Esettanulmány – ROAS maximalizálás webshop hirdetésekkel
Tartalomjegyzék
KIINDULÁSI HELYEZET, ÜZLETI CÉLOK
Az ügyfelünk webáruházának marketingjét 10 hónappal ezelőtt kezdtük el optimalizálni. Az első hónapokban a webáruházból csupán 2-3 kiemelt termékének értékesítésére koncentráltunk, önálló dedikált landing oldalakon.
Az első feladatok között volt a konverziók méréséhez szükséges követőkódok beépítése és a hirdetési fiók részletes beállítása, a folyamatos mérés elindítása.
ÜZLETI CÉLOK
A kezdeti célkitűzés az volt, hogy maximalizáljuk a hirdetések megtérülését (ROAS) és javítsuk a konverziókat, miközben a webshop egészét is szélesebb körben népszerűsítsük.
Az egyik legnagyobb hiba, amit sok webshop üzemeltető elkövet, hogy nem állítják be megfelelően a kampányokat, és nem végeznek folyamatos tesztelést és optimalizálást, így nem tudják kihasználni a kampányok teljes potenciálját.
A gyakran elkövetett hibák:
- Nem megfelelő hirdetésoptimalizálás: Sok vállalkozás hajlamos túl gyorsan elindítani kampányokat anélkül, hogy azokat megfelelően tesztelnék és optimalizálnák.
- Befektetett költségek és ROAS alacsony megtérülése: A kampányok túl nagy költséggel működnek anélkül, hogy megfelelő megtérülést generálnának.
- Adatgyűjtés és mérés hiányosságai: A vásárlások mérésének elmaradása a kampányok hatékonyságát csökkenti.
MEGOLDÁS - Hogyan alakítottuk ki a kampányt?
Kampánytervezés és beállítások optimalizálása
A munka során első lépésként a megfelelő kampánybeállításokat végeztük el, és a szükséges vásárláskövetési kódokat implementáltuk a webáruházba.
Az adatgyűjtés gyorsítására és az optimális kampányok futtatására egy szoros tesztelési fázist terveztünk, hogy az első eredmények alapján még hatékonyabban tudjuk finomítani a kampányokat.
Az első hónapban a kampányok minimalizált költségkerettel indultak, és 2 héten keresztül intenzívebb adatgyűjtést végeztünk. Ekkor egy konverzió alapú kampányra tértünk át, amely az alacsonyabb költségek mellett magas megtérülést (ROAS) biztosított.


Ezen kívül folyamatosan teszteltük a különböző kampánytípusokat, mint például a forgalom alapú kampányokat, hogy megtaláljuk a legjobban működő stratégiát.
Kulcsfontosságú tevékenységek:
- Adatgyűjtés optimalizálása: Részletes vásárláskövetési rendszer kialakítása
- Kampányok folyamatos tesztelése: Különböző kampánytípusok (konverzió alapú, forgalom alapú) próbája.
- Hirdetési beállítások finomhangolása: A kampányok futtatása során történő folyamatos optimalizálás.
EREDMÉNYEK - A kampány hatékonysága
Részletes számok és eredmények
A kampányok már az első hónapban sikeres eredményeket hoztak:
• Első hónap eredményei (január) – Konverzió alapú kampány:
o Költség: 36.883 Ft
o Bevétel: 963.422 Ft
o ROAS: 26,12
• Első hónap eredményei (január) – Hirdetési-fiók szintű eredmények:
o Költség: 304.295 Ft
o Bevétel: 4.356.511 Ft
o Vásárlás egységnyi költsége: 1749 Ft
A kampányok folytatásával és az adatgyűjtési időszak után a következő hónapokban további jelentős javulást értünk el:
• Második hónap eredményei konverzió alapú kampány (március):
Ebben a hónapban már kötelezővé vált Google Consent mode v2. Az adatokat „megmentettük” a megfelelően cookie beleegyezésekkel, így a kampányteljesítmény sem esett vissza.
o Költség: 84.145 Ft
o Bevétel: 3.475.635 Ft
o ROAS: 41,31x
o Vásárlás költsége: 668 Ft
• Második hónap eredményei, hirdetési-fiók szintű eredmények (március):
Az egész hirdetési fiók eredményei tovább javultak:
o Költség: 280.302 Ft
o Bevétel: 6.072.316 Ft
o ROAS: 41,31x
o Vásárlás egységnyi költsége: 1149 Ft


A kampány utóélete:
A legsikeresebb típus a konverzió alapú kampány valóban csúcson pörög: 35,62-es megtérüléssel működik továbbra is és jelenleg már ez költi a legtöbb keretet a hirdetéstípusok közül.
