Így kerüld el a lehúzást: Weboldal árak és ami mögöttük van


Jó drágán ugyan, de elkészült a weboldalad, ami minden hónapban elsöprő forgalmat generál neked! Vagy mégsem? Ez valószínűleg nem a te hibád. Egyszerűen rossz helyen kerested a megoldást. Szeretnéd tudni, mennyibe kerül egy weboldal, ami tényleg eredményeket hoz a cégednek? A cikkben megosztom veled, mit takarnak a weboldal készítés árak és hogyan kerüld el a lehúzást. Valós ügyfélsztorikon keresztül mutatom meg, miért ne feledkezz meg a marketingről sem a weboldal készítés során.

„MILYEN A JÓ WEBOLDAL?”

Teszi fel rengeteg vállalkozó a kérdést, és nagyon sok szolgáltató reagál is rá. A legtöbben viszont sajnos csak a saját szempontjukból adnak választ. Éppen ezért nagyon kevés cégnek van olyan weboldala, amely képes kimaxolni az értékesítést. 

Miért? Azért, mert a fejlesztéskor nem veszik figyelembe azt a MARKETING szempontrendszert, amely szükséges a sikeres honlap építéséhez és így egy csomó nélkülözhetetlen elem kimarad.

Valószínűleg a weboldal készítők legszívesebben betiltanák ezt a cikket, így esélyed sem lenne elolvasni a következő mondatot:

A „milyen a jó weboldal” kérdésre a választ NE a weboldal készítőnél keresd, mert ő ahhoz igazítja a munkáját, amit meg tud csinálni… A weboldal ma már nem „egyszemélyes hadseregként” megalkotható felület. Egy jó weboldalkészítő a nap 24 órájában weboldalakat készít, nem marketingkampányokat. Szöveget sem tud írni.

A valódi válasz egyszerű és egyben összetett. A tényleg jó weboldal, amely vevőket termel a céged számára:

MARKETINGOPTIMALIZÁLT.

Ez miért egyszerű? Azért, mert vagy marketingoptimalizált az oldalad és kimaxolja az értékesítésed, vagy nem az, és pénzt égetsz.

És miért összetett? Azért, mert egy marketingoptimalizált weboldal elkészítéséhez sok szempontot kell figyelembe venned ahhoz, hogy valóban sikeres legyen a honlap.

Most, hogy ezt tisztáztuk, lássuk a másik nagyon gyakori kérdést, amiről ez a cikk szól.

„MENNYIBE KERÜL EGY WEBOLDAL?”

Jelenleg a weboldal készítés árak a piacon 30 ezer Ft-tól egészen a több, mint 1 millió Ft -ba kerülő weboldalig mozognak.


De mi a különbség a 30 ezer Ft-os és az 1 millió Ft-os weblap között?

Találkoztunk már olyan 1 millió Ft-ba kerülő weboldallal, amely esetében semmi különbség nem volt a 30 000 Ft-ért fejlesztett „weboldal” és a „milliós csoda” között, de ez talán annyira nem mindennapos. Ez a cikk segíteni fog abban, hogy ilyen hibát ne kövess el.

 

Nézzük meg ebben a cikkben, hogy mennyibe kerül a túl olcsó, és mennyibe a már túl drága weboldal. Sorra vesszük a honlap költségtételeit, és hogy mire figyelj, hogy elkerüld a lehúzást


1. A WEBOLDALAD ALAPJA, AZ ÉRTÉKESÍTÉSED ALAPJA

Amit a weboldal készítők szintén el szoktak felejteni, hogy ma már nagyon kevés, ha a weboldalad “csak egy weboldal”.  A weboldalad a marketinged központja. Ha jól pörög a biznisz, akkor sem engedheted meg magadnak, hogy 2010-es design-nal és ősrégi technikával légy jelen online. Ha nincs vagy elavult oldalad van, akkor elsődleges és égető feladatod, hogy rendbe hozd vagy megalkosd a modern marketingoptimalizált online tered alapjait. Akkor is, ha megy a bolt és akkor is, ha szeretnéd, hogy jobban menjen.


A weboldal alapját az alábbi két elem képezi:

1. Szövegazaz a weboldal kommunikáció, amely megszólítja a látogatót
2. Vizuális elemek (fotó, grafika)amely megerősíti a kommunikációt és professzionális megjelenést kölcsönöz a weboldalnak, ezáltal bizalmat épít a potenciális vásárlódban


A weboldal készítés első költségtételei: a marketing szövegírás és a marketing fotók.

Mert ugye – már Te is tudod, hogy – a nem marketingoptimalizált weboldal nem fogja kimaxolni az értékesítésed, így a szövegnek és a fotóknak is értékesítésorientáltnak kell lenniük.

És akkor szögezzünk le valamit, amit kevesen tudnak: a weboldal elkészítése a honlapszöveggel kezdődik. Miért? Mert a profi marketingszöveg nem csak kommunikációt, de felépítést is alkot. Így nagyon fontos, hogy a honlap design a szöveg által alkotott felépítést támogassa a letisztult, áttekinthető, felhasználóbarát arculattal.

A szövegre reagáló, a jelentést erősítő marketing fotókat pedig ebbe, a jól megtervezett struktúrába kell elhelyezni, ezzel építve a bizalmat a látogatóban és hatást gyakorolva rá az értékesítés érdekében.

Ha olvastad a weboldallal vagy marketing rendszerrel kapcsolatos cikkeinket, vagy megnézted az erről szóló videókat, akkor már tudtad, hogy ennek a két alapvető elemnek a kivitelezésével kezdünk.

Mivel nem vagy profi szövegíró és fotós / grafikus, így javaslom, hogy olyan profi szakemberekre bízd a kivitelezést, akik értenek a marketinghez. Szóval ne újságíró írja a szöveged és ne tájfotós fotózza a marketing képeid. És a “csináld magad” sem opció, mert abból hidd el, semmi jó nem fog kisülni.


Mennyibe kerül?
Honlapszöveg és marketing fotó árak

Weboldal megjelenése költségekÁrMitől függ?
Marketingszöveg30 000 – 150 000 FtAloldalak száma
Keresőoptimalizálás SEO Blog, hírek
Webáruház esetén termékek, termékkategóriák száma
Marketingfotók60 000 – 500 000 FtA fotók darabszáma
Helyszín
Eszközigény
Cél


A honlapszöveg árak nagyban függnek a készülő aloldalak számától. Főoldal, szolgáltatások és a kapcsolat menüpontra mindenképp szükséged lesz, és a bemutatkozás is elengedhetetlen. Amire elsőkörben nem biztos, hogy szükséged van, az a blog vagy hírek aloldal.

Növeli az árat az is, ha a webszöveg készítés keresőoptimalizálás alapján történik. Ekkor ugyanis a TOP tartalmakban használt kulcsszavak alapján írja meg a szakértő a szöveget, ami nagyobb munkát igényel.

Ami a marketingfotókat illeti. Tudom, hogy kezdetben ez ijesztő kiadás lehet, ezért nem is tanácsolom mindenkinek. De kérlek, ne válassz olyan kivitelezőt, aki rögtön a népszerű stock fotó oldalak első találatait tölti fel az oldaladra. Hogy ellenőrizheted ezt? Nézd meg a referenciákat! Ha a honlapokon szereplő képeket hirdetések tömkelegében láttad már, akkor kezdhetsz gyanakodni.

Néhány általunk készített marketing fotó kampányokhoz és weboldalakhoz és kampányokhoz:

Kész a weboldalad alapja, ez szuper! ☺

Jöjjön most a weboldal készítés árak egyik olyan eleme, amelyet nagyon sokan elhanyagolnak és filléres versenyelőnyt jelent számodra.


2. WEBOLDAL FENNTARTÁSI KÖLTSÉGEI

A TÁRHELY

A megfelelő tárhely meghatározza a weboldalad stabilitását, sebességét, közvetetten a kezelhetőséget is.

Fontos? Nagyon fontos!

Drága egy jó weboldal tárhely? Ha egy átlagos oldal weboldal esetében, ÉVES szinten 12 000 – 25 000 Ft-ot veszünk alapul, akkor belátható, hogy kis költség, hatalmas haszon egy jó tárhely.

Olyan szolgáltatót válassz, aki tud tanácsot adni abban, hogy a weboldalaladnak milyen tárhelyre van szüksége. Kerüld az irreálisan drága tárhelyeket, amely mellett túlságosan is kampányol a kivitelező és a hosting díjat neki kell utalnod. Ezek általában rossz minőségű szolgáltatóktól bérelt tárterületek, amin rengeteg haszon van. A viszonteladónak. Neked semmi hasznod nem származik abból, ha évente 200 ezerért bérelsz 6 ezer forintos tárhelyet.

Szóval ne sajnáld a pénzt jó tárhelyre, mert gagyi tárhelyen lassú lesz a weboldalad, és az gyilkolni fogja a marketinged. Egyszerűen nem fogja megvárni a potenciális ügyfeled, hogy betöltsön a weboldalad.


DOMAIN NÉV

A domain név a weboldalad címe. Fontos, hogy könnyen megjegyezhető és begépelhető legyen, valamint azonosítható legyen általa a vállalkozásod. Ezért a tételért is évente kell fizetned. Ne bukj el látogatókat, és égess hirdetési költségeket azért, mert elfelejtetted meghosszabbítani a domain neved! Foglald le a tiédhez kísértetiesen hasonló domain neveket is, és a .com és .eu végződéseket. Nehogy a konkurencia tegye meg és irányítsa a saját oldalára a tiédhez hasonló domeineket.


Mennyibe kerül?
Tárhely és domain név árak

Weboldal fenntartás költségeiÁrMitől függ?
Tárhely12.000 – 200.000 FtKözvetlenül vagy a szolgáltatón keresztül bérled, szükséged van-e extra, kiemelt szolgáltatásokra
Domain1000 – 3000 Ft/dbDomain nevek, végződések (.hu, .eu, .com stb.) száma


3. NYÍLT FORRÁSKÓDÚ RENDSZEREK (WordPress, Joomla, Magento, Shopify stb.) VAGY EGYEDI FEJLESZTÉS?

Először is le kell szögeznem: nincs olyan, hogy az egyik jobb, mint a másik.

Olyan van, hogy bizonyos esetekben, bizonyos termékszám, forgalom felett, vagy funkció esetén szükséges az egyedi programozás és már nem elegendő a CMS rendszer.


Mi az a CMS rendszer?

A CMS rendszer, vagy magyarul tartalomkezelő rendszer lehetővé teszi, hogy akár te is módosíthasd a weboldal tartalmait, vagy újakat adhass hozzá. Miért jó ez? Nem kell minden sürgős módosításért a weboldal fejlesztőihez fordulnod, amivel időt és pénzt spórolhatsz. Időt, mert egy nyitvatartás módosítás vagy felhívás (vegyük pl. a vírushelyzettel kapcsolatos változásokat) esetén minden pillanat számít. Pénzt, mert ezt helyetted egy diák vagy adminisztratív segítő is meg tudja csinálni, negyedannyi óradíjért, mint amit a fejlesztő kérne. Tartalomkezelője van a WordPressnek és a többi nyílt forráskódú rendszernek is, de saját fejlesztésű CMS-t is kérhetsz. Ez persze jóval drágább mulatság. Ha nincs milliós nézettségű webáruházad több ezer termékkel, akkor bőven elegendő a WordPress.

Ár tekintetében a probléma ott szokott kezdődni, amikor a szolgáltató egy WordPress weboldalt 1 millió forintért próbál értékesíteni. És ott folytatódik, amikor az ügyfél el is hiszi, hogy neki ennyi pénzért egy ilyen weboldalra van szüksége. Ezzel kapcsolatban (nem túlzás), már heti szinten hallunk durva történeteket csalódott vállalkozóktól.


Weboldal sablonok: Miért ne dőlj be nekik?

Abból, hogy most is utánajársz a témának, arra következtetek, hogy nem tucat weboldalra vágysz, amivel csak rombolod a márkád. Ezért te sem szeretnéd, ha a weboldal fejlesztő “csak belerakná a szöveget, képeket a sablonba, azt’ kész, jó lesz az úgy.” Az elég olcsó lenne, de cserébe nem túl hatékony. Mert nem lesz mögötte stratégia és koncepció. Arról nem is beszélve, hogy ezek a sablonok általában külföldi oldalakról lettek átemelve, de te a magyar piacon szeretnél értékesíteni. Vagy legalábbis piacra szabottan. 

Aztán ott vannak még az ingyenes WordPress (valami.wordpress.com) és hasonló tartalomkezelők, például a Wix vagy a Webnode. A cikk elején szó volt az olcsó megoldásokról, amelyek csak kezdetben olcsók. Emlékszel? Ez egy tökéletes példa rá. Miért ne válaszd a fentieket?

  • Megadott design lehetőségek közül választhatsz, így nem lesz egyedi, megkülönböztethető az oldalad, és nem építesz márkát.
  • Ezek az ingyenes oldalak nem teszik lehetővé, hogy mérd az eredményeket, ezért célzott, eredményes hirdetéseket sem tudsz majd produkálni. Akadozni fog az értékesítésed, és azt sem tudod majd, hol rontottad el. Valószínűleg a 0. lépésnél, hogy az ingyenes megoldást választottad.

A harmadik eset, amikor a vállalkozó ajánlatot kér egy 10 000+ termékes webáruházra és meglepődik azon, hogy nem 150 ezer forintról, és nem egy WordPress oldalról, hanem egyedi programozásról szól az ajánlat. A WordPressnek is megvannak a maga határai. A több tízezer termékes webáruház esetén a gyorsaság kulcsfontosságú, és valószínűleg te sem szeretnéd a véletlenre bízni, hogy az n+1-edik látogatónak is frissül-e a termékkészlet.


Mennyibe kerül?
Weboldal keretrendszer árak

Weboldal keretrendszerFunkcióÁrMitől függ
CMS (pl.: WordPress)Bemutatkozó weboldal100 000 – 500 000 FtEgyedi funkciók
A struktúra bonyolultsága
Keresőoptimalizálás megléte, komolysága
CMS (pl.: WordPress)Webáruház150 000 – 750 000 FtFizetési módok, pl. bankkártyás fizetés
Egyedi funkciók
Termékek darabszáma
Nyelvek száma
Külföldi vásárlás lehetősége
Dinamikus árfolyamok (pl.: HUF-EUR)
Keresőoptimalizálás megléte, komolysága
Egyedi programozásBemutatkozó weboldal350 000 – 1 500 000 FtEgyedi funkciók
A struktúra bonyolultsága
Keresőoptimalizálás megléte, komolysága
Egyedi programozásWebáruház450 000 – 10 000 000 Ft +Fizetési módok, pl. bankkártyás fizetés
Egyedi funkciók
Termékek darabszáma
Nyelvek száma
Külföldi vásárlás lehetősége
Dinamikus árfolyamok (pl.: HUF-EUR)
Keresőoptimalizálás megléte, komolysága


MI A TANULSÁG?

