EBBEN A CIKKBEN…
Minden szempontot figyelembe véve képbe hozlak a weboldal témában és elmondom, hogy hogyan építs olyan weboldalt, amivel maximalizálhatod az értékesítésed. Akár van már weboldalad, akár még csak most tervezed, hasznos lesz! 🙂
Olyan anyagot hoztam neked, amelyet átolvasva, nagy eséllyel fogsz ideális, jól működő weboldalt készíteni / készíttetni és nem fogsz kiadni pénzt feleslegesen olyan eszközre, ami nemhogy hosszú, de rövid távon sem lesz hatékony. Megnézzük, milyen tartalom bújik meg a weboldal készítés árak mögött, és feltárjuk, mennyibe kerül reálisan a céges weboldal készítés.
Végighaladunk az összes olyan ponton, amit figyelembe kell venned ahhoz, hogy célorientált, jól funkcionáló és marketing alapú weboldalt hozz létre. Nem művészi, hanem üzleti szempontokat veszünk figyelembe!
Kezdjük az elején, mert nem olyan egyértelmű az sem, hogy…
WEBOLDALAD MARKETING RENDSZERED KÖZPONTJA!
AZ EMBEREK NAGYRÉSZT MÁR ONLINE DÖNTENEK.
MEGÉRI ELHANYAGOLNI A WEBOLDALAD?
EZEKRE A PONTOKRA FIGYELJ ODA honlap készítés folyamán,
hogy HATÉKONY honlapod legyen
1. INFRASTRUKTÚRA
Infrastruktúra alatt weboldalad tárhelyét, annak minőségét értem.
Azért a tárhelynél kezdünk, mert ezt a pontot sokan elhanyagolják. Azt is meg merem kockáztatni, hogy sokan itt elhagyják az oldalt, vagy átugorják ezt a pontot, ahogy az „infrastruktúra” szót meglátják. Ők az átlagos vállalkozók, akik nem törődnek az alapokkal és inkább untatja őket ez a téma, mintsem motiválná őket ez a fillérekbe kerülő versenyelőny.
És milyen rosszul teszik ők, hogy elkattintottak. És milyen jól tetted te, hogy maradtál és máris szert tehetsz egy hatalmas versenyelőnyre a konkurenciáddal szemben.
Rengeteg weboldal tulajdonos köt előnytelen szerződéseket lehúzós tárhelyszolgáltatóknál, akiknek trükkös csomagajánlataik vannak, de a weboldalad 10 másodperc alatt tölt be, a php 2 évvel le van maradva, nincs SSL tanúsítvány, stb.
Sokan úgy gondolják, hogy a tárhely az, amin spórolni KELL. Nemhogy nem kell, nem SZABAD spórolni a tárhelyen!
Miért?
Azért, mert a technikai háttér rendkívül meghatározó egy weboldal esetében:
1. Az olvasónak tizedmásodpercek alatt kell szállítanod a tartalmad, mert elkattint. Nehogy azt hidd, hogy várni fog… Nem fog várni. Tudom, minden nap ezzel foglalkozunk.
2. A Google hátrébb sorolja azt a weboldalt, amely gyenge infrastruktúrán működik.
NAGYON NEM MINDEGY, HOGY WEBOLDALAD MILYEN TÁRHELYEN FUT!
TÖBBET JELENT, MINT GONDOLNÁD.
Persze a SEO sikerét nem a szerverháttér fogja meghatározni, azonban nem árt, ha olyan weboldal látogatottságának növeléséért fizeted a tartalommarketing, vagy a Google Ads (Adwords) szolgáltatást és költségkeretet, amiért érdemes (mert valóban megérkeznek a weboldalra a felhasználók) és a tárhelyszolgáltatód nem ellened dolgozik.
Éppen ezért, mi mindig a legjobb szolgáltatókhoz visszük ügyfeleink weboldalait és cloud webtárhelyekre helyezzük a domaineket, mert így lesznek extra gyorsak, stabilak és biztonságosak a weboldalak. És ha mégis valami probléma lenne? Alap, hogy csak olyan szolgáltatókkal dolgozunk, akiknél hétvégén is 0-24-es, NON-STOP ügyfélszolgálat van.
Szóval lehetőség szerint ne az döntsön, hogy évente(!!!) 6.500, vagy 19.000 Ft-ot fizetsz, mert az évi 12.500, azaz a havi 1.041 forintos különbség versenyelőnyt jelent számodra a konkurenciával szemben, akiknek „béna vason” fut a honlapja. A 6.500 Ft-os tárhely szar lesz. Hidd el, nálunk minden hétre jut egy ilyen sztori. 🙂
Olyan tárhelyet válassz, amivel SSL tanúsítvány is jár, mert szintén negatívan értékeli a Google, ha nincsen. Mi az az SSL tanúsítvány? Biztosan láttál már olyan honlapokat, ahol a link előtt a „Nem bizonságos” kifejezés szerepel, és az oldal http://-vel kezdődik. A biztonságos weblapok https://-sel kezdődnek. Ez is néhány ezer forintos tétel akár több évre, de a jobb szolgáltatóknál ingyen adják a tárhelyhez.
Szerintem meggyőztelek. A honlapod már biztos, hogy megbízható tárhelyen fog futni! Máris előnyben vagy a versenytársak nagy részével szemben, mert már te is tudod, hogy a jó tárhely a legjobb és legolcsóbb befektetés cégednek.
JÓ TÁRHELY = VERSENYELŐNY
A KONKURENCIÁDDAL SZEMBEN
2. DOMAIN NÉV
A tárhely kiválasztása után a következő lépés, hogy kitaláld a domain nevedet, tehát, hogy milyen néven fusson a honlapod. A domain nevet érdemes a weblap készítés elején lefoglalnod.
Hogyan válassz megfelelő domain nevet? Legyen rövid, könnyen megjegyezhető és beszédes, azaz egyértelműen utaljon a tevékenységedre.
Jobban jársz, ha a cégnév helyett a márkanevet választod, mert a drkovacskft.hu és a profivitaminok.hu közül az utóbbi fejezi ki jobban, hogy mivel is foglalkozol.
Azt ajánlom, foglald le a tiédhez leginkább hasonló domain neveket is, főként a kötőjeles és a .com, .eu verziókat. Ugye te sem akarod, hogy a konkurenciád megkaparintsa ezeket?
A domain nevedért egyébként évente kell fizetned, és domain névtől függően mindössze 2-3.000 Ft-os tétellel kell számolnod, így nem érdemes ezen spórolnod. Ha a konkurenciád rafináltan átirányítja magára a tiédhez hasonló domain neveket, az jobban fog fájni. Alapszabály, hogy a domaint mindig a saját nevedre, és soha nem a honlapkészítő cég nevére regisztráltatod be. Így emlékeztetőt fogsz kapni a lejárat előtt, és az esetleges visszaélésektől is megkíméled magad.
3. PROGRAMOZÁS
Ne aggódj, ebben a cikkben nem fogsz bonyolult fejlesztői fogalmakkal találkozni, csak röviden elmondom a lényeget:
Egyedi fejlesztésű vagy WordPress weboldalt válassz?
Röviden: „Attól függ”. Ha több tízezer terméked van a webáruházadban, esetleg ötcsillagos hoteled foglaló felületén szeretnéd menedzselni a bejelentkezéseket a világ minden részéről, akkor egyértelműen egyedi programozású oldalra van szükséged.
Addig is, tökéletesen elegendő a WordPress, hiszen nemcsak költséghatékony, de felhasználóbarát admin felületének / tartalomkezelőjének köszönhetően te is könnyen frissítheted rajta a tartalmaidat. A személyre szabottságról így sem kell lemondanod: válassz olyan szakembert, aki ért a programozáshoz, hiszen egyedi kódolással nagyon sokféle igényt meg lehet valósítani WordPress-ben is.
Az egyedi programozású oldalaknál is ragaszkodj ahhoz, hogy bizonyos dolgokat te is gyorsan, néhány mozdulattal módosítani tudj. Például, ne kelljen a fejlesztők segítségét kérned, ha hirtelen le akarsz szedni egy akciót.
TEHÁT NAGY LETERHELTSÉG VAGY TÖBB TÍZEZER TERMÉK ESETÉN EGYEDI FEJLESZTÉSŰ OLDALT VÁLASSZ, MINDEN MÁS ESETBEN ELÉG A WORDPRESS (AKÁR EGYEDI KÓDOKKAL)!
Szándékosan nem részletezem azokat az elterjedt tartalomkezelő rendszereket, amelyek lehetővé teszik, hogy sablonok alapján egy nap alatt ingyen létrehozhasd saját céges honlapodat. Ezek ugyanis egyáltalán nem profik.
Miért?
Ezeken az oldalakon nem lesz saját domain neved, mindössze egy aldomainnel fogsz megjelenni (www.profivitaminok.hu helyett www.profivitaminok.wordpress.com). Igen, például a WordPressnek is van ilyen ingyenes tartalomkezelője.
4. CÉL
Fontos, hogy mielőtt bárminek nekiállsz, tudd, hogy mit, miért csinálsz, mert ehhez lehet hozzárendelni a tartalmakat, az eszközöket és a felépítést, valamint nem utolsó sorban a kivitelező szakembert és az árakat.
Legyen meg a fő célod, amiért létrehozod a weboldalad:
- szeretnéd csupán bemutatni a tevékenységed a sajtó vagy az érdeklődők számára?
- terméket szeretnél értékesíteni?
- szolgáltatásod népszerűsítenéd?
- adományokat gyűjtesz?
Nagyon nem mindegy, hogy imázsépítés vagy értékesítés céljából hozol létre egy weboldalt!
Miért nem mindegy?
Azért, mert a
- a szöveges tartalomnak,
- a vizuális tartalomnak,
- a felépítésnek,
- a funkcióknak,
- a design-nak,
mind a weboldalad célját kell szolgálniuk.
Erről ebben, a rövid videóban beszélek, néhány mondatot:
A KIVITELEZÉS ELŐTT TISZTÁZD MAGADDAL ÉS A KIVITELEZŐVEL, HOGY
MI LESZ A WEBOLDAL CÉLJA!
A CÉLHOZ KELL HOZZÁRENDELNED A WEBOLDAL ESZKÖZEIT, TARTALMAIT.
Ha szeretnél gyors, profi tárhellyel rendelkező, marketing szemléletű céges weboldalt reális áron, ami vásárlókat generál neked, keress minket! Minden esetben ingyenes konzultációval kezdünk, így nincs mit vesztened.
5. TARTALOM
Weboldalad tartalmán múlik a legtöbb. Szinte minden.
Lehet gyönyörű designnal rendelkező, brutálisan gyors weboldalad, ha a tartalom nincs rendben.
Milyen tartalmakról beszélhetünk?
(Marketing)szöveg
A fentiekben írtam a célmeghatározásról. A célodat kiszolgálva, legyen profin összerakott és közérthető a szöveg! A szöveges tartalom mindig legyen a célközönségedre szabva (habitus, hossz, stb.).
Ha értékesíteni akarsz: Értékesítés orientált, lényegre törő és meggyőző szövegre van szükséged.
Ha céged imázsát szeretnéd építeni: Küldetésed megfogalmazásával és eredményeid bemutatásával tudod meggyőzni a látogatót.
Ki írja meg a szöveget? Tudnod kell, hogy a marketing szövegírás egy külön szakma. Hiába tudsz rengeteget a termékedről vagy szolgáltatásodról, nem vagy szövegíró. A jó weblap szöveg mindig a látogatók szóhasználatával születik. Egy profi szakember tudja, mit szeret a Google kereső, és többféle meggyőzési technikát alkalmaz a honlapod szövegének elkészítésekor. Érdemes ebbe befektetned, mert ahogy mondtam, ezen múlik szinte minden.
Fotó
Remek online marketing eszközök, mert a szöveges tartalmat alátámasztják és megerősítik. Az sem elhanyagolható, hogy a látogató a képeket látja először, ezek keltik az első benyomást benne. Nem a szöveget fogja elolvasni első körben, nem a videó elindításával kezd. Képeket lát.
Fotós tartalomnál beszélhetünk:
- a háttérben meghúzódó fotós textúráról,
- statikus flyer képről,
- slideshow képekről,
- referencia fotókról,
- megértést segítő, alátámasztó fotókról,
- a szolgáltatásod folyamatát bemutató fotókról,
- a gyártási folyamatod bemutató képekről,
- infografikákról, folyamatábrákról.
Bármelyikről is legyen szó, egy tanácsom van: NE HASZNÁLJ GAGYI MINŐSÉGŰ képeket!
Miért? Azért, mert – ahogy írtam, – a képeket látja meg először a látogató. Ez kelti az első benyomást. Jó képekkel az oldaladon tartod a vásárlód és sokkal nagyobb eséllyel vásárol Tőled, vagy tájékozódik Rólad, alakít ki pozitív véleményt.
Felejtsd el, hogy a „telefonnal lefotózzuk azt’ jó lesz” – Nem lesz jó.
Na jó, még egy tanács: NE CSAK STOCK FOTÓKAT használj, sőt, ha teheted, csak saját fotókkal hirdess!
Kezdő vállalkozóként nyilván nem ez lesz számodra a prioritás, de ha már megugrottál egy bizonyos szintet, és szeretnéd lenyomni a konkurenciát, akkor nem tudod kikerülni a saját fotókat.
Miért? Az egyedi fotók sokkal hitelesebbek, hiszen valós közegben ábrázolnak olyan embereket, akikkel a közönséged azonosulni tud.
Nem azt mondom, hogy stock fotókkal nem lehet jó eredményeket elérni. Volt olyan fogászatnak készített social media kampányunk, ahol kezdetben csak stock fotókkal hirdettünk. Természetesen leteszteltük, melyik képek futnak a legjobban, és ezekkel optimalizáltuk az eredményeket. Annyira jól sikerült a kampány, hogy a cég legnagyobb konkurensének is feltűnt, majd fél évvel később ugyanazokkal a stock fotókkal kezdett el hirdetni.
Ezzel el is érkeztünk a stock fotók legnagyobb hátrányához, mégpedig a másolhatósághoz. Ugye te sem szeretnéd, hogy a konkurensed pár dollárért letöltse azokat a jól működő fotókat, amelyeknek a tesztelésére te már több millió forintot is rááldoztál? Az egyedi fotóidat biztosan nem fogod viszontlátni a konkurencia oldalán.
Videó
Kétségkívül jelenleg a videó a leghatékonyabb marketing eszköz. Illetve akkor hatékony, ha jól van elkészítve.
Mivel ez a cikk nem a videókészítésről és a videómarketingről szól, ezért csak annyit, hogy a videó szintén fontos eleme egy weboldalnak, hiszen egyedi módon, könnyedén és szórakoztató formában ad át információkat a látogatódnak, legyen szó bármilyen bizniszről. Érdemes nem elrejtened valamelyik almenüben. Tedd közzé a főoldaladon!
A videót online marketing stratégiád mentén, céljaidat szolgálva, minőségi formában készíttesd el. Tartózkodj a „megcsináljuk holnapra 20 ezerért” típusú videós ajánlatoktól!
SZINTE MINDEN A TARTALMAIDON MÚLIK.
TÖREKEDJ ARRA, HOGY CÉLJAIDAT KISZOLGÁLÓ, STRATÉGIÁD MENTÉN KIALAKÍTOTTAK LEGYENEK A TARTALMAK. A TARTALOM ÉS A WEBDESIGN LEGYENEK ÖSSZHANGBAN!
6. FELÉPÍTÉS
Amikor megtervezed weboldalad felépítését, ügyelj arra, hogy mindig a lényeg legyen előtérben!
Weboldalad központi elemei mindig azok az információk legyenek, amelyekre a látogató valóban kíváncsi, vagy azok az eszközök (fotó, videó), amelyek ezeket az információkat tartalmazzák.
Lehetőség szerint ne azzal kezdődjön az oldal, hogy „Cégünk 2012 február 15-én alakult Biatorbágyon…”. Mert hidd el, senkit nem érdekel.
A felhasználó céllal látogat el a weboldaladra. Szeretne információkat megtudni rólad, rendelni, vagy vásárolni tőled. Szolgáld ki, mert csak optimalizált felépítéssel tudod elérni a célod!
TUDOD, HOL VESZÍTED EL A LÁTOGATÓID?
A WEBOLDALAD HASONLÓ PONTJAIN:
Milyen menüpontokból épüljön fel a honlapod?
Ez nagyrészt attól függ, amit már a cél kapcsán átbeszéltünk. Általánosságban azonban az alábbi modulokat mindenképpen tartalmaznia kell a honlapodnak:
- Főoldal (a tetején lapozó sliderrel, a videóddal vagy a röviden összefoglalt értékajánlatoddal)
- Szolgáltatások / Árak
- Rólunk
- Kapcsolati űrlap
- Gyakori kérdések
Webáruház készítés esetén ezek kiegészülnek az alábbiakkal:
- Termékek
- Belépés / Regisztráció
- Szállítási információk
- Ügyfélszolgálat/Elérhetőségek
Manapság népszerű trend, hogy egy céges honlap főoldalát úgy rakják össze, akár egy értékesítő oldalt. (Olyan landing page, ahol egy konkrét ajánlatot mutatsz be, és egy célod van: az értékesítés). Ez logikus a felhasználói szokásokat tekintve, ugyanis az emberek szkennelve olvasnak, azaz a honlapot görgetve nem fognak minden egyes szót elolvasni, hanem próbálják kiszűrni a lényeget.
Tehát a főoldaladnak lényegre törően tartalmaznia kell a termék vagy szolgáltatás előnyeit, és hosszú litániák helyett blokkosítva kell tálalnod a látogató számára hasznos információkat.
7. FUNKCIÓK
A letisztult, modern design ma már alap, hiszen a fogyasztói elvárások megnövekedtek, mert az emberek, döntéseik jelentős részét már online hozzák.
Érdemes azonban ügyelned arra, hogy a webdesign legyen alárendelve céljaidnak és ne a weboldalad rendeld alá az arculatnak. Kétféleképpen lehet elrontani egy weboldal arculatát:
1. Az arculat csili-vili, de a beúszó buborékok, a mozgó háttér és a görgetésre egymáson elmozduló 4 réteg között nem lehet megtalálni a lényeget.
A látogató először elájul a hipermodern megoldásoktól és a gyönyörű látványtól, azonban a keresett szolgáltatás vagy információ utáni keresést gyorsan megunja.
A jövő, sőt már a jelen az egyre egyedibb és szebb, dinamikus grafikai megoldások, viszont soha ne ess túlzásba! A kevesebb több!
2. A weboldal tulajdonosa és/vagy a készítő figyelmen kívül hagyja azt, hogy a weboldal a cégről a látogatók szemében egyfajta képet alkot.
Ekkor jönnek létre a teljes mértékben sematikus, igénytelen, koncepció nélküli, öncélú honlapok, amin a látogató érzi, hogy nem érte jött létre a felület.
A WEBDESIGN FONTOS,
DE NE A HONLAPOD LEGYEN AZ ARCULATNAK ALÁRENDELVE,
HANEM FORDÍTVA!
9. FRISSÍTÉSEK
Frissítések alatt a technikai, valamint tartalmi frissítéseket értsd.
Technikai frissítések
A technikai frissítések azért fontosak, mert ha technikailag elavul az oldalad, idővel a teljes honlap szét fog esni, (mert egyes elemek automatikusan frissülni fognak, mások nem, így nem lesznek kompatibilisek egymással). A weblap belassul, a Google hátrébb sorolja, illetve be sem fog tölteni.
Tehát fontos, hogy weboldalad a szükséges technikai frissítéseket bizonyos időközönként megkapja a zavartalan és gyors működéshez.
Tartalmi frissítések
Érdemes nem megfeledkezned a weboldalad tartalmi frissítéséről, hogy mindig naprakész információk legyenek közzétéve.
Nagyon kiábrándító tud lenni a látogató számára, amikor egy weboldal nem aktuális tartalommal van ellátva, és látszik rajta, hogy évek óta nem frissítették. Ez a bizalmat inkább rombolja, mint építi.
Például, a koronavírus-járvány kezdetekor kiemelten fontos volt, hogy frissítsék a cégek a nyitvartásukat és a szállítási információkat, mert ez súlyozottan szerepet játszott abban, kitől rendelnek a látogatók.
Jó tanács, hogy a blog csak abban az esetben legyen beágyazva a főoldaladra, például a három legutóbbi bejegyzéseddel, ha azoknál nem 2005-ös dátum szerepel…
10. LEGYEN RESZPONZÍV A WEBOLDALAD
A resposive azt jelenti, hogy a honlap mobileszközre optimalizált, azaz az asztali gép mellett mobilon és tableten is gyorsan, egyszerűen és esztétikusan jelenik meg a tartalom. Ez ma már alapkövetelmény.
Ahhoz, hogy minden eszközön tökéletesen mutasson az oldalad – ahogy az általunk kivitelezett honlap az alábbi képen –, fontos, hogy ne a sablon automata reszponzitivását használd, mert az nem lesz tökéletes. Az, hogy mobilon is jól nézzen ki a honlapod, néhány kód beírásával a CSS-be megoldható, ami egy profi fejlesztő számára gyerekjáték.
És, hogy miért annyira fontos a mobileszköz nézet? Azért, mert a felhasználók több mint 60%-a már mobilról vagy tabletről böngészik, vesz igénybe szolgáltatást vagy vásárol. És ez az arány csak növekedni fog.
11. A NAGY SEO MÍTOSZ
A SEO keresőoptimalizálás az a téma, amivel kapcsolatban az egyik legtöbb félreértés él a piacon. Itt az ideje, hogy tisztába tegyük a SEO kérdést! Nagy bálványunk, a Google algoritmusa időről időre változik, de a szakemberek folyamatosan azon dolgoznak, hogy minél jobban kiismerjék a működését, és előkelőbb helyet szerezzenek meg ügyfeleiknek a Google keresőben.
Szándékosan nem azt írtam, hogy olyan „tartalmakat gyártsanak”, mert az első számú tévhit, hogy a SEO csak a tartalomról, a kulcsszavakról szól. A valóságban háromféle SEO-t különböztetünk meg: technikai és on-page SEO-t, valamint a linképítést.
Technikai SEO-ba tartozik minden, ami egy profi weboldal alappillére: mennyire gyors, mekkorák a képek és fájlok, van-e ssl tanúsítvány.
Az on-page SEO pedig a minőségi, keresőbarát tartalmakat, a megfelelő struktúrát, alt textek, mikro-, title- és meta adatok meglétét és minőségét foglalja magában. Ma már nem elég, ha sokszor szerepeltetsz egy kulcsszót a weboldaladon, sőt, ez akár kontraproduktív is lehet.
A linképítés, más néven off-page SEO a weboldalunkra mutató linkeket jelenti. Ez esetben az sem mindegy, hogy milyen oldalak és hogyan hivatkoznak ránk. Azaz, milyen kulcsszavak vannak alálinkelve az adott cikkben vagy tartalomban, és hogyan értékeli a Google a publikáló oldalakat. Javaslot inkább kevesebb „külsős” oldalon megjelenni, amelyek jó minőségűek és relevánsak szakmailag a Google-ben, a mint több, de gyenge minőségű megjelenés.
A Google már olyan intelligens, hogy a kapcsolódó kulcsszavakat is figyelembe veszi, valamint azt is, hogy a felhasználó számára érdekes, olvasmányos és szépen tagolt tartalmakat készítesz-e. Ha egy honlapkészítés ajánlat tartalmazza a SEO szót, mindenképp kérdezz rá, mit is jelent ez a gyakorlatban! Átverős szolgáltatók, a laikusok tudatlanságát kihasználva gyakran adnak el SEO szolgáltatást úgy, hogy valójában semmi hasznosat nem csinálnak.
Az on-page SEO-ban egy honlapkészítő cég jó eséllyel nem tud neked segíteni, ehhez érdemes egy online marketing ügynökséget megbíznod, akik a fejlesztés mellett a marketing szövegírás világában is jártasak, és saját SEO szakemberük van.
Jó tanács, hogy ne dőlj be azoknak, akik azt ígérik, hogy rövid határidővel, akár már pár nap alatt a Google első helyére fogsz ugrani. Hosszú távon, egy-két hónap alatt azonban már megtérülhet a befektetésed, és egy jó szolgáltatóval az első tíz találat között leszel.
A SEO-ról, röviden az alábbi videó mondd még néhány, fontos információt:
12. ÁRAJÁNLAT KÉRÉSE
Amitől érdemes tartózkodnod: „Kérj visszahívást és holnapra elkészítjük a weboldalad, kedvező áron mindössze 30.000 Ft-ért!”
Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy egy nap alatt olyan weboldalt lehet építeni, aminek tényleg van értelme és bevételt fog termelni számodra? 🙂
Mivel a weboldalad a márkád kirakata lesz, fontos, hogy amikor árajánlatot kérsz a weboldalad megtervezésére és kivitelezésére, alaposan vesd össze a kapott ajánlatokat.
Mennyibe kerül egy jó honlap? A weboldal készítés árak nagyon változók, hiszen azt is cége válogatja, hogy mit tartalmaz egy-egy ajánlat.
Az alábbiakat minden valamire való ajánlatnak tartalmaznia kell. Ha nem találod, kérdezz rá külön!
- Domain név
- Tárhely
- Biztonságos weboldal (SSL tanúsítvány)
- A honlapkészítés egyszeri költségei
- A weboldal szöveges és képi tartalmai
- Reszponzivitás
- SEO (keresőoptimalizálás)
- Weboldal szöveg elkészítése
Ami még gyakran szerepel a weblap készítés árakban, az a honlap karbantartási díj. Ha ezt látod, menekülj! Azért, hogy magasabb árat szabhassanak ki a honlapkészítő cégek, gyakran magukhoz kötik az ügyfelet azzal, hogy a minimális módosításokhoz is a segítségüket kell kérned. Jól hangozhat, hogy leveszik a válladról a tartalomfeltöltési feladatokat, ám ezt kedvezőbb áron is kiszervezheted, például egy diák számára.
Nem győzöm sulykolni, milyen fontos, hogy a weboldal CMS rendszerre, másnéven tartalomkezelő rendszerre épüljön, azaz saját adminisztrációs felülettel rendelkezzen. Ha hirtelen módosítanod kell majd egy fontos információt, vagy új terméket kell feltöltened, akkor örülni fogsz majd neki, hogy nem kell napokat várnod, hogy megtörténjen az a bizonyos karbantartás.
Na jó, de mégis mennyi az annyi?
A reális honlap készítés árak a következők lehetnek attól függően, mi a honlap célja:
- Bemutatkozó oldal: 100.000-500.000 Ft
A magasabb ár jellemzően non-stop rendelkezésre állást (nem megfoghatatlan, valós honlap karbantartási díjat), online marketing eszközökkel való összekapcsolást (Facebook, Google) és alapos oktatást is tartalmaz.
- Webáruház: 200.000-700.000 Ft
A felső határnál már olyan szolgáltatásokkal is kiegészül a szolgáltatás, mint a Google Ads shopping kampányai és a Facebook hirdetési stratégia, továbbá itt is oktatóvideók és non-stop rendelkezésre állás a jellemző.
MINDIG KÉRDEZZ RÁ, MIT TARTALMAZNAK A HONLAP KÉSZÍTÉS ÁRAJÁNLAT ELEMEI,
ÉS NE DŐLJ BE A KARBANTARTÁSI DÍJNAK!
+1 MÉRHETŐSÉG
Az online marketingben szinte minden mérhető. Ha megvan a profi weboldal, indíthatod rá az online kampányaidat, azaz a hirdetéseidet. Ahhoz, hogy ezeknek a hirdetéseknek az eredményeit mérni tudd, és tesztelni, mi működik, néhány beállításra muszáj odafigyelned. Ellenkező esetben hosszú távon biztosan nem lesz jövedelmező egy kampányod sem.
Google Analytics
A Google Analytics a Google egyik ingyenes szolgáltatása, ami a honlapod látogatóiról részletes statisztikát készít. Láthatod, hogy mely aloldalakon hányan jártak, honnan jöttek, mire kattintottak. Sőt, a látogatói útvonalakat is végig tudod követni, ebből kiderülhet, mely ponton hagyták el az oldalt. Röviden, ez az a marketing eszköz, ami nélkül nem lesznek átgondolt, tapasztalatokra épülő, vásárlókat folyamatosan generáló online kampányaid.
Vannak olyan honlapkészítők, akik segítenek összekapcsolni céges weboldalad az analytics-szel, mi például online marketing ügynökségként mindig odafigyelünk erre.
Facebook pixel
Facebook/Instagram oldalaidon nagy vonalakban kétféle hirdetést futtathatsz. Az egyik kategória, hogy csak a Facebook oldalad bejegyzéseit hirdeted meg, vagy a Facebook oldalad lájkolására, követésére buzdítod őket. Ehhez nincs szükség a weboldalra, ám ettől olyan sok eredményt sem fogsz tudni várni.
A Facebook képpont beillesztésével azonban a Facebook mérni tudja majd, hányan kattintottak a hirdetésből a honlapodra, és azt is, ha ott vásároltak vagy feliratkoztak. Attól függ, mit állítasz be a kampány céljának. Egyedi fejlesztésű weboldalnál a kódsor fejlécébe a fejlesztők tudják beágyazni, míg WordPress weboldal esetén ehhez mindössze egy bővítményt kell letöltened. Ugye, milyen jó a saját tartalomkezelő rendszer?
