Ha webáruházad van (vagy szimplán használod a Google keresőt), akkor valószínűleg már szembejöttek veled a Google Shopping hirdetések. Jelenleg talán ez a legjobb hirdetési forma webshopok számára, ugyanis a profi termékfotók és az ár megjelenítése hamarabb ösztönzi kattintásra a potenciális vevőket, mint a szöveges tartalom. A Smart Shopping (vagy Intelligens Shopping) pedig még tovább emeli a tétet. A cikkben bemutatjuk, hogy miben különbözik a hagyományos Shopping kampánytól, kiknek való, és tippeket is adunk a webáruházad hirdetéseinek optimalizáláshoz.
Mi az a Smart Shopping kampány, és kinek való?
Az alapvető különbség a Standard Shopping és a Smart Shopping kampányok között, hogy ki az, aki az adatok beállításáért felel. Előbbi esetében a hirdető állítja be a kampányt, ami jelentősen több munkával jár, ugyanakkor meg tudjuk tartani a kontrollt a hirdetéseink felett. Kérdés, hogy szeretnénk-e, ugyanis a Smart Shopping gépi tanulást alkalmaz, azaz a Google automatikusan elvégzi a szükséges beállításokat és folyamatosan optimalizál. Ezáltal pedig az esetek többségében jelentősen jobb eredményt produkál.
Smart Shopping kampány előnyei
Jobban teljesít Mivel a Smart Shopping automatikus beállításokkal működik, kisebb a hibalehetőség. Emellett a Google algoritmusa pillanatok alatt von le olyan következtetéseket, ami manuális úton napokba telne, így gyorsabban optimalizál. | Egyszerűen használható Az algoritmus elvégzi a célzás és az optimalizáció nagy részét. Ez különösen akkor előnyös, ha több száz vagy több ezer termék adatait kell kielemezni. | Magasabb konverziót ér el A Smart Shopping kampányok elsődleges célja, hogy a megadott hirdetési költségkeretből minél több árbevételt hozzanak. Ez jellemzően sikerül is. |
FONTOS: Felügyelet nélkül az AI alapú kampányokat nem ajánlott használni, mert az AI rendszer önmagában nem mindig képes helyesen értelmezni a hirdetési adatokat. Az algoritmusok által kiszámolt licitösszegek, az ajánlott kampánystruktúra és a célzott kampányok felülvizsgálata magas szintű Google Ads szakértelmet igényel, emellett országspecifikus iparági és marketing ismereteket.
Google Smart Shopping vs Google Shopping
Smart Shopping | Standard Shopping | |
Beállítás | Egyszerűsített, gyors beállítás | Manuális beállítás |
Hirdetéselhelyezés | Automatikus hirdetéselhelyezés az alábbi felületeken: Google kereső, Display Network, YouTube, Gmail | Elhelyezés a Google keresőben, emellett kiválaszthatók az alábbiak: Search Partnerek, YouTube, Gmail, Felfedezés |
Közönség | A legrelevánsabb célcsoport automatikus alkalmazása | Közönséglisták manuális felvitele |
További elérhető hirdetéstípusok | Helyi készlethirdetések | Helyi készlethirdetések & Showcase Shopping hirdetések |
Prioritás | Elsődleges prioritás (Megjelenés a Standard Shopping és a Display remarketing kampányok előtt) | Manuális prioritás-beállítás és választás az alacsony, közepes és magas prioritások között |
Riportok | Webshop látogatásokról szóló jelentések, termékszintű jelentések a teljes kampányra vonatkozóan, benchmark jelentések, aukciós statisztikák | Network és kulcsszó riportok |
Mindamellett, hogy a Smart Shopping felülettel egyszerűbben és gyorsabban állíthatjuk be a webshop hirdetéseinket, az extra funkciókkal a Google is az automatizálás irányába tereli a hirdetőket.
Így optimalizáld a Google Smart Shopping kampányokat
Költségkeret optimalizálása
Ahogy azt más hirdetéstípusoknál megszokhattuk, itt is szükséges megadni napi költségkeretet. Emellett pedig lehetőséged van megtérülést, azaz ún. ROAS-t beállítani az egyes kampányoknál. Ez egy átlagos konverziós érték, amely megmutatja, hogy a hirdetésre költött összegre mekkora bevétel jut. Az ideális ROAS iparáganként, sőt, termékenként is változhat, ezért csakis teszteléssel tudod optimalizálni az értékét.
Termékkategóriák vizsgálata, beállítása
Smart Shopping kampányoknál nincs lehetőséged több hirdetéscsoport létrehozására. Éppen ezért már a kampány építésekor érdemes termékkategóriánként bontani a struktúrát. Ezáltal eltérő ROAS-t adhatsz meg a különböző csoportok esetén, később pedig akár termékenként is létrehozhatsz különálló kampányokat, a megfelelő ROAS megadásával.
