetsz a honlapodra, amiben óriási potenciál rejlik, hiszen akik már bizalmat szavaztak neked a közösségi médiában, szívesebben vásárolnak tőled.
Google My Business (Google Cégem) optimalizálás
Ugye te is megnézed a Google-értékeléseket, mielőtt beülsz egy helyre, vagy vásárolsz valahonnan? Érdemes kiaknáznod a Google Cégem szolgáltatásban rejlő lehetőségeket, hiszen ez nagyban befolyásolja a választásban a vásárlót. 100%-ban kitöltött adatlap, megfelelően beállított SEO paraméterek, pozitív vásárlói értékelések – ezek mind-mind forgalmat hozhatnak a weboldaladra.
PR megjelenés
Jelentősen növeli a hitelességed, ha egy külső, megbízható forrás által közölt cikkben jelenik meg a márkád. Ezáltal szívesebben vásárolnak tőled, sőt, új célközönséget is megszólíthatsz, ezzel növelve az ismertséged. Az már csak non plus ultra, hogy a PR cikkben elhelyezett, a weboldaladra mutató linkek javítják az oldalad SEO-mutatóit, így előkelőbb pozícióba kerülhetsz a keresőmotorok találati listáiban.
Vendégblogolás
Vendégblogcikkek révén sokat tehetsz a közösségépítésért, miközben erősíted a szakértői imázsod. Hasonlóan a PR megjelenéshez, ez esetben is kiaknázhatod a SEO-előnyöket, emellett pedig új közönséghez érhetsz el. A két módszer remekül kiegészíti egymást, hiszen például egy vendégblogcikkben utalhatsz egy friss PR megjelenésre (vagy fordítva), ezzel még jobb eredményt elérve.
Neked mire van szükséged?
Bár a weboldal forgalom követése és elemzése nem elhanyagolható, végeredményben a látogatók számánál sokkal fontosabb a konverzió, vagyis, hogy feliratkozzanak, vásároljanak, stb. Ahhoz, hogy a honlapodra, landing oldaladra vagy termékoldaladra érkező látogatókat vásárlóvá tudd fordítani, komplex rendszerben érdemes gondolkodnod. Ezáltal a különböző marketing elemek egymást támogatva segítenek elérni a célod.
Mi minden esetben egy díjmentes konzultáció keretében beszéljük át az ügyfeleinkkel, hogy milyen marketing eszközöket használnak, és hogyan tudjuk mindezt fejleszteni, a céljaikra szabottan. A bevételgeneráláshoz jellemzően többlépcsős marketing rendszerre van szükség, de az első lépcső mindig a forgalomterelés.
Tartalom Design: Hogyan tudunk segíteni a weboldalad növekedésében?
Elkészítjük vevőcsalogató, figyelemmegtartó és eladásnövelő weboldaladat, sőt, egy komplex rendszert teszünk mögé, amely folyamatosan szállítja a látogatókat az oldaladra.
Weboldal készítés profi csapattal, garanciával – Tartalom Design
Foglalj időpontot díjmentes konzultációra, ahol felteheted kérdéseidet a weboldal készítés áráról, menetéről, a folyamat hosszúságáról, és konkrét tervet is kapsz arra, hogyan fejleszthető a marketinged.