Facebook hirdetésoptimalizálás és konverziónövelés: Hogyan csökkentettük a feliratkozók költségét a 7-edére
Tartalomjegyzék
KIINDULÁSI HELYEZET, ÜZLETI CÉLOK
Honnan indultunk és mit kellett elérni az ügyfél számára?
- Az ügyfél célja feliratkozók gyűjtése volt, elsősorban a Facebook és Instagram hirdetéseken keresztül. Az első kampányok során magas költségek és alacsony konverziós arányok voltak tapasztalhatók.
- Az ügyfél korábbi hirdetési költségei és a feliratkozók alacsony száma egyértelmű jelei voltak annak, hogy valami nem működött megfelelően.
MEGOLDÁS - Kampánytervezés és optimalizálás
Hogyan alakítottuk ki a kampányt és miként optimalizáltuk?
- Célcsoport tesztelés: A kampány kezdetén magasabb költségkerettel kezdtük, hogy teszteljük és azonosítsuk a legjobban teljesítő célcsoportokat. A tesztelési fázisban nemcsak a demográfiai adatokat, hanem az érdeklődési köröket és a viselkedési szokásokat is figyelembe vettük.
- Költségkeret optimalizálás: Április közepén jelentősen csökkentettük a költségkeretet, és a legjobban teljesítő célcsoportokra összpontosítottunk.
- Konverzióra optimalizált kampány: Május elején bevezettük és hó közepére teljesen átálltunk a konverzióra optimalizált kampányra. Az adatok és a tesztelések eredményei alapján a legjobban teljesítő célcsoportokkal dolgoztunk tovább, hogy a legjobb eredményeket érjük el.
EREDMÉNYEK - Kampány teljesítményének értékelése
Részletes adatok a kampány szakaszaiból
- Április: Kampány tesztelés szakasza. Egy feliratkozó költsége 3.481 Ft volt.
- Május: A konverzióra optimalizált kampány eredményeként egy feliratkozó költsége 500 Ft-ra csökkent.
- Átlagos költség per feliratkozó: Májusban 631 Ft, júniusban pedig 603 Ft, amit sikerült tartani.
- Konverzió növekedés: A kampány teljesítménye folyamatosan javult, a konverziók száma a csökkentett költség mellett is nőtt.
A SIKER ÖSSZETEVŐI
A kampány sikerét a folyamatos tesztelés és a célzott optimalizálás alapozta meg. Először a magas költségkeret lehetővé tette a célcsoportok alapos tesztelését, így gyorsan azonosítottuk a legjobban teljesítő szegmenseket.
A költségkeret későbbi csökkentése és a figyelem koncentrálása a legjobban teljesítő célcsoportokra hatékony költségkezelést eredményezett. A konverzióoptimalizálás bevezetése drasztikusan csökkentette a feliratkozók költségét, míg a kampány folyamatos elemzése és finomhangolása stabil eredményeket biztosított.
A megfelelő adatok és előzetes tesztelés révén a hirdetéseket még jobban a célcsoport igényeihez igazítottuk, így folyamatosan magas konverziókat értünk el, miközben a költségeket sikeresen csökkentettük.
Általános tévhit a kampányokkal kapcsolatban: Sokan azt gondolják, hogy a Facebook hirdetésekkel gyorsan és egyszerűen elérhetők a kívánt eredmények, de a valóságban ez nem ilyen egyszerű. Az alapvető hiba sok esetben a célcsoportok nem megfelelő tesztelésében rejlik.
Az egyik leggyakoribb hiba, hogy túl széles célcsoportot céloznak meg, így a hirdetés nem hoz releváns eredményeket, és a költségek az egekbe szöknek.
A másik gyakori probléma, hogy nem történik meg a megfelelő adatgyűjtés és a folyamatos kampányoptimalizálás. Azok a kampányok, amelyek nem építenek az adatokra, gyakran alulteljesítenek.
MÉRFÖLDKÖVEK DÁTUMOK A KAMPÁNYBAN
A kampány kulcsfontosságú mérföldkövei
- Március: A kampány indítása, célcsoportok tesztelése.
