ÍGY NÉZ KI EGY PROFI MARKETING RENDSZER
TE HOL TARTASZ A MARKETINGEDBEN?
Ebben a cikkben röviden elmondom Neked, hogy hogyan épül fel a tökéletes marketing rendszer, amely költséghatékonyan szállítja a vásárlókat a cégednek.
Ebben a cikkben nem “varázslatos siker-recepteket” fogunk mutatni, hanem a valóságot, ami működik.
Mivel ilyen rendszert még senki nem vázol grafikusan és magyarázta el ilyen egyszerűen, hiánypótló lesz az anyag, szóval ha hatékony marketinget szeretnél 2020-ban, akkor ez a Te cikked.
A cikk alapján:
- képbe hozlak a rendszer felépítésével kapcsolatban
- beazonosíthatod, hogy hol tart a Te céged a marketingben
- láthatod, hogy mik azok az elemek, amelyek még hiányoznak a marketingedből
- láthatod azt is, hogy Neked valóban van-e marketinged, vagy csak úgy gondolod, hogy van és valami mást csinálsz
- eloszlatok néhány tévhitet, ami csak akadályozza a marketinged
A PROFI MARKETING RENDSZER FELÉPÍTÉSE
LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE
Első ránézésre bonyolultnak tűnhet a fenti ábra, de ne is pazarolj időt arra, hogy elkezded értelmezni, mert az alábbiakban mindent lépésről-lépésre, eszközről-eszközbe sorban elmesélek Neked.
Tudom, hogy azért kattintottál ide, hogy végre valaki elmagyarázza a lényeget érthetően, röviden kerülve a szakzsargont úgy, hogy használható tudást ad.
Használható tudást akarok!
ONLINE RENDSZERALAP
Az online rendszeralap azoknak az alapvető eszközöknek az összessége, amelyek, ha nem állnak a rendelkezésedre, akkor nem fogsz tudni hatékonyan értékesíteni.
Ha az alábbi ábrából bármelyik elem is hiányzik a Te rendszeredből, akkor nem marketinget folytatsz, hanem valami más tevékenységet végzel annak érdekében, hogy több bevétele legyen a cégednek. Próbálkozol folyamatosan és nem érted, hogy miért nem jönnek az eredmények… Szóval első lépésként, nézd át az alábbi ábrát és azonosítsd, hogy minden elem a rendelkezésedre áll-e (a megfelelő minőségben).
Az alábbiakból nagyon maximum a videó az, ami kivehető, ezért is került a folyamat végére. Azonban mivel a videó a leghatékonyabb marketing eszköz, ezért nem ajánlom, hogy hanyagold. Tudom, azt gondolod, hogy egy profi, televíziós minőségű videó elkészítése nagyon drága. Ebben a cikkben konkrét videókon keresztül mutatom be, hogy ez mennyire nem így van.
Egyedi fotók:
Azért fontos az egyedi fotók készítése, mert képek nélkül a weboldalad sem lesz teljes.
Nem lesz egyedi, nem tűnsz ki a konkurenciáid közül, nem tudod rajta valóban bemutatni azt, hogy Te vagy a legjobb abban, amit csinálsz.
A stock fotók szépek, ezt tudom. Viszont egyáltalán nem hitelesek és a látogató ezt érzi, így a döntését abban, hogy vásárol-e Tőled, hidd el, – ha csak tudat alatt is, de – nagyban befolyásolja! Hidd el, mi már leteszteltük ezt 🙂
Az emberek egy része impulzív típusú felhasználó, ami azt jelenti, hogy gyorsabban hoznak meg döntéseket, jobban hatnak rájuk a vizuális elemek (kevésbé tudatos vásárók).
És mi az, amit a vásárlód először lát a weboldaladon, vagy a hirdetéseiden? A Fotók és a design elemek.
Sokan elrontják azt, hogy a weboldal elkészítésének állnak neki először. Ne felejtsd el, hogy a weboldal „csak” keretet ad a tartalmaidnak! Először készüljenek el a tartalmak és csak azután alkosd meg azt a központi teret, ami rendszerezi azokat. Így a weboldalad a tartalmaidnak alárendelten, célorientáltan készíthető el.
Hirdetéseidből (Facebook, Instagram, Google display) szintén nélkülözhetetlenek az egyedi, profi fotók, ha olyan reklámokat szeretnél, amik megkülönböztetnek és kattintanak is rá, megérkeznek az oldaladra és várásolnak/rendelnek Tőled.
Szóval a fotókat felhasználod majd a weboldaladon és hirdetéseidben is.
Szövegírás:
A szövegírás sok mindent foglal magába, de most beszéljünk a weboldal / értékesítő weboldal szövegének megírásáról.
Weboldalad szövegének megírása 2 féle képpen történhet:
1. Verzió: Te magad írod meg teljes egészében weboldalad szövegét úgy, hogy segítségével maximalizálod az értékesítést. Ezt akkor javaslom, ha profi szövegíró vagy. Ha nem vagy az, akkor mínuszos lesz a projekt, mert nagy valószínűséggel nem fogsz tudni értékesíteni a saját magad írt szöveggel, mert bár a saját szakmádban Te vagy a legjobb, a szövegíráshoz nem értesz. És ez nem baj! A baj az, amikor ez mínuszossá teszi a marketinged.
2. Verzió: Megírod a szöveg alapját, információkat adsz a profiknak és hagyod, hogy olyan szöveget írjanak Neked, ami működik és bevételt hoz.
Ezzel időt és pénzt spórolsz, mert a megírt szöveg értékesíteni fog Neked és folyamatosan fejlődni fog céged marketingkommunikációja, ami által egyre hatékonyabban fogsz értékesíteni.
Ha elkészült a weboldalad szövege és a videók, abból már meg lehet alkotni Facebook és Google hirdetési szövegeidet is.
Arculat:
Fent említettem már Neked az impulzív vásárlókat, akik kb. 3-4 másodpercen belül eldöntik az arculatod és fotóid alapján, hogy maradnak-e a weboldaladon, vagy sem.
Azt is említettem, hogy sok vannak.
Szóval ezek alapján szükség van profi arculatra? Csak akkor, ha hatékony marketinget szeretnél 🙂
Egyébként nem csak az impulzív látogatók miatt van szükséged szép arculatra: Az analitikus beállítottságú emberek, – akik végig böngészik az egész weboldalad a kezdő slidertől az impresszumig, – is szeretik, ha a weboldalad letisztult, olvasást és megértést támogató arculattal és felépítéssel rendelkezik, mert így egyszerűen és gyorsan jutnak hozzá azokhoz az információkhoz, amire szükségük van ahhoz, hogy vásároljanak Tőled.
Weboldal:
Weboldalad az a központi online tér, ahol egyesülnek a fenti rendszerelemek és egymást erősítve, együttesen gyakorolnak hatást a célközönségedre.
A weboldalad szerepe, hogy úgy rendszerezze a fotóid, a videóid, a marketing szöveged és az arculatod, hogy bizalmat építve a látogatóban, vásárlásra bírja őt.
Mivel weboldalad marketing rendszered központja, fontos, hogy professzionális legyen. Ha nem marketing szemlélettel kerül kialakításra a honlapod, sokkal kevésbé, vagy egyáltalán nem lesz hatékony és a hirdetési költségeidből olyan platformra tereled a vásárlóidat, ahol nem történik majd értékesítés, így mínuszos lesz a történet. Gondolom ezt nem szeretnéd.
Videó:
Ma a lehatékonyabb, legnagyobb elérést biztosító marketing eszköz Facebook-on és Instagramon a videó.
A legtöbben azért nem választják a videót, mert azt gondolják, hogy egy hatalmas befektetést jelent a cég számára, milliókba kerül és különben is – ez most a legfrissebb tévhit, amivel találkoztam – biztos nem nézik végig az emberek.
EZ HÜLYESÉG!
Az alábbi két videót például
139 990 Ft-ért
készítettük el
Ezt az összetett videót PEDIG MINDÖSSZE
189 990 Ft-ért
TERVEZTÜK ÉS KIVITELEZTÜK
Látod Te is, hogy ezek nem egetverő összegek főleg, hogy profi, televíziós minőséget képviselő, olcsón, sok embert elérő eszközről van szó, amely bevételt fog termelni számodra.
A videó nagy előnye még, hogy mivel sok emberhez eljut, nagyobb forgalmad lesz a weboldaladon, több adathoz hozzájuthatsz, jobban megismerheted a célközönségedet. Nem kell részleteznem, hogy ezen tapasztalokat beépítve a hirdetéseidbe a későbbiekben rengeteg hirdetési költséget is megspórolhatsz.
És amit ne tegyél: biztosan olvastad már Te is több helyen, hogy a „videóid elkészítéséhez elegendő egy telefon”. Ezt a kijelentést most nem kommentálnám, de annyi biztos, hogy nem véletlenül nem amatőr videókkal nyomulnak a profi cégek. Ezalatt nem azt értem, hogy vlogodhoz, vagy ahhoz, ha mondjuk új termelő gép érkezik az üzembe és szeretnéd frissen bemutatni, mert büszke vagy rá, ahhoz hollywoodi stábot hívj, de az imázs és reklám videód minősége legyen profi! Milyen imázst építenél azzal a célközönséged szemében, ha nem profi a kivitelezés?
Az amatőr videók gyakran kontraproduktívak, mert minőségi és szakmai szempontból gyenge a végeredmény és ezért célközönséged negatívan ítéli meg a céged, bizalmatlanságot szól, hiszen amikor a videód nézi, akkor azzal azonosítja a vállalkozásod.
Videód háromféle képpen is elkészítheted:
1. Profi céget bízol meg és a fentiekben leírt áron elkészítteted a videód, ami működni fog.
2. Felveszed telefonnal, a kisfilmed, aztán meglátod, hogy mi lesz, ezzel rizikót vállalva, hogy nem 0-ról, hanem később -1-ről kell indulnod a célközönségednél az amatőr videó miatt.
3. Kitanulod a filmes szakmát néhány év alatt, megtanulod kezelni a szoftvereket, megveszed az eszközöket (kamera, objektívek, mikrofon, fények, gimball, stb.) 4-5 millió forintért, előkészíted, megrendezed és leforgatod a saját, profi filmed, majd elvégzed rajta a teljes utómunkát.
Szerintem Te is érzed, hogy az 1. opció lesz a nyerő .
Összegzés
Az online rendszeralap fázist már át is látod.
A lényeg, hogy a bemutatott eszközöket durván meg tervezni ahhoz, hogy biztos alapokon álljon a marketing rendszered.
Ha megfelelő a tervezés és a kivitelezés, akkor – tapasztalatból mondom, – sokkal hatékonyabbak lesznek a hirdetéseid és sokkal gyorsabban és sokkal jobb eredmények jönnek majd.
Profi rendszeralap = mérhető eredmények, hatékony értékesítés
Amatőr / hiányos rendszeralap = folyamatos kiadás, eredménytelen értékesítés
KAPCSOLATFELVÉTELI FÁZIS
Amikor elkészült a rendszeralapod, elkezdhetsz hirdetni, hiszen elkészültek az egyedi fotóid és videód, valamint a szöveged, amikből hirdetéseket lehet készíteni. Kész van a profi weboldalad, ahová a hirdetésekkel a potenciális vásárlóközönséged vezetjük.
A 3 legfontosabb platform, ahol hirdetned érdemes:
- Google (kereső, display, YouTube)
Abban, hogy melyik platformon érdemes céged hirdetéseit elindítani, profik tudnak segíteni Neked.
Azért érdemes a professzionális hirdetésmenedzsmentet választanod, mert ezen szakemberek 0-24 órában ezzel foglalkoznak és olyan hirdetési teszteket futtatnak, ami alapján kiderül az, hogy mi működik és mi nem működik a marketingedben. Ha kiderül, hogy mi működik (milyen célzás, milyen kreatívok, szövegek, platform), akkor jönnek az eredmények és a rendszered egyre hatékonyabb lesz. Ha nem tudod, hogy miért nem működnek a hirdetéseid, feleslegesen égeted a hirdetésekre szánt anyagi forrásaidat.
Látogatók szerzése:
A három platformról (Fb, Insta, Google) forgalmat generálunk, azaz potenciális vásárlókat terelünk weboldaladra, azaz látogatókat szerzünk.
Ha profik a hirdetéseid (a kreatívok, fotók, szövegek, címsorok, célzás, stb.), akkor olyan emberek látogatnak el majd a weboldaladra, akik valóban vásárolni fognak tőled. Amatőr hirdetésekkel nagy eséllyel a weboldaldra látogatókat magas költségek melett szerzed meg és egy részük irreleváns látogató lesz, aki biztosan nem vásárol majd Tőled.
Adatgyűjtés:
A kapcsolatfelvételi fázis egyik kihagyhatatalan feladata az adatgyűjtés.
Azért fontos az adatgyűjtés, hogy minél több információnk legyen a célközönségről:
- Milyen tulajdonságokkal rendelkeznek?
- Milyen szokásaik vannak?
- Hogyan reagálnak a hirdetésekre?
- Melyik hirdetésekre és kik kattintanak a legjobban és érkeznek meg a weboldaladra?
- Hogyan viselkednek a weboldaladon (mennyi időt töltenek el, mennyit vásárolnak, stb.)?
Ez azért fontos, mert minél több információ áll a rendelkezésünkre, annál pontosabban célzott hirdetéseket tudunk megjeleníteni. Így a megfelelő hirdetésekkel a megfelelő embereket érjük el.
Ehhez folyamatos elemzésekre és optimalizálásra van szükséged.
Célközönség leválogatása:
(hideg, langyos, forró célközönség)
A hirdetések során felhasználókat érünk el.
A felhasználókat 3 féle kategóriába tudjuk sorolni:
1. Hideg célközönség: Azok a felhasználók, akik nem mutattak aktivitást a hirdetések felé (komment, reakció, megosztás, kattintás).
Ezt a réteget le kell választanunk a célközönségedből, hiszen nem éri meg nekik hirdetéseket megjeleníteni, mert fizetsz a megjelenésért, de nem kattintanak, nem vásárolnak.
2. Langyos célközönség: Akik aktivitást mutattak a hirdetések iránt (több időt töltöttek el a weboldalon, megadták az e-mail címüket, stb.).
Nekik már érdemes tovább hirdetni. A feladat, hogy a langyosból forró közönséget varázsoljunk, tehát minél nagyobb elköteleződést érjünk el velük kapcsolatban.
3. Forró célközönség: Azok a személyek, akik mélyebb elköteleződést mutatnak a céged iránt, tehát megvan az e-mail címük, többször jártak a weboldalon és sok időt töltöttek el rajta. Letöltött valamilyen ingyenes anyagot, vagy kupont, stb. és valamilyen módon felvette veled a kapcsolatot (komment, chat, ügyfélszolgálat, telefon, e-mail).
A MARKETINGED
Célközönséged egy része (a langyos célközönség), valamilyen aktivitást mutatott a hirdetéseid felé. A cél, hogy a továbbiakban mélyebb elköteleződést érjünk náluk el a hirdetéseiddel, majd az elköteleződést a vásárlás szintjére emeljük.
Tehát a langyos célközönség egy részét forró célközönséggé tegyük, majd belőlük vásárlókat faragjunk.
Remarketing:
A langyos célközönség tagjai tehát már valamilyen módon interakcióba léptek a hirdetéseiddel:
- reagáltak rá
- komnenteltek
- megosztották
- kattintottak rá és megérkeztek a weboldaladra / webshopodra
Ezeknek a személyeknek újra megjelenítünk hirdetéseket. De persze nem ugyanazokat! A begyűjtött adatok és információk alapján jobb, hatékonyabb reklámokat tudunk nekik megmutatni, amik hatására vásárolni fognak.
Blogcikk:
Mivel a langyos célközönséget profi rendszerben szegmentáljuk, látjuk, hogy milyen típusú hirdetésekre reagáltak jobban a felhasználók és külön blogcikkeket tudunk létrehozni a célközönség szegmentálásával.
Hírlevél:
Mivel a langyos célközönség tagjainak megszereztük az e-mail címét, hírleveleket is tudunk küldeni a felhasználóknak, vagy komplex követő hírlevélsorozatra tudjuk feliratkoztatni őket.
Offline marketing:
Az offline marketing azért a langyos célközönségnél szerepel, mert az ő esetükben, az online tesztek alapján már tudjuk, hogy milyen színek, képek stb. működnek. Tehát jó változókkal fogsz indulni. Ez azt jelenti, hogy olyan képekkel, szövegekkel és színekkel készülnek az offline anyagaid, amelyekkel korábban már kapott impulzusokat, így tudja kötni céghez az offline eszközt (TV reklám, rádió reklám, plakát, szórólap, épület dekoráció, stb.)
Most nem térünk ki az értékesítési tölcsérre, lead mágnesekre, hírlevél rendszerekre, feliratkozó gyűjtésre, stb., mert ez a cikk nem szakembereknek szól, hanem Neked, aki hatékonnyá akarja tenni cége marketing rendszerét és ehhez arra van szükség, hogy átlásd az alapokat. 🙂
Adatgyűjtés:
A remarketinggel, a blogcikkel és a hírlevelekkel a langyos célközönségről további információkat gyűjtünk.
Így a hirdetések tovább tökéletesíthetők, a blogcikkek oldalán eltöltött idő mérhető, így a tartalmak is fejleszthetők, a hírlevelek megnyitási arányaiból, a leiratkozási arányokból, illetve az átkattintási arányokból következtethetünk arra, hogy milyen tartalmak és érkező oldalak eredményeznek vásárlást.
A célközönség egy részénél első körben nem érünk majd el mélyebb elköteleződést. Ez természetes, nem kell megijedned! Ezeket a felhasználókat sem engedjük el! Újraindítjuk a folyamatot és forró ügyfeleket, majd később vásárlókat faragunk belőlük.
A célközönség másik részében mélyebb elköteleződés alakul majd ki a céged irányába, így a langyosból egyből forró célközönséggé válik.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSED
Az értékesítésed az optimalizáló marketingen keresztül valósul meg. Ennek a fázisnak a célja, hogy a legtöbbet hozza ki a marketing rendszeredből, hogy maximalizálja az értékesítésed.
Ebben a fázisban már nem elégszünk meg akármivel. Kimaxoljuk a rendszered, hogy a lehető legalacsonyabb költségen a lehető legmagasabb profitra tudj szert tenni.
Forró célközönség:
A forró célközönséget már meghatároztuk: Azok a személyek, akiknek megvan az e-mail címe, többször járt a weboldalon és sok időt töltött el rajta. Letöltött valamilyen ingyenes anyagot, vagy kupont, stb. és valamilyen módon felvette veled a kapcsolatot (komment, chat, ügyfélszolgálat, telefon, e-mail, személyesen, stb).
Értékesítő weboldal:
A célközönséget a hirdetések által értékesítő weboldalra vezetjük.
Röviden az értékesítő weboldalról:
Olyan egyoldalból álló landing page, ami egy dologra koncentrál: Értékesít. Az értékesítő weboldal minden eleme és a felépítése is marketing orientált és persze nem elhanyagolható, hogy extra gyors oldalról van szó.
Ha nincs elegendő értékesítés az értékesítő weboldalon, akkor következik a remarketing.
Remarketing:
Ha a forró célközönséged tagjai megéreznek az értékesítő weboldaladra, de nincs elegendő értékesítés, akkor sincs baj! Nem engedjük el az ügyfelet, remarketingezünk. Erről a fentiekben írtam, hogyan zajlik.
Értékesítő weboldal eltérő ajánlattal:
Ha a remarketing hatására sem növekszik számottevően az eladásaid száma, akkor az értékesítő oldalt új ajánlattal jelenítjük meg a célközönségnek (akció, új csomagajánlat, ajándék, stb.) és újra az oldalra vezetjük a célközönséged.
Piackutatás:
Ha ezek után sincs értékesítés, akkor piackutatás következik. Ezalatt ne a klasszikus piackutatást értsd. Itt most a saját, a hirdetéseid által kialakított piacod elemzését értjük. Alaposan megvizsgáljuk, hogy mi mi történt eddig, megkeressük a történések okát és erre reagálva optimlaizáljuk a marketing rendszert.
Termékfejlesztés:
Ha a piacelemzés tanulságainak felhasználásával végzett marketing optimalizálással sincs eredmény, akkor a termékfejlesztés következik. A termékfejlesztés után a forró célközönségtől kezdve kezdjük újra a folyamatot.
Szóval így néz ki a tökéletes marketing rendszer.
NEM SZERETNÉL
ENNYIRE BONYOLULT RENDSZERT?
Őszinte leszek hozzád.
Nem feltétlenül van minden elemre szükséged, DE az alábbi rendszerre mindenképpen szükséged van ahhoz, hogy hatékonyan tudj értékesíteni.
Ha szeretnéd elkészíteni a céged egyedi, hatékony marketing rendszerét, akkor kérd ingyenes konzultációmat és segítünk abban, hogy megtedd az első lépést a hatékony marketing felé.
ELAKADTÁL?
Nincs időd követni a legújabb marketing trendeket? Nem tudod melyik csatorna a leghatékonyabb céged marketingje szempontjából? A terméked, szolgáltatásod szuper, de akadozik az értékesítésed?
NE AGGÓDJ, MI SEGÍTÜNK!
Egy teljesen ingyenes konzultáció keretein belül átbeszéljük céged marketingjét, értékesítési lehetőségeit.
Tulajdonképpen nincs vesztenivalód.
KÉRD, INGYENES KONZULTÁCIÓMAT!
Cikkek, amiket ajánlunk a témában:
A TE CÉLKÖZÖNSÉGED MILYENNEK LÁTJA A CÉGED A MARKETINGEDEN KERESZTÜL?
A Te célközönséged milyennek látja a céged a marketingeden keresztül?Mit gondolsz, az alábbi ételek közül melyik szimbolizálja a Te marketinged? Megtippelted? Akkor az alábbiakban megmutatom Neked, hogy valójában melyik étel a TE CÉGED a célközönséged számára
ÍGY ALAPOZD MEG MARKETING RENDSZERED – ÖTLETELÉS HELYETT MEGVALÓSÍTÁS
Tudom, hogy unod már, hogy a „marketingesek” csupa idegen szavakkal próbálják Neked elmagyarázni a marketing működését és Te csak a kötőszavakat érted az egészből.
ÍGY ÉPÍTSD FEL CÉGED MARKETING RENDSZERÉT
Új bizniszbe kezdtél, meglévő vállalkozásod új telephelyet nyitott, új terméket, szolgáltatást vezetnél be, vagy egyszerűen csak növelnéd céged forgalmát, szeretnél szintet lépni?