ÍGY ÉPÍTSD FEL CÉGED MARKETING RENDSZERÉT
Új bizniszbe kezdtél, meglévő vállalkozásod új telephelyet nyitott, új terméket, szolgáltatást vezetnél be, vagy egyszerűen csak növelnéd céged forgalmát, szeretnél szintet lépni?
Mindegy mi történik, a cél, hogy maximalizáld az értékesítésed.
Értékesítésed maximalizálásához minél több embernek tudnia kell rólad, a lehető legtöbb embert kell elérned termékeddel, vagy szolgáltatásoddal.
Tudod, hogy ehhez hirdetned kell.
MI TÖRTÉNIK ILYENKOR?

Megnézed konkurenciád online és offline hirdetéseit.
Elkezdesz te is hirdetni a saját Facebook / Instagram közönségednek, majd közönséged ismerőseiknek. Rájössz, hogy ez nem fog működni, mert az lehetetlen, hogy a közönséged ismerősei teljes egészében a célközönséged tagjai. Így rengeteg pénzt elégetsz.
Közben megjelenik az igényed arra, hogy fejleszd hirdetéseidet. A Shutterstock-ról letöltött képek nem túl hitelesek, valami egyedi kellene.
Valami több kell. Valami, ami jobban, pontosabban kifejezi azt, amit közölni szeretnél vásárlóiddal.
Keresel egy grafikust, aki legyártja a képes posztjaidat, tartalmaid alapján.
De akkor már legyen egységes minden. Nem? De! A Facebook arculat, a webdesign, az offline eszközeid.
De mit ér az egységes arculat, ha nem ér el senkit? Mit ér a webdesign, ha nincs funkciója weboldaladnak?
Közben látod, hogy a konkurencia videókkal nyomul. Kellene videó, vagy animáció, amiben elmagyarázhatod a célközönségednek, hogy miért a Te céged a legjobb.
VÁRJ!
ÍGY MI ALAPJÁN GYÁRTASZ MARKETING ESZKÖZÖKET?
ÚJRATERVEZÉS, AVAGY ÍGY ALKOSD MEG SAJÁT MARKETING RENDSZERED
1. ALKOSD MEG MARKETING STRATÉGIÁD
A stratégiára fog épülni marketing rendszered. Fontos, hogy átgondolt, megalapozott és egyedileg, vállalkozásodra szabott legyen. Ne feledd, nincs két egyforma cég, így nincs két egyforma stratégia és marketing rendszer sem!
Ehhez fel kell mérned saját céged.
Gondold át, hogy:
- Milyen értéket ad a vállalkozásod?
- Mi különbözteti meg céged a versenytársaktól?
- Mi tesz benneteket igazán hitelessé?
- Miben jobb, miben rosszabb a marketinged a konkurenciádnál?
- Mi jellemzi célközönséged?
- Stb.
STRATÉGIA PIPA!
2. ALKOSD MEG MARKETING KOMMUNIKÁCIÓD
Kommunikáció alatt értsd:
- weboldalad
- értékesítő oldalaid
- online és offline hirdetéseid
- posztjaid, videós tartalmaid
hangvételét, szóhasználatát, habitusát.
A JÓL MEGALKOTOTT KOMMUNIKÁCIÓ MARKETINGED EGYIK ALAPKÖVE!

Ahhoz, hogy a kommunikációd hatékony legyen, hasson célközönségedre, az ő nyelvükön kell beszélned. Vagy már ismered a nyelvüket, vagy meg kell tanulnod.
A legjobban online hirdetési teszteken keresztül tanulhatod meg célközönséged nyelvét. Erről később még olvashatsz.
STRATÉGIA OK! KOMMUNIKÁCIÓ KÉSZ!
3. ALKOSS EGYSÉGES ARCULATOT
Ahhoz, hogy megjegyezhető légy fontos, hogy vállalkozásod egyedi, kifejező, cégedre jellemző arculattal rendelkezzen.
Az logód, a használt színek és formák sokat elárulnak rólad, a vállalkozásodról. Nem elhanyagolható szempont, hogy milyen benyomást keltesz célközönségedben.
Akik meglátogatják weboldalad, közösségi felületeid, vagy offline hirdetéseidet látják, először csak egy slidert, egy logót látnak. Abban a pillanatban a logó és a slider maga a céged!
Ha a design-nal megnyered őket, sokkal nagyobb az esély, hogy maradnak az oldaladon, felkeresnek téged, vásárolnak tőled.
Ezen kívül érdemes odafigyelned felületeid logikus felépítésére, egyszerű, gyors kezelésére, áttekinthetőségére, mely tényezők mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy több időt töltsenek el weboldaladon, a lehető legtöbbet tudj értékesíteni felületeid segítségével.
BIZTOS ALAPOK, SZÉP DESIGN RENDBEN!
4. GYÁRTS MINŐSÉGI TARTALMAKAT
Marketinged sikerességét megalapoztad stratégiáddal, kidolgozott kommunikációddal, melynek alárendelten elkészültek webes felületeid és céged arculata.
Nincs más hátra, mint minőségi, célközönségedet megszólító, értékesítést támogató tartalmakkal megtöltened őket.
MINŐSÉGI TARTALOM = HOSSZÚ TARTÓZKODÁSI IDŐ A WEBOLDALON

Mindegy, hogy edukálsz, véleményt formálsz, vagy értékesítesz. A lényeg, hogy közönségednek értéket adj! Minél értékesebb és érdekesebb a tartalmad, annál több időt töltenek el a látogatók a weboldaladon. Ez miért jó?
Azért, mert:
- előrébb kerülsz a Google rangsorban
- megtartod az ügyfeleid, folyamatosan követni fognak téged
- vásárolni fognak tőled
A szakmádhoz te értesz a legjobban, használd ki a 80-20%-os szabályt!
5. CÉLOZZ ÉS TESZTELJ!
Már meg is töltötted minőségi tartalommal új, egyedi arculattal rendelkező weboldalad / értékesítő oldalad. Alakul a rendszered!
“HOGYAN FOGOM AZ OLDALAMRA VONZANI A LÁTOGATÓKAT?!”

Már azt is tudod, hogy az egyszerű, letöltött képes posztok sem túl hatékonyak. Boost hirdetéssel sem, főleg, ha nem megfelelő a célzás
A MEGOLDÁS:
- Indíts online közösségi kampányokat! Tölts fel legalább 30-40 féle kreatívot (fotó + szöveg + a cégedre jellemző design elemek)
- Többféle poszt szöveget is tölts fel a hirdetéskezelőben
- A kreatívok lesznek hirdetéseid, ezzel tartalmaid „előnézeti képei”
- Ezek a kreatívok és szövegek adják az első információkat a célközönségednek, ezen áll, vagy bukik, hogy meglátogatják-e weboldalad, hogy értékesítesz-e
Hirdetéseidnél állíts be különböző célcsoportokat. Tág közönséggel indíts, majd a statisztikák alapján szűrd le, hogy mely nemű, életkorú, lakhelyű, stb. csoport kattintott a legtöbbször hirdetéseidre, és ezekből mennyi volt a valós vásárlás.
Itt az is előfordulhat, hogy egy bizonyos célcsoportot megfognak a hirdetéseid, azonban közülük nagyon kevesen, vagy egyáltalán nem vásárolnak.
Ilyenkor vizsgáld meg, hogy mely célcsoportnak értékesítettél a legtöbbet, indíts nekik új Facebook és/vagy Instagram kampányt új kreatívokkal, új szövegekkel.
ADDIG TESZTELJ, AMÍG MEGTALÁLOD A SIKERES HIRDETÉST!

Addig tesztelj, amíg a célcsoportnak, akinek értékesíteni tudsz, olyan hirdetéseket nem állítasz össze, amikre a lehető legnagyobb számban kattintanak. Ezt hívják finomhangolásnak. Ehhez elengedhetetlen, hogy folyamatosan nyomon kövesd hirdetéseid eredményeit.
Ha megvan a sikeres hirdetés, megtaláltad a célközönséged és a tesztek alapján megtanultad a nyelvüket, tehát tudod, hogy milyen stílusú, hosszúságú poszt szövegek, milyen betűtípusok, milyen színek, formák és milyen jellegű fotók működnek.
A tesztek után azt is tudni fogod, hogy mely platform működik igazán a te vállalkozásod esetében, amelyen hatékonyan és költséghatékonyan hirdethetsz.
Érdemes Facebook képpontot elhelyezni weboldaldra, melynek segítségével remarketinget is folytathatsz.

ÍME A MINTA KAMPÁNYOD MEGALKOTÁSÁHOZ!
6. HÍVD FEL MAGADRA A FIGYELMET HATÉKONY ESZKÖZÖKKEL
Akkor fogsz tudni igazán hatékonyan és költséghatékonyan hirdetni és értékesíteni, ha tartalmaid olyan marketing eszközökbe „csomagolod”, amelyek felkeltik közönséged érdeklődését.
A legjobban a videós tartalmak teljesítenek. Egy jól elkészített bemutatkozó, magyarázó, vagy reklám videó a megfelelő platformon elhelyezve, a megfelelő célzási beállításokkal jobb eredményeket produkálhat, mint gondolnád.
A VIDEÓ AZ EGYIK LEGHATÉKONYABB MARKETING ESZKÖZ

Mivel kidolgoztad marketing stratégiád és kommunikációd, melyeknek alárendelten elkészítetted és tesztelted hirdetéseidet, levontad a következtetéseket és képben vagy, hogy mi működik, nagyot nem tévedhetsz fotós, vagy videós tartalmaiddal, főleg, ha valódi szakembert is bevonsz a projektbe.
Arra azonban érdemes figyelned, hogy mindig profi kivitelezővel dolgozz, aki ár-érték arányban a maximumot nyújtja számodra. Ehhez egy alapos piackutatást, a referenciák végigböngészését, az árajánlatok bekérését és összevetését javaslom.
Miért? Mert vannak szolgáltatók (fotósok, videósok, animáció készítők), akik nagyon drágán készítenek átlagos minőséget, vannak akik, nagyon korrekt áron szállítanak átlagos minőséget, vagy nagyon jó minőséget és természetesen vannak olyanok, akik nagyon drágán nagyon fullos, vagy átlagos anyagot adnak át.
A kivitelező kiválasztásánál a legfontosabb, hogy professzionális végeredményt adjon át, marketing szemlélettel álljon a projekthez és folyamatosan fogja a kezed a tervezéstől az átadásig.
Ha webshopot üzemeltetsz, vagy kivitelezéssel foglalkozol, a valódi, hiteles fotók nélkülözhetetlenek. A Shutterstock-os képek rendkívül illúziórombolók és egyáltalán nem hitelesek, így javasolt a valódi képek használata. Ha például napelemek kivitelezésével foglalkozol, akkor ne egy kínai napelem parkról készült fotóval nyisd az oldalad, mert ha csak tudat alatt is, az emberek érzik, hogy valami nem oké.
AZ ONLINE RENDSZERRŐL MÁR SOKAT TUDSZ!
7. NE HANYAGOLD EL AZ OFFLINE MARKETINGET SEM!
Sokszor hallhattuk az elmúlt években, hogy az offline marketing ideje lejárt. Ez egyrészt nem igaz, másrészt, ha kihasználod, hogy konkurenciád így gondolkozik, versenyelőnyre tehetsz szert.
Online elvégezted a teszteket, már szépen teljesítenek hirdetéseid.
Az online már működő, értékesítést támogató kampányaidat, sales oldalaidat átkonvertálhatod offline hirdetési eszközökké, pl.:
- Plakát
- Szórólap
- Termék / szolgáltatás ismertető
- Reklámtárgyak
- Kirakat dekoráció
- Televíziós és rádiós reklám
- Mozi reklám
- LED fal hirdetés
- Stb.
Ismered az érzést, amikor online hirdetés formájában találkozol egy céggel, majd az utcán sétálva meglátod a vállalkozás üzletét, irodáját, plakátját? Olyan, mintha már ismernéd, mintha már találkoztatok volna.
Mi a legjobb abban, hogy online működő marketing eszközeidet offline formában is használod? A válasz a kérdésben: Az, hogy tudod, hogy működnek. Így nem lesz felesleges újratervezési és újragyártási költség.
Gondolj bele: Televízióban, rádióban, vagy moziban olyan reklámot játsszanak le, ami biztosan működik a célközönségednél, hiszen ez az online kampány alatt már kiderült. Nincs zsákbamacska, nincs rizikó, mert online tesztelt és biztosan működő reklámokkal, tartalmakkal tudsz megjelenni offline platformokon.
8. ÉS HA ELKÉSZÜLT A MARKETING RENDSZERED?

Egy marketing rendszer megalkotásánál mindig az a cél, hogy a körülmények változásának ellenére folyamatosan bevételt termeljen számodra.
Ha megfelelő szolgáltatóval dolgozol, vagy elegendő a szakértelmed és folyamatosan ott vagy a rendszered „mellett”, akkor dinamikusan reagálni fog a marketinged a változásokra és te csak annyit érzékelsz, hogy a rendszer stabilan működik.
Ez folyamatos figyelmet, elemzéseket, finomhangolásokat, olykor újratervezéseket igényel.
TANULSÁG, AMIT SOHA NE FELETS EL, AMIKOR SAJÁT MARKETING RENDSZERED ALKOTOD:
Legyen megalapozott marketing stratégiád
Az online közösségi média kiváló “közvetítő közeg”, azonban csak akkor:
- ha professzionálisan kivitelezett eszközöket használsz
- ha hirdetéseid megfelelően célzottak
- ha elegendőt tesztelsz
- ha kampányaid folyamatos menedzsment alatt állnak
Ha ezeket a szempontokat elhanyagolod? Rengeteg pénzt égetsz el.
Az online eszközökön kívül ne felejtsd el az offline eszközöket sem!
ELAKADTÁL?
Nincs időd követni a legújabb marketing trendeket? Nem tudod melyik csatorna a leghatékonyabb céged marketingje szempontjából? A terméked, szolgáltatásod szuper, de akadozik az értékesítésed?
NE AGGÓDJ, MI SEGÍTÜNK!
Egy teljesen ingyenes konzultáció keretein belül átbeszéljük céged marketingjét, értékesítési lehetőségeit.
Tulajdonképpen nincs vesztenivalód.
KÉRD, INGYENES KONZULTÁCIÓMAT!
Cikkek, amiket ajánlunk a témában:

MIÉRT MARKETING RENDSZER?
Összefoglalva azért rendszer, mert minden, ami a marketingben számít, ami elõsegíti az értékesítésed, azok a nélkülözhetetlen rendszerelemek. Ezek a rendszerelemek alkotják vállalkozásod egyedi marketing rendszerét. Ezek az elemek azonban…

MIKOR DOLGOZZ EGY MARKETINGES CÉGGEL? „AVAGY PROFI SZOLGÁLTATÁS, VS. AMATŐR LEHÚZÁS”
Az első és legfontosabb, mielőtt elkezdesz együttműködni egy marketinges céggel, hogy az teljes körűen felmérje és megismerje a vállalkozásod: Ki vagy, mit csinálsz? Mi a…

ISMERJ MEG MINKET!
Szia! Mi vagyunk a Tartalom Design és marketing RENDSZEREKET építünk vállalkozások számára. KÜLDETÉSÜNK, HOGY A VÁLLALKOZÁSOKAT ÉS A VÁSÁRLÓKAT KÖZELEBB HOZZUK EGYMÁSHOZ. ÉS HOGY HOGYAN? Az átlagos marketinges cégektől teljesen eltérő…