- Április: A célcsoportok tesztelése és a költségkeret csökkentése.
- Május: Konverzió alapú kampány bevezetése és a költségek csökkentése.
- Június: Az optimális költség per feliratkozó fenntartása.
Májusi teljes Facebook hirdetési fiókadatok:

Az esettanulmány illusztrálja, hogyan érhetünk el hatékony hirdetésoptimalizálást és konverziónövelést Facebook kampányokban. A célcsoportok tesztelése és az adatgyűjtés kihagyhatatlan és egyben szerves része minden sikeres online kampánynak.
Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:
A Perfekt-Mór Kft., profi marketinggel elért sikerei nem valósulhattak volna meg a Cég nyitottsága nélkül. A te vállalkozásod is nyitott a magasabb bevételre? Kérj ingyenes konzultációt, most!
A NorAn, mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó ügyfelünk ma már 60%-kal több ajánlatkérést kap, releváns, potenciális vásárlóktól, mióta együtt dolgozunk velük. Így jóval magasabb lett az értékesítésük, nőttek a bevételeik. Norbiéknál a nulláról indultunk. Elkészítettük a cég keresőoptimalizált weboldalát, amelyhez a szöveget is megírtuk és az arculatot is elkészítettük. A weboldal elkészülése után üzembe helyeztük a Facebook és Google Ads kampányokat, különböző célokkal, érkező oldalakkal, videós hirdetésekkel. A magasabb értékesítési számok mellett, az eladás is könnyebb lett a cég számára, mert a brand kommunikáció egyértelművé vált a célközönség számára, amely komoly bizalmi faktor. A NorAn kiváló és értékes együttműködő partner, aki nyitott az innovatív, rendszer szintű marketingre. Ezért működnek a NorAn reklámok.
Dani, a Dartsbarlang üzletek és webáruház tulajdonosa azzal a céllal érkezett hozzánk, hogy az akkori problémás és elavult webshopja helyett, készítsünk egy modern, villámgyors webáruházat, amely a lehető legmagasabb bevételt hozza. Első körben ezt teljesítettük, méghozzá teljes körű kivitelezéssel. Marketing szöveget írtunk, keresőoptimalizáltunk és felépítettük a webáruházat. A webshop elkészülése után, átálltunk a régi oldalról az új shopra, illetve kezelésbe vettük a kampányokat. Csúcs szezonban 85-szörös, normál időszakban 45-50-szeres megtérüléssel mennek a kampányai. Nem, ez nem „egy nap statisztikája”, ahogy szólnak a „ne hidd el” felütésű „marketing ügynökség” hirdetések. Ezek folyamatos és valós eredmények. Attól, hogy ez más szolgáltatónak ez nem megy, a mi csapatunk mindig arra törekszik, hogy a lehető legtöbbet hozza ki, ügyfeleik marketingjéből. Lehetséges ilyen eredmények elérése. Ezt Dani is igazolja.
Az Energy Save Hőszivattyú Kft., prémium, kiemelkedő minőségű hőszivattyúkat forgalmaz. Célközönségükbe tartoznak a magánszemélyek és a cégek is. Teljes körű marketing szolgáltatásuk keretein belül, elkészítettük a lakossági és az ipari szegmens számára szánt marketing weboldalakat, amelyekre természetesen a szövegeket mi írtuk. Amint elkészültek a weboldalak, elindítottuk a Facebook és Google Ads kampányokat. A hirdetések hatására a Cég értékesítése elkezdett növekedni és egy folyamatosan növekvő pályára sikerült állítani az eladásokat, mind a vállalati, mind pedig a lakossági célcsoportban. A Hőszivattyúkat forgalmazó cég számára marketing videókat is készítettünk. Mindezt marketing-optimalizáltan, online hirdetésekre előkészítve.
Anikó, a Ditarvarázs Webshop tulajdonosa szeretett volna tartósan magas profitot elérni a webáruházzal. Korábbi, kevésbé sikeres próbálkozások után keresett meg minket. Az együttműködés során, a korábbi eredményet megtízszereztük. Jelenleg tartósan 14 feletti ROAS, azaz bevételarányos megtérülés mellett futnak a kampányai.
A Fluffy & Me, budapesti Palacsintázónak olyan weboldalra volt szüksége, amely azonnal átadja azt az életérzést, amelyet az étteremben is közvetítenek vendégeik számára termékeikkel és kiszolgálásukkal. Ehhez alapvető, hogy egy célközönségre szabott marketing-optimalizált weboldal szöveget írtunk. A szöveg alapján, az egyedi arculatra felhúztuk teljes körű kivitelezéssel a weboldalt, amelyre bármikor, bátran indíthatók online hirdetések. A cég számára egy könnyen kezelhető, dinamikus weboldal rendszert hoztunk létre, tudva azt, hogy egy vendéglátóegység esetében gyakran változhat az étlap, illetve a kapcsolódó információk. Ezzel igyekeztünk időt, energiát és pénzt spórolni ügyfelünknek, amikor módosításra, kiegészítésre van szükség.
Balázs már tudja, hogy a Ballonozz.hu, hőlégballonos élményszolgáltatás vállalkozásának marketing fejlesztései mindig újabb és újabb szintlépéshez vezettek. Mint mindig, marketing szöveggel kezdtünk, aztán jött a weboldal, majd a kampányok. Videók nélkül is jól teljesített a rendszer, de a cél az volt, hogy ne rekedjen meg az értékesítés egy szinten, így elkészítettük a profi marketing videót is. Mindeközben a weboldalon folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre marketing szövegírás és keresőoptimalizálás tekintetében is. Természetesen a PPC kampányokat Facebook-on és Google Ads-ben is egyre diverzifikáljuk az eredmények fokozása érdekében.
András, müncheni üzlete second hand, luxus terméket értékesít. A németországi cég bevételei, a hirdetések elindítása után, azonnal elkezdtek növekedni. A Wonderlustking Emporium weboldalát és marketing szövegét is csapatunk készítette. Bár ügyfelünk 600 kilométeres távolságra van tőlünk, a marketing videóinak elkészítésében is tudtunk neki segíteni. A cél, egy költséghatékony, fenntartható rendszer kialakítása volt, amely folyamatosan hozza az eredményeket és fejleszthető.
A Zellia egy rugalmas, céltudatos csapat, akik tudják, hogy merre tartanak. A marketingjük fejlesztésével, a kampányokból származó bevételüket és a megtérüléseket folyamatosan tudjuk növelni, mert megfogadják a tanácsainkat és együtt gondolkodunk. Partnerek, akikkel jó együtt dolgozni, újabb és újabb sikereket elérni.
Gábor ausztriai hotelének teljes marketing rendszerét újraépítettük. A weboldal teljes szövegezését, a weboldalt, keresőoptimalizálást, a Facebook tartalommarketing és konverziós kampányokat is újrahúztuk és elindítottuk a Google Ads hirdetéseket. A komplex optimalizálás után, a rendszer, immár egész évben, kiegyensúlyozottan hozza a foglalásokat a hotelbe. Gábor kiváló ügyfél, jó vele együttműködni, mert ő is a valós eredményekre hajt, amit közösen el is érünk.
Kati, London melletti kisállat kozmetikáját vezeti. A marketing partnerségünknek köszönhetően, egyre sikeresebb. 6 hónap alatt megdupláztuk(!) a bevételét. A hirdetések folyamatosan vonzzák be az újabb ügyfeleket, akikből aztán törzsvendégek lesznek. A lokációs marketinggel, a releváns területen lévő, összes kisállat tulajdonost elérjük a reklámokkal, meggyőzzük az általunk készített marketing szöveggel és weboldallal, a marketing videókkal pedig bejelentkezésre késztetjük őket. Kati már tudja, hogy a helyi szolgáltató cégeknek is hatalmas lehetőség az online marketing. Mivel nem országos kampányokat futtatunk, így a marketing fenntartása nem kerül sokba, így magasan megtérül számára.
