Google Smart Shopping kampányok a még eredményesebb eladásokért

Ha webáruházad van (vagy szimplán használod a Google keresőt), akkor valószínűleg már szembejöttek veled a Google Shopping hirdetések. Jelenleg talán ez a legjobb hirdetési forma webshopok számára, ugyanis a profi termékfotók és az ár megjelenítése hamarabb ösztönzi kattintásra a potenciális vevőket, mint a szöveges tartalom. A Smart Shopping (vagy Intelligens Shopping) pedig még tovább emeli a tétet. A cikkben bemutatjuk, hogy miben különbözik a hagyományos Shopping kampánytól, kiknek való, és tippeket is adunk a webáruházad hirdetéseinek optimalizáláshoz.

Az alapvető különbség a Standard Shopping és a Smart Shopping kampányok között, hogy ki az, aki az adatok beállításáért felel. Előbbi esetében a hirdető állítja be a kampányt, ami jelentősen több munkával jár, ugyanakkor meg tudjuk tartani a kontrollt a hirdetéseink felett. Kérdés, hogy szeretnénk-e, ugyanis a Smart Shopping gépi tanulást alkalmaz, azaz a Google automatikusan elvégzi a szükséges beállításokat és folyamatosan optimalizál. Ezáltal pedig az esetek többségében jelentősen jobb eredményt produkál.





Jobban teljesít

Mivel a Smart Shopping automatikus beállításokkal működik, kisebb a hibalehetőség. Emellett a Google algoritmusa pillanatok alatt von le olyan következtetéseket, ami manuális úton napokba telne, így gyorsabban optimalizál.
Egyszerűen használható

Az algoritmus elvégzi a célzás és az optimalizáció nagy részét. Ez különösen akkor előnyös, ha több száz vagy több ezer termék adatait kell kielemezni.
Magasabb konverziót ér el

A Smart Shopping kampányok elsődleges célja, hogy a megadott hirdetési költségkeretből minél több árbevételt hozzanak. Ez jellemzően sikerül is.
Smart ShoppingStandard Shopping
BeállításEgyszerűsített, gyors beállításManuális beállítás
HirdetéselhelyezésAutomatikus hirdetéselhelyezés az alábbi felületeken: Google kereső, Display Network, YouTube, GmailElhelyezés a Google keresőben, emellett kiválaszthatók az alábbiak: Search Partnerek, YouTube, Gmail, Felfedezés
KözönségA legrelevánsabb célcsoport automatikus alkalmazásaKözönséglisták manuális felvitele
További elérhető hirdetéstípusokHelyi készlethirdetésekHelyi készlethirdetések & Showcase Shopping hirdetések
PrioritásElsődleges prioritás (Megjelenés a Standard Shopping és a Display remarketing kampányok előtt)Manuális prioritás-beállítás és választás az alacsony, közepes és magas prioritások között
RiportokWebshop látogatásokról szóló jelentések, termékszintű jelentések a teljes kampányra vonatkozóan, benchmark jelentések, aukciós statisztikákNetwork és kulcsszó riportok

Mindamellett, hogy a Smart Shopping felülettel egyszerűbben és gyorsabban állíthatjuk be a webshop hirdetéseinket, az extra funkciókkal a Google is az automatizálás irányába tereli a hirdetőket.

Ahogy azt más hirdetéstípusoknál megszokhattuk, itt is szükséges megadni napi költségkeretet. Emellett pedig lehetőséged van megtérülést, azaz ún. ROAS-t beállítani az egyes kampányoknál. Ez egy átlagos konverziós érték, amely megmutatja, hogy a hirdetésre költött összegre mekkora bevétel jut. Az ideális ROAS iparáganként, sőt, termékenként is változhat, ezért csakis teszteléssel tudod optimalizálni az értékét. 

Smart Shopping kampányoknál nincs lehetőséged több hirdetéscsoport létrehozására. Éppen ezért már a kampány építésekor érdemes termékkategóriánként bontani a struktúrát. Ezáltal eltérő ROAS-t adhatsz meg a különböző csoportok esetén, később pedig akár termékenként is létrehozhatsz különálló kampányokat, a megfelelő ROAS megadásával.

