Feliratkozók gyűjtése és online kurzus értékesítése Facebook és Instagram hirdetésekkel - Esettanulmány
Tartalomjegyzék
KIINDULÁSI HELYEZET, ÜZLETI CÉLOK
Feladat: Hogyan érhetjük el a feliratkozók számának növekedését és az online kurzus értékesítésének maximalizálását a Facebook és Instagram kampányok hatékony alkalmazásával?
Bizonyára számos infóterméket értékesítő vállalkozás szembesült már a feliratkozók és vásárlók költséghatékony gyűjtésének kihívásaival.
ELŐZMÉNYEK A HIRDETÉSI FIÓKBAN
Az ügyfél hirdetési fiókja viszonylag sok előzményt tartalmazott. A régebben, nélkülünk futtatott kampányok is hozták az eredményeket. Az első fiókauditot követően azonban több hibára, hiányosságra is fény derült.
Rendszerszerszemléletű modellt kellett létrehoznunk a hirdetésekben, ami hosszútávon képes eredményeket szállítani.
Az egyik gyakori tévhit, amit le kell rombolni ilyenkor, hogy a feliratkozók és a vásárlók egy kampány során nem szétválaszthatóak, és csak akkor érdemes hirdetéseket futtatni, amikor a termék már elérhető a vásárlók számára. Azonban a feliratkozó gyűjtés és a lead generálás közötti szoros kapcsolatot nem szabad alábecsülni.
A leggyakoribb hibák közé tartozik, hogy
- a leadgyűjtő kampányok nincsenek megfelelően felépítve, és
- ezért a weboldali konverziók nem az elvárásoknak megfelelően alakulnak.
A feliratkozás ösztönzése nemcsak a hirdetésekkel, de a tartalommal is közvetlen összefüggésben van. A hibás konverzióoptimalizálás és az alacsony ROI a legnagyobb buktató lehet, amikor a weboldali feliratkozás nem hoz az elvártnál jobb eredményeket.
A célunk tehát az volt, hogy a kampányok során sikeresen összehangoljuk a kampány típusokat, a lehető legjobb ROI elérése érdekében. Legfontosabb, objektív célunk a leadgyűjtés volt, de a vásárlói viselkedés és konverziók mérése is kulcsfontosságú tényezővé vált a kampány sikerességében.
A MEGOLDÁS
A kampány felépítése és az optimalizálás lépései:
A megoldás egy összetett kampány struktúra megtervezése volt, amely integrálja a lead kampányokat és a remarketing kampányokat. Az egyik legfontosabb elem, hogy az egyes kampányok között hatékonyan működjön a szinergia (cross-campaign szinergia).
Ezt elértük és a kampány megtérülés (ROI) optimalizálásának eredményeként nemcsak feliratkozókat gyűjtöttünk, hanem növeltük a vásárlások számát is.
Az infótermék marketingje során az eddigi tapasztalatokat felhasználva meghatároztuk, hogy a digitális termékek eladása a célzott online kurzus értékesítéssel hogyan érhető el. A kampányok sikeressége a folyamatos kampány optimalizálásra és az alábbi technikai lépésekre épült:
- A kampány struktúra tervezése során megteremtettük a webinár kampány és a kihívás kampány típusok közötti kapcsolatot.
- Minden egyes kampányelemet folyamatosan monitoroztunk és optimalizáltunk a legjobb eredmény elérése érdekében.
A kampányok célja az volt, hogy a vásárlói listaépítés mellett minél több feliratkozót gyűjtsünk, akik a későbbiekben online tanfolyamok vásárlására is hajlandóak lesznek. A konverzió mérése és a hirdetési ROI növelése érdekében a kampány során alkalmazott hirdetési stratégiákat a következőkre építettük:
- Közvetlen PPC kampányok Facebook és Instagram hirdetésekkel, amelyek szorosan kapcsolódtak az online tanfolyamok értékesítéséhez.
- A remarketing kampányok révén az érdeklődők visszatértek, és az újbóli vásárlásra ösztönzése megtörtént.
- A webinár értékesítési stratégia részeként (rövidebb időtartamú kihívás kampányok) is hozzájárultak a nagyobb számú vásárlói konverzió eléréséhez.
EREDMÉNYEK
A kampányok során elért eredmények az alábbiak szerint alakultak:
- Feliratkozó megszerzésének egységnyi költsége: 187,5 Ft a kihívás kampányban és 201 Ft a webinár kampányban, ami az előző hónapok adataival összehasonlítva közel azonos költség- és konverziószintet mutatott.
- 2577 új feliratkozó érkezett a kampányok eredményeként, ami a megfelelő konverzió optimalizálás és a kampány típusok közötti szinergia eredményeként működött.
- A teljes bevétel 7.699.230 Ft-ot ért el, miközben a hirdetési költségek mindössze 686.436 Ft-ot tettek ki, ami 11,22-es ROAS megtérülést eredményezett.
- Az átlagos ROI mérés és a kampány teljesítmény mérés folyamatos optimalizálásával sikerült elérni a kívánt vásárlói konverziókat.
A sikerhez hozzájárult az, hogy a korábbi kampányok eredményei, adatai és a weboldali konverziók alapján újragondoltuk a teljes kampánystruktúrát. A kampánytervezés és a hirdetési fiók fejlesztése hosszú távú eredményekhez vezetett.
A KAMPÁNY SZAKASZAI
1. kampányidőszak: Január kampány start.
- Az egyhónapos kampány során folyamatosan optimalizáltunk és egyeztettünk az ügyféllel, hetente riportálva a fejleményeket.
- Követtük az előzetesen meghatározott kampánystruktúrát, amit folyamatosan igazítottunk az eredmények függvényében.
- A kampány végére az előzményadatok alapján, már ekkor 4x hatékonyabban működtünk! Vagyis azonos elköltött hirdetés költségvetésből 4-szer annyi feliratkozót sikerült behoznunk az ügyfélnek.
2. Második kampány szakasz: július – új kampányindítás 6 hónappal az előző kampány után, alkalmazva, beépítve a korábbi tapasztalatokat.
következő egyhónapos intenzív kampányt fél évvel később indítottuk. A korábbi kampányaink eredménye alapján határoztuk meg a tartalmi elemeket és a célközönségeinket. Így már induláskor a legjobban teljesítő tartalmakkal és célcsoportokkal startolt el a kampány.
Az újabb kampány, a félévvel korábbi kampányunk végére elért eredményenkénti költséggel közel azonos eredményekkel tudott indulni.
Kampány részletek:
5 napos kihívást népszerűsítő kampány
- Eredmény: 1389 db feliratkozót hozott
- Kampány büdzsé: 260.416 Ft elköltött összeg
- Vevőszerzés egységnyi költsége: átlagosan 187,5 Ft-ba került egy feliratkozó megszerzése.
Kurzusnyitó webinár kampány
- Eredmény: 1188 db jelentkezőt hozott,
- Kampány büdzsé: 238.840 Ft költségkerettel
- Vevőszerzés egységnyi költsége: átlagosan 201 Ft-ért iratkoztak fel a felhasználók.
A webinárt követő egy hétben 187.180 Ft-ot költöttünk. Kifejezetten ehhez a kampányhoz a rendszer 47 db kurzusvásárlást társított.
A webinár és a kihívás kampányaihoz további 30 db vásárlást társított a rendszer. Vagyis összesen 77 db felhasználó vásárolta meg a kampányok hatására a képzést.
Ez azt jelenti, hogy közvetlenül a hirdetésre kattintást követően 7.699.230 Ft bevételt termeltek a kampányok, mely a teljes költségkerettel (686.436 Ft) számolva 11,22-es megtérülést eredményeztek a kampányok. Vagyis az elköltött összeg 11,22-szerese folyt be, mint bevétel. A bevétel mellett összesen 2577 db feliratkozót hoztak a kampányok.
Képernyőképek a kampányokról:


Korábbi kampányok eredményei:
A bemért vásárlások száma 49 db volt, melyhez képest a jelenlegi kampánynál másfélszer annyi vásárlást mértünk a kampányokhoz. Az összesített feliratkozási költség közel azonos, ha kizárólag az erre irányuló kampányokat nézzük. A teljes keretet és időszakot tekintve 10%-kal több feliratkozó érkezett korábban, kb. 20%-kal kevesebb költés mellett, de a vásárlások számát tekintve a jelenlegi feliratkozók relevánsabbnak bizonyultak.


A SIKER ÖSSZETEVŐI
A kampány sikerét több tényező alkotta:
- Kampánytípusok szinergiája: A különböző kampány típusok összehangoltan, egymást erősítve működtek, ami segítette a magasabb ROI elérését.
- Folyamatos, adatalapú kampányoptimalizálás: A kampányok folyamatos monitorozása és a időzített stratégiai módosítások végrehajtása biztosította a hosszú távú eredményeket.
- Hatékony remarketing stratégiák alkalmazása: A remarketing kampányok kiemelt szerepet kaptak a releváns vásárlók visszacsábításában.
- A feliratkozók relevanciájának növelése: A weboldali konverziók optimalizálásával és a hatékony lead generálás biztosításával sikerült a megfelelő minőségű feliratkozókat megszerezni.
- Digitális termékek eladása és kurzus értékesítési stratégiák: Az optimalizált kampányok segítettek a webinár értékesítése és az online tanfolyamok értékesítésében, hozzájárulva a vásárlások növekedéséhez.
Ügyfelünk véleménye saját megfogalmazásában:
„Köszönöm , hirdetéssel minden rendben volt, a furcsaság számomra az volt hogy 40% kevesebb ember nézte az az előadást mint novemberben, viszont 30% több bevétel lett, ez érdekes.
Itt szerintem a bemért vásárlások a legjobb mutató. Ott másfélszeres növekedés van az előzőhöz képest.
A feliratkozókra jutó költség kb. 30-40%-kal magasabb, de közel azonos számú feliratkozót hoztunk, melyből több vásárlás is született, így relevánsabbak voltak most a feliratkozók.
Az egy feliratkozóra jutó költség kicsit becsapós, mert most többet költöttünk remarketingre, ami nem feliratkozót gyűjt, illetve a feliratkozó gyűjtő kampányok is hoztak vásárlást.
Szóval most több volt az átfedés eredményeket tekintve a kampányoknál, de ez egy rendszernél normális, ebből is látszik, hogy már teljesen egymást segítve tudtak működni a kampányok.”
Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:
A Perfekt-Mór Kft., profi marketinggel elért sikerei nem valósulhattak volna meg a Cég nyitottsága nélkül. A te vállalkozásod is nyitott a magasabb bevételre? Kérj ingyenes konzultációt, most!
A NorAn, mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó ügyfelünk ma már 60%-kal több ajánlatkérést kap, releváns, potenciális vásárlóktól, mióta együtt dolgozunk velük. Így jóval magasabb lett az értékesítésük, nőttek a bevételeik. Norbiéknál a nulláról indultunk. Elkészítettük a cég keresőoptimalizált weboldalát, amelyhez a szöveget is megírtuk és az arculatot is elkészítettük. A weboldal elkészülése után üzembe helyeztük a Facebook és Google Ads kampányokat, különböző célokkal, érkező oldalakkal, videós hirdetésekkel. A magasabb értékesítési számok mellett, az eladás is könnyebb lett a cég számára, mert a brand kommunikáció egyértelművé vált a célközönség számára, amely komoly bizalmi faktor. A NorAn kiváló és értékes együttműködő partner, aki nyitott az innovatív, rendszer szintű marketingre. Ezért működnek a NorAn reklámok.
Dani, a Dartsbarlang üzletek és webáruház tulajdonosa azzal a céllal érkezett hozzánk, hogy az akkori problémás és elavult webshopja helyett, készítsünk egy modern, villámgyors webáruházat, amely a lehető legmagasabb bevételt hozza. Első körben ezt teljesítettük, méghozzá teljes körű kivitelezéssel. Marketing szöveget írtunk, keresőoptimalizáltunk és felépítettük a webáruházat. A webshop elkészülése után, átálltunk a régi oldalról az új shopra, illetve kezelésbe vettük a kampányokat. Csúcs szezonban 85-szörös, normál időszakban 45-50-szeres megtérüléssel mennek a kampányai. Nem, ez nem „egy nap statisztikája”, ahogy szólnak a „ne hidd el” felütésű „marketing ügynökség” hirdetések. Ezek folyamatos és valós eredmények. Attól, hogy ez más szolgáltatónak ez nem megy, a mi csapatunk mindig arra törekszik, hogy a lehető legtöbbet hozza ki, ügyfeleik marketingjéből. Lehetséges ilyen eredmények elérése. Ezt Dani is igazolja.
Az Energy Save Hőszivattyú Kft., prémium, kiemelkedő minőségű hőszivattyúkat forgalmaz. Célközönségükbe tartoznak a magánszemélyek és a cégek is. Teljes körű marketing szolgáltatásuk keretein belül, elkészítettük a lakossági és az ipari szegmens számára szánt marketing weboldalakat, amelyekre természetesen a szövegeket mi írtuk. Amint elkészültek a weboldalak, elindítottuk a Facebook és Google Ads kampányokat. A hirdetések hatására a Cég értékesítése elkezdett növekedni és egy folyamatosan növekvő pályára sikerült állítani az eladásokat, mind a vállalati, mind pedig a lakossági célcsoportban. A Hőszivattyúkat forgalmazó cég számára marketing videókat is készítettünk. Mindezt marketing-optimalizáltan, online hirdetésekre előkészítve.
Anikó, a Ditarvarázs Webshop tulajdonosa szeretett volna tartósan magas profitot elérni a webáruházzal. Korábbi, kevésbé sikeres próbálkozások után keresett meg minket. Az együttműködés során, a korábbi eredményet megtízszereztük. Jelenleg tartósan 14 feletti ROAS, azaz bevételarányos megtérülés mellett futnak a kampányai.
A Fluffy & Me, budapesti Palacsintázónak olyan weboldalra volt szüksége, amely azonnal átadja azt az életérzést, amelyet az étteremben is közvetítenek vendégeik számára termékeikkel és kiszolgálásukkal. Ehhez alapvető, hogy egy célközönségre szabott marketing-optimalizált weboldal szöveget írtunk. A szöveg alapján, az egyedi arculatra felhúztuk teljes körű kivitelezéssel a weboldalt, amelyre bármikor, bátran indíthatók online hirdetések. A cég számára egy könnyen kezelhető, dinamikus weboldal rendszert hoztunk létre, tudva azt, hogy egy vendéglátóegység esetében gyakran változhat az étlap, illetve a kapcsolódó információk. Ezzel igyekeztünk időt, energiát és pénzt spórolni ügyfelünknek, amikor módosításra, kiegészítésre van szükség.
Balázs már tudja, hogy a Ballonozz.hu, hőlégballonos élményszolgáltatás vállalkozásának marketing fejlesztései mindig újabb és újabb szintlépéshez vezettek. Mint mindig, marketing szöveggel kezdtünk, aztán jött a weboldal, majd a kampányok. Videók nélkül is jól teljesített a rendszer, de a cél az volt, hogy ne rekedjen meg az értékesítés egy szinten, így elkészítettük a profi marketing videót is. Mindeközben a weboldalon folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre marketing szövegírás és keresőoptimalizálás tekintetében is. Természetesen a PPC kampányokat Facebook-on és Google Ads-ben is egyre diverzifikáljuk az eredmények fokozása érdekében.
András, müncheni üzlete second hand, luxus terméket értékesít. A németországi cég bevételei, a hirdetések elindítása után, azonnal elkezdtek növekedni. A Wonderlustking Emporium weboldalát és marketing szövegét is csapatunk készítette. Bár ügyfelünk 600 kilométeres távolságra van tőlünk, a marketing videóinak elkészítésében is tudtunk neki segíteni. A cél, egy költséghatékony, fenntartható rendszer kialakítása volt, amely folyamatosan hozza az eredményeket és fejleszthető.
A Zellia egy rugalmas, céltudatos csapat, akik tudják, hogy merre tartanak. A marketingjük fejlesztésével, a kampányokból származó bevételüket és a megtérüléseket folyamatosan tudjuk növelni, mert megfogadják a tanácsainkat és együtt gondolkodunk. Partnerek, akikkel jó együtt dolgozni, újabb és újabb sikereket elérni.
Gábor ausztriai hotelének teljes marketing rendszerét újraépítettük. A weboldal teljes szövegezését, a weboldalt, keresőoptimalizálást, a Facebook tartalommarketing és konverziós kampányokat is újrahúztuk és elindítottuk a Google Ads hirdetéseket. A komplex optimalizálás után, a rendszer, immár egész évben, kiegyensúlyozottan hozza a foglalásokat a hotelbe. Gábor kiváló ügyfél, jó vele együttműködni, mert ő is a valós eredményekre hajt, amit közösen el is érünk.
Kati, London melletti kisállat kozmetikáját vezeti. A marketing partnerségünknek köszönhetően, egyre sikeresebb. 6 hónap alatt megdupláztuk(!) a bevételét. A hirdetések folyamatosan vonzzák be az újabb ügyfeleket, akikből aztán törzsvendégek lesznek. A lokációs marketinggel, a releváns területen lévő, összes kisállat tulajdonost elérjük a reklámokkal, meggyőzzük az általunk készített marketing szöveggel és weboldallal, a marketing videókkal pedig bejelentkezésre késztetjük őket. Kati már tudja, hogy a helyi szolgáltató cégeknek is hatalmas lehetőség az online marketing. Mivel nem országos kampányokat futtatunk, így a marketing fenntartása nem kerül sokba, így magasan megtérül számára.
Dupláztuk az online rendelések számát 3 hónap alatt! “Az együttműködés eredményei stabilitást adnak, ami valódi megnyugvás nekünk. Ez volt a legfontosabb célunk, és meg is valósult…” A fenti idézet a tulajdonostól tűpontosan leírja azt, amit minden cégvezető szeretne: Nyugalmat. Nyugalmat stabilitást ad. Stabilitást pedig folyamatosan beáramló, megfelelő mennyiségű bevétel. Ezt, rendkívül nyitott ügyfelünknek, a DOT gyorsétteremnek, profin kivitelezett és üzemeltetett lokációs online kampányokkal, marketing videókkal és marketing fotókkal biztosítottuk. A duplázott havi rendelésszám mellett, a helyszíni fogyasztás, +25% / hónap eredményt hozott, 3 hónap alatt.
Zsuzsinak Pécsett van olasz delikát üzlete, amelynek szeretett volna kiegyensúlyozott és magasabb bevételeket. A Tavola Italiana marketing szövegének megírása után, össze is raktuk a landing oldalt és beizzítottuk a Facebook hirdetéseket. Az eredmények gyorsan jöttek, mert minden potenciált kihasználtunk, amely lokációs marketingben rejlik. A Facebook kampányok mellett már Google Ads hirdetéseket is futtatunk, amelyet tovább növelik a vállalkozás eredményeit. A fizikai bolt marketingje mellett, Zsuzsinak webshopot is készítettünk, amelynek szintén sikeresen, jó megtérüléssel futnak az online kampányai.
Szilvi, a DBD Nyelvstúdió tulajdonosa egyet akart: Legyen tele a tanulókkal a Nyelviskola. Tele lett. 2 hónap alatt megcsináltuk. Közösen, csináltuk, mert ehhez az is kell, hogy Szilvi szolgáltatása kiváló legyen. Szeressenek odajárni a tanulók, mert gyakorlati, használható angoltudást kapnak. Ahhoz, hogy fullon legyen a kapacitás, a cég fő előnyeit közvetíteni kell a célcsoport felé. Ehhez célközönségre szabott marketing videókat készítettünk, amelyekkel a Meta (Facebook és Instagram) platformokat uralja a cég, a nyelviskola, nyelvtanulás témában. Emellett készítettünk marketing fotókat is. Minden kreatív elemet az újraírt marketing weboldal szöveg alapján kiviteleztünk, hogy koherens legyen a rendszer, így a lehető legnagyobb eséllyel iratkozzanak be. És mi a helyzet a Google Ads-szel? A Facebook és Instagram kampányok mellett, már a Google keresőhirdetésekkel is vezetjük a piacot az online térben, nyelvtanulás témában, Mosonmagyaróváron és környékén, a cég számára releváns területeken.
Gábor, gödöllői élelmiszerüzlete nem egy tipikus “kisbolt”. Mióta együtt dolgozunk, azóta ez eredményekben is, tartósan megmutatkozik. Az üzlet eredményei, a közös munka megkezdése után, szinte azonnal jelentős növekedést mutattak, az elkészített weboldal és online kampányok hatására. Az üzletben többszáz vásárló fordul meg egy nap és a számuk folyamatosan nő. Gábor jó árazási politikájának és a megfelelő online jelenlétnek köszönhetően az eredmények tarthatók, és – ahogy ügyfelünk el is mondja, – minden egyes marketingre költött forintja jócskán megtérül.
Ügyfeleink mondják rólunk
















































































































Velük már dolgoztunk!
Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.




































Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!
Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!