Kerüld a túlárazott WordPress oldalakat, de ne lepődj meg azon, ha egy sok tízezer termékes webshop vagy bonyolult online rendszerrel ellátott egyedi fejlesztésre nem 150 ezer Forintos ajánlatot fogsz kapni.

Már tudod, hogy mi képezi egy jó weboldal alapját, és hogy az meghatározza a céged értékesítését. Tudod azt is, hogy a jó tárhelyre az éves 10-20 ezer forintot nem szabad sajnálnod és már nem tudnak átverni túlárazott szolgáltatásokkal sem, de nem lepődsz meg akkor sem, hogy ha egy bonyolult, egyedi online rendszerre nem 150 ezres ajánlatot kapsz.

OK, DE HOGYAN FOGJÁK MEGTALÁLNI AZ OLDALAM A WEBEN?


SEO / KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

Még mielőtt elhinnéd egy “multifunkciós” weboldal készítőnek, hogy valóban kereső optimalizált weboldalt fog készíteni neked, azelőtt elmondom: Nem, nem fog. Sőt, egy weboldal készítő cég sem fog, akik csak weboldal készítéssel foglalkoznak.

Miért?

Azért, mert ma már nem abból áll a keresőoptimalizálás, mint 2012-ben, hogy a SEO Yoast pluginban kitöltöd a (szerinted jó) kulcsszavakat.

Egyrészt a SEO nagyon sokrétű. Megkülönböztetünk pl. Technikai és tartalmi SEO-t, amelyek egyébként egymástól elválaszthatatlanok, ha profi és fejleszthető SEO-t szeretnél.

A kereső optimalizálásra ma kizárólag erre specializálódott szakember képes, aki a weboldal fejlesztővel szorosan együttműködve alkot neked SEO optimalizált honlapot.

A weboldal készítés esetében a legfontosabb a SEO szempontjából, hogy

  1. Legyenek rendben a technikai alapok a weboldalon:
  • SSL tanúsítvány: az oldalad https://-sel kezdődik. Ez jelzi, hogy biztonságos.
  • Reszponzív webdesign: asztali gépen, mobilon és tableten egyaránt szépen megjelenik a tartalom.
  1. A weboldal szövege legyen megfelelően keresőoptimalizált.
  2. Folyamatosan fejleszthető, bővíthető legyen a SEO az oldalon és a készítéskor elkövetett hibák ne jelentsenek akadályt és jelentős többletköltséget, ha komolyabb SEO-t szeretnél. Ezt tulajdonképpen az első 2 pont alapozza meg. Egyébként a hazai cégek kb. 90%-ának a weboldala alkalmatlan a SEO fejlesztésére.

Szóval nem feltétlenül kell brutál SEO első körben a weboldaladra, mert az bizony jelentősebb költséget jelent, de fontos, hogy az alapok rendben legyenek és olyan szolgáltatót válassz, aki valóban porfin végzi el a SEO feladatokat a weboldalad készítésekor. Mind technikai szempontból, mind pedig a szövegírónak és a weboldal fejlesztőjének megfelelő iránymutatást ad a kivitelezéshez. 


Mennyibe kerül?
SEO árak

ÁrMitől függ
150.000 Ft –Milyen mértékű (technikai és/vagy tartalmi SEO)Weboldal bonyolultága,
Aloldalak száma
Webáruház esetén termékek, szolgáltatások száma
Folyamatos vagy egyszeri audit
Blogcikkek száma
Tartalmaz-e linképítést


A fenti ár ne riasszon el senkit. A keresőoptimalizálás egy sokrétű és bonyolult terület, magában foglalja a weboldalad A-tól Z-ig való felmérését, rengeteg Google beállítást, a konkurens oldalak átvizsgálását és a megfelelő kulcsszavak ajánlását. Éppen ezért, ha profival dolgozol, meg fog térülni

Miért? 

Nagyon fontos tulajdonsága a profi SEO-nak, hogy általa nem kell hirdetési keretet emelned ahhoz, hogy ugyanazokat vagy jobb eredményeket érj el. Tehát csökkentheted vele a hirdetési költségeidet vagy a hirdetési költségek emelése nélkül növelheted a bevételedet. Ehhez fontos, hogy olyan szolgáltatót válassz, aki képes rendszerben gondolkodni, nem csak kulcsszavakban.


4. AZ ONLINE MARKETINGED ALAPJA: A WEBOLDAL MÉRHETŐSÉGE

Ebben a fejezetben olyan vizekre evezünk, amit a weboldal készítők által adott árajánlatok jelentős része nem tartalmaz: ezek a honlapod statisztikái és a hirdethetőség. Jó hírem van: a vállalkozók többsége nem hiányolja ezeket az ajánlatokból, ezért ha te odafigyelsz rá, versenyelőnyre tehetsz szert.

Mi az első lépés ugyanis, ha elkészül a weboldalad? Elkezdesz hirdetni. Ha nem egy multinacionális, piacvezető vállalat büdzséjét kezeled, valószínűleg számodra is elsődleges, hogy a lehető legköltséghatékonyabban hirdesd a terméked. De honnan tudod, mi hozott eredményt, és mi égeti a pénzt? Ha nem tudsz mérni: sehonnan.

  1. Statisztika: Google Analytics

Egy marketing ügynökség által kiadott weboldal készítés árajánlatnak alapvető része, hiszen nekik egyértelmű, hogy nem a vakvilágba indítják a hirdetéseket, hanem látni akarják az eredményeket. Miért? Mert ezek alapján lehet optimalizálni, azaz költséghatékonyak lesznek a hirdetések.

Ezért ne a Google Analytics összekapcsolás legyen az, amit kihúzatsz a honlap készítés árak költségtételei közül spórolás végett. Kezdetben megspórolod, de ez a tétel később visszaüt majd. Hogyan? Drága, nem hatékony Facebook és Google Ads hirdetések formájában, nyomon követheteten oldal- vagy termék látogatottsággal. A Google statisztika olyan ütőkártya, amit nem hagyhatsz ki.

  1. Facebook és Google Ads pixel

Ma már nem elég egy bejegyzést kiemelned a Facebookon. Sokkal speciálisabb hirdetéseket is létre tudsz hozni, de ehhez az kell, hogy a hirdetési felületek mérni tudják, hogy az oldaladra érkező látogatók mit is csinálnak az oldalon. A fenti mérőkódokat egy fejlesztőnek gyerekjáték beilleszteni a weboldalad fejlécébe, ezután pedig nyomon követheted az eseményeket és célzott hirdetéseket indíthatsz. Pl. webáruház esetén a látogató által megnézett termékeket hirdetheted, de szolgáltatóként is számos lehetőséged van.


Mennyibe kerül?
Mérőkódok beágyazása és Facebook tartományellenőrzés

SzolgáltatóÁr
Szabadúszókb. 50 000 Ft-ig
MarketingügynökségINGYENES


Ha marketingügynökséggel dolgozol, közös érdeketek, hogy mérhető legyen a weboldal és a hirdetések eredményei. Emellett egy ügynökség megteheti, hogy a mérőkódokat ingyenesen biztosítsa, nem ezen fog meggazdagodni ugyanis. A Facebook tartományellenőrzésért szoktak felszámítani külön összeget, de itt sem kell nagy tételekre gondolni (bár nálunk ez is ingyenes, ahogyan a fiókod teljes körű felkészítése a kampányokra technikai és marketing szempontból is). 

Mi az a Facebook tartományellenőrzés?

A Facebook Business fiókba belépve ellenőrzötté kell tennünk a webhelyünket (domain verifikáció), vagyis igazolnunk kell, hogy valóban a mi tulajdonunk. Miért van erre szükség? Legtöbben az iOS 14 kapcsán, az Apple által bevezetett változtatásokat hozzák indokként, amiért a domain verifikáció és a mérésekkel kapcsolatos változtatásokat bevezette a Facebook.

Nálunk a Tartalom Design-nál ez benne van az árban, ahogyan a Facebook fiók létrehozása és a technikai felkészítés is.


5. A WEBOLDAL KÉSZÍTÉS LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE

A weboldal kinézetének és motorjának költségtételeivel már tisztában vagy. A weboldal készítés folyamata azonban emberi tényezőkön is múlik, amik meghatározzák, milyen weboldal készítés árakat látsz majd a számlán. Például:

  • Milyen munkastílusban dolgozik együtt a kivitelező csapat?
  • Hányan dolgoznak a weboldaladon (szövegíró, webdesigner, fejlesztők, keresőoptimalizálási szakember, projektmenedzserek)?
  • Milyen határidőkkel dolgoznak?

Ezek a weboldal készítés árakban többnyire óradíjban jelennek meg a weboldal fejlesztő csapatok részéről. Ha nem érted, miért jön ki egy munkafolyamatra olyan magas óraszám, két verzióra gyanakodhatsz:

  • Sokat egyeztetnek egymással a szakemberek, de ezért cserébe stratégiailag átgondolt, minőségi munkát kapsz, ami növeli az értékesítésedet.
  • LEHÚZÁS!

Ezért fontos tudnod, hogy ki és mennyit dolgozik a weboldaladon. 

A másik probléma a munkastílussal az lehet, ha a csapat minden apróságról meetingel és heteket kell várnod arra, hogy néhány funkció egyáltalán megoldható-e. Ez esetben neked egy kezdő, nem túl profi csapattal van dolgod, akiknél a rossz időmenedzsment miatt valószínűleg jelentős határidőbeli csúszásokra is számíthatsz. 

Néhány általunk készített weboldal:


A határidő

A leggyakoribb oka az elszállt weboldal készítés áraknak, hogy a fejlesztő csapat nem jól méri fel, mennyi idő kell neki a megvalósításhoz. 

Mint mindig, az éremnek itt is két oldala van:

  • A vállalkozó nem tudja, mit akar.
  • A szolgáltató nem jól méri fel a képességeit, kapacitását stb. 

Profi, sikeres üzleti weboldal csak úgy készülhet, ha átgondolt üzleti stratégia áll mögötte. Ezt pedig neked kell hozzáraknod a képlethez. Minél több információt adsz meg, annál pontosabb árajánlatot fognak adni a weboldaladra, és így rengeteg felesleges kört és pénzt spórolhatsz meg magadnak.

Fontos, hogy a konzultáció során már legyen egy kép a fejedben: hogyan fogsz növekedni a közeljövőben piac vagy termékszám szempontjából? 

Ha fél év elteltével rájössz, hogy a dolog nem működőképes, és mindent újra kell kezdeni, akkor nagyon sok pénzt dobtál ki az ablakon. A terveid ismeretében viszont a weboldal készítés árak olyan ajánlatot takarnak majd, ami reális, a cégedre szabott és működőképes lesz az eredmény.

Van olyan ügyfelünk, aki a hagyományosabb termékei mellett a közeljövőben innovatív megoldásokkal is bővíteni szeretné a portfólióját. Neki két weboldalra adtunk árajánlatot, hiszen ezek a formabontó megoldások más célközönséget fognak vonzani.


Mi a tanulság?

Olyan szolgáltatót válassz, aki az elején energiát tesz abba, hogy részletesen átbeszéli veled a céljaidat, és összegyűjti veled az oldal funcióit. Ha a fejlesztés közben jut majd eszedbe, hogy kellene egy belépési felület is, akkor az drágább lesz, mintha eredetileg így kértél volna ajánlatot, mert a fejlesztőcsapatnak újra kell terveznie az egész rendszert.


HOGYAN NÉZ KI A WEBOLDAL KÉSZÍTÉS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE?


ELŐKÉSZÍTÉSI FÁZIS

 Rossz kivitelezőJó kivitelező
 Konzultáció: Fókuszban az elképzeléseid, a design
Vagy egyáltalán nincs konzultáció. Ez szerencsére ritka.
Konzultáció: Fókuszban először a céged céljai, a terméked, a célcsoportod. Utána a funkciók és a design.
 A weboldal készítés árajánlat egy összegből állRészletes weboldal készítés árak költségtételenként
 Nem köttök szerződést vagy nem tértek ki benne a részletekreSzerződéses megállapodást köttök
 Alapanyagok bekérése (logó, képek stb.)Alapanyagok bekérése, elkészítése (logó, marketingfotók)


Minél több szakember dolgozik a honlapodon, annál inkább stratégiai alapokon kezdődik az egyeztetés. A konzultációt a legtöbb helyen ingyen kapod. Van, hogy csak akkor számlázzák ki, ha a végén nem lesz együttműködés. Mi ekkor sem, így nálunk teljesen kockázatmentes a dolog. 

Az előzetes ajánlatok legfeljebb iránymutatásként szolgálnak. Érdemes több céggel is konzultálnod, hogy reális képet kapj arról, mire is van szükséged.

A konzultáció után a honlapkészítő vagy marketing ügynökség összeül átbeszélni a lehetőségeidet, és egy részletes ajánlattal érkezik hozzád. Fontos, hogy ezeket átnézd, és a cikkben említett költségtételek alapján rákérdezz arra, ami hiányzik.

Tartalmazza-e az ajánlat az alábbiakat:

  • tárhely, domain név
  • ssl tanúsítvány
  • reszponzív weboldal
  • milyen cms rendszer
  • cookie értesítő
  • keresőoptimalizálás beállítások (pl. meta leírás, aloldalak a Google keresőben)
  • biztonsági mentés készítése
  • Google analytics összekapcsolás
  • karbantartás árak

Az ajánlat elfogadása után, a munkálatok megkezdése előtt minden esetben köss szerződést! Erre hivatkozhatsz ugyanis a későbbiekben, ha a munkálatok nem a tervek szerint haladnak. A szerződésben rögzítsétek, milyen módosítások tartoznak bele az árba, és miről kell újra tárgyalnotok. Ezért is mondtam, hogy sok időt spórolsz magadnak, ha mindenről részletesen egyeztettek az elején.

A nagyobb cégeknek jellemzően előleget kell fizetned.


TERVEZÉSI FÁZIS

Rossz kivitelezőJó kivitelező
A szövegírás rád hárulProfi marketing-szövegíró megírja a szöveget
Átnézed, szükség esetén módosítást kérsz, majd jóváhagyod
Látványterv elkészítéseLátványterv(ek) elkészítése
Tervek módosítása plusz költségenTervek módosítása, elfogadása
Tervek elfogadásaTervek elfogadása


A legtöbb szabadúszó és webes cég egy látványtervet készít. Ha készíttettél már honlapot, biztosan veled is előfordult már, hogy valami nem tetszett, de nem tudtad megfogalmazni, mit is kellene módosítani. Mi például ezért igény esetén 2-3 látványtervet is készítünk, hogy össze tudd hasonlítani, melyik tetszik legjobban.


FEJLESZTÉSI FÁZIS

Rossz kivitelezőJó kivitelező
Programozás (1-2 hét)Programozás (2-3 hét vagy több): reszponzív weboldal (minden eszközre programozott felület)
Megkapod a kész oldalt tesztelésreTeszt csapat által végzett tesztelés, és te is teszteled


A programozás ideje nyilván az oldal funkciójától függően változhat. Egy bemutatkozó oldal akár 1-2 hét alatt is elkészül, míg egy belépési felülettel rendelkező oldal vagy webáruház elkészítése esetén 1 vagy akár másfél hónappal is számolnod kell.


A WEBOLDAL ÉLESÍTÉSE

Rossz kivitelezőJó kivitelező
Kész a katasztrófa weboldal Szükséges beállítások: SSL tanúsítvány beszerzése
Google analytics összekapcsolás, mérőkódok
Számla kifizetése (már ha van)Teljesítésigazolás aláírása, számla kifizetése
Nincs garanciális javításGaranciális javítás (átadás után fix időn belül)


TOVÁBBI SZOLGÁLTATÁSOK

Rossz kivitelezőJó kivitelező
Nincs oktatásOktatás
Segítség a marketingedhez


Kész a weboldalad, de egy valamiről még nem beszéltünk. Arról, hogy ezt fenn is kell tartani. A webáruház készítés sarkalatos pontja, hogy a termékfeltöltést és hasonló frissítéseket te is el tudd végezni. Itt már láthatod is a saját CMS rendszer előnyeit. 


Karbantartási díj

A témában írt cikkek egy része azt vallja, óvakodj a karbantartási díjtól, míg a másik alapvetésként kezeli. Valahol a kettő között van az igazság. 

Miért NE fizess karbantartási díjat?

  • Termékfeltöltés
  • Egyéb weboldal tartalmak frissítése 
  • Kapcsolattartás a tárhelyszolgáltatóval

Milyen esetekben indokolt a honlap karbantartási díj?

  • Felmerülő frissítési igények
  • Rendszeres biztonsági mentések
  • Rendelkezésre állás
  • Új szekciók, blokkok elkészítése és feltöltése tartalommal, struktúra alakítása

Az online marketing világában a fogyasztók oldaláról már elvárás, hogy egy profi üzleti weboldal fennakadások nélkül működjön, és 0-24-ben elérhető legyen.  Biztosan te is találkoztál már olyan weboldallal, amit fél perc alatt bezártál, mert nem frissült a főoldal vagy épp nem működött a kapcsolati űrlap. Ugye te sem vársz türelmesen a válaszlevélre, ami soha nem érkezik meg? 

Apró hibák a legjobb honlapkészítő cégeknél is előfordulhatnak, ráadásul sok esetben nem is ők tehetnek róla, hanem a tárhely szolgáltatónál van a hiba. Ezért jó, ha valaki havonta egyszer ránéz, minden flottul működik-e.


Mennyibe kerül?
Weboldal karbantartási díj

Alapvető szolgáltatásokFrissítések telepítése
Biztonsági mentés
10.000-50.000 Ft/hó
Közepes szolgáltatásokFrissítések telepítése
Biztonsági mentés
Felmerülő támadások kivédése
50.000-150.000 Ft/hó
Nagyobb webshopoknál felmerülő szolgáltatásokFrissítések telepítése
Biztonsági mentés
Felmerülő támadások kivédése
Rendelkezésre állás
150.0000 Ft – /hó


A nagyobb csomagok általában napi x óra rendelkezésre állást is tartalmaznak. Ha a webáruházad jelentős forgalmat bonyolít le naponta, valószínűleg néhány másodperc leállás is óriási bevételkiesést jelenthet számodra. Ezért megéri beruháznod a karbantartási díjra. 

Ha nincs webáruházad, akkor is célszerű időközönként átnézetned a weboldaladat, elvégeztetni a szükséges frissítéseket.

Hogy csináljuk mi, a Tartalom Design-nál?Van egy saját szoftverünk, amelybe be tudjuk kötni a weboldaladat. Ez jelez, ha fennakadás van, például nem tölt be az oldal. Tehát a felügyelet folyamatos. Ha valakivel folyamatos az együttműködésünk, a kisebb problémákat ingyenes elhárítjuk.


A WordPress, de az egyedi programozású weboldalak sem igénylik azt, hogy havonta karbantartást végezzenek rajta. Szóval ezért ne fizess havonta súlyos tízezreket.


Oktatás

A karbantartási díj helyett a korrekt vállalkozók felajánlják, hogy elmagyarázzák neked a tartalomfeltöltés alapjait. Így például egy adott aloldalon a képeket, videókat, rövid szövegrészleteket akár te is cserélni tudod, valamint a blogcikkeket is fel tudod majd tölteni. Ezekről mi minden esetben leírást, képernyőfotót vagy videót készítünk az ügyfélnek, és ezért nem számítunk fel külön díjat.

A weboldal szerkesztése, strukturális átalakítása már más történet. Ezt jobb, ha a fejlesztőkre bízod. Ha mégis szeretnéd elsajátítani a webfejlesztés alapjait, akkor kérhetsz oktatást a fejlesztődtől vagy szétnézhetsz a piacon elérhető képzések között, ám ezeknek az ár jóval borsosabb. Egy ilyen képzésnek általában nem része a marketing oktatás, ezért ha technikailag meg is tudod majd valósítani az elképzeléseidet, marketing szempontból nem biztos, hogy jó lesz a végeredmény. 

Tehát szerkeszd az apróbb dolgokat, de a weboldal fejlesztését és strukturális átalakítását bízd szakemberre.


Mennyibe kerül?
Weboldal szerkesztés oktatás árak

TartalomÁr
Alapvető szövegmódosítások, képek és videók cseréje
Webáruház esetén termékfeltöltés
Pár ezer forinttól maximum 10.000 Ft-ig
A weboldal struktúrájának szerkesztése, kódolás60.000 Ft-tól


Van egy weboldalad, amire pénzt adtál, de rájöttél, hogy ez nem fog eredményeket hozni?

Két választásod van:

1. Olyan oldalt készíttetsz, ami marketingorientált és eredményeket hoz.

2. Minden marad a régiben, és folyamatosan pénzt égetsz.

Miért vetjük fel ezt a témát? Azért, mert heti szinten több ilyen esettel találkozunk. A legdurvább esetünk egy 1 millió forintos WordPress landing oldalról szól, amelyhez 14,7 millió forintos Google Ads költés párosult 1 év alatt mérés és  eredmények nélkül.
¯\_(ツ)_/¯

Egy ilyen esetben egyébként a megrendelő vesztesége nem csak az 1 millió Ft + 14,7 millió Ft + a marketing „mérés nélküli” szolgáltatási havidíja. A legnagyobb probléma, hogy a cég olyasvalamire költött, amely már a készítésekor is ráfizetés volt, egy üzleti hiba. Miért?

  • Az üzleti weboldal nem képviselt megfelelő PR vagy brand értéket, tehát a céget alulértékelték a weboldal alapján (ez lehet partner, ügyfél vagy akár befektető).
  • Hiába futtattak kampányokat az oldalra, és irányítottak át a felhasználókat. A weboldal nem győzte meg a látogatókat, így nem vásároltak. Így irreálisan sokba került a marketing mert a hirdetések nem termelnek majd elegendő vásárlót. 

Ezért fog sokba kerülni hosszú távon is az oldalad. Szóval egy béna weboldal akár olcsó, akar drága, mindenképpen túl sokba fog kerülni neked.

AKKOR MOST MI A TANULSÁG?


Foglaljuk össze, amiket tanultál ebből a cikkből:

  • A weboldal egy váz, önmagában nem fogja vásárlókká konvertálni a látogatókat.
  • A pénzt hozó weboldal összetett szisztéma.
  • „Jó weboldalt” nem egy „weboldalas” fog készíteni számodra, hanem egy csapat, akinek nagy tapasztalata van a marketingben is.
  • A weboldal ára függ az egyes elemek (tartalom, fotók, stb.) kivitelezésének a minőségétől.
  • Ha nem profi a weboldal építőelemeinek a kivitelezése, akkor veszteségesek lesznek a kampányaid.
  • A vásárló mindig a weboldalon születik meg, a hirdetések „csak” oda vezetik a látogatót.
  • Minél jobb az oldalad szövege és vizuális elemei, annál nagyobb bizalom alakul ki a látogatóban és az értékesítés annál könnyebb, így költséghatékonyabb, tehát olcsóbb lesz.

SZÓVAL MENNYIBE IS KERÜL EGY „JÓ WEBOLDAL”?

A 30 ezer forintos weboldal kecsegtető lehet, DE valójában egy nagyon drága választás, hiszen a fizetett hirdetésekkel erre az oldalra irányított felhasználók nagyon csekély részéből lesz vásárló, hiszen ennyi pénzből lehetetlen értelmes oldalt készíteni, így nagyon drága lesz az oldal, mert égetni fogja a hirdetési kereted a szakmai félmegoldásokkal elkészített weboldal.

Az 500 ezer Ft-nál drágább weboldalak (nem webáruház, weboldal!) – hacsak nincsenek az oldalon bonyolult, egyedi programozást igénylő funkciók, vagy a teljes oldal nem igényel teljes egyedi programozást –, akkor már túlárazottnak mondhatók és ezek a weboldalak már nem fognak semmivel többet tudni, mint kedvezőbb árú honlapok, így csalódást okoznak. 

Félmillió forintba bele kell, hogy férjen: 

  • a profi szövegírás
  • a profi marketing fotózás tervezése és kivitelezése
  • a weboldal technikai kivitelezése
  • a beépülő modulok (biztonsági, optimalizáló, egyéb pluginek)
  • az arculat
  • a profi nem alap keresőoptimalizálás (amely később fejleszthető, bővíthető)
  • a tárhely előfizetés 1 évre

Ha egy cég marketing rendszereket épít és üzemeltet, akkor a fenti elemekkel és alapvető SEO-val, már 180 000 – 200 000 Ft-tól megéri professzionális weboldalt kiviteleznie Neked, amely képes lesz vásárlókat termelni. 

Elakadtál?

Nincs időd követni a legújabb marketing trendeket? Nem tudod melyik csatorna a leghatékonyabb céged marketingje szempontjából? A terméked, szolgáltatásod szuper, de akadozik az értékesítésed?

Ne aggódj, mi segítünk!

Egy teljesen ingyenes konzultáció keretein belül átbeszéljük céged marketingjét, értékesítési lehetőségeit.

Tulajdonképpen nincs vesztenivalód.

Kérd ingyenes konzultációmat!

Baranyai Gergő Tartalom Design

gergo@tartalomdesign.hu
+36 70 533 22 24