Feliratkozók gyűjtése és online kurzus értékesítése Facebook és Instagram hirdetésekkel - Esettanulmány
KIINDULÁSI HELYEZET, ÜZLETI CÉLOK
Feladat: Hogyan érhetjük el a feliratkozók számának növekedését és az online kurzus értékesítésének maximalizálását a Facebook és Instagram kampányok hatékony alkalmazásával?
Bizonyára számos infóterméket értékesítő vállalkozás szembesült már a feliratkozók és vásárlók költséghatékony gyűjtésének kihívásaival.
ELŐZMÉNYEK A HIRDETÉSI FIÓKBAN
Az ügyfél hirdetési fiókja viszonylag sok előzményt tartalmazott. A régebben, nélkülünk futtatott kampányok is hozták az eredményeket. Az első fiókauditot követően azonban több hibára, hiányosságra is fény derült.
Rendszerszerszemléletű modellt kellett létrehoznunk a hirdetésekben, ami hosszútávon képes eredményeket szállítani.
Az egyik gyakori tévhit, amit le kell rombolni ilyenkor, hogy a feliratkozók és a vásárlók egy kampány során nem szétválaszthatóak, és csak akkor érdemes hirdetéseket futtatni, amikor a termék már elérhető a vásárlók számára. Azonban a feliratkozó gyűjtés és a lead generálás közötti szoros kapcsolatot nem szabad alábecsülni.
A leggyakoribb hibák közé tartozik, hogy
- a leadgyűjtő kampányok nincsenek megfelelően felépítve, és
- ezért a weboldali konverziók nem az elvárásoknak megfelelően alakulnak.
A feliratkozás ösztönzése nemcsak a hirdetésekkel, de a tartalommal is közvetlen összefüggésben van. A hibás konverzióoptimalizálás és az alacsony ROI a legnagyobb buktató lehet, amikor a weboldali feliratkozás nem hoz az elvártnál jobb eredményeket.
A célunk tehát az volt, hogy a kampányok során sikeresen összehangoljuk a kampány típusokat, a lehető legjobb ROI elérése érdekében. Legfontosabb, objektív célunk a leadgyűjtés volt, de a vásárlói viselkedés és konverziók mérése is kulcsfontosságú tényezővé vált a kampány sikerességében.
A MEGOLDÁS
A kampány felépítése és az optimalizálás lépései:
A megoldás egy összetett kampány struktúra megtervezése volt, amely integrálja a lead kampányokat és a remarketing kampányokat. Az egyik legfontosabb elem, hogy az egyes kampányok között hatékonyan működjön a szinergia (cross-campaign szinergia).
Ezt elértük és a kampány megtérülés (ROI) optimalizálásának eredményeként nemcsak feliratkozókat gyűjtöttünk, hanem növeltük a vásárlások számát is.
Az infótermék marketingje során az eddigi tapasztalatokat felhasználva meghatároztuk, hogy a digitális termékek eladása a célzott online kurzus értékesítéssel hogyan érhető el. A kampányok sikeressége a folyamatos kampány optimalizálásra és az alábbi technikai lépésekre épült:
- A kampány struktúra tervezése során megteremtettük a webinár kampány és a kihívás kampány típusok közötti kapcsolatot.
- Minden egyes kampányelemet folyamatosan monitoroztunk és optimalizáltunk a legjobb eredmény elérése érdekében.
A kampányok célja az volt, hogy a vásárlói listaépítés mellett minél több feliratkozót gyűjtsünk, akik a későbbiekben online tanfolyamok vásárlására is hajlandóak lesznek. A konverzió mérése és a hirdetési ROI növelése érdekében a kampány során alkalmazott hirdetési stratégiákat a következőkre építettük:
- Közvetlen PPC kampányok Facebook és Instagram hirdetésekkel, amelyek szorosan kapcsolódtak az online tanfolyamok értékesítéséhez.
- A remarketing kampányok révén az érdeklődők visszatértek, és az újbóli vásárlásra ösztönzése megtörtént.
- A webinár értékesítési stratégia részeként (rövidebb időtartamú kihívás kampányok) is hozzájárultak a nagyobb számú vásárlói konverzió eléréséhez.
EREDMÉNYEK
A kampányok során elért eredmények az alábbiak szerint alakultak:
- Feliratkozó megszerzésének egységnyi költsége: 187,5 Ft a kihívás kampányban és 201 Ft a webinár kampányban, ami az előző hónapok adataival összehasonlítva közel azonos költség- és konverziószintet mutatott.
- 2577 új feliratkozó érkezett a kampányok eredményeként, ami a megfelelő konverzió optimalizálás és a kampány típusok közötti szinergia eredményeként működött.
- A teljes bevétel 7.699.230 Ft-ot ért el, miközben a hirdetési költségek mindössze 686.436 Ft-ot tettek ki, ami 11,22-es ROAS megtérülést eredményezett.
- Az átlagos ROI mérés és a kampány teljesítmény mérés folyamatos optimalizálásával sikerült elérni a kívánt vásárlói konverziókat.
A sikerhez hozzájárult az, hogy a korábbi kampányok eredményei, adatai és a weboldali konverziók alapján újragondoltuk a teljes kampánystruktúrát. A kampánytervezés és a hirdetési fiók fejlesztése hosszú távú eredményekhez vezetett.
A KAMPÁNY SZAKASZAI
1. kampányidőszak: Január kampány start.
- Az egyhónapos kampány során folyamatosan optimalizáltunk és egyeztettünk az ügyféllel, hetente riportálva a fejleményeket.
- Követtük az előzetesen meghatározott kampánystruktúrát, amit folyamatosan igazítottunk az eredmények függvényében.
- A kampány végére az előzményadatok alapján, már ekkor 4x hatékonyabban működtünk! Vagyis azonos elköltött hirdetés költségvetésből 4-szer annyi feliratkozót sikerült behoznunk az ügyfélnek.
2. Második kampány szakasz: július – új kampányindítás 6 hónappal az előző kampány után, alkalmazva, beépítve a korábbi tapasztalatokat.
következő egyhónapos intenzív kampányt fél évvel később indítottuk. A korábbi kampányaink eredménye alapján határoztuk meg a tartalmi elemeket és a célközönségeinket. Így már induláskor a legjobban teljesítő tartalmakkal és célcsoportokkal startolt el a kampány.
Az újabb kampány, a félévvel korábbi kampányunk végére elért eredményenkénti költséggel közel azonos eredményekkel tudott indulni.
Kampány részletek:
5 napos kihívást népszerűsítő kampány
- Eredmény: 1389 db feliratkozót hozott
- Kampány büdzsé: 260.416 Ft elköltött összeg
- Vevőszerzés egységnyi költsége: átlagosan 187,5 Ft-ba került egy feliratkozó megszerzése.
Kurzusnyitó webinár kampány
- Eredmény: 1188 db jelentkezőt hozott,
- Kampány büdzsé: 238.840 Ft költségkerettel
- Vevőszerzés egységnyi költsége: átlagosan 201 Ft-ért iratkoztak fel a felhasználók.
A webinárt követő egy hétben 187.180 Ft-ot költöttünk. Kifejezetten ehhez a kampányhoz a rendszer 47 db kurzusvásárlást társított.
A webinár és a kihívás kampányaihoz további 30 db vásárlást társított a rendszer. Vagyis összesen 77 db felhasználó vásárolta meg a kampányok hatására a képzést.
Ez azt jelenti, hogy közvetlenül a hirdetésre kattintást követően 7.699.230 Ft bevételt termeltek a kampányok, mely a teljes költségkerettel (686.436 Ft) számolva 11,22-es megtérülést eredményeztek a kampányok. Vagyis az elköltött összeg 11,22-szerese folyt be, mint bevétel. A bevétel mellett összesen 2577 db feliratkozót hoztak a kampányok.
Képernyőképek a kampányokról:


Korábbi kampányok eredményei:
A bemért vásárlások száma 49 db volt, melyhez képest a jelenlegi kampánynál másfélszer annyi vásárlást mértünk a kampányokhoz. Az összesített feliratkozási költség közel azonos, ha kizárólag az erre irányuló kampányokat nézzük. A teljes keretet és időszakot tekintve 10%-kal több feliratkozó érkezett korábban, kb. 20%-kal kevesebb költés mellett, de a vásárlások számát tekintve a jelenlegi feliratkozók relevánsabbnak bizonyultak.


A SIKER ÖSSZETEVŐI
A kampány sikerét több tényező alkotta:
- Kampánytípusok szinergiája: A különböző kampány típusok összehangoltan, egymást erősítve működtek, ami segítette a magasabb ROI elérését.
- Folyamatos, adatalapú kampányoptimalizálás: A kampányok folyamatos monitorozása és a időzített stratégiai módosítások végrehajtása biztosította a hosszú távú eredményeket.
- Hatékony remarketing stratégiák alkalmazása: A remarketing kampányok kiemelt szerepet kaptak a releváns vásárlók visszacsábításában.
- A feliratkozók relevanciájának növelése: A weboldali konverziók optimalizálásával és a hatékony lead generálás biztosításával sikerült a megfelelő minőségű feliratkozókat megszerezni.
- Digitális termékek eladása és kurzus értékesítési stratégiák: Az optimalizált kampányok segítettek a webinár értékesítése és az online tanfolyamok értékesítésében, hozzájárulva a vásárlások növekedéséhez.
Ügyfelünk véleménye saját megfogalmazásában:
„Köszönöm , hirdetéssel minden rendben volt, a furcsaság számomra az volt hogy 40% kevesebb ember nézte az az előadást mint novemberben, viszont 30% több bevétel lett, ez érdekes.
Itt szerintem a bemért vásárlások a legjobb mutató. Ott másfélszeres növekedés van az előzőhöz képest.
A feliratkozókra jutó költség kb. 30-40%-kal magasabb, de közel azonos számú feliratkozót hoztunk, melyből több vásárlás is született, így relevánsabbak voltak most a feliratkozók.
Az egy feliratkozóra jutó költség kicsit becsapós, mert most többet költöttünk remarketingre, ami nem feliratkozót gyűjt, illetve a feliratkozó gyűjtő kampányok is hoztak vásárlást.
Szóval most több volt az átfedés eredményeket tekintve a kampányoknál, de ez egy rendszernél normális, ebből is látszik, hogy már teljesen egymást segítve tudtak működni a kampányok.”
Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:
A Perfekt-Mór Kft., profi marketinggel elért sikerei nem valósulhattak volna meg a Cég nyitottsága nélkül. A te vállalkozásod is nyitott a magasabb bevételre? Kérj ingyenes konzultációt, most!
A NorAn, mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó ügyfelünk ma már 60%-kal több ajánlatkérést kap, releváns, potenciális vásárlóktól, mióta együtt dolgozunk velük. Így jóval magasabb lett az értékesítésük, nőttek a bevételeik. Norbiéknál a nulláról indultunk. Elkészítettük a cég keresőoptimalizált weboldalát, amelyhez a szöveget is megírtuk és az arculatot is elkészítettük. A weboldal elkészülése után üzembe helyeztük a Facebook és Google Ads kampányokat, különböző célokkal, érkező oldalakkal, videós hirdetésekkel. A magasabb értékesítési számok mellett, az eladás is könnyebb lett a cég számára, mert a brand kommunikáció egyértelművé vált a célközönség számára, amely komoly bizalmi faktor. A NorAn kiváló és értékes együttműködő partner, aki nyitott az innovatív, rendszer szintű marketingre. Ezért működnek a NorAn reklámok.
Az Energy Save Hőszivattyú Kft., prémium, kiemelkedő minőségű hőszivattyúkat forgalmaz. Célközönségükbe tartoznak a magánszemélyek és a cégek is. Teljes körű marketing szolgáltatásuk keretein belül, elkészítettük a lakossági és az ipari szegmens számára szánt marketing weboldalakat, amelyekre természetesen a szövegeket mi írtuk. Amint elkészültek a weboldalak, elindítottuk a Facebook és Google Ads kampányokat. A hirdetések hatására a Cég értékesítése elkezdett növekedni és egy folyamatosan növekvő pályára sikerült állítani az eladásokat, mind a vállalati, mind pedig a lakossági célcsoportban. A Hőszivattyúkat forgalmazó cég számára marketing videókat is készítettünk. Mindezt marketing-optimalizáltan, online hirdetésekre előkészítve.
Anikó, a Ditarvarázs Webshop tulajdonosa szeretett volna tartósan magas profitot elérni a webáruházzal. Korábbi, kevésbé sikeres próbálkozások után keresett meg minket. Az együttműködés során, a korábbi eredményet megtízszereztük. Jelenleg tartósan 14 feletti ROAS, azaz bevételarányos megtérülés mellett futnak a kampányai.
Balázs már tudja, hogy a Ballonozz.hu, hőlégballonos élményszolgáltatás vállalkozásának marketing fejlesztései mindig újabb és újabb szintlépéshez vezettek. Mint mindig, marketing szöveggel kezdtünk, aztán jött a weboldal, majd a kampányok. Videók nélkül is jól teljesített a rendszer, de a cél az volt, hogy ne rekedjen meg az értékesítés egy szinten, így elkészítettük a profi marketing videót is. Mindeközben a weboldalon folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre marketing szövegírás és keresőoptimalizálás tekintetében is. Természetesen a PPC kampányokat Facebook-on és Google Ads-ben is egyre diverzifikáljuk az eredmények fokozása érdekében.
András, müncheni üzlete second hand, luxus terméket értékesít. A németországi cég bevételei, a hirdetések elindítása után, azonnal elkezdtek növekedni. A Wonderlustking Emporium weboldalát és marketing szövegét is csapatunk készítette. Bár ügyfelünk 600 kilométeres távolságra van tőlünk, a marketing videóinak elkészítésében is tudtunk neki segíteni. A cél, egy költséghatékony, fenntartható rendszer kialakítása volt, amely folyamatosan hozza az eredményeket és fejleszthető.
A Zellia egy rugalmas, céltudatos csapat, akik tudják, hogy merre tartanak. A marketingjük fejlesztésével, a kampányokból származó bevételüket és a megtérüléseket folyamatosan tudjuk növelni, mert megfogadják a tanácsainkat és együtt gondolkodunk. Partnerek, akikkel jó együtt dolgozni, újabb és újabb sikereket elérni.
Gábor ausztriai hotelének teljes marketing rendszerét újraépítettük. A weboldal teljes szövegezését, a weboldalt, keresőoptimalizálást, a Facebook tartalommarketing és konverziós kampányokat is újrahúztuk és elindítottuk a Google Ads hirdetéseket. A komplex optimalizálás után, a rendszer, immár egész évben, kiegyensúlyozottan hozza a foglalásokat a hotelbe. Gábor kiváló ügyfél, jó vele együttműködni, mert ő is a valós eredményekre hajt, amit közösen el is érünk.
Kati, London melletti kisállat kozmetikáját vezeti. A marketing partnerségünknek köszönhetően, egyre sikeresebb. 6 hónap alatt megdupláztuk(!) a bevételét. A hirdetések folyamatosan vonzzák be az újabb ügyfeleket, akikből aztán törzsvendégek lesznek. A lokációs marketinggel, a releváns területen lévő, összes kisállat tulajdonost elérjük a reklámokkal, meggyőzzük az általunk készített marketing szöveggel és weboldallal, a marketing videókkal pedig bejelentkezésre késztetjük őket. Kati már tudja, hogy a helyi szolgáltató cégeknek is hatalmas lehetőség az online marketing. Mivel nem országos kampányokat futtatunk, így a marketing fenntartása nem kerül sokba, így magasan megtérül számára.
Zsuzsinak Pécsett van olasz delikát üzlete, amelynek szeretett volna kiegyensúlyozott és magasabb bevételeket. A Tavola Italiana marketing szövegének megírása után, össze is raktuk a landing oldalt és beizzítottuk a Facebook hirdetéseket. Az eredmények gyorsan jöttek, mert minden potenciált kihasználtunk, amely lokációs marketingben rejlik. A Facebook kampányok mellett már Google Ads hirdetéseket is futtatunk, amelyet tovább növelik a vállalkozás eredményeit. A fizikai bolt marketingje mellett, Zsuzsinak webshopot is készítettünk, amelynek szintén sikeresen, jó megtérüléssel futnak az online kampányai.
A Garden Angels, Kertészeti Franchise hálózat tulajdonosaival, Zsuzsival és Krisztiánnal szuper együtt dolgozni. Értékelik a rendszerszemléletű marketing gondolkodást – és persze annak gyors, fenntartható eredményeit – , nyitottak a legújabb megoldásokra, így a franchise-hoz passzoló rendszer közös megalkotása gördülékeny, volt, fenntartása könnyed és költséghatékony.
A Cégnek egyedi marketing fotókat készítettünk, megírtuk a központi weboldaluk marketing szövegét, amelyen a franchise lokációk egyedi aloldalakon szerepelnek, kiviteleztük a teljes weboldalt és lokációra (hazai településre) szabott, egyedi kampányokat futtatunk Facebook-on.
Emellett a legfontosabb települések Google Cégem fiókjait is létrehoztuk, keresőoptimalizáltuk, ahogy SEO-ztuk a weboldalukat is.
Szűcs Sára, a Mediterranterapia.info tulajdonosa, több, mint 25 éve él Barcelonában, sikeres idegenvezető.
Már régóta szenvedett attól, hogy egyik általa megbízott marketinges cég sem tudott egységes, valóban működő kommunikációt és online marketinget alkotni számára, ami segíti az értékesítését. A sokadik próbálkozás után talált ránk.
Cége marketing szövegének, arculatának és weboldalának elkészítése után, kiviteleztük a Facebook kampányait, amelyek azonnal elkedzték produkálni az eredményeket és a folyamatos optimalizálás és fejlesztések hatására szakadatlanul hozza az érdeklődőket a marketing rendszere.
Ügyfeleink mondják rólunk
































































































Velük már dolgoztunk!
Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.




































Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!
Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!