ROAS tesztelése
Teszteld, hogy ROAS céllal vagy anélkül teljesít jobban a kampányod! Nem minden esetben érdemes ROAS-t beállítani, ugyanis azt is eredményezheti, hogy a Google sokkal ritkábban jeleníti meg a hirdetéseidet. Ezáltal kevesebb lesz ugyan a költés, de az árbevétel is.
Termékek vizsgálata, rosszul teljesítők kizárása
Több dolgot is megtehetsz, amivel optimalizálni tudod a Shopping hirdetéseidet:
Termékleírás
Optimalizáld a terméknevet, a termékleírásban pedig helyezz el minél több, a termékhez kapcsolódó kulcsszót. Kerüld az “ingyenes”, “olcsó”, “akciós” kulcsszavakat és a nagybetűket, mert ezek negatív irányba mozdíthatják a hirdetés minőségi mutatóját.
Termék értékelések
A feedben át lehet adni a termék értékeléseket, hogy a shopping hirdetésekben is megjelenjenek. Érdemes ennek figyelmet szentelni, mert bizonyítottan magasabb kattintási arány érhető el, ha egy terméket 4-5 csillagra értékeltek a vásárlók.
Több adat a termékről
Ahhoz, hogy a termékeid megjelenjenek, meg kell adni bizonyos adatokat a Google Merchant Centerben a Product Feed-ben. Érdemes a kötelező információn túl olyan adatokat is megadni, amelyekkel több és pontosabb megjelenést érhetsz el. Ilyen, nem kötelező adat például a méret, szállítási súly, termékkategória, energiatakarékossági osztály, további képek stb.
Kizárás
Zárd ki a rosszul teljesítő termékeket, az elutasított termékeket pedig javítsd, és használd fel a megszerzett tapasztalatokat, hogy minél ritkábban forduljon elő, ezzel is javítod a Google fiókod minőségi besorolását.
Tesztelés, adatgyűjtés
Hagyd tanulni az algoritmust! A Google állítása szerint a Smart Shopping kampányoknak 14-45 napos tanulási időszak szükséges, ami a gyakorlatban inkább 45 nap. A tanulási időszak alatt ne végezz semmilyen módosítást a kampányon, hagyd futni az elején megadott költségkerettel. Amennyiben így profitábilisan futnak a hirdetéseid, és a Google elkölti a napi hirdetési keretet, akkor folyamatosan emelheted az összeget.
Ha pedig szívesen tudnád profi kezekben Google Shopping hirdetéseidet, akkor bízd ránk a kampánykezelést!
Tartalom Design: Google Ads hirdetések naprakészen, folyamatos optimalizálással
A Google Ads kampányok folyamatosan bővülő és fejlődő szolgáltatásai által egyre több potenciális vásárlóhoz juthatsz el, és magasabb kosárértékkel értékesítheted a terméked, szolgáltatásod.
Teljes körű tanácsadással és profi kampánymenedzsmenttel segítünk abban, hogy a legtöbbet hozd ki a Google csatornáiban rejlő lehetőségekből.
Számíthatsz ránk a szükséges tartalmak elkészítésében is! A PPC kampányaid költségei jelentősen csökkenthetők optimalizált landing oldallal és egyéb hirdetési elemekkel. Ezáltal jobbak lesznek a hirdetéseid minőségi mutatói, sőt az így organikusan megszerzett forgalmadért nem kell hirdetési költséget fizetned.
Mérhető eredményekért bízd ránk a hirdetéseidet, amíg te pihensz vagy a vállalkozásod sikerén dolgozol!
Miért dolgozz velünk?
Így csináljuk mi:
Stratégiában gondolkodunk Mindent elkészítünk, ami a hatékonyan működő hirdetési rendszeredhez szükséges. Hirdetésekre optimalizált weboldalak marketing szövegírással és webdesign-nal, neked csak az infókat kell átadnod, a többi a mi feladatunk. | Transzparensen működünk Egyértelműen, átláthatóan kommunikálunk, havonta riportálunk az eredményekről, és nem hagyunk magadra a kérdéseiddel. Elkészítjük és üzemeltetjük a weboldalad, hirdetési fiókod, de minden a te tulajdonodban marad. | Dinamikusan dolgozunk Folyamatosan felügyeljük a hirdetéseidet, és azonnal reagálunk, ha szükséges. Nagy gyakorlatunk van hazai és nemzetközi kampányokban is, és a megszerzett tapasztalatot arra használjuk, hogy a közös munka gördülékeny és gyümölcsöző legyen. |