• Teljes kampányidőszak eredményei (január – március) Fiókszintű eredmények
o Költség: 707.260 Ft
o Bevétel: 12.365.053 Ft
o ROAS: 17,48
o Vásárlás költsége: 1384 Ft


Az eredmények folyamatos javulása azt mutatta, hogy az alkalmazott stratégiák sikeresen hozzájárultak a vásárlások növekedéséhez, miközben a hirdetési költségek alacsonyan tartása is megvalósult.
A SIKER TÉNYEZŐI
Mi tette sikeressé a kampányokat?
A kampány sikerének kulcsa az alábbi tényezőkben rejlik:
- Jól beállított kampányok és folyamatos optimalizálás: A különböző kampánytípusok folyamatos tesztelése és finomhangolása biztosította a legjobb eredményeket.
- Helyes adatgyűjtés és mérés: A vásárláskövetési kódok és mérési eszközök helyes beállítása segítette a kampányok hatékonyságának pontos mérését.
- Konverzió alapú kampányok alkalmazása: A konverzió alapú kampányok segítettek abban, hogy a legmagasabb ROAS-t érjük el alacsonyabb költségek mellett.
- Rugalmasság és adaptáció: A kampányok folyamatos figyelemmel kísérése és az új körülményekhez való gyors alkalmazkodás (pl. Consent Mode v2 implementálása) javította az eredményeket.
Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:
A Perfekt-Mór Kft., profi marketinggel elért sikerei nem valósulhattak volna meg a Cég nyitottsága nélkül. A te vállalkozásod is nyitott a magasabb bevételre? Kérj ingyenes konzultációt, most!
A NorAn, mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó ügyfelünk ma már 60%-kal több ajánlatkérést kap, releváns, potenciális vásárlóktól, mióta együtt dolgozunk velük. Így jóval magasabb lett az értékesítésük, nőttek a bevételeik. Norbiéknál a nulláról indultunk. Elkészítettük a cég keresőoptimalizált weboldalát, amelyhez a szöveget is megírtuk és az arculatot is elkészítettük. A weboldal elkészülése után üzembe helyeztük a Facebook és Google Ads kampányokat, különböző célokkal, érkező oldalakkal, videós hirdetésekkel. A magasabb értékesítési számok mellett, az eladás is könnyebb lett a cég számára, mert a brand kommunikáció egyértelművé vált a célközönség számára, amely komoly bizalmi faktor. A NorAn kiváló és értékes együttműködő partner, aki nyitott az innovatív, rendszer szintű marketingre. Ezért működnek a NorAn reklámok.
Dani, a Dartsbarlang üzletek és webáruház tulajdonosa azzal a céllal érkezett hozzánk, hogy az akkori problémás és elavult webshopja helyett, készítsünk egy modern, villámgyors webáruházat, amely a lehető legmagasabb bevételt hozza. Első körben ezt teljesítettük, méghozzá teljes körű kivitelezéssel. Marketing szöveget írtunk, keresőoptimalizáltunk és felépítettük a webáruházat. A webshop elkészülése után, átálltunk a régi oldalról az új shopra, illetve kezelésbe vettük a kampányokat. Csúcs szezonban 85-szörös, normál időszakban 45-50-szeres megtérüléssel mennek a kampányai. Nem, ez nem „egy nap statisztikája”, ahogy szólnak a „ne hidd el” felütésű „marketing ügynökség” hirdetések. Ezek folyamatos és valós eredmények. Attól, hogy ez más szolgáltatónak ez nem megy, a mi csapatunk mindig arra törekszik, hogy a lehető legtöbbet hozza ki, ügyfeleik marketingjéből. Lehetséges ilyen eredmények elérése. Ezt Dani is igazolja.
