A Google Shopping kampány megjelenése 2019 óta Magyarországon is sok webshop életét forgatta fel. Ha webáruházad van, akkor te sem hagyhatod figyelmen kívül. Ha eddig nem foglalkoztál a Shopping hirdetésekkel, akkor a cikkből megtudhatod, kinek ajánlott a Google Shopping kampányok használata, hol jelennek meg az effajta hirdetések, és mire figyelj a hirdetés létrehozása során.
Kinek ajánlott a Google Shopping kampány?
A Google Shopping hirdetések használata szinte minden webáruház számára kötelező. Az online értékesítés piacán ugyanis meggyőző termékfotókkal és kedvező árakkal sokszor könnyebb kattintásokat generálni, mint szöveges hirdetésekkel.
Ez különösen igaz, ha a piacodon nagy a verseny, és a versenytársak már jelen vannak a keresőben Google Shopping hirdetésekkel. Mivel ezek Google keresésnél legfelül jelennek meg, nagy az esélye, hogy a vásárlók innen választják ki a szimpatikus ajánlatot.
Kivételt jelenthet, ha olyan innovatív terméket vagy versenyelőnnyel rendelkező produktumot árulsz, amelynél még nincs magas verseny, és ahol edukálni kell a piacot. Tehát nem az ár lesz a döntő tényező abban, hogy a fogyasztó megvásárolja-e a terméket.
Ha Magyarországon működik a webshopod, akkor 2019 nyara óta gondtalanul használhatod a funkciót. Ha már nemzetközi szintre emelnéd a vállalkozásodat, akkor érdemes tájékozódni az aktuális országlistáról a Google Merchant Centerben.
Információ |
Mi az a Google Merchant Center? A Gmail-hez hasonlóan ez is egy Google fiók, aminek a létrehozása elengedhetetlen a Shopping hirdetések létrehozásához. Webáruház tulajdonosként ide kell feltöntened minden termékinformációt, amiről szeretnéd, hogy a Google felhasználja a hirdetéseidhez. |
Fontos, hogy a Shopping hirdetések elindításához szigorú feltételeket szab a Google. Mondanunk sem kell, hogy a jó webáruház alapfeltétele a sikeres Google Shopping kampányoknak.
Hol jelennek meg a Google Shopping kampányok?
A Google Shopping hirdetések a Google keresésekben a „hagyományos” szöveges hirdetések és organikus találatok felett vagy mellett jelennek meg a termék nevével, képpel, árral és a forgalmazó márkanevével.
Éppen ezért a vásárlási célú keresésekre lehet a leghatékonyabb „fegyvered”. Ha a vevőd még csak informálódni akar, akkor a szöveges hirdetésekből és a tartalommarketingből álló arzenálod lesz a befutó.
Mit jelent a Smart Shopping?
Ha már olvastál a Google Shopping hirdetésekről, akkor biztosan láttad már a standard shopping kampány elnevezést. A Smart Shopping ezeknek a hagyományos Shopping kampányoknak a haladó verziója.
Az intelligens vagy Smart Shopping kampányok az ún. gépi tanulás módszerével működnek, azaz a Google automata beállításokat végez, és önállóan optimalizál. Így kevesebb kontrollod van a hirdetések beállításai felett, ugyanakkor megadhatsz például a megtérülésre vonatkozó célokat, ami alapján a Google optimalizálni tud a termékekre való keresések és a kattintási eredmények figyelembevételével.
Több száz vagy több ezer terméknél már szinte lehetetlen manuálisan elvégezni ezeket az összehasonlításokat és fejlesztéseket, így jó szolgálatot tehet a Smart Shopping.
Miért fontos a termék feed pontos megtervezése?
A termék feed azoknak a termékinformációknak az összességét jelenti, amelyeket a Google robotjai olvasni tudnak, és amelyeket így felhasználhatnak a hirdetéseid során.
