Az ingyenes Google Cégprofil nem csupán kiegészíti a vállalkozásod weboldalát, hanem szélesebb körű láthatóságot biztosít a Google Kereső és a Google Térkép rendszerében. Sok fizikai üzlet – érthetetlen módon – elszalasztja ezt a lehetőséget. Ha te nem hagyod ki ezt a ziccert, akkor (most még) megelőzheted a versenytársaidat.
Tudd meg a cikkből, hogy:
- Mi az a Google Cégem, és miért fontos?
- Melyik az a top 3 Google Cégem funkció, amit SEMMIKÉPPEN ne hagyj ki?
- Hogyan lehet Google Cégprofilt regisztrálni?
Ha kíváncsi vagy, hogy a te üzletednek milyen egyedi marketing rendszer hozná folyamatosan, alacsony költségen a vevőket, akkor ismerd meg a helyi üzletekre szabott marketing szolgáltatásainkat, vagy kérj tőlünk díjmentes konzultációt.
Videós összefoglaló alább, ha nincs időd végigolvasni a cikket:
Mi az a Google Cégem, és miért fontos?
A Google Cégem lehetőséget ad arra, hogy a telephelyedhez vagy szolgáltatási területedhez díjmentes cégprofilt hozz létre. Ezáltal új ügyfeleket szerezhetsz a Google Keresőben és a Google Térképen rád bukkanó felhasználók közül. Ez tehát lényegében ingyen reklám a cégednek.
Fotókkal, aktuális ajánlatokkal és bejegyzésekkel személyre szabhatod a profilodat, így mindig naprakész tájékoztatást nyújthatsz a vásárlóidnak.
Kiknek kötelező?
Vállalkozásoknak, akik helyben szolgáltatnak, mint például éttermek, bárok, turisztikai látványosságok, rendelők, ajándékboltok, cipőboltok, szervizek és élelmiszerüzletek. Ha közéjük tartozol, számodra elengedhetetlen a Google Cégem fiók létrehozása. Különösen éttermek és bárok esetében érhető el nagyon gyors fejlődés és eredmény.
Akkor is lehet Google Cégprofilod, ha a vállalkozásod nem rendelkezik fizikai üzlettel, de az ügyfeleket személyesen szolgálod ki egy adott területen belül. Ilyen lehet például, ha mobil autószervized van, vagy építőipari szolgáltatásokat kínálsz, például egy település 40 km-es körzetében.
Röviden a lényeg: Ha még nincs Google Cégem fiókod, azonnal hozz létre egyet!
Mielőtt tovább olvasod a cikket, nézd és hallhasd meg néhány ügyfelünk véleményét a közös munkáról:
Google Cégem funkciók, amelyeket ne hagyj ki
Kiemeltük neked a legfontosabb funkciókat. Ezek azok, amelyek a legnagyobb mértékben befolyásolják a láthatóságodat és a vásárlók fejében kialakult képet rólad.
1. Vásárlói értékelések: Így gyűjtsd őket
Gyűjtsd a véleményeket, ösztönözd az ügyfeleidet, hogy hagyjanak minél több ötcsillagos értékelést. (Erre nagyon jó módszerek vannak, amelyeket minden ügyfelünkkel megosztunk.)
A legjobb, ha a vevők szöveggel és képpel is alátámasztják az értékelést, például étterem esetén lefotózzák a rendelésüket és beszámolnak az ételek minőségéről.
Minél több ilyen vélemény van, annál előrébb sorolja a fiókodat a Google, és annál jobb helyen jelenik meg a weboldalad is, ha be van kötve a Google Cégem fiókba.
⚠️Fontos: A Google Cégprofil legyen összekötve a weboldaladdal mikroadatok segítségével.
Ha teheted, válaszolj a kapott véleményekre, mert a Google ezt is értékeli.
2. Információk a termékeidről és szolgáltatásaidról
Add meg az üzleted helyét, töltsd ki a profilodat kulcsszavakkal és add meg az összes szolgáltatásodat és termékedet, lehetőleg képekkel. Étteremként például feltöltheted az étlapot, ami segít a vendégeknek a gyors tájékozódásban, ezáltal meggyorsíthatja a foglalást.
Ha túl sok a terméked, akkor érdemes a legnépszerű termékeket kiemelni.
💡Jó tudni: Ha szezonálisan működik a vállalkozásod, akkor a pontos helye csak GPS koordinátákkal adható meg a Google Térképen. Ez egy olyan dolog, amin túl kell lendülni. Ha nem teszed, a vevőid nem fogják a Google utcaképen keresgélni a vállalkozásodat, hanem továbbállnak a konkurenciához. Ugye ezt te sem akarod?
3. Üzleti kategória helyes megadása
Az elsődleges üzleti kategória pontos megválasztása befolyásolja, hogy a Google milyen keresési találatokban jeleníti meg a vállalkozásodat.
Sokan nem tudják, de lehetőség van megadni másodlagos üzleti kategóriákat is, ezek is növelhetik a láthatóságodat. A legfontosabb azonban az elsődleges üzleti kategória helyes megadása.
Időről időre a Google szereti váltogatni a kategóriák neveit. Rendszeresen jönnek létre új kategóriák, és tűnnek el régiek, ezért érdemes néha ellenőrizned a besorolásodat.
Ha használod az új kategóriákat, az előnyt jelenthet a rangsorolásban. Amikor megjelenik egy új kategória, ideiglenesen növelheti a láthatóságodat, ha az elsők között használod, feltéve, ha az releváns számodra. Ezzel megelőzheted a versenytársakat, és több keresési eredményben jelenhet meg a vállalkozásod. Legalábbis addig, amíg a többiek is felfedezik és hozzáadják ezt a kategóriát a saját profiljukhoz.
Nem szabad meggondolatlanul változtatni a Google Cégprofilod tartalmát, mert azzal meglévő helyezéseket veszíthetsz a keresőben. Éppen ezért, ha nem tudsz napi szinten időt szánni arra, hogy a Google Cégprofillal és a lokális SEO-val (=helyi keresőoptimalizálással) kapcsolatos frissítéseket böngészd, akkor érdemes ezt szakértőkre bíznod.
A Tartalom Design Local Business szolgáltatását pont azért hoztuk létre, hogy a hozzád hasonlóan tudatos üzlettulajdonosoknak folyamatosan új vásárlókat irányítsunk az üzletébe.
Mindezt egy egyedi, a boltodra szabott marketing rendszerrel, amelynek csak egy része a Google Cégem optimalizáció. Te foglalkozz az ügyfelekkel, mi gondoskodunk róla, hogy stabil, érezhető forgalomnövekedést tapasztalj az üzletben.
Google Cégem regisztráció menete lépésről lépésre
Röviden a fő lépések:
- Regisztráció: Hozz létre egy Cégprofilt vagy kezeld a meglévőt a Google Kereső vagy Térkép rendszerében.
- Üzlet hitelesítése:: Igazold, hogy te állsz a vállalkozás mögött. Ezt többféleképpen teheted meg, például telefonon, SMS-ben vagy postai úton.
- Személyre szabás: Add hozzá a nyitvatartást, fotókat és egyéb adatokat, hogy a közelben lévő ügyfelek felfedezhessenek.
- Kezelés: A Cégprofilt a Google Térkép alkalmazással kezelheted mobileszközről, vagy számítógépen a Google Keresőből.
- Google Cégem optimalizáció: Folyamatosan gondoskodj a naprakész tartalmakról (szövegek, képek, vásárlói értékelések) a profilodban.
A Google Cégem fiókod legyen összhangban a marketing rendszer többi elemével
Azt már említettük, hogy a Google Cégem fiók SEO-optimalizálása és a weboldallal való összekötése kulcsfontosságú. Ugyanígy a marketinged minden eleme erősíti egymást, és növeli a láthatóságodat, ezáltal egyre több vásárló tér be az üzletedbe. Ha összhangban használod ezeket a felületeket, az hatalmas előnyt jelenthet a konkurenciával szemben.
Ha nincs még marketing rendszered, akkor van egy jó hírünk. A konkurencia gyakran alulértékeli a marketinget. Egy optimalizált Google Cégem fiók hatalmas előnyt jelent, de hosszú távon nem működhet legalább egy marketing-optimalizált weboldal és lokális Google Ads hirdetések nélkül.
Miben számíthatsz a Tartalom Design csapatára?
- Teljes körű megoldások az üzletedre szabva – mindenben számíthatsz ránk a marketing szövegírástól kezdve, a webdesignon és a hirdetésekre optimalizált weboldal készítésen át a Facebook és Google Ads kampánykezelésig, de csak azt ajánljuk, amire a te üzletednek szüksége van.
- Dinamikus kivitelezés – nagy tapasztalattal rendelkezünk hazai és nemzetközi üzletek marketing kampányaiban is, ezért végig úgy érezheted, hogy jó kezekben vagy.
- Egyre jobb eredmények – nem kell noszogatnod minket, hogy ötleteljünk a látogatószám növelésén. Ha valamit lehetne még jobban csinálni, akkor javaslatot teszünk rá. Tényekkel alátámasztva.
TIPP: AMI MÁR BEVÁLT ÜGYFELEINKNEK ÉS BIZONYÍTOTTAN MŰKÖDIK:
Ők elégedett ügyfeleink, akik helyi üzlettel rendelkeznek:
Szántó Ottilia, a Lajta Garden étteremtől:
Kittl Zsuzsanna, a Tavola Italiana, olasz élelmiszert áruló üzlettől:
Összegezve
Az üzleted sikerét nagyban növelheti a Google Cégprofil létrehozása, profi kitöltése és folyamatos optimalizálása. Az, hogy a vásárlók folyamatosan betérjenek az üzletedbe, még számos tényezőtől függ. Jelentkezz be egy konzultációra, és visszajelzést kapsz tőlünk a boltod meglévő online jelenlétéről.
A konzultáció végén már egy cselekvési tervvel gazdagodsz, ami megmutatja, hogyan tudnánk növelni az üzleted forgalmát, hogy az rövid idő alatt érzékelhető eredményt hozzon, és a növekedés hosszú távon fenntartható legyen. Tudj meg többet a kifejezetten üzletekre szabott marketing szolgáltatásainkról.