Az Energy Save Hőszivattyú Kft., prémium, kiemelkedő minőségű hőszivattyúkat forgalmaz. Célközönségükbe tartoznak a magánszemélyek és a cégek is. Teljes körű marketing szolgáltatásuk keretein belül, elkészítettük a lakossági és az ipari szegmens számára szánt marketing weboldalakat, amelyekre természetesen a szövegeket mi írtuk. Amint elkészültek a weboldalak, elindítottuk a Facebook és Google Ads kampányokat. A hirdetések hatására a Cég értékesítése elkezdett növekedni és egy folyamatosan növekvő pályára sikerült állítani az eladásokat, mind a vállalati, mind pedig a lakossági célcsoportban. A Hőszivattyúkat forgalmazó cég számára marketing videókat is készítettünk. Mindezt marketing-optimalizáltan, online hirdetésekre előkészítve.
Anikó, a Ditarvarázs Webshop tulajdonosa szeretett volna tartósan magas profitot elérni a webáruházzal. Korábbi, kevésbé sikeres próbálkozások után keresett meg minket. Az együttműködés során, a korábbi eredményet megtízszereztük. Jelenleg tartósan 14 feletti ROAS, azaz bevételarányos megtérülés mellett futnak a kampányai.
A Fluffy & Me, budapesti Palacsintázónak olyan weboldalra volt szüksége, amely azonnal átadja azt az életérzést, amelyet az étteremben is közvetítenek vendégeik számára termékeikkel és kiszolgálásukkal. Ehhez alapvető, hogy egy célközönségre szabott marketing-optimalizált weboldal szöveget írtunk. A szöveg alapján, az egyedi arculatra felhúztuk teljes körű kivitelezéssel a weboldalt, amelyre bármikor, bátran indíthatók online hirdetések. A cég számára egy könnyen kezelhető, dinamikus weboldal rendszert hoztunk létre, tudva azt, hogy egy vendéglátóegység esetében gyakran változhat az étlap, illetve a kapcsolódó információk. Ezzel igyekeztünk időt, energiát és pénzt spórolni ügyfelünknek, amikor módosításra, kiegészítésre van szükség.
Balázs már tudja, hogy a Ballonozz.hu, hőlégballonos élményszolgáltatás vállalkozásának marketing fejlesztései mindig újabb és újabb szintlépéshez vezettek. Mint mindig, marketing szöveggel kezdtünk, aztán jött a weboldal, majd a kampányok. Videók nélkül is jól teljesített a rendszer, de a cél az volt, hogy ne rekedjen meg az értékesítés egy szinten, így elkészítettük a profi marketing videót is. Mindeközben a weboldalon folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre marketing szövegírás és keresőoptimalizálás tekintetében is. Természetesen a PPC kampányokat Facebook-on és Google Ads-ben is egyre diverzifikáljuk az eredmények fokozása érdekében.
András, müncheni üzlete second hand, luxus terméket értékesít. A németországi cég bevételei, a hirdetések elindítása után, azonnal elkezdtek növekedni. A Wonderlustking Emporium weboldalát és marketing szövegét is csapatunk készítette. Bár ügyfelünk 600 kilométeres távolságra van tőlünk, a marketing videóinak elkészítésében is tudtunk neki segíteni. A cél, egy költséghatékony, fenntartható rendszer kialakítása volt, amely folyamatosan hozza az eredményeket és fejleszthető.
A Zellia egy rugalmas, céltudatos csapat, akik tudják, hogy merre tartanak. A marketingjük fejlesztésével, a kampányokból származó bevételüket és a megtérüléseket folyamatosan tudjuk növelni, mert megfogadják a tanácsainkat és együtt gondolkodunk. Partnerek, akikkel jó együtt dolgozni, újabb és újabb sikereket elérni.
Gábor ausztriai hotelének teljes marketing rendszerét újraépítettük. A weboldal teljes szövegezését, a weboldalt, keresőoptimalizálást, a Facebook tartalommarketing és konverziós kampányokat is újrahúztuk és elindítottuk a Google Ads hirdetéseket. A komplex optimalizálás után, a rendszer, immár egész évben, kiegyensúlyozottan hozza a foglalásokat a hotelbe. Gábor kiváló ügyfél, jó vele együttműködni, mert ő is a valós eredményekre hajt, amit közösen el is érünk.
Kati, London melletti kisállat kozmetikáját vezeti. A marketing partnerségünknek köszönhetően, egyre sikeresebb. 6 hónap alatt megdupláztuk(!) a bevételét. A hirdetések folyamatosan vonzzák be az újabb ügyfeleket, akikből aztán törzsvendégek lesznek. A lokációs marketinggel, a releváns területen lévő, összes kisállat tulajdonost elérjük a reklámokkal, meggyőzzük az általunk készített marketing szöveggel és weboldallal, a marketing videókkal pedig bejelentkezésre késztetjük őket. Kati már tudja, hogy a helyi szolgáltató cégeknek is hatalmas lehetőség az online marketing. Mivel nem országos kampányokat futtatunk, így a marketing fenntartása nem kerül sokba, így magasan megtérül számára.
Dupláztuk az online rendelések számát 3 hónap alatt! “Az együttműködés eredményei stabilitást adnak, ami valódi megnyugvás nekünk. Ez volt a legfontosabb célunk, és meg is valósult…” A fenti idézet a tulajdonostól tűpontosan leírja azt, amit minden cégvezető szeretne: Nyugalmat. Nyugalmat stabilitást ad. Stabilitást pedig folyamatosan beáramló, megfelelő mennyiségű bevétel. Ezt, rendkívül nyitott ügyfelünknek, a DOT gyorsétteremnek, profin kivitelezett és üzemeltetett lokációs online kampányokkal, marketing videókkal és marketing fotókkal biztosítottuk. A duplázott havi rendelésszám mellett, a helyszíni fogyasztás, +25% / hónap eredményt hozott, 3 hónap alatt.
Zsuzsinak Pécsett van olasz delikát üzlete, amelynek szeretett volna kiegyensúlyozott és magasabb bevételeket. A Tavola Italiana marketing szövegének megírása után, össze is raktuk a landing oldalt és beizzítottuk a Facebook hirdetéseket. Az eredmények gyorsan jöttek, mert minden potenciált kihasználtunk, amely lokációs marketingben rejlik. A Facebook kampányok mellett már Google Ads hirdetéseket is futtatunk, amelyet tovább növelik a vállalkozás eredményeit. A fizikai bolt marketingje mellett, Zsuzsinak webshopot is készítettünk, amelynek szintén sikeresen, jó megtérüléssel futnak az online kampányai.
Szilvi, a DBD Nyelvstúdió tulajdonosa egyet akart: Legyen tele a tanulókkal a Nyelviskola. Tele lett. 2 hónap alatt megcsináltuk. Közösen, csináltuk, mert ehhez az is kell, hogy Szilvi szolgáltatása kiváló legyen. Szeressenek odajárni a tanulók, mert gyakorlati, használható angoltudást kapnak. Ahhoz, hogy fullon legyen a kapacitás, a cég fő előnyeit közvetíteni kell a célcsoport felé. Ehhez célközönségre szabott marketing videókat készítettünk, amelyekkel a Meta (Facebook és Instagram) platformokat uralja a cég, a nyelviskola, nyelvtanulás témában. Emellett készítettünk marketing fotókat is. Minden kreatív elemet az újraírt marketing weboldal szöveg alapján kiviteleztünk, hogy koherens legyen a rendszer, így a lehető legnagyobb eséllyel iratkozzanak be. És mi a helyzet a Google Ads-szel? A Facebook és Instagram kampányok mellett, már a Google keresőhirdetésekkel is vezetjük a piacot az online térben, nyelvtanulás témában, Mosonmagyaróváron és környékén, a cég számára releváns területeken.
Gábor, gödöllői élelmiszerüzlete nem egy tipikus “kisbolt”. Mióta együtt dolgozunk, azóta ez eredményekben is, tartósan megmutatkozik. Az üzlet eredményei, a közös munka megkezdése után, szinte azonnal jelentős növekedést mutattak, az elkészített weboldal és online kampányok hatására. Az üzletben többszáz vásárló fordul meg egy nap és a számuk folyamatosan nő. Gábor jó árazási politikájának és a megfelelő online jelenlétnek köszönhetően az eredmények tarthatók, és – ahogy ügyfelünk el is mondja, – minden egyes marketingre költött forintja jócskán megtérül.
Ügyfeleink mondják rólunk
















































































































Velük már dolgoztunk!
Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.




































Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!
Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!