Google Ads pixel
A Google Ads-en is sokféle online kampányt hozhatsz létre céltól függően. Elérheted, hogy bizonyos kulcsszavakra megjelenjen a Google találatok között a hirdetésed, de akár más weboldalakon is megjelenítheted a hirdetéseidet kép+szöveggel, pl. a YouTube-on.
A Google Ads felületén is beállíthatod, hogy milyen konverziókat, azaz célteljesüléseket akarsz követni. Ilyen lehet például egy vásárlás a honlapodon vagy egy regisztráció. A Google Ads generál neked egy kódot, amit az adott esemény köszönőoldalára tudsz/tudnak a fejlesztők beágyazni. Mi az a köszönőoldal? Az az oldal, ahová az esemény teljesülése (pl. vásárlás) után átirányítja a látogatót/vevőt az oldalad. Mivel csak azoknak jelenik meg az oldal, akik végrehajtották a célt, így csak őket fogja bemérni az oldal.
Fontos arról is beszélni, hogy a kampányaid akkor mérhetők, ha a weboldalad is mérhető. Erről beszélek röviden az alábbi videóban:
UGYE TE SEM SZERETNÉL SZÁZEZREKET KIADNI AZ ONLINE JELENLÉTEDRE, ÚGY,
HOGY NEM LÁTOD AZ EREDMÉNYEIT?
ÖSSZEFOGLALVA
Ma már nem kérdés, hogy cégednek szüksége van-e weboldalra. Kérdés viszont az, hogy céged központi online tere milyen. Ha céljaid vannak vele, akkor meg főleg!
A hazai vállalkozások nagy része nem rendelkezik MARKETING stratégia alapján kialakított, célorientált, professzionális webes felülettel.
Ez számodra remek hír, hiszen ha az alábbi pontokat követve készíted el weboldalad, jelentős versenyelőnyre tehetsz szert, ami által növelheted bevételeid, vagy legalábbis biztosan fel tudod venni a versenyt a konkurenciáddal.
Éppen ezért:
- Legyen gyors a honlapod – Ne spórolj a tárhelyen (úgysem tudsz sokat…)
- Válassz rövid, egyértelmű domain nevet, és foglald le a leginkább hasonlókat (nehogy a konkurencia tegye meg helyetted…)
- Csak akkor válassz egyedi fejlesztésű weboldalt, ha sok időd és tőkéd van a kivitelezésre – Mert az egyedi programozású weboldal felépítése sok idő és pénz, azonban bizonyos esetekben nagyon jó választás is lehet, de a saját CMS rendszernek is vannak előnyei
- Tisztázd a weboldal célját, mielőtt nekiállsz kivitelezni – Mert ez határozza meg a többi pontot meg mindent
- Igényes, célorientált tartalomra törekedj – Legyen szó képről, videóról, blogról
- A felépítésnél arra törekedj, hogy kiszolgáld a látogatód – Mert célja van az oldaladon. Segíts neki, hálás lesz érte és Te is jól fogsz járni
- A megfelelő funkciók minden esetben működjenek – Üzembehelyezés előtt tesztelj és közben is ellenőrizd a működést
- Az egyedi webdesign fontos, de nem minden – Az arculat ne öncélú legyen, hanem a weboldalad, azaz céged céljait szolgálja
- Technikailag és tartalmilag mindig legyen friss a honlapod – Mert ha elavult, az csak rossz benyomást kelthet a látogatódban
- Legyen reszponzív a weboldalad – Ma már a látogatóid többsége mobilon nyitja meg a honlapodat, így kulcsfontosságú, hogy olvasható legyen
- Figyelj oda a honlap készítésekor, hogy a tartalmak a látogatóhoz szóljanak – Kérd SEO szakember segítségét a kulcsszavakhoz, de ne hagyd magad átverni
- A honlap készítés árajánlat minden elemére kérdezz rá – Ne dőlj be a rizsának, a weboldal karbantartásnak
- Törekedj rá, hogy a honlapodon minden mérhető legyen – Ez befolyásolja az online marketing kampányaid költséghatékonyságát és sikerességét
És amit ne felejts el: A weboldalad az a felület, amely összefoglalja az összes szöveges, fotós, videós anyagodat, ezért központi és kardinális tényező a teljes marketinged tekintve: