Hogyan csökkentheted a hirdetési költségeidet, és maradj eredményes bizonytalan időszakban is?

Hatékony marketing válságban

Sok cikk született már abban a témában, hogyan csökkentsd a hirdetési költségeidet, de a legtöbbjük kizárólag a hirdetési beállításokra koncentrál. 

Pedig ez a kérdés jóval túlmutat a PPC, azaz kattintásonként fizetett hirdetések hatáskörén. 

A cikkben bemutatjuk, hogyan csökkentheted rövid és hosszú távon a hirdetési költségeidet és – ami ennél sokkal fontosabb -, hogy hogyan tudsz eredményes maradni a marketingeddel, még egy bizonytalan időszakban is. Természetesen a gyakorlati példák most sem maradnak el.


Hirdess a jelenlegi gazdasági helyzetben? IGEN!

Természetesen előfordulhat, hogy szorít a nadrágszíj, vagy kevesebben vásárolnak nálad, ráadásul mindenfajta kommunikációra jóval érzékenyebbek most az emberek. 

A legtöbb cég ilyenkor árakciózásba kezd, vagy felfüggeszti a hirdetéseket. Ez a legrosszabb, amit tehetsz.

Nagyon fontos, hogy a krízishelyzet alatt se szüntesd be a vevőszerző folyamataidat, mert sokkal nehezebb lesz később a nulláról újraindulni, mint egy ideiglenes, csökkentett kapacitású helyzetből.

Lehet növekvő bevételt elérni a válságban?

Természetesen az is előfordulhat, hogy olyan sikeresen alkalmazkodsz ehhez a helyzethez, hogy rekord hónapokat zársz, hiszen ügyfeleink között is van erre példa.


Facebook és Google Ads hirdetési költségek csökkentése hirdetési beállításokkal: a rövid távú módszer

Amennyiben már van egy marketing hátországod – jól működő weboldalad, értékesítő oldalad, profi videóid és fotóid -, akkor előfordulhat, hogy a hirdetési kampányokon eszközölt finombeállítások elvégzésével máris spórolhatsz úgy, hogy az eredmények nőnek, és a költségeid stabilak maradnak. Egy PPC szakértő az alábbiakat javasolná: 

1. Állítsd le a nem működő hirdetéseket!

2. Teszteld a hirdetéseidet minden változóra!

3. Használj videós hirdetéseket is, mert ezeknek átlagosan alacsonyabb a hirdetési költsége!

+1 Javítsd az érkező oldalak minőségét!


Ugyanakkor a hirdetési költségek csökkentése jóval túlmutat a hirdetések beállításain

Ha szeretnél olcsóbb hirdetéseket, akkor:

  • Megkérheted a hirdetéseiddel foglalkozó szakembert, hogy vizsgálja felül a beállításokat, állítson le hirdetéseket. 
  • Felkérhetsz egy szövegírót, hogy vizsgálja felül az érkező oldalad üzenetét és szövegét. 
  • Készíthetsz jobb fotókat vagy videókat egy profi segítségével.

Ám előfordulhat, hogy még mindig nem oldódik meg a problémád. Hogy miért? Nagyon egyszerű: a PPC-s nem fog érteni a szövegíráshoz, a szövegíró nem fog tudni neked jobb fotókat készíteni, és mindezek nem lesznek egy rendszerbe ágyazva.

A sikeres marketing kampány kulcsa ugyanis, hogy a hirdetési kampányok beállításai mellett az online rendszeralap is tökéletes minőségben, egymásra épülve készüljön el. 

Nálunk a marketing minden területére van egy szakértő, így ugyanakkora figyelem jut az értékesítési szövegedre, a kreatívokra és a webdesignodra. Mindezek pedig egy teljes marketing stratégiába ágyazottan készülnek el, amit egy marketing rendszermérnök átlát és koordinál.

Ezért van, hogy ha elkezdünk dolgozni egy új ügyféllel, akkor mi átnézzük az összes online és offline anyagát, és komplex javaslatokat teszünk a marketingjére vonatkozóan. Nem kezdünk el hirdetgetni anélkül, hogy az ügyfélnek nincs profi weboldala, érkező oldala, vagy nincsenek megfelelő termékfotói.

Átgondoltan, tudatosan fektetjük be a pénzét. Így a nap végén nem csak olcsóbbak lesznek a hirdetései, hanem magasabb megtérülést érhet el, és hosszú távon sikeres lesz a marketing rendszere. Ha ezt a szemléletet képviseled te is, akkor olvass tovább, és tudj meg többet arról, hogyan lehet – ár-érték arányban is! – hatékony rendszerben gondolkodni, ha marketingről van szó.

Az online kampány hirdetési költségek meghatározásáról ebben a videóban beszélek:


Hirdetési költségek csökkentése marketing rendszerrel: a hosszú távú megoldás

A hosszú távú módszerrel a vásárlód egy stabil értékesítési tölcséren keresztül jut el a vásárlásig, és akkor is érkezik vásárlás, ha éppen megfelezed a hirdetési költségeket, vagy ideiglenesen leállítod a hirdetéseket.

Tehát van marketing-orientált weboldalad, azon egyedi fotóid és a videód, valamint a szöveged, amiből hirdetéseket lehet gyártani. Kész vannak az értékesítő oldalaid, amelyekre profin beállított hirdetésekkel a potenciális vásárlóközönséged vezeted. 

És ezt az egészet egy RENDSZERBE ÁGYAZOD. Tudod, mit kezdesz azokkal, akik egyszer már jártak az oldaladon, mit azokkal, akik folyamatosan követnek, és azokkal, akik már vásároltak.

Ettől még egy jól működő rendszer már rövid távon is megtérül.


Ami ugyanakkor fontosabb, hogy önjáró rendszer hiányában később sokkal nagyobb bajban leszel. Főleg, ha a versenytársaid már rendelkeznek ilyen rendszerrel, így ha visszavágják a kiadásokat, akkor is jön nekik valamennyi stabil vevő organikus forgalomból, például Google keresésekből. Ezt a lemaradást később szinte lehetetlen lenne behoznod.

1. Remarketing kampányok

A remarketing kampányok azokat a potenciális vevőket célozzák meg, akik például kosárba tettek egy terméket, de nem fejezték be a vásárlási folyamatot. Erről ebben a videóban beszélek, röviden:

Ezeknek az embereket, mivel már találkoztak már a márkáddal, sokkal olcsóbban tudod vásárlásra ösztönözni hirdetésekkel, mint azokat, akik még soha nem hallottak rólad. Ezért általában a remarketing kampányok megtérülése akár többszöröse is lehet a sima, “hideg hirdetéseknek”.

1. Hideg célközönség: Azok a felhasználók, akiket először próbálsz meg elérni, tehát még nem hallottak rólad (nem jártak a weboldaladon, stb.)2. Langyos célközönség: Akik aktivitást mutattak a hirdetések iránt (több időt töltöttek el a weboldalon, megadták az e-mail címüket, stb.).3. Forró célközönség: Azok a személyek, akik mélyebb elköteleződést mutatnak a céged iránt, tehát megvan az e-mail címük, többször jártak a weboldalon és sok időt töltöttek el rajta.4. Vásárlók:Akik már vásároltak nálad, azoknak kiegészítő ajánlatot jeleníthetsz meg, vagy nagyobb kosárértékű vásárlásra buzdíthatod őket.

A hideg célközönség egy része nem fog reagálni a hirdetéseidre, őket egy idő után őket le kell választanod a folyamatból, hiszen nem nem éri meg nekik hirdetéseket megjeleníteni. (A hideg hirdetések mellett érdemes a nulladik fázisban organikusan elérni a számodra releváns célközönséget. Erről a következő szakaszban írunk.)

A langyos célközönségnek már érdemes tovább hirdetned, a célod pedig, hogy még nagyobb elköteleződést érj el náluk. 

A forró célközönség sok esetben letöltött már valamilyen ingyenes anyagot vagy kupont, stb., és valamilyen módon felvette veled a kapcsolatot (komment, chat, ügyfélszolgálat, telefon, e-mail). A feladat, hogy őket vásárlásra ösztönözd. 

Természetesen nem kell mindig ilyen bonyolult rendszer, például egy kis értékű termékeket kínáló webshop esetén nincs szükség ingyenes konzultációra. 

Ilyenkor arra érdemes fordítani az energiádat, hogy azokat az embereket érd el, akik még nem a vásárlás, csupán az információszerzés szakaszában vannak. Például, tudni szeretnék, mi alapján érdemes hajfestéket választani. Ezzel el is érkeztünk egy nagyon fontos témához.

2. Tartalommarketing

Tartalommarketingnek nevezzük azokat a szövegeket, videókat, amelyekkel organikus, azaz hirdetések nélküli elérés a célunk. A tartalommarketing során olyan kulcsszavakat célzunk meg, és ezekre olyan témákat dolgozunk ki, amelyekre még a vásárlási fázis előtt kíváncsiak az emberek. Ilyen célt szolgálnak a céges blogok, a YouTube vagy akár a TikTok videók.

Így a gyengébb minőségű és nagyobb mennyiségű tömeget még hirdetés nélkül vezetjük az oldalra, tehát ezzel hirdetési költséget is spórolunk. 

Egy fontos tényezőre hívtam fel a figyelmet az online tartalmakkal kapcsolatban:

Akik megtekintették ezeket a tartalmakat, azokra remarketing hirdetéseket indítunk. Ők már hallottak a termékről, a cégünkről, valamint rendelkeznek problématudattal. Így nagyobb arányban fognak kattintani és vásárolni, mint egy „hideg” hirdetés célközönsége.

3. Saját platformok

Azt már tudod, hogy a hirdetési költségek csökkentése jóval túlmutat a PPC hatáskörén. De mihez kezdenél, ha egyik napról a másikra meg kéne felezned, vagy szüneteltetned kellene a Facebook/Ads hirdetésekre szánt költségkeretedet? Honnan érkeznének vevőid? Hogyan szólnál a célközönségedhez? Megtalálnák a weboldaladat a Google keresőben?