Teszteld, hogy ROAS céllal vagy anélkül teljesít jobban a kampányod! Nem minden esetben érdemes ROAS-t beállítani, ugyanis azt is eredményezheti, hogy a Google sokkal ritkábban jeleníti meg a hirdetéseidet. Ezáltal kevesebb lesz ugyan a költés, de az árbevétel is.

Több dolgot is megtehetsz, amivel optimalizálni tudod a Shopping hirdetéseidet:

Termékleírás

Optimalizáld a terméknevet, a termékleírásban pedig helyezz el minél több, a termékhez kapcsolódó kulcsszót. Kerüld az “ingyenes”, “olcsó”, “akciós” kulcsszavakat és a nagybetűket, mert ezek negatív irányba mozdíthatják a hirdetés minőségi mutatóját.

Termék értékelések

A feedben át lehet adni a termék értékeléseket, hogy a shopping hirdetésekben is megjelenjenek. Érdemes ennek figyelmet szentelni, mert bizonyítottan magasabb kattintási arány érhető el, ha egy terméket 4-5 csillagra értékeltek a vásárlók.

Több adat a termékről

Ahhoz, hogy a termékeid megjelenjenek, meg kell adni bizonyos adatokat a Google Merchant Centerben a Product Feed-ben. Érdemes a kötelező információn túl olyan adatokat is megadni, amelyekkel több és pontosabb megjelenést érhetsz el. Ilyen, nem kötelező adat például a méret, szállítási súly, termékkategória, energiatakarékossági osztály, további képek stb.

Kizárás

Zárd ki a rosszul teljesítő termékeket, az elutasított termékeket pedig javítsd, és használd fel a megszerzett tapasztalatokat, hogy minél ritkábban forduljon elő, ezzel is javítod a Google fiókod minőségi besorolását. 

Hagyd tanulni az algoritmust! A Google állítása szerint a Smart Shopping kampányoknak 14-45 napos tanulási időszak szükséges, ami a gyakorlatban inkább 45 nap. A tanulási időszak alatt ne végezz semmilyen módosítást a kampányon, hagyd futni az elején megadott költségkerettel. Amennyiben így profitábilisan futnak a hirdetéseid, és a Google elkölti a napi hirdetési keretet, akkor folyamatosan emelheted az összeget. 

Ha pedig szívesen tudnád profi kezekben Google Shopping hirdetéseidet, akkor bízd ránk a kampánykezelést!

A Google Ads kampányok folyamatosan bővülő és fejlődő szolgáltatásai által egyre több potenciális vásárlóhoz juthatsz el, és magasabb kosárértékkel értékesítheted a terméked, szolgáltatásod.

Teljes körű tanácsadással és profi kampánymenedzsmenttel segítünk abban, hogy a legtöbbet hozd ki a Google csatornáiban rejlő lehetőségekből.

Számíthatsz ránk a szükséges tartalmak elkészítésében is! A PPC kampányaid költségei jelentősen csökkenthetők optimalizált landing oldallal és egyéb hirdetési elemekkel. Ezáltal jobbak lesznek a hirdetéseid minőségi mutatói, sőt az így organikusan megszerzett forgalmadért nem kell hirdetési költséget fizetned.

Mérhető eredményekért bízd ránk a hirdetéseidet, amíg te pihensz vagy a vállalkozásod sikerén dolgozol!

Így csináljuk mi:

Stratégiában gondolkodunk

Mindent elkészítünk, ami a hatékonyan működő hirdetési rendszeredhez szükséges. Hirdetésekre optimalizált weboldalak marketing szövegírással és webdesign-nal, neked csak az infókat kell átadnod, a többi a mi feladatunk.
Transzparensen működünk

Egyértelműen, átláthatóan kommunikálunk, havonta riportálunk az eredményekről, és nem hagyunk magadra a kérdéseiddel. Elkészítjük és üzemeltetjük a weboldalad, hirdetési fiókod, de minden a te tulajdonodban marad.
Dinamikusan dolgozunk

Folyamatosan felügyeljük a hirdetéseidet, és azonnal reagálunk, ha szükséges. Nagy gyakorlatunk van hazai és nemzetközi kampányokban is, és a megszerzett tapasztalatot arra használjuk, hogy a közös munka gördülékeny és gyümölcsöző legyen.

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.