ÍGY ÉPÍTS OLYAN WEBOLDALT,
AMellyel ELÉRED A CÉLOD
EBBEN A CIKKBEN…
minden szempontot figyelembe véve, képbe hozlak a weboldal témában és elmondom, hogy hogyan építs olyan weboldalt, ami céljaidat szolgálja.
Kezdjük az elején, mert nem olyan egyértelmű az sem, hogy…
WEBOLDALAD MARKETING RENDSZERED KÖZPOTNJA!
AZ EMBEREK NAGYRÉSZT MÁR ONLINE DÖNTENEK.
MEGÉRI ELHANYAGOLNI A WEBOLDALAD?

EZEKRE A PONTOKRA FIGYELJ ODA,
HOGY HATÉKONY WEBOLDALT TUDJ ÉPÍTENI
1. INFRASTRUKTÚRA
Infrastruktúra alatt weboldalad tárhelyét, annak minőségét értem.
Azért ezzel kezdjünk, mert ezt a pontot sokan elhanyagolják. Azt is meg merem kockáztatni, hogy sokan itt elhagyják az oldalt, vagy átugorják ezt a pontot, ahogy az „infrastruktúra” szót meglátják.
És milyen rosszul teszik… De Te maradtál, így máris szert tehetsz egy hatalamas versenyelőnyre a konkurenciáddal szemben.
Rengeteg weboldal tulajdonos köt előnytelen szerződéseket lehúzós tárhely szolgáltatóknál, akiknek trükkös csomagajánlataik vannak, de a weboldalad 10 másodperc alatt tölt be, a php 2 évvel le van maradva, nincs SSL tanúsítvány, stb.
Sokan úgy gondolják, hogy a tárhely az, amin spórolni KELL. Nemhogy nem kell, nem SZABAD spórolni a tárhelyen!
Miért?
Azért, mert a technikai háttér rendkívül meghatározó egy weboldal esetében:
1. Az olvasónak tizedmásodpercek alatt kell szállítanod a tartalmad, mert elkattint. Nehogy azt hidd, hogy várni fog… Nem fog várni. Tudom, minden nap ezzel foglalkozunk.
NAGYON NEM MINDEGY, HOGY WEBOLDALAD MILYEN TÁRHELYEN FUT!
TÖBBET JELENT MIT GONDOLNÁD.

Persze a SEO sikerét nem a szerverháttér fogja meghatározni, azonban nem árt, ha olyan weboldal látogatottságának növeléséért fizeted a tartalom marketing, vagy az Adwords szolgáltatást és költségkeretet, amiért érdemes és a tárhely szolgáltatód nem ’ellened dolgozik’.
Szerintem meggyőztelek. A weboldalad már biztos, hogy megbízható tárhelyen fog futni!
Máris előnyben vagy a versenytársak nagy részével szemben, mert már Te is tudod, hogy a jó tárhely a legjobb és legolcsóbb befektetés cégednek.
jó tárhely = versenyelőny
A KONKURENCIÁDDAL SZEMBEN
2. PROGRAMOZÁS
Erről csak röviden.
OLYAN ALAPJA LEGYEN A WEBOLDALADNAK, AMELY ÁLTAL
GYORSAN, EGYSZERŰEN ÉS INGYENESEN
KEZELHETŐ LESZ A TE SZÁMODRA IS!

3. CÉL
Fontos, hogy mielőtt bárminek nekiállsz tudd, hogy mit, miért csinálsz, mert ehhez lehet hozzárendelni a tartalmakat, az eszközöket és a felépítést, valamint nem utolsó sorban a kivitelező szakember.
Legyen meg a fő célod, amiért létrehozod a weboldalad:
· szeretnéd csupán bemutatni a tevékenységed a sajtó, vagy az érdeklődők számára?
· terméket szeretnél értékesíteni?
· szolgáltatásod népszerűsítenéd?
· adományokat gyűjtesz?
Nagyon nem mindegy, hogy imázsépítés, vagy értékesítés céljából hozol létre egy weboldalt!
Miért nem mindegy?
Azért, mert a
· a szöveges tartalomnak
· a vizuális tartalomnak
· felépítésnek
· funkcióknak
· design-nak
mind a weboldalad célját kell, hogy szolgálják.
A KIVIZELEZÉS ELŐTT TISZTÁZD MAGADDAL ÉS A KIVITELEZŐVEL, HOGY
MI LESZ A WEBOLDAL CÉLJA!
A CÉLHOZ KELL HOZZÁRENDELNED A WEBOLDAL ESZKÖZEIT, TARTALMAIT.

4. TARTALOM
Weboldalad tartalmán múlik a legtöbb. Szinte minden.
Lehet gyönyörű desing-nal rendelkező, brutálisan gyors weboldalad, ha a tartalom nincs rendben.
Milyen tartalmakról beszélhetünk?
Szöveg
A fentiekben írtunk a célmeghatározásról. A célodat kiszolgálva legyen profin összerakott és közérthető a szöveg! A szöveges tartalom mindig legyen a célközönségedre szabva (habitus, hossz, stb.).
Ha értékesíteni akarsz: Értékesítés orientált, lényegre törő és meggyőző szövegre van szükséged.
Remek eszközök, mert a szöveges tartalmat alátámasztják, megerősítik + nem elhanyagolható, hogy a látogató a képeket látja először, ezek keltik az első benyomást a felhasználókban. Nem a szöveget fogja elolvasni első körben, nem a videó elindításával kezd. Képeket lát.
Fotós tartalomnál beszélhetünk:
· a háttérben meghúzódó fotós textúráról
· statikus flyer képről
Miért? Azért, mert ahogy írtam a képeket látja meg először a látogató. Ez kelti az első benyomást. Jó képekkel az oldaladon tartod a vásárlód és sokkal nagyobb eséllyel vásárol Tőled, vagy tájékozódik Rólad, alakít ki pozitív véleményt.
Felejtsd el a „telefonnal lefotózzuk azt’ jó lesz” – Nem lesz jó.
SZINTE MINDEN A TARTALMAIDON MÚLIK.
TÖREKEDJ RÁ, HOGY CÉLJAIDAT KISZOLGÁLÓ, STRATÉGIÁD MENTÉN KIALAKÍTOTTAK LEGYENEK A TARTALMAK.

5. FELÉPÍTÉS
Amikor megtervezed weboldalad felépítését, ügyelj arra, hogy mindig a lényeg legyen előtérben!
Weboldalad központi elemei mindig azok az információk legyenek, amire a látogató valóban kíváncsi, vagy azok az eszközök (fotó, videó), amelyek ezeket az információkat tartalmazzák.
Lehetőség szerint ne azzal kezdődjön az oldal, hogy „Cégünk 2012 február 15-én alakult Biatorbágyon…”. Mert hidd el, senkit nem érdekel.
A felhasználó céllal látogat el a weboldaladra. Szeretne információkat megtudni Rólad, rendelni, vagy vásárolni Tőled. Szolgáld ki, mert csak optimalizált felépítéssel tudod elérni a célod!
TUDOD, HOL VESZÍTED EL A LÁTOGATÓID?
A WEBOLDALAD HASONLÓ PONTJAIN:

6. funkciók
Legyen szó termék megvásárlásáról, kapcsolatfelvételről, bejelentkezésről, stb., a különböző funkciók megválasztásánál fontos, hogy a látogatód számára könnyen megtalálható, egyértelmű és könnyen kezelhető legyen.
Nem elhanyagolható az sem, hogy a funkciókban ne legyen akadozás és helyesen működjenek, máskülönben bevételtől esel el.
A beüzemelés előtt mindig teszteld a funkciókat!
7. DESIGN
A letisztult, modern deisgn ma már alap, hiszen a fogyasztói elvárások megnövekedtek, mert az emberek, döntéseik jelentős részét már online hozzák.
Érdemes azonban ügyelned arra, hogy a design legyen alárendelve céljaidnak és ne a weboldalad rendeld alá az arculatnak. Kétféleképpen lehet elrontani egy weboldal arculatát:
1. Az arculat csili-vili, de a beúszó buborékok, a mozgó háttér és a görgetésre egymáson elmozduló 4 réteg között nem lehet megtalálni a lényeget.
A látogató először elájul a hipermodern megoldásoktól és a gyönyörű látványtól, azonban a keresett szolgáltatás, vagy információ utáni keresést gyorsan megunja.
A jövő, sőt már a jelen az egyre egyedibb és szebb, dinamikus grafikai megoldások, viszont soha ne ess túlzásba! A kevesebb több!
2. A weboldal tulajdonosa és/vagy a készítő figyelmen kívül hagyja azt, hogy a weboldal a cégről a látogatók szemében egyfajta képet alkot.
Ekkor jönnek létre a teljes mértékben sematikus, igénytelen, koncepció nélküli, öncélú honlapok, amin a látogató érzi, hogy nem érte jött létre a felület.
WEBOLDALAD ARCULATA FONTOS,
DE NE A HONLAPOD LEGYEN AZ ARCULATNAK ALÁRENDELVE,
HANEM FORDÍTVA!

8. frissítések
Frissítések alatt érthetünk technikai, valamint tartalmi frissítéseket.
Technikai frissítések
A technikai frissítések azért fontosak, mert ha technikailag elavul az oldalad, idővel a teljes honlap szét fog esni, (mert egyes elemek automatkusan frissítődni fognak, mások nem, így nem lesznek kompatibilisek egymással) belassul, a Google hátra sorolja, illetve be sem fog tölteni.
Tehát fontos, hogy weboldalad a szükséges technikai frissítéseket bizonyos időközönként megkapja a zavartalan és gyors működéshez.
Tartalmi frissítések
Érdemes nem megfeledkezned a weboldalad tartalmi frissítéséről, hogy mindig naprakész információk legyenek közzé téve.
Nagyon kiábrándító tud lenni a látogató számára, amikor egy weboldal nem aktuális tartalommal van ellátva és látszik rajta, hogy évek óta nem frissítették. Ez a bizalmat inkább rombolja, mint építi.
9. AMITŐL ÉRDEMES TARTÓZKODNOD
„Kérj visszahívást és holnapra elkészítjük a weboldalad, mindössze 30.000 Ft-ért!”
Ugye senki nem gondolja, komolyan, hogy egy nap alatt olyan weboldalt lehet építeni, aminek tényleg van értelme és bevételt fog termelni számodra.
+1 LEGYEN RESZPONZÍV A WEBOLDALAD
Ma már alap követelmény, hogy mobileszközre optimalizált legyen egy weboldal.
Pont úgy, ahogyan az egyik általunk kivitelezett honlap az alábbi képen.
Ahhoz, hogy minden eszközön tökéletesen mutasson az oldalad, fontos, hogy ne a sablon automata regresszivitását használd, mert az nem lesz tökéletes. Ahhoz, hogy mobilon is jól nézzen ki a honlapod, néhány kód beírásával a CSS-be megoldható.
És hogy miért annyira fontos a mobileszköz nézet? Azért, mert a felhasználók 60%-a már mobilról, vagy tabletről böngészik, vesz igénybe szolgáltatást, vagy vásárol.

ÖSSZEFOGLALVA
Ma már nem kérdés, hogy cégednek szüksége van-e weboldalra. Kérdés viszont az, hogy céged központi online tere milyen. Ha céljaid vannak vele, akkor meg főleg!
A hazai vállalkozások nagy része nem rendelkezikstratégia alapján kialakított, célorientált, professzionális webes felülettel.
Ez számodra remek hír, hiszen ha az alábbi pontokat követve készíted el weboldalad, jelentős versenyelőnyre tehetsz szert, ami által növelheted bevételeid, vagy legalább fel tudod venni a versenyt a konkurenciáddal.
Éppen ezért:
- Legyen gyors az oldalad – Ne spórolj a tárhelyen (úgysem tudsz sokat…)
- Csak akkor válassz egyedi programozású weboldalt, ha sok időd és tőkéd van a kivitelezésre – Mert az egyedi programozású weboldal felépítése sok idő és pénz, azonban bizonyos esetekben nagyon jó választás is lehet
- Tisztázd a weboldal célját, mielőtt nekiállsz kivitelezni – Mert ez határozza meg a többi pontot meg mindent
- Igényes, célorientált tartalomra törekedj – Mert ezen múlik szinte minden
- A felépítésnél arra törekedj, hogy kiszolgáld a látogatód – Mert célja van az oldaladon. Segíts neki, hálás lesz érte és Te is jól fogsz járni
- A megfelelő funkciók minden esetben működjenek – Üzembehelyezés előtt tesztelj és közben is ellenőrizd a működést
- A deisgn fontos, de nem minden – Az arculat ne öncélú legyen, hanem a weboldalad, azaz céged céljait szolgálja
- Technikailag és tartalmilag mindig legyen friss a weboldalad – Mert ha elavult, az csak rossz benyomást kelthet a látogatódban
ELAKADTÁL?
Nincs időd követni a legújabb trendeket? Nem tudod, hogy kezdj neki a hatékony, jól működő weboldal kivitelezésének? Egyáltalán mennyibe kerül és mi a jó irány?
NE AGGÓDJ, MI SEGÍTÜNK!
Egy teljesen ingyenes konzultáció keretein belül átbeszéljük elképzeléseidet a weboldaladra,, vagy akár marketing rendszeredre vonatkozóan.
Tulajdonképpen nincs vesztenivalód.
KÉRD, INGYENES KONZULTÁCIÓMAT!
Cikkek, amiket ajánlunk a témában:

MIÉRT MARKETING RENDSZER?
Összefoglalva azért rendszer, mert minden, ami a marketingben számít, ami elõsegíti az értékesítésed, azok a nélkülözhetetlen rendszerelemek. Ezek a rendszerelemek alkotják vállalkozásod egyedi marketing rendszerét. Ezek az elemek azonban…

MIKOR DOLGOZZ EGY MARKETINGES CÉGGEL? „AVAGY PROFI SZOLGÁLTATÁS, VS. AMATŐR LEHÚZÁS”
Az első és legfontosabb, mielőtt elkezdesz együttműködni egy marketinges céggel, hogy az teljes körűen felmérje és megismerje a vállalkozásod: Ki vagy, mit csinálsz? Mi a…

ÍGY ÉPÍTSD FEL CÉGED MARKETING RENDSZERÉT
Új bizniszbe kezdtél, meglévő vállalkozásod új telephelyet nyitott, új terméket, szolgáltatást vezetnél be, vagy egyszerűen csak növelnéd céged forgalmát, szeretnél szintet lépni? Mindegy mi történik, a cél, hogy maximalizáld…