Mit gondolsz, az alábbi ételek közül melyik szimbolizálja a Te marketinged? ⤵️
Megtippelted?
Akkor az alábbiakban megmutatom Neked, hogy valójában melyik étel a TE CÉGED a célközönséged számára a marketingeden keresztül.
Mindezt anélkül, hogy ismernélek Téged, vagy a marketinged.
Elmondom azt is, hogy:
- a posztok kiemelése miért nem egyenlő a marketinggel
- milyen legyen és milyen ne legyen a weboldalad
- mire figyelj oda a fotók és videók elkészítésekor és miért extra fontosak ezek az eszközök 2020-ban
- hogy a marketing miért rendszerben működik
Ez a cikk most nem lesz hosszú, de igyekeztem úgy összerakni, hogy sok értéket és hasznos információt adjon Neked.
Ebből a videóból pedig biztosan kiderül számodra, hogy te hol tartasz jelenleg a marketingben:
Vegyük is sorra:
“KONCEPCIÓ NÉLKÜLI MARKETING”
KÓRHÁZI KOSZT
Ez a „marketing”, – de nevezzük inkább “online hirdetési próbálkozásnak, a lehető legrosszabb eszközökkel és módszerekkel”, – az a tipikus tevékenység, amelyet laikus amatőrök végeznek a saját bizniszükkel kapcsolatban Facebook-on / Instagramon, és ezzel a havi bevételük egy részét a képzeletbeli iratmegsemmisítőbe helyezik.
Általában két esetben fordul elő, hogy a vállalkozók így szúrnak ki magukkal:
1. eset: Amikor a vállalkozó nem szeretne lemaradni a versenytársaktól, de közben nincs is profi marketingje és csinálja, amit tud, csak legyen „valami”.
2. eset: Amikor a versenytársak nem folytatnak online marketing tevékenységet és ezzel a módszerrel igyekszik a cég néhány ezer forintos havi hirdetési büdzsével tartós versenyelőnyt szerezni.
Az a helyzet, hogy ha jelenleg úgy is tűnik, hogy ez működik, az már most látható, hogy hosszú távon nem fog.
MIÉRT? ⤵️
1. eset: Az 1. esetben azért nem működőképes a dolog, mert azoktól a versenytársaktól, akik profi marketinget folytatnak, egyre inkább le fognak maradni azok, akik koncepció nélkül „hirdetgetnek” hatástalan eszközökkel.
Persze mindig lesznek olyan konkurens vállalkozások, akik nem lesznek majd hajlandók belevágni a profi marketingbe, de érdemes nem a legrosszabb céghez mérni magad mert őket könnyű utolérni. És attól még nem leszel jó, hogy velük egy szintre kerül a marketinged, csak ugyanolyan rossz, mint ők és ugyanaz a sors vár Rád, mint rájuk. Stagnálás, vagy eltűnés
2. eset: A 2. esettel az a probléma, hogy tartós versenyelőnyt azért nem tudnak szerezni a „posztkiemelő specialisták”, mert nem mérnek, nem elemeznek és nem optimalizálnak.
Nincs tapasztalatuk, ami alapján tudnának fejleszteni, majd szintet lépni és valóban tartós előnyre szerint tenni a marketingjükkel.
Nem tudják, hogy milyen jellegű képek, szövegek, pontosan milyen nemű, korosztályú, lakhelyű emberek körében működnek. Nem tudják, hogy a weboldaluknak mi az erőssége és a gyenge pontja. Tehát nem ismerik a rendszerük, ezáltal nem tudják, hogy mit csinálnak.
Viszont csinálják kitartóan és meg vannak győződve arról, hogy nagyon működik.
Ők általában „megvárják”, amíg a versenytársak közül valaki(k) nem kezdenek profi marketingbe és néhány hónap alatt felszántják a piacot. Na ők majd valóban nagyon nehezen behozható előnyre tesznek szert.
A helyzet egyébként egyre inkább úgy fest, hogy a magyar vállalkozók is kezdenek felébredni, ami azt jelenti, hogy egyre többen vesznek igénybe profi segítséget a marketingben.
Na de nézzük is meg röviden a koncepció nélküli marketing „rendszer elemeket” ⤵️
BÉNA WEBOLDAL
Ebből van bőven. És ez nagyon jó hír Neked!
Az hagyján, hogy a hazai cégek nagy részének máig nincs weboldala, de akinek van, abból is jelentős részének béna a honlapja.
Mi a Tartalom Design-nál, 3 csoportba soroljuk ezeket a weboldalakat:
1. CSILLI-VILLI, NAGYON SZÉP, DE NEM ÉRTÉKESÍT
Ezek a weboldalak gyönyörűek!
Minden réteg mozog minden rétegen, egyszerre 4 db chatbot akar Veled beszélgetni, szól a zene az integrált lejátszóban, a fő sliderben videó fut és a stockfotók szinte megszólalnak.
Csak ámulsz és bámulsz, hogy „ez aztán a hipermodern, fasza weboldal”.
Csak éppen a lényeges információt nem találod meg, amit keresel és nem hat az érzelmeidre.
A csoda elillan és 40 másodperc múlva már egy másik, sokkal értékesítés-orientáltabb weboldalon rendelsz terméket, vagy kérsz ajánlatot szolgáltatásra.
Ez a cég örökre a „- Tudod, az a cég, aminek olyan kurva jó volt a honlapja, vágod! – Ja, amit Messengeren küldtél két hete? – Ja, az!”, – amiről amúgy elkattintottál, nem vásároltál tőle semmit, mert nem találtad meg, amit kerestél és már a cég nevére sem emlékszel. De a honlapja, na az rohadt menő volt!
Ezeket az oldalakat általában olyan webdesignerek készítik, akik nem értenek a marketinghez, de szépen dolgoznak. Viszont ahhoz túl sok pénzért dolgoznak nagyon szépen, hogy a felhasználó csak gyönyörködjön a weboldaladban.
Előnye: Gyönyörű szép, tudod mutogatni az ismerősöknek, barátoknak, hogy a Te weboldalad már a 2032-es UI UX webdesign trendek szerint készült.
Hátránya: Nem fogsz vele értékesíteni, mert nem marketing-optimalizált. Még az ára sem fog megtérülni, ha az oldalon múlik.
Kinek éri meg: Olyan nagyon-nagyon jól menő vállalkozásoknak, akiknek azért van szüksége weboldalra, hogy megmutassa, hogy mennyire jól megy. Amikor a weboldal inkább presztízs értéket képvisel, mintsem értékesítésre szolgál.
2. RONDA, ELAVULT OLDALAK
Ezt a honlap „típust” nem kell bemutatnom részletesen. Mindenki ismeri és mindenki egyenesen irtózik tőle.
Kb. 2009-ben programozott weboldal, aminek a fele már be sem tölt, mert „hiányzik a flash plugin”. Amelyik része betölt az nagyon lassan, mert valami isten háta mögötti, elavult tárhely szolgáltatónál van. Az utolsó bejegyzés 2012-es, csak úgy taszítja a látogatókat és építi bennük a bizalmatlanságot a cég iránt.
Előnye: Nincs.
Hátránya: Maga a létezése.
Kinek éri meg: Senkinek.
3. LESZAROM TABLETTÁT SZEDŐ „MARKETINGES” ÁLTAL ÖSSZEÁLLÍTOTT WEBOLDAL
Ez az a weboldal, amelyet már marketinghez valamit értő személy állított össze, és még jó is lehetett volna, de a kivitelezőnek nem volt elegendő türelme normálisan megcsinálni és amúgy is jött a következő megbízás, át kellett adni gyorsba’… Tele van hibával, nincsen átgondolva a design, a kommunikáció és a felépítés sem. Össze van csapva és kész.
Tehát marketing-orientált oldalnak készült, de értékesítésre mégis alkalmatlan honlap lett belőle.
Ezzel az a probléma, hogy a weboldal tipikusan az a dolog, amire nem érvényes a „falun elmegy, városba’ meg nem nézik” elv, mivel az internet globális és a fogyasztói igények magasak és egyre magasabbak lesznek.
Tehát ha egy összecsapott oldallal szeretnél eredményeket elérni, nem fog sikerülni. Éppen ezért olyan partnert kell keresned a weboldalad elkészítéséhez, aki, nem csak szépen dolgozik, gyors működésűre optimlizálja az oldalad, de a marketinghez is ért. Ja, és nem kókányolja össze a cuccot, mert “siet”.
Amikor felmérjük új partnereink rendszerét, akik hasonló weboldallal rendelkeznek és elmondjuk, hogy az egész ahogy van nem lesz jó, akkor jön a teljes kiakadás és a hasonló reakciók, mint:
– „Neeee! Most csinálták 400 ezerért! Nem akarok újat csináltatni! Nem lehet átalakítani, hogy jó legyen?” – Erre szoktuk mondani, hogy egy Trabantot sem lehet X7-es BMW-re átalakítani. Az alapoktól – „az alváztól” – újra az egész, de legalább nem félmillióért ????
Előnye: Ráírhatod a névjegykártyádra, hogy van honlapod (csak nehogy véletlenül beírják a böngészőbe a link-et).
Hátránya: Bizalom helyett bizalmatlanságot épít a látogatókban. Azok a hirdetések, amelyek az ilyen weboldalra vezetnek, nagy valószínűséggel gyenge, vagy negatív megtérüléssel fognak futni.
Kiknek ajánlott: Akik szeretnének fél millió forintért egy olyan weboldalt, ami majdnem jó, de mégis rossz, majd újabb összegekért előröl egy olyan oldalt, ami tényleg működik.
HA EDDIG ELOLVASTAD A CIKKET, AKKOR MÁR TUDOD, HOGY HA NINCS WEBOLDALAD, VAGY ÉPPEN MÉG NEM A LEGJOBB A HONLAPOD, AKKOR EGY ÚJ, MARKETING-OPTIMALIZÁLT OLDALLAL MÁRIS VERSENYELŐNYT SZEREZHETSZ SOK KONKURENS CÉGGEL SZEMBEN!
A lényeg, hogy a weboldalad:
- Gyors, megbízható, stabil, lehetőség szerint „cloud” tárhelyen helyezkedjen el
- Mindig legyen elérhető! Főleg, ha hirdetsz rá. Ha a hirdetésedre kattintva nem elérhető az oldal a látogató számára, akkor a semmibe lapátolod a pénzed
- A design és a felépítés marketing-optimalizált legyen, támogassa az értékesítést
És hogy miért figyelj a fent felsorolt tényezőkre?
Azért, mert a weboldalad céged marketingjének központja. Szándékosan nem azt írtam, hogy az online marketinged központja, mert a teljes marketinged központja a weboldal.
Fontos és mindig elmondjuk, hogy nem a hirdetéseid, hanem a weboldalad fog értékesíteni. A hirdetéseid csak „előnézetek”. A hirdetések funkciója, hogy felkeltsék az érdeklődést és a felhasználó kattintson. Kattintson, megérkezzen a weboldaladra és vásároljon Tőled.
Ha rossz a weboldal, nincs értékesítés. Hirdetés esetén, ha rossz weboldaladra vezeted a látogatókat a Google, vagy Facebook hirdetéseiddel, akkor a pénzed elég. Ha korrekt az oldalad, többszörös az esélyed lesz az értékesítésre, hirdetési keret megtérül. A döntés a tiéd.
AMATŐR FOTÓK
A magyar hirdetések tele vannak ilyen képekkel.
Ez is jó hír Neked, mert profi képekkel szintén versenyelőnyhöz juthatsz az amatőr képekkel hirdetőkkel szemben.
Két fajtája van az amatőr képeknek:
„MEGOLDJUK CÉGEN BELÜL”:
Ezek dolgozók által, telefonnal, vagy digitális fényképezővel készített képek, amik nem igazán működnek a hirdetésekben, de “legalább vannak”. – De minek… ????
„KISZERVEZZÜK, DE NEM FIZETÜNK ÉRTE HAVI 7 000 FT-NÁL TÖBBET!”:
Önjelölt, amatőr fotós által készített képek. Az önjelölt “szakember” még posztot is ír a képek mellé, szóval tökre megéri, mert a „fotós” örül a megbízásnak és még szöveget is ír a Fészre. Igaz, hirdetések szempontjából szinte minden esetben zsákutca, de figyelemfenntartásnak jó lehet. A figyelemfenntartás viszont kevés. Főleg, ha maga a figyelem sem túl sok, mert a hirdetések kevés, vagy nem a megfelelő embereket érik el.
Amikor felmérjük a rendszert és megállapítjuk, hogy a fotók nem a megfelelő minőséget képviselik és a hirdetések égetik a pénzt, akkor az alábbiak a reakciók:
„Dehát ezt mi iPhone XS Max telefonnal csináltuk, az nagyon drága készülék, jó a kamerája!” – És ez rendben is van. Viszont a gyártó fotós tapasztalatot és tudást nem ad a telefon mellé.
A másik általános reakció: „Mi fizetünk a fotósnak, aki még posztot is ír mellé, ez így tuti, hogy jó!” – Ez is oké, csak éppen a hirdetéskezelő hiteles statisztikái az esetak nagy többségében azt mutatják, hogy a hirdetések, amelyek a képeket tartalmazzák, negatív megtérüléssel futottak, tehát nem értékesítettek a fotók és még fizettek is érte.
Szóval attól, hogy drága telefonnal készít valaki képet, vagy fizet valakinek, hogy készítsen fotókat, attól még a képek nem lesznek jók és nem fognak pénzt termelni a cégnek!
Kényes téma a magyar cégek körében az egyedi, profi fotók készítése. Megjegyzem, teljesen feleslegesen gondolják túl, mert ha jó marketinget akarnak, úgyis szükség profi képekre. Ez ma már megkerülhetetlen, ha tetszik, ha nem.
A hazai vállalkozók első körben azt hiszik, hogy többszázezres tétel egy profi fotósorozat elkészítése és egyébként is, „minek az?”.
Egyrészt nem többszázezer forint és nem két hónapig használható egy fotósorozat.
Másrészt: Szükség azért van pro képekre, mert az amatőr fotók egyrészt csúnyák, ezért bizalmatlanságot keltenek a felhasználóban, másrészt nem marketing-optimalizáltan készültek. Éppen ezért nem hatnak az emberekre olyan mértékben, mint a profi képek. Így sokkal kevesebb a kattintás a hirdetésekre, kevesebb ember érkezik meg a weboldalra és kevesebb az értékesítés is. Ez tök egyszerű. A legtöbb embernél mégis nagyon nehezen megy át…
Jó, az is igaz, hogy néhány hónap után mindenki rájön arra, hogy a profi képek nélkülözhetetlenek. De lehetett volna egyből jó fotókkal indulni és egy csomó hirdetési költséget megtakarítani. ????
A három gasztro fotót, ami ebben a cikkben szerepel csak a cikk kedvéért készítettük „speciálba”! Te kattintottál volna, ha a telefonommal készítettem volna pár gagyi képet portré módban?
A marketing fotók fontosságáról az alábbi cikkben beszéltem egy konkrét példán keresztül:
POSZT KIEMELÉS
Sokan ezt „marketingnek”, vagy „hirdetésnek” hívják, pedig ez szimplán egy poszt több embernek való megjelenítését jelenti. A baj ott kezdődik, hogy a “több ember” nem azokat az embereket jelenti, akik a legolcsóbban kattintanak a hirdetésre és valóban vásárolnak is, hanem csak “több ember”. Ebben az esetben azért fizet valaki, hogy megmutasson valamit olyan embereknek (is), akiket nem érdekel az, amit meg akar mutatni.
Az van, hogy a posztok kiemelése nem egyenlő a hirdetéssel, a marketinggel meg pláne nem. Ezt sokan nem hiszik el és meg vannak győződve arról, hogy hülyeséget beszélünk, amikor ezt közöljük. ????
Hetente találkozunk olyan vállalkozóval, aki meg van győződve arról, hogy ha posztol egy képet, ír hozzá 4 sort, majd rátesz ezer forintot a „bejegyzés kiemelése” lehetőséggel, akkor ő „hirdet”.
Pedig nem.
Csak posztol, kiemeli a bejegyzést és ennyi. Nem mér, nem tesztel. Fogalma nincs arról, hogy melyik kép, vagy szöveg volt az, ami vásárlót hozott neki, így vakon nyomja az egészet. Bekötött szemmel költ pénzt.
A hirdetés egy összetett tevékenység, ami mögött koncepció, szakszerű tesztek, mérés és finomhangolás van. Mindez azért, hogy a befektetett pénz hasznosuljon.
Ha valaki azt gondolja, hogy heti 7 napból hatszor kiteszi, hogy milyen szép szempillát épített, vagy rántotthúst sütött, az összes képe ugyanaz, csak kicsit más szögből fotózva, arra tesz 5 napra összesen ezer forintot, az hirdetés, vagy marketing. Ez csupán koncepció nélküli próbálkozás, amely, ha most még valamilyen szinten működik, nem sokáig lesz hatékony. Helyi vállalkozásként sem, mert a versenytársak közül egy valaki biztosan bele fog vágni profi marketingbe. Ebben jobb a legelsőnek lenni, mert a többiek követni fogják!
“EGYLÉPCSŐS MARKETING RENDSZER”
FINOM SZENDVICS
Ez már egy olyan rendszer, amivel lehet valódi, jó eredményeket elérni.
Mindezt azért, mert itt már lehet tesztelni, mérni, ezáltal folyamatosan fejleszteni, így egyre olcsóbban egyre több vásárlást / megrendelést szerezni.
EZT A FAJTA MARKETINGET ARRÓL ISMERED FEL, HOGY:
- Van stratégia, ami mentén rendszer elemeket lehet kivitelezni és hirdetéseket futtatni
- Olyan a weboldal, ami támogatja az értékesítést és mobil eszközökön is jól megjelenik
- Marketing alapelvek alapján elkészített fotók készülnek
- Van profi videós tartalom
- Nem csak posztokat emelgetünk ki, hanem az egyes marketing rendszer elemeket, illetve platformokat (Facebook, Google), folyamatosan teszteljük, mérjük és az eredmények alapján fejlesztjük a marketinget
A fotón látod, hogy a szendvicset összefogó két zsemle-rész a reszponzív weboldalt, illetve az egylépcsős marketing stratégiát szimbolizálja. Ez a két elem fogja össze a rendszert úgy, ahogyan a két zsemle a szendvicset.
STRATÉGIA
A stratégia az, ami mentén megalkotásra kerülnek a marketing rendszer elemei, mint a fotó, videó, hirdetések és a weboldal.
Az stratégia azért „egylépcsős”, mert a hirdetések és a weboldal között nincsen több lépcső, pl.: hírlevél, blogcikk, offline marketing, hanem a hirdetések egyből a weboldalra, webáruházra vezetnek, ahol értékesítés történik. Tehát nem “masszírozzuk” az ügyfelet a vásárlás előtt. Ez többnyire olcsóbb termékeknél / szolgáltatásoknál működik, amelyek megvásárlásán nem gondolkozik valaki 3-12 hónapot. Vegyük példának az autóvásárlást. Amikor autót veszel, elolvasol egy csomó blogcikket, megnézel videókat, szakmai segítséget kérsz, stb. De amikor egy ajándéktárgyat szeretnél venni, akár már egy Facebook hirdetés hatására is megvásárolod, mert nem terheli meg a pénztárcádat.
WEBOLDAL
A weboldal – a marketinged központjaként – a megfelelő arculatban és felépítésben összefoglalja a szöveges és vizuális elemeket úgy, hogy a cég legelőnyösebb arcát mutassa.
A sikeres weboldal elkészítésével kapcsolatban ebben, a rövid videóban foglalkoztunk:
PROFI FOTÓK ÉS VIDEÓ
Ebben a rendszerben a vállalkozó/cég már belátja, hogy a shutterstock-os képek is lehetnek jók, de az egyedi, profi fotókkal sokkal jobb eredmények érhetők el.
Ebben a rendszerben a cég már meghallgatott minket és megértette, hogy a videó ma a világon a leghatékonyabb marketing eszköz és a tévhitekkel ellentétben szintén nem sok százezres tétel egy televíziós minőségű kisfilm, vagy reklámfilm.
FACEBOOK ÉS GOOGLE HIRDETÉS
A Facebook és / vagy Google hirdetések folyamatos felügylet alatt állnak, a rosszul teljesítő hirdetések törlésre kerülnek, a jól teljesítők mintájára pedig újabb hirdetések kerülnek előállításra.
Tehát ebben a rendszerben már stratégiának alárendelten kerülnek kivitelezésre a marketing eszközök, ezáltal a rendszer koherens lesz és sokkal magasabb lesz a marketing hatásfoka. A kampányokat pedig profi specialista kezeli és menedzseli, ami lehetővé teszi a marketing rendszer folyamatos fejlődését és az egyre jobb eredmények elérését (kevesebb pénzért több értékesítés).
“TÖBBLÉPCSŐS ÉRTÉKESÍTŐ MARKETING RENDSZER”
KÉZMŰVES HAMBURGER
Ez az a marketing rendszer, amelyben minden a helyén van és minden eszköz ki van maxolva.
Persze ez nem azt jelenti, hogy van olyan marketing rendszer, amit egyszer elkészítenek és soha többé nem kell belenyúlni és magától megy. Már csak azért sem, mert a körülmények, – a hirdetési platformok, a fogyasztói szokások, a konkurencia – folyamatosan változnak.
Viszont ez az a rendszer, amelynek az elemei olyan szintre vannak fejlesztve, amelyek folyamatos odafigyeléssel és optimalizálással a lehető legtöbb bevételt termelik a cégnek a legalacsonyabb ráfordítással. Ezt az teszi lehetővé, hogy minden eszköz professzionális és az eszközök közötti hangsúlyok is megfelelőek, a megfelelő platformokon kiegyensúlyozott balanszban futnak a hirdetések, tehát a marketing menedzsment is profi.
STRATÉGIA
Ebben a rendszerben már többlépcsős stratégia határozza meg a marketing alapjait. Ez azt jelenti, hogy a cél nem feltétlenül az első körös értékesítés, hanem vannak egyéb eszközök is, amelyek „bemelegítik”, „masszírozzák” a potenciális célközönséget. Ilyen eszközök például a blogcikkek, a hírlevélsorozat, vagy az offline eszközök (pl.: tv, rádió reklám), stb.
TÖBBLÉPCSŐS GOOGLE ÉS/VAGY FACEBOOK HIRDETÉSEK
A többlépcsős stratégiának alárendelten kerülnek kivitelezésre a többlépcsős hirdetések. Ez azt jelenti, hogy a hirdetési portfólió egyes hirdetései a „közvetlen” értékesítést célzó reklámokon kívül tartalmaznak olyan hirdetéseket is, amelyek a célja például az értékadás, tájékoztatás, feliratkoztatás.
WEBOLDAL
Itt már értékesítés-orientál weboldalról beszélünk.
Ez azt jelenti, hogy a weboldalon minden egyes elem azért dolgozik, hogy a látogatásokból minél nagyobb arányban legyenek vásárlások. Ezért dolgozik:
- A felépítés
- A szöveg
- A design
- A fotók
- A sebesség
- A beépülő modulok
Itt már nem csak „jó” az oldal, hanem a honlap egy kitesztelt, valóban működő és optimalizált szisztéma, ahol sok időt töltenek el a látogatók és rajta keresztül vásárolnak is a felhasználók.
FOTÓK ÉS VIDEÓK
Az értékesítést támogató vizuális rendszer elemeknek célja is van. Nem csak dísznek vannak, hanem a stratégiának alárendelten, a kommunikációval összhangban készülnek. Illeszkednek a marketing rendszerbe és pénzt termelnek. Éppen ezért alapos tervezés, előzi meg, közben helyszíni marketing-alapú koordináció szükséges hozzá és az utómunka is marketing szakmai felügyelet alatt zajlik.
ÖSSZEGZÉS
Remélem, sikerült azonosítanod azt, hogy melyik rendszer a Tiéd és olvastál néhány olyan dolgot, ami a jövőben segíteni fogja a marketinged.
Bízom benne, hogy vagy egy jól fejleszthető marketing rendszerrel dolgozol.
Ha pedig nem így van, akkor sikerült egy kicsit rádöbbentenem Téged arra, hogy „valamit csinálgassunk, hogy legyen marketing” hozzáállás a jövőben egyre kevésbé fog működni és sikerült egy kicsit alakítanom a szemléleteden, hozzáállásodon, ami által a marketinged sikeresebb lehet.
Ha pedig profi segítséget szeretnél, akkor jelentkezz be ingyenes konzultációra az alábbi lehetőségen a lila mezőben. ⤵️