Feliratkozók gyűjtése és online kurzus értékesítése Facebook és Instagram hirdetésekkel - Esettanulmány

KIINDULÁSI HELYEZET, ÜZLETI CÉLOK

Feladat: Hogyan érhetjük el a feliratkozók számának növekedését és az online kurzus értékesítésének maximalizálását a Facebook és Instagram kampányok hatékony alkalmazásával?

Bizonyára számos infóterméket értékesítő vállalkozás szembesült már a feliratkozók és vásárlók költséghatékony gyűjtésének kihívásaival.

ELŐZMÉNYEK A HIRDETÉSI FIÓKBAN

Az ügyfél hirdetési fiókja viszonylag sok előzményt tartalmazott. A régebben, nélkülünk futtatott kampányok is hozták az eredményeket. Az első fiókauditot követően azonban több hibára, hiányosságra is fény derült.

Rendszerszerszemléletű modellt kellett létrehoznunk a hirdetésekben, ami hosszútávon képes eredményeket szállítani.

Az egyik gyakori tévhit, amit le kell rombolni ilyenkor, hogy a feliratkozók és a vásárlók egy kampány során nem szétválaszthatóak, és csak akkor érdemes hirdetéseket futtatni, amikor a termék már elérhető a vásárlók számára. Azonban a feliratkozó gyűjtés és a lead generálás közötti szoros kapcsolatot nem szabad alábecsülni.

A leggyakoribb hibák közé tartozik, hogy

  • a leadgyűjtő kampányok nincsenek megfelelően felépítve, és
  • ezért a weboldali konverziók nem az elvárásoknak megfelelően alakulnak.

A feliratkozás ösztönzése nemcsak a hirdetésekkel, de a tartalommal is közvetlen összefüggésben van. A hibás konverzióoptimalizálás és az alacsony ROI a legnagyobb buktató lehet, amikor a weboldali feliratkozás nem hoz az elvártnál jobb eredményeket.

A célunk tehát az volt, hogy a kampányok során sikeresen összehangoljuk a kampány típusokat, a lehető legjobb ROI elérése érdekében. Legfontosabb, objektív célunk a leadgyűjtés volt, de a vásárlói viselkedés és konverziók mérése is kulcsfontosságú tényezővé vált a kampány sikerességében.

A MEGOLDÁS

A kampány felépítése és az optimalizálás lépései:

A megoldás egy összetett kampány struktúra megtervezése volt, amely integrálja a lead kampányokat és a remarketing kampányokat. Az egyik legfontosabb elem, hogy az egyes kampányok között hatékonyan működjön a szinergia (cross-campaign szinergia).

Ezt elértük és a kampány megtérülés (ROI) optimalizálásának eredményeként nemcsak feliratkozókat gyűjtöttünk, hanem növeltük a vásárlások számát is.

Az infótermék marketingje során az eddigi tapasztalatokat felhasználva meghatároztuk, hogy a digitális termékek eladása a célzott online kurzus értékesítéssel hogyan érhető el. A kampányok sikeressége a folyamatos kampány optimalizálásra és az alábbi technikai lépésekre épült:

  • A kampány struktúra tervezése során megteremtettük a webinár kampány és a kihívás kampány típusok közötti kapcsolatot.
  • Minden egyes kampányelemet folyamatosan monitoroztunk és optimalizáltunk a legjobb eredmény elérése érdekében.

A kampányok célja az volt, hogy a vásárlói listaépítés mellett minél több feliratkozót gyűjtsünk, akik a későbbiekben online tanfolyamok vásárlására is hajlandóak lesznek. A konverzió mérése és a hirdetési ROI növelése érdekében a kampány során alkalmazott hirdetési stratégiákat a következőkre építettük:

  • Közvetlen PPC kampányok Facebook és Instagram hirdetésekkel, amelyek szorosan kapcsolódtak az online tanfolyamok értékesítéséhez.

  • A remarketing kampányok révén az érdeklődők visszatértek, és az újbóli vásárlásra ösztönzése megtörtént.

  • A webinár értékesítési stratégia részeként (rövidebb időtartamú kihívás kampányok) is hozzájárultak a nagyobb számú vásárlói konverzió eléréséhez.

EREDMÉNYEK

A kampányok során elért eredmények az alábbiak szerint alakultak:

  • Feliratkozó megszerzésének egységnyi költsége: 187,5 Ft a kihívás kampányban és 201 Ft a webinár kampányban, ami az előző hónapok adataival összehasonlítva közel azonos költség- és konverziószintet mutatott.
  • 2577 új feliratkozó érkezett a kampányok eredményeként, ami a megfelelő konverzió optimalizálás és a kampány típusok közötti szinergia eredményeként működött.

  • A teljes bevétel 7.699.230 Ft-ot ért el, miközben a hirdetési költségek mindössze 686.436 Ft-ot tettek ki, ami 11,22-es ROAS megtérülést eredményezett.

  • Az átlagos ROI mérés és a kampány teljesítmény mérés folyamatos optimalizálásával sikerült elérni a kívánt vásárlói konverziókat.

A sikerhez hozzájárult az, hogy a korábbi kampányok eredményei, adatai és a weboldali konverziók alapján újragondoltuk a teljes kampánystruktúrát. A kampánytervezés és a hirdetési fiók fejlesztése hosszú távú eredményekhez vezetett.

A KAMPÁNY SZAKASZAI

1. kampányidőszak: Január kampány start.

  • Az egyhónapos kampány során folyamatosan optimalizáltunk és egyeztettünk az ügyféllel, hetente riportálva a fejleményeket.

  • Követtük az előzetesen meghatározott kampánystruktúrát, amit folyamatosan igazítottunk az eredmények függvényében.

  • A kampány végére az előzményadatok alapján, már ekkor 4x hatékonyabban működtünk! Vagyis azonos elköltött hirdetés költségvetésből 4-szer annyi feliratkozót sikerült behoznunk az ügyfélnek.

2. Második kampány szakasz: július – új kampányindítás 6 hónappal az előző kampány után, alkalmazva, beépítve a korábbi tapasztalatokat.

 következő egyhónapos intenzív kampányt fél évvel később indítottuk. A korábbi kampányaink eredménye alapján határoztuk meg a tartalmi elemeket és a célközönségeinket. Így már induláskor a legjobban teljesítő tartalmakkal és célcsoportokkal startolt el a kampány.

Az újabb kampány, a félévvel korábbi kampányunk végére elért eredményenkénti költséggel közel azonos eredményekkel tudott indulni.

Kampány részletek:

5 napos kihívást népszerűsítő kampány

  • Eredmény: 1389 db feliratkozót hozott
  • Kampány büdzsé: 260.416 Ft elköltött összeg
  • Vevőszerzés egységnyi költsége: átlagosan 187,5 Ft-ba került egy feliratkozó megszerzése.

Kurzusnyitó webinár kampány

  • Eredmény: 1188 db jelentkezőt hozott,
  • Kampány büdzsé: 238.840 Ft költségkerettel
  • Vevőszerzés egységnyi költsége: átlagosan 201 Ft-ért iratkoztak fel a felhasználók.

A webinárt követő egy hétben 187.180 Ft-ot költöttünk. Kifejezetten ehhez a kampányhoz a rendszer 47 db kurzusvásárlást társított.

A webinár és a kihívás kampányaihoz további 30 db vásárlást társított a rendszer. Vagyis összesen 77 db felhasználó vásárolta meg a kampányok hatására a képzést.

Ez azt jelenti, hogy közvetlenül a hirdetésre kattintást követően 7.699.230 Ft bevételt termeltek a kampányok, mely a teljes költségkerettel (686.436 Ft) számolva 11,22-es megtérülést eredményeztek a kampányok. Vagyis az elköltött összeg 11,22-szerese folyt be, mint bevétel. A bevétel mellett összesen 2577 db feliratkozót hoztak a kampányok.

Képernyőképek a kampányokról:

Korábbi kampányok eredményei:

A bemért vásárlások száma 49 db volt, melyhez képest a jelenlegi kampánynál másfélszer annyi vásárlást mértünk a kampányokhoz. Az összesített feliratkozási költség közel azonos, ha kizárólag az erre irányuló kampányokat nézzük. A teljes keretet és időszakot tekintve 10%-kal több feliratkozó érkezett korábban, kb. 20%-kal kevesebb költés mellett, de a vásárlások számát tekintve a jelenlegi feliratkozók relevánsabbnak bizonyultak.

A SIKER ÖSSZETEVŐI

A kampány sikerét több tényező alkotta:

  1. Kampánytípusok szinergiája: A különböző kampány típusok összehangoltan, egymást erősítve működtek, ami segítette a magasabb ROI elérését.

  2. Folyamatos, adatalapú kampányoptimalizálás: A kampányok folyamatos monitorozása és a időzített stratégiai módosítások végrehajtása biztosította a hosszú távú eredményeket.

  3. Hatékony remarketing stratégiák alkalmazása: A remarketing kampányok kiemelt szerepet kaptak a releváns vásárlók visszacsábításában.

  4. A feliratkozók relevanciájának növelése: A weboldali konverziók optimalizálásával és a hatékony lead generálás biztosításával sikerült a megfelelő minőségű feliratkozókat megszerezni.

  5. Digitális termékek eladása és kurzus értékesítési stratégiák: Az optimalizált kampányok segítettek a webinár értékesítése és az online tanfolyamok értékesítésében, hozzájárulva a vásárlások növekedéséhez.

Ügyfelünk véleménye saját megfogalmazásában:

„Köszönöm , hirdetéssel minden rendben volt, a furcsaság számomra az volt hogy 40% kevesebb ember nézte az az előadást mint novemberben, viszont 30% több bevétel lett, ez érdekes.

Itt szerintem a bemért vásárlások a legjobb mutató. Ott másfélszeres növekedés van az előzőhöz képest.
A feliratkozókra jutó költség kb. 30-40%-kal magasabb, de közel azonos számú feliratkozót hoztunk, melyből több vásárlás is született, így relevánsabbak voltak most a feliratkozók.

Az egy feliratkozóra jutó költség kicsit becsapós, mert most többet költöttünk remarketingre, ami nem feliratkozót gyűjt, illetve a feliratkozó gyűjtő kampányok is hoztak vásárlást.
Szóval most több volt az átfedés eredményeket tekintve a kampányoknál, de ez egy rendszernél normális, ebből is látszik, hogy már teljesen egymást segítve tudtak működni a kampányok.”

Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:

Ügyfeleink mondják rólunk

Velük már dolgoztunk!

Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.

Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!

Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!