Éppen ezért fontosak az olyan saját felületek, mint a megfelelően SEO-optimalizált weboldal és céges blog, vagy az email feliratkozói bázisod. Persze nem biztos, hogy a te bizniszednek minderre szüksége van. Az viszont fontos, hogy ne az alapján dönts erről a kérdésről, hogy a területük felé elfogult szakértők mit mondanak.

Hogyan növeltünk megtérülést a válságban marketing rendszerrel? Ügyfélsztori!

Büszkén elmondhatjuk, hogy az elmúlt években számos, valódi áttörést tudtunk elérni ügyfeleinkkel, így valódi sikersztorikat írtunk közösen, amelyek azóta is tartanak.

Az alábbi ábra tipikus példája annak, hogy mi történik akkor, ha egy weboldalra rosszul beállított online kampányok, esetleg csak poszt kiemelések futnak, majd ezt felváltja a profi, RENDSZER szemléletű marketing tevékenység.

Ügyfelünk esetében, akihez az ábra kapcsolódik, pont ez volt a helyzet. Ők időben belátták azt, hogy ha valódi, stabil, eredményes és egyre nagyobb megtérüléseket produkálni képes marketinget szeretnének, akkor RENDSZERBEN kell gondolkodniuk.

Szerinted melyik hónapban kezdtünk el hirdetni? 🙂


Mit csináltunk?

Első körben rendbe raktuk a weboldalt. Miért ezzel kezdtünk? Azért, mert nagyon fontos, hogy a konverzió a weboldalon, webáruházban realizálódik, tehát ott történik, VAGY nem történik a vásárlás, kapcsolatfelvétel.

Éppen ezért kardinális kérdés az, hogy az a felület, ahova a potenciális vásárlókat, ügyfeleket vezetjük fizetett hirdetésekkel, rendben legyen design, kommunikáció, sebesség, felépítés tekintetében. Hiszen hiába a jó hirdetés, a sok kattintás, ha a felület, amelyre megérkezik a látogató, nem elégíti ki és elkattint onnan anélkül, hogy vásárolt volna vagy felvette volna velünk a kapcsolatot. Ekkor csak a pénzt égetjük a hirdetésekkel, amelyek egy nem működő felületre viszik a potenciális vásárlóidat, ügyfeleidet.

Második lépésként rendbe raktuk a méréseket. Az online marketing kampányok alapja az analitika, illetve a helyes analitika, amely helyes, releváns adatokból áll, amelyet a helyes mérések biztosítanak azáltal, hogy a hirdetési fiók és a weboldal kapcsolata technikailag helyesen kerül beállításra. Helyes mérés nélkül, fals adatok alapján optimalizálunk, tehát rossz irányba vinnénk el a hirdetéseket, így a teljes marketinget, az értékesítést, amely negatívan befolyásolná ügyfelünk pénzügyi eredményét.

Miután rendben volt a weboldal és a mérések, valamint tisztáztuk a pontos célokat, felhúztunk egy teljesen új, stratégiának alárendelt Facebook fiók struktúrát, megírtuk a hirdetési szövegeket, elkészítettük a kreatívokat, videókat és elkezdtünk hirdetni.

A hirdetések során folyamatosan optimalizáltunk és az egyképes hirdetések mellé videós és egyéb hirdetési típusokat emeltünk be, amelyek egyre jobb eredményeket hoztak.

Miután a Facebook hirdetések szépen hozták a vásárlásokat, javasoltuk ügyfelünknek, hogy kezdjünk el dolgozni a Google Ads kampányokon is, hogy a marketing rendszer teljesítményét többszörözni tudjuk, illetve több lábon álljon az értékesítés. Mivel Facebook-on már futottak a kapányok, így nem a nulláról indultunk, hiszen a Facebook kampányok tapasztalatait implementálni tudtuk a Google stratégiába.

Mindeközben ügyfelünknek új üzletágával kapcsolatos Facebook és Google hirdetéseket is indítottunk, tehát már 2 Facebook és 2 Google Ads kampányra támaszkodik a cég értékesítése.

Természetesen minden kampányt folyamatosan optimalizálunk, újabb és újabb kreatív és technikai dolgokat tesztelünk, hogy folyamatosan emelni tudjuk az értékesítési volument.

Ahogy az ábrán látszik, a COVID időszakban, valamint a válság időszakában is töretlen a bevétel emelkedése. Ügyfelünk példája jól mutatja azt, hogy kevésbé ideális időszakokban is lehet növekedést elérni, ha valóban egy jól megtervezett, kivitelezett és menedzselt, naprakész marketing rendszer felel a cég értékesítéséért.

Ha szeretnéd elkészíteni a céged egyedi, hatékony marketing rendszerét, akkor kérd ingyenes konzultációnkat és stratégiai tanácsadásunkat, az alábbi blokkban kattintva és segítünk abban, hogy megtedd az első lépést a hatékony marketing felé!

Hogy mit tartalmaz a teljes körű marketing szolgáltatás? Ebben a videóban, röviden elmondom:

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.