Ha valamilyen webshopmotort használsz, esetleg WordPress alapú webshopod van, akkor ez a termék feed egyszerűen létrehozható a Google Merchant Centerben. Egyedi webshopoknál már trükkösebb a dolog, ilyenkor mindenképp fejlesztői segítségre van szükség a termék feed letöltéséhez.
Fontos, hogy a termék feedbe feltöltött termékadatok, árak és készletinformációk megegyezzenek azzal, ami a webáruházadon is látható. Ellenkező esetben a Google letilthatja a feedet, és nem tudsz tovább hirdetni.
Ezen kívül számos fontos feltételnek kell megfelelned a Google Shopping kampányok indításához. Például:
- A képen nem szerepelhet vízjel vagy a céged logója.
- A feedben a termék nevének meg kell egyeznie a honlapon lévő terméknévvel. Ez a termék végső URL-jére is vonatkozik. És például a márkanevet sem helyezheted el akárhol a termék feedben. Ha a weboldaladon a terméknév például „Tomi mosópor 5 kg”, azaz márkanév + terméknév + kiszerelés, akkor a termék feedben is így kell megjelenítened.
Ez csak néhány dolog, amire oda kell figyelni, a teljes feltételrendszert a Google Shopping kampány követelmények oldalán találod.
Megtérülés szempontjából mikor előnyös a Shopping kampány?
A megtérülés vagy más néven cél-ROAS beállítása kulcsfontosságú a kampányoknál. Ez egy átlagos konverziós érték, amely megmutatja, hogy mekkora bevétel jut a hirdetésre költött összegre.
ROAS = bevétel / hirdetési költség x 100
Ha például 500 000 forintot költöttünk hirdetésre, és ez 1 500 000 Ft bevételt termelt, akkor a ROAS 300%.
Fontos |
A ROAS érték beállításánál érdemes odafigyelni, hogy a 100% csak a fedezeti pont, ahol is éppen annyit költesz hirdetésre, mint amennyi bevételt termelsz. Az automatikus beállítás 200%, de a saját céljaidnak megfelelően meg tudod változtatni. |
Az elérhető ROAS iparágonként, de még termékenként is eltérő lehet, ezt neked kell kitapasztalni. Mi egy fashion cégnél például 48-szoros megtérülést értünk el. Ez azt jelentette, hogy minden elköltött 5 000 Ft után 240 000 Ft bevételt hozott a marketing rendszerünk.
Ha érdekel, milyen eredményeket tud elérni a te céged a Google Shopping kampányokkal, keress minket bizalommal vagy olvass többet a Google Ads kampánykezelés szolgáltatásunkról.
Megfelelő mérésekre is szükséged lesz ahhoz, hogy megtudd, hatékonyak-e a hirdetéseid. Éppen ezért a Google Ads és az Analytics konverziómérés is kötelező.
Mire van szükség az első Google Shopping kampány elindításához?
Most nem megyünk bele a Shopping kampány összerakásába, hiszen ezt a Google Shopping kampány útmutatója segítségével megteheted.
Összeraktunk azonban egy listát, hogy mit kell ellenőrizned, mielőtt elindítanád a hirdetéseket:
- https://-sel kezdődik a weboldalad linkje? (Ha ez nincs meg, szerezz be mielőbb egy SSL-tanúsítványt.)
- A termékinformációk és honlapszöveg nyelve megegyezik annak az országnak a hivatalos nyelvével, ahol a hirdetések meg fognak jelenni?
- Marketing optimalizált a termékoldalad?
- Profik a termékfotók?
- Regisztráltál és elvégezted az alapbeállításokat a Google Merchant Centerben?
- A termék feed pontos megtervezése és beállítása is megtörtént?
Ezután elindíthatod első Google Shopping hirdetésedet, és jó eséllyel a Google sem fog letiltani.
Profi szakember mennyivel tud hatékonyabb kampányt építeni?
Gyakori kérdés, ugyanakkor nehéz számszerűsíteni, hiszen iparágtól és az online rendszeralapodtól is függ. Azaz ha például nincs profi webáruházad vagy nem elég meggyőző a termékoldal, akkor előbb azt kell rendberakni a hirdetés előtt.
Mi inkább onnan közelítenénk a kérdést, hogy rengeteg a speciális beállítás, amit csak egy szakértő tud hatékonyan elvégezni. Ráadásul a Google Ads is folyamatosan változik, így ha régebben tanultál is róla, nem biztos, hogy ez a tudás jelenleg is megállja a helyét.
A pénzed hatékony elköltésében is csak egy szakember segíthet. Megfelelő hirdetésekkel és folyamatos finomhangolással akár kisebb költségkeret mellett is lenyomhatod a versenytársakat.
Ehhez mutatunk is egy trükköt korábbi cikkünkben. Abban azt mutattuk be, hogyan használható szolgáltatásokra Google Ads, de a lokális hirdetésekről szóló részből webshopok is profitálhatnak.
Összességében, ha hirdetgetés helyett szeretnéd új szintre emelni a Google Ads kampányaidat, akkor érdemes szakembereket megbíznod.
Miért bízd ránk a Google Shopping hirdetéseidet?
A Tartalom Design-nál az online marketing minden területére külön szakértő jut. Ez alól a Google Shopping kampánykezelés sem kivétel.
A Google Ads ügynökségekkel ellentétben mi az alapokban is tudunk segíteni. Nem elég ugyanis, ha a vevő lekattintja a Google Shopping hirdetést, a termékoldalon meg is kell győznöd, hogy vásároljon tőled.
Szövegíróink és webdesignereink olyan keresőoptimalizált termékoldalakat készítenek neked, amelyekkel elérheted a célod. Ezen kívül a termékfotózásban is tudunk segítséget nyújtani.
Mielőtt elkezdjük a közös munkát, egy ingyenes konzultáció során átbeszéljük céged marketingjét, és tippekkel látunk el a teljes marketing rendszeredre vonatkozóan. Megállapodás esetén minden hónapban szállítjuk az eredményeket – részletes kimutatásokat készítünk, hogy lásd, az elköltött pénz hogyan térült meg.
Gyakran ismételt kérdések
Nem. A Google ezeket a termékeket, amelyeknek a termékképén logó, felirat szerepel, nem fogja megjeleníteni.
Abban az esetben, ha webáruházad van, kötelező a Google Shopping kampány, ami a Performance Max kampánytípus része.
Ez lehetővé teszi azt, hogy a lehető legintelligensebb és legdinamikusabb módon kezeljük a Google Shopping hirdetéseidet is és a legtöbbet hozhassuk ki belőle, valamint megtaláljuk az optimális helyét és volumenét a hirdetési struktúrádban.
Szeretnél ilyet? Kattints IDE és kérj ingyenes marketing stratégiai konzultációt, amelyen mindennel képbe hozunk!
A felhasználó, azaz a potenciális, leendő vásárlód, a shopping hirdetésekre kattintva, közvetlenül a termékoldalra fog érkezni.
Igen, viszont akkor mondj le a Google Shopping hirdetésekről.
A Google rendszere csak a számot tudja értelmezni, mint adatot, mint árat. A „szám – szóköz – kötőjel – szám” struktúra nem egy számadat, így nem tudja értelmezni a Google és nem fognak megjelenni a Google Shopping hirdetésekben a termékeid.
Ebben az esetben termékvariációban kell feltölteni a terméktípusokat, amelyek tekintetében eltérők az árak. Az „előnézeti ár” pedig mindig a legalacsonyabb árú termékvariáció ára.
Bár a Google Shopping hirdetések nagyon hatékonyak, a DSA, a Dynamic Search Ads, azaz a Dinamikus Keresési Kampányok is szépen tudnak teljesíteni egy webáruház Google Ads fiójában.
Éppen ezért, nem javasoljuk azt, hogy egyoldalúan, csak egy kampányra támaszkodj a hirdetéseidet tekintve, mert ezek a kampányok jól kiegészítik egymást és fontos, hogy a kampányportfóliód diverzifikált legyen.
A Google Ads kampánykezeléssel kapcsolatban ebben a videóban tettünk összefoglalást: