Keresőoptimalizálás - (SEO) kampánykezelés

Kereső-optimalizálás - (SEO) kampánykezelés

KERÜLJ A GOOGLE TALÁLATI LISTA ELSŐ OLDALÁRA!

Sok SEO szakértő marketing ügynökség ígér neked jobb pozíciót a Google-ben. A kérdés: hány ígéret válik valóra?

Vannak, akik csak az elavult, egyre kevésbé működő technikákban jártasak.

És akadnak, akik csak a legújabb, még nem bizonyított, kockázatos SEO műveleteket erőltetik.

Számunkra viszont csak ügyfeleink növekedési céljainak maximálisan eleget tevő Google irányelvek használata az egyetlen járható út.

Keresőoptimalizálás során biztosított tevékenységek

1. KULCSSZÓKUTATÁS

Nemcsak a Google kulcsszó kutatót használjuk. Annál sokkal többet teszünk azért, hogy vállalkozásod valóban a legrelevánsabb keresőszavakra kerüljön előre. Meghatározzuk a top10 kulcsszót és kulcskifejezéseket, amelyekre felépítjük a jól működő SEO stratégiát.

2. TARTALOMMARKETING

Ahhoz, hogy kulcsszavaidat szerepeltetni tudjuk, megfelelő minőségű tartalom is szükséges. Olyan tartalmak, amelyek a potenciális vevőd figyelmét megragadják, a látogatót az oldaladon tartják, és amelyek megfelelnek a Google algoritmusainak.

3. LINKÉPÍTÉS

Ha linképítésről van szó, az egyik legfontosabb szabály, hogy tartalmaidat úgy kell felépíteni, hogy azok egymásra épüljenek, egymásra linkelhetővé váljanak – külső és belső forrásból is. Ezt díjazza a Google. PR cikk megjelenésre is szükséged lesz, ebben mi mind tudunk segíteni.

4. ALGORITMUSOK NYOMON KÖVETÉSE

Folyamatosan figyeljük a Google rangsorolási algoritmusait. Vannak olyan algoritmusok (pl. a Panda), amit ismerünk és tudjuk, hogyan kell elkerülni, hogy hátrébb rangsoroljon a kereső. De a Google nem adja ki az algoritmusai műkdését, így sokszor csak mérések és tesztek alapján derül ki az igazság. Általánosságban elmondható, hogy ha tartalmaid technikailag megfelelnek a keresőoptimalizálási feltételeknek, a felhasználó számára kényelmes a weboldaladon való böngészés és sok időt tölt el az oldaladon, a Google jó pontokat ad neked. Mi a munkákat ezeknek az alapelveknek rendeljük alá.

5. HONLAP MEGFELELŐ TECHNIKAI MŰKÖDÉSE ÉS FELÉPÍTÉSE

A Google az interneten fellelhető tartalmakat ún. keresőrobotokkal térképezi fel – vagyis indexeli. A feltérképezést végző robotok számára értelmezhetővé tesszük a tartalmat, kiküszöböljük a tévesen indexelt oldalak lehetőségét, valamint a honlap egészének minőségét rontó tényezőket.

Keresőoptimalizálás referenciáink

Ilyen hatékonysággal dolgozunk ügyfeleink weboldalainak, webáruházainak keresőoptimalizálásán.

REFERENCIA 1

 Forrás: Google Search Console

Összes organikus megjelenítés volumen változása SEO szolgáltatásunk hatására

Összes kattintási volumen változása SEO szolgáltatásunk hatására

Mi látható a grafikonon?

A fenti eredményeket az alábbi szolgáltatással érjük el ügyfelünknek:

REFERENCIA 2

 Forrás: Google Search Console

Összes organikus megjelenítés volumen változása SEO szolgáltatásunk hatására

Összes kattintási volumen változása SEO szolgáltatásunk hatására

Mi látható a grafikonon?

A fenti eredményeket az alábbi szolgáltatásokkal érjük el ügyfelünknek:

Így juttatunk   a Google találati listák élére

Play Video about Keresőoptimalizált tartalom és honlap készítése

kulcsszókutatás

Korábban elég volt kulcsszavakra optimalizálni a weboldal tartalmainkat. Ez ma már kevés. Ma már témákat jelölünk ki, amelyekhez releváns kifejezéseket, szinonimákat és szemantikus kulcsszavakat (kulcsszavadhoz tartozó szinonimák, szófordulatok, szókapcsolatok) határozunk meg.

Ezek garantálják, hogy a téma valóban hasznos, érdekes és értékes legyen – úgy a felhasználó, mint a Google szemében.

Hogy ez miért kulcsfontosságú?

Mert így nemcsak a meghatározott kulcsszavakra szerepel majd jól az oldalad. Hanem minden, ehhez kapcsolódó kifejezésre és keresésre. Ezáltal sokkal nagyobb eséllyel jelenhetünk meg a Google találati oldalain, amikor az ügyfél vagy vásárló egy problémája megoldását keresi.

Arról nem is beszélve, hogy ezáltal a tartalomgyártás és a témakutatás is sokkal tágabb lesz. Így nem kell attól tartani, hogy hamar „elfárad” a céges blog – és a hozzá kapcsolódó kommunikációs csatornák.

Tartalomkészítés

A keresők számára nemcsak a weboldal optimalizáltsága, hanem a látogatók viselkedése is (oldalon töltött idő, munkamenetek száma, visszafordulási arány) fontos rangsorolási szempont. 

Így elsődleges cél, hogy minél nagyobb forgalmat tereljünk az oldalra, akik nem kattintanak el néhány másodpercen belül, sőt lehetőleg minél több aloldalt megnézzenek. A tartalommal tehát nemcsak megfognunk, de terelnünk is kell a látogatókat.

Linképítés

Jó tartalmat gyártani, majd várni, hogy a látogatók megérkezzenek a Google-ből olyan, mint egy jól frekventált helyre éttermet nyitni és várni, hogy majd a járókelők felfedezik. Működhet, de lassú és bizonytalan stratégia.

Ehelyett érdemes kvázi ajánlásokat – azaz a tartalomra mutató – linkeket gyűjteni.

Ezért fontos a linképítés. A Google ugyanis figyeli azt is, hogy hány megbízható oldalról érkeznek hivatkozások a weboldal egyes tartalmaira.

Ezeket „önerőből” is elérhetjük. Azaz törekedhetünk olyan hasznos anyagok megírására, amit önként hivatkoznak oldalak és hírportálok (pl. saját kutatások). De fizetett PR-együttműködések mentén is elhelyezhetünk a tartalmainkra mutató linkeket az oldalunkon.

A keresőoptimalizálás 3 alappillére közül ez a legösszetettebb, itt lehet a legnagyobb hibákat elkövetni. Ökölszabály, hogy a minőség minden esetben többet ér, mint a mennyiség. 

A linképítés kötelező eszköze a Google Search Console. De nem úszható meg legalább egy fizetős eszköz használata.

Azért is éri meg több alkalmazást használni, mert a Google és más eszközök mérései a legtöbb esetben eltérnek egymástól. Ezért soha nem elég egyetlen mérés alapján döntést hoznunk. A pontos mérések azért is fontosak, mert ha gyenge minőségű oldalon helyezünk el linket, csak ártunk a saját SEO törekvéseinknek – úgy, hogy közben fizetünk ezért.

Keresési algoritmusok

Az összes kereső – így a Google is – folyamatosan fejleszti az algoritmusait, hogy lépést tartson a technikai, keresési szokásokkal és információigényekkel kapcsolatos változásokkal. Csak így garantálhatják, hogy a keresésekre megjelenített találatok relevánsak legyenek és választ adjanak a felhasználói kérdésekre, megoldást a problémákra.

Ez azért is kulcsfontosságú számukra, mert ha a felhasználók elpártolnak a keresőtől, a fizetett hirdetések piaca is zuhanásnak indul. 

De egyáltalán miért változtatnak?

  • 12 éve még viszonylag kevesen használtak okostelefont, ma viszont a keresések ⅔-a történik mobilon;
  • 10 éve még sokkal kevesebben vásároltak online – és milyen kicsi volt a verseny a webshopok között –, ma már minden ujjunkra jut egy online bolt;
  • évekkel ezelőtt még nem a Google Maps volt az elsődleges tájékozódási pont, ha étterembe vagy valamilyen más helyszínre tartottunk, ma már igen;

Éppen ezért sokkal hangsúlyosabb a mobilra optimalizáltság, a webshopok számára készített egyedi megoldások és a keresési előzményekből és lokációs adatokból összeállítható egyedi találati lista.

A tévhitekkel ellentétben nem csak a sebességen alapul egy weboldal megítélése. A fókuszba a felhasználói élmény került. Így az ezeket csökkentő tényezők mind rontják a weboldal pozícióját a keresőben. (Így foglalható össze a legújabb algoritmus frissítés, a Core Web Vitals.)

Technikai működés

Általában erre fordítanak a legkisebb figyelmet. Pedig a legjobb tartalom is elvérezhet egy gyenge felépítésű honlapon. A technikai SEO tehát ugyanolyan fontos, mint az on-site (weboldal tartalommal kapcsolatos) és az off-site (a weboldalon kívüli folyamatok) keresőoptimalizálás.

Olyan ez, mint a finom étel pocsék tálalásban, senki nem kívánja meg. 

A Google minden esetben a teljes honlapot értékeli és annak szakértő státuszát. Így 5-6 jól elkészített értékes cikk mellett 20-30 gyenge minőségű, egyedi tartalom nélküli oldal nagyon lerontja az átlagot. 

Gyakori hiba forrása a webhelytérkép. A sitemap segít a keresőnek feltérképezni az oldalt és megmutatja neki, milyen aloldalak találhatók a domainen.

Profi seo cégek ezekre mind figyelnek és csak minőségi alkalmazásokat használnak.

Technikai SEO audit

Épp a technikai SEO fontossága miatt kötelező egy audittal pontos és jól skálázható adatokra szert tennünk.

Az ehhez használatos szoftverek (Screaming Frog SEO Spider, SiteBulb, Website Auditor stb.) használatához már nem elég az alap SEO tudás. A szoftverek nem megfelelő használata ugyanis könnyen tévútra vihetik a kezdő felhasználót.

És akkor az árakról még nem is beszéltünk.

Ezek viszont neked nem okoznak fejfájást, ha együtt dolgozunk, hiszen mindez a mi felelősségünk. Te csak az eredményeket élvezed majd.

Témakutatás

Mondhatni, ez a SEO lelke. Szerencsére rengeteg alkalmazás áll rendelkezésre, hogy megtaláljuk, mely kulcsszavakat kell erősítenünk és melyekre nem érdemes időt fecsérelni.

De milyen SEO szoftvereket érdemes használni?

  • a Google Ads rendszerét, de itt csak hirdetések futtatása esetén kapunk pontos adatokat; 
  • a SemRusht, mely nem csak az organikus forgalom erősítésére ad remek kutatási felületet; 
  • az Ahrefs programot, amely főleg az olyan világszinten marginális piaci hányaddal rendelkező nyelveknél lehet fontos, mint a miénk is; 
  • a Neil Patel tulajdonában lévő Ubersuggest is remek adatforrás, pár információ erejéig ingyen is használhatjuk; 
  • titkos tipp a szakértői státusz növeléséhez a KWfinder, mellyel olyan kifejezéseket nyerhetünk ki, amelyeket a Google is valóban relevánsnak tekint a megcélzott témánkra. 

Ezeken felül számtalan ingyenes rendszer is használható. 

Ne feledjük, ha egy SEO ügynökség nem tart igényt a Search Console adatainkra, kezdjünk el gyanakodni.

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.

GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK 

Abszolút! Sőt, a komplex projektek a specialitásunk.

Mi tudjuk, hogy a SEO egy rendkívül összetett feladat, rengeteg tényezőre kell figyelni és a fejlesztése hosszú távú.

Éppen ezért, minden olyan segítséget megadunk számodra, amely a weboldalad, weboldalaid vagy akár a teljes marketing rendszered keresőoptiamlizálásának kimaxolásához szükséges.

Technikai és tartalmi keresőoptimalizálás, onsite és offsite SEO, szövegírás, weboldal fejlesztés. Ezek mind a SEO részei.

Szeretnél ilyen teljes körű SEO fejlesztési segítséget? Kattints IDE és kérj ingyenes SEO auditot, tanácsadást és árajánlatot, MOST!

Semmiképp sem. És aki ezt ígéri neked, attól azonnal menekülj. 

A Google 1. oldalára kerülni folyamatos keresőoptimalizálási munka eredménye. Körültekintően elvégzett, adat alapú, egymással összefüggő SEO fejlesztések összessége.

Fontos, hogy legyen webhelytérkép. Ne legyen noindexben és/vagy nofollow-ban a weboldalad, mert akkor a Google robotok nem tudják feltérképezni a weblapod. Ne legyenek 404-es hibára futó oldalaid. A title és meta adatok legyenek helyesen kitöltve és az alt textekről, mikroadatokról se feledkezz meg! Ha pedig új weboldalt készítesz, nagyon ügyelj arra, hogy a régi weboldalad SEO értékei kerüljenek maradéktalanul átörökítésre az új oldalba, máskülönben az addig elért Google pozíciód elveszik. Végül, de nem utolsósorban ne egy noname, évi 10 000 Ft-os tárhelyre tedd az oldalad, mert a lassú weboldalakat hátra sorolja a Google.

Komplex feladatokat ellátó marketing ügynökségi szolgáltatóként minden eshetőségre fel vagyunk készülve.

Kérd profi SEO szakértő elemzését és kiderül, hogy milyen szinten keresőoptimalizált a weboldalad. Ha egy „weboldalas” mondja ezt, általában nem igaz, mert nem ért a keresőoptimalizáláshoz és ebből rengeteg félreértés szokott lenni.

Menj biztosra, bízd profikra a SEO-t!