Dupláztuk az online rendelések számát 3 hónap alatt! “Az együttműködés eredményei stabilitást adnak, ami valódi megnyugvás nekünk. Ez volt a legfontosabb célunk, és meg is valósult…” A fenti idézet a tulajdonostól tűpontosan leírja azt, amit minden cégvezető szeretne: Nyugalmat. Nyugalmat stabilitást ad. Stabilitást pedig folyamatosan beáramló, megfelelő mennyiségű bevétel. Ezt, rendkívül nyitott ügyfelünknek, a DOT gyorsétteremnek, profin kivitelezett és üzemeltetett lokációs online kampányokkal, marketing videókkal és marketing fotókkal biztosítottuk. A duplázott havi rendelésszám mellett, a helyszíni fogyasztás, +25% / hónap eredményt hozott, 3 hónap alatt.
Zsuzsinak Pécsett van olasz delikát üzlete, amelynek szeretett volna kiegyensúlyozott és magasabb bevételeket. A Tavola Italiana marketing szövegének megírása után, össze is raktuk a landing oldalt és beizzítottuk a Facebook hirdetéseket. Az eredmények gyorsan jöttek, mert minden potenciált kihasználtunk, amely lokációs marketingben rejlik. A Facebook kampányok mellett már Google Ads hirdetéseket is futtatunk, amelyet tovább növelik a vállalkozás eredményeit. A fizikai bolt marketingje mellett, Zsuzsinak webshopot is készítettünk, amelynek szintén sikeresen, jó megtérüléssel futnak az online kampányai.
Szilvi, a DBD Nyelvstúdió tulajdonosa egyet akart: Legyen tele a tanulókkal a Nyelviskola. Tele lett. 2 hónap alatt megcsináltuk. Közösen, csináltuk, mert ehhez az is kell, hogy Szilvi szolgáltatása kiváló legyen. Szeressenek odajárni a tanulók, mert gyakorlati, használható angoltudást kapnak. Ahhoz, hogy fullon legyen a kapacitás, a cég fő előnyeit közvetíteni kell a célcsoport felé. Ehhez célközönségre szabott marketing videókat készítettünk, amelyekkel a Meta (Facebook és Instagram) platformokat uralja a cég, a nyelviskola, nyelvtanulás témában. Emellett készítettünk marketing fotókat is. Minden kreatív elemet az újraírt marketing weboldal szöveg alapján kiviteleztünk, hogy koherens legyen a rendszer, így a lehető legnagyobb eséllyel iratkozzanak be. És mi a helyzet a Google Ads-szel? A Facebook és Instagram kampányok mellett, már a Google keresőhirdetésekkel is vezetjük a piacot az online térben, nyelvtanulás témában, Mosonmagyaróváron és környékén, a cég számára releváns területeken.
Gábor, gödöllői élelmiszerüzlete nem egy tipikus “kisbolt”. Mióta együtt dolgozunk, azóta ez eredményekben is, tartósan megmutatkozik. Az üzlet eredményei, a közös munka megkezdése után, szinte azonnal jelentős növekedést mutattak, az elkészített weboldal és online kampányok hatására. Az üzletben többszáz vásárló fordul meg egy nap és a számuk folyamatosan nő. Gábor jó árazási politikájának és a megfelelő online jelenlétnek köszönhetően az eredmények tarthatók, és – ahogy ügyfelünk el is mondja, – minden egyes marketingre költött forintja jócskán megtérül.
Ügyfeleink mondják rólunk
















































































































Velük már dolgoztunk!
Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.




































Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!
Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!