Akár most ismerkedsz az Instagram használatával, akár jobb eredményekre vágysz meglévő céges Instagram fiókodban, ez az útmutató hiánypótló lesz számodra. Tudd meg, hogy:
- Hogyan változott az Instagram algoritmusa, és hogyan tudsz megfelelni az elvárásoknak?
- Melyek a legújabb Instagram trendek 2022-2023-ban?
- Hogyan posztolj és hogyan hirdess az Instagramon?
Ha te is szeretnéd érdekessé és izgalmassá tenni az Insta tartalmaidat úgy, hogy az eredményt is hozzon számodra, akkor olvass tovább.
Miben más az Instagram használata cégként, mint magánszemélyként?
Váltás professzionális fiókra
Sajnos sok cég még mindig a magán fiókot használ a céges posztoláshoz. Az első és legfontosabb lépés, hogy cégként válts Instagram Business fiókra!
1. Koppints a hamburger menüre a jobb felső sarokban!
2. Beállítások -> Fiók -> Váltás professzionális fiókra
Instagram Business fiók használata
Több ügyfelünknél tapasztaltuk már, hogy a korábbi ügynökség csupán a Facebook hirdetéskezelő rendszeréből menedzselte az Instagram hirdetéseket. Instagram Business fiókkal több statisztika fog a rendelkezésedre állni, amiből hasznos következtetéseket vonhatsz le.
Instagram BIO
Cégként az Instagram bemutatkozásod egyik célja, hogy a lehető legnagyobb CTR-t, azaz átkattintási arányt érd el a weboldaladra, vagy aktuális kampányod landing oldalára. Azért is fontos, mert ezzel az Instagram algoritmus egyik legfontosabb mérőszámára lehetsz hatással, mégpedig az interakcióra.
Tematikus oldalak népszerűsége
Az Instagram teljesen más stílust és kommunikációt igényel, ha egy céget képvisel a profilod. Ha rendszeresen a reggeli kávéról vagy a háziállatodról posztolsz, akkor azt tapasztalod majd, hogy a posztjaidnak egyre csökken az elérése (kivéve, ha barista vagy állatkereskedő vagy).
Ennek oka, hogy az alkalmazás felhasználói a tematikus profilokat részesítik előnyben. Ha azt tapasztalják, hogy eltérsz az általuk megszokott irányvonaltól, egyszerűen kikövetnek. Posztolj arról, amiben szakértő vagy!
Az Instagram kampánykezelés szolgáltatásunkkal általában megduplázzuk, megháromszorozzuk partnereink organikus elérését. Neked is segítsünk?
Hogyan változott az Instagram algoritmusa 2022-ben?
Ahhoz, hogy megértsd az algoritmus működését, azt kell először végiggondolni, hogy mi a fontos az Instagram számára. Bármilyen social media platformról van szó, két fő mutatószám alapján mérlegelheted, hogy melyik platformon érdemes jelen lenned.
- Hány aktív felhasználója van a social media platformnak?
- Ezek az aktív felhasználók mennyi időt töltenek el az adott platformon?
A Facebook azért hanyatlik, mert hiába van rengeteg felhasználója, évről évre csökken a platformon eltöltött idő. Ha eddig a Facebookra támaszkodtál, akkor itt az idő, hogy egy erős lábat építs online marketing kommunikációdnak!
Tehát az Instagram algoritmus célja, hogy az emberek minél több időt töltsenek el tartalomfogyasztással. Így nem olyan meglepő, hogy jelenleg a videós tartalmak (pl. Instagram Reels) hódítanak.
Változatosság
Az Instagram algoritmusa díjazza, ha nemcsak képeket posztolsz, hanem többféle formátummal is színesíted a feed-edet. Használd a boomerangot, posztolj carousel posztokat, story-kat is. A jövőben a story-kra nagy hangsúly helyeződik, ugyanis a legfrissebb statisztikák szerint több időt töltünk el Instagram story-k nézegetésével, mint a hírfolyambeli posztokkal.
Nem számít, mikor posztolsz
A posztok kronológiai sorrendben való mutatása már a múlté. Egy sokkal intelligensebb algoritmus dönti el, hogy kinek mit és hányszor mutat meg – hiszen vannak posztok, amelyekkel többször is találkozhatsz. Az Instagram célja, hogy olyan tartalmakat mutasson a felhasználóknak, ami őket legjobban érdekli.
Melyik közösségi médiában van jelen a célközönséged?
Cégként azt is mérlegelned kell, hogy a TE célközönséged melyik platformon tölti el a legtöbb időt. Ebben a táblázatban készítettünk egy összefoglalót arról, hogy mely platformokat hányan használják Magyarországon.
A legnépszerűbb social media felületek Magyarországon:
A férfiak és nők aránya a Facebook és az Instagramnál kiegyenlített, míg a TikTok-ot a hölgyek, a YouTube-ot pedig a férfiak használják legtöbben.
A megfelelő platformok kiválasztásával és a több lábon álló marketinggel kapcsolatban, ez a videó beszél:
A legújabb Instagram trendek: hogyan növeld az organikus elérésedet Instagramon?
Videózás
A videók sokkal könnyebben lesznek virálisak, könnyebben érhetsz el velük új követőket. Az Instagramon a hosszabb videók mellett már rövidebb Reels videókat is megjeleníthetsz, melyek a korábbi IGTV-től eltérően a feed-be vegyítve jelennek meg. Ne feledkezz meg az élő közvetítésről sem!
Termékbemutató videók esetén az 1-2 perces tartalmak is működhetnek, míg a Reels videókat érdemes 10-30 másodperc között maradni. A lendületes, pörgős vagy akár edukatív tartalmak lehetnek a legsikeresebbek.
Instagram cím megadása
Ha van fizikai boltod, akkor a helyszínét megadva sokkal valószínűbb, hogy a közeledben lévő, potenciális vásárlóknak mutatja meg a posztjaidat a platform. A helyszínt nemcsak a posztokban, hanem a Reels videókban is megadhatod.
Instagram jelölések
A videóban szereplő tagelés, a story-ban elhelyezett link és a termékmegjelölés a posztokon olyan ziccerek, amelyeket nem hagyhatsz ki. Ha közreműködsz egy kapcsolódó tartalomgyártóval, vagy reagálsz valakinek a posztjára, akkor mindenképpen jelöld meg az illetőt. Reels videókra közvetlenül is tudsz reagálni a legújabb Remixelés funkcióval. Kattints a Reels videó jobb oldalán található három pontra, és máris megtalálod.
Megjelölhetsz a posztodon konkrét termékeket is, amelyeket meg tudnak vásárolni a látogatók. Ehhez egy Instagram boltot kell létrehoznod.
Caption, azaz posztok alatti szöveges tartalom
Egyre nő a caption maximális hossza. Már 465 karaktert is megadhatsz, ami nem véletlen lépés az Instagram részéről. Bár Instán a vizuális tartalmak hódítanak, ha olyan képeket készítesz, amelyek mögött vonzó történetek lapulnak, akkor érdekeltté teheted a felhasználót a szöveggel is.
Minél többet időznek a posztodon, annál jobbnak értékel téged az Instagram, és ezáltal előrébb sorolhatja a posztjaidat a jövőben.
Ne nyereményjátékozz!
Pár éve még hódítottak a nyereményjátékok, mint a második „legnépszerűbb” mód a gyors követőszerzésre. (Az első a botok vásárlása, amitől óva intünk, és az Instagram is szigorúan bünteti!) Mi a gond a nyereményjátékkal?
Ha sikeres bizniszt szeretnél építeni, akkor azt fizetőképes vevőkre kell alapoznod. Aki csak azért követ be téged, hogy egy ingyen termékhez hozzájusson, az később sem fog tőled vásárolni.
A nyereményjátékok miatt megugrott követőszám a sorsolás után visszaesik. Ez az Instagram számára azt üzeni, hogy elégedetlenek veled a felhasználók – ennek eredményeképpen hátrébb sorolhatja a posztjaidat már meglévő követőidnél is.
Releváns hashtag kutatás
Ugyan nem új trend, de szintén kulcsfontosságú a magas eléréshez a releváns hashtagek meghatározása. Ma már nem elég, ha a legnépszerűbb hashtageket helyezed el a posztjaid alá. Gondolj csak bele, ha például a #fitness hashtaget használod, akkor több mint 499 millió találattal fogsz versenyezni. Így beláthatod, hogy szinte esélytelen eredményt elérni a specifikusabb hashtagek nélkül.
Mi a hatékony hashtag stratégiád kialakításánál egy speciális, 3 szintű rendszert alkalmazunk, amellyel nagy mértékben növelheted az elérésedet.
Hogyan hirdess az Instagramon?
Mint bármelyik másik marketing eszköznél, az Instagram hirdetések esetében is fontos, hogy azt a marketing rendszer részeként kezeld, tehát stratégiában gondolkodj.
Sales orientált kampányok
A Facebook hirdetésekhez hasonlóan Instagramon sem érdemes a posztok kiemelésétől várni a csodát. Márkaépítésre tökéletes, ám értékesítést nem, vagy elvétve fog hozni neked. Érdemes kétféle költségkeretet elkülönítened, egy részét márkaépítésre, a többit a sales kampányokra fordítsd.
Az Instagram Business fiókban különböző kampánycélokot adhatsz meg, és erre optimalizálhatsz, így sokkal jobb eredményeket érhetsz el.
Tesztelj, tesztelj, tesztelj!
Az online marketing előnye a mérhetőség, élj hát vele! Tölts fel több hirdetési variációt (fotót + szöveget + a cégedre jellemző design elemeket). Ezek a kreatívok és szövegek adják az első információkat a célközönségednek. Ezen áll vagy bukik, hogy meglátogatják-e a feed-edet vagy éppen a weboldaladat, és vásárolnak-e. Mert végső soron ez a célunk, nem a gyönyörködtetés…
A tesztelés fontosságáról, ebben a videóban beszélek:
Találd meg a célközönségedet!
Érdemes a hirdetéseket különböző célcsoportokkal is tesztelned. (Mindig csak egyetlen változót tesztelj, így lesz releváns az eredmény!) Ellenőrizd a statisztikák alapján, hogy milyen nemű, életkorú, lakhelyű stb. csoport kattintott, vásárolt a legkedvezőbben és csak nekik jelenítsd meg a jövőben a hirdetéseket.
Optimalizálj!
A mérések alapján továbbfejlesztheted a hirdetéseidet, és ezáltal a költségeid is csökkenni fognak. A mérőszámok mellett a hirdetések stílusát is érdemes elemezni: inkább a tippeket, tanácsokat értékeli a célközönséged, vagy az érzelmekre ható, netán meghökkentő tartalmakat?
Aknázd ki a videók és a long caption-ök elérés növelő hatását! Ám tudd, hogy kiemelkedő eredményeket hirdetések nélkül nem fogsz tudni elérni. Az Instagram nagy időráfordítást igényel, ha valós eredményeket akarsz.
Mérj, fejlessz, optimalizálj! Ahogy az alábbi videó is mondja:
Amennyiben időhiányban szenvedsz, de szeretnél értékes és eredményes tartalmakat megalapozott kutatás alapján, akkor bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!