Divatcikk kampányoptimalizálás a 13x ROAS eredménnyel - ÜGYFÉL ESETTANULMÁNY
Nézd meg, hogyan segítettünk ügyfelünknek, hogy stabilan, magas megtérülést érjen el Facebook hirdetésekkel a divatszakmában.
KIINDULÁSI HELYEZET ÉS ÜZLETI CÉLOK
Ilyen fiókelőzmény és hirdetési mutatókat tapasztaltunk az ügyfél Facebook fiókjában amikor megkért minket a stratégiai beavatkozásra.
A korábbi tárgyhónap megtérülése 1,29x volt. A számított érték: elköltött összeget és a konverziós értékek összege adja a megtérülést.


Ügyfelünk azért kérte a segítségünket, mert a Facebook marketing kampányait kezdettől fogva hektikus eredmények jellemezték. Miközben egyes hónapokban 3-4x-os megtérülést értek el, más hónapokban a teljesítmény drámaian lecsökkent, és mindössze 1,29x-es ROAS értéket mutattak a kampányai.
Szeretett volna kiszámítható és stabil bevételt és megtérülés növekedést elérni.
A kihívás és célok: Az üzleti cél az volt, hogy stabilizáljuk a kampányok eredményeit, megszüntessük a szélsőséges ingadozásokat, és folyamatos, növekvő megtérülést biztosítsunk.
Tévhitek és kihívás a divat iparágban: Sokan azt hiszik, hogy a Facebook-on egyszer jól beállított hirdetések önállóan is képesek folyamatos magas megtérülést hozni.
A valóságban azonban folyamatos hirdetés-tesztelés, optimalizálás és a megfelelő kreatívok, célcsoportok kombinációja szükséges a tartós sikerhez. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a kampányokat nem frissítik elég gyakran, vagy nem mérik rendszeresen a célcsoportok reakcióit. A divat iparág kereskedelmi szegmensében (luxuscikk, ruházat, szezonális divatcikkek, stb.) a folyamatos megújulás és optimalizálás az online piaci verseny kulcskérdése.
MEGOLDÁS - Hogyan alakítottuk és optimalizáltuk a Facebook kampányaikat?
Hogyan alakítottuk ki a kampányt és miként optimalizáltuk?
- Célcsoport tesztelés: A kampány kezdetén magasabb költségkerettel kezdtük, hogy teszteljük és azonosítsuk a legjobban teljesítő célcsoportokat. A tesztelési fázisban nemcsak a demográfiai adatokat, hanem az érdeklődési köröket és a viselkedési szokásokat is figyelembe vettük.
- Költségkeret optimalizálás: Április közepén jelentősen csökkentettük a költségkeretet, és a legjobban teljesítő célcsoportokra összpontosítottunk.
- Konverzióra optimalizált kampány: Május elején bevezettük és hó közepére teljesen átálltunk a konverzióra optimalizált kampányra. Az adatok és a tesztelések eredményei alapján a legjobban teljesítő célcsoportokkal dolgoztunk tovább, hogy a legjobb eredményeket érjük el.
Stabilitás elérése és folyamatos tesztelés
Első lépésként a hirdetési fiók elemzését követően a legjobban konvertáló kreatívokat azonosítottuk. Ez lehetővé tette, hogy a teszteléseket a legnagyobb eséllyel sikeres célcsoportokkal futtassuk, így biztosítottuk, hogy az új kampányok eredményei már jobb kiinduló pontokkal rendelkezzenek.
Kreatív arculat és hirdetés-sablonok fejlesztése
A divatiparban különösen fontos, hogy a hirdetések midig frissek és vonzóak maradjanak. Tehát itt az átlagosnál is fontosabb az aktualitás és a friss kreatívok készítése. Ezt szem előtt tartva különböző hirdetés-sablonokkal teszteltünk, hogy megtaláljuk azt a kreatív arculatot, amely a legnagyobb mértékben növeli a megtérülési mutatókat.
Ez közvetlen hatással van arra, hogyan érjük el a potenciális vásárlók figyelmét és hogyan kapcsolódnak a márkához. A megfelelő vizuális és kommunikációs stílus segített jobban kiemelkedni a piacon, így növelve a vásárlói elköteleződést. A jól megtervezett hirdetési arculat javítja a márka iránti elköteleződést, ami hosszú távon magasabb konverziós arányokat eredményezett. Mindez végső soron hozzájárult a költségek csökkentéséhez és a magasabb megtérülés eléréséhez.
Meta hirdetési típusok stratégiai alkalmazása
A kreatív tesztelés mellett különböző hirdetési típusokat is bevontunk a kampányba, hogy megtaláljuk azokat a formátumokat, amelyek a legjobb eredményeket hozzák. A kampány részeként futtatott videós hirdetések kimagasló megtérülést (ROAS) értek el.
Ezeket párhuzamosan futtattuk a klasszikus egyéb típusú képes és vásárlási kampányokkal.
EREDMÉNYEK - Részletes kampányadatok
Stabil ROAS növekedés
A kampányok eredményei folyamatosan javultak, és a stabilizálás után a ROAS elérte a 3-4x-es szintet. A hónapok múlásával, a tesztelés és optimalizálás hatására a megtérülés tovább növekedett, míg végül 13,87x-es reklámköltési megtérülést (ROAS-t) értünk el.
Kulcsfontosságú mérföldkövek és dátumok a kampányoptimalizálásban
1. hónap: 1,29x ROAS (kiinduló állapot)
2. hónap: 3-4x ROAS (stratégia és stabilizálás)
3. hónap: 9-10x ROAS (új hirdetési típusok tesztelése)
4. hónap: 13,87x ROAS (videós kampányok és kreatív optimalizálás)


Javuló konverziós arányok
A folyamatos tesztelés és kreatív fejlesztés hatására az általános konverziós arányok (conversion rate) jelentősen javultak, ami közvetlenül hozzájárult a megtérülés növekedéséhez. Ezt úgy értük el, hogy a vizuális elemek tökéletesítése mellett a megfelelő üzenet és cselekvésre ösztönzés módjait is finomhangoltuk.
A SIKER ÖSSZETEVŐI
A siker kulcsa a rendszeres tesztelés és a kampányok folyamatos optimalizálása volt. A legjobban teljesítő kreatívok és célcsoportok felhasználása mellett a hirdetési típusok és a videós formátumok kombinálása révén sikerült elérni a maximális megtérülést. Az ügyfél sikerét a következő tényezők segítették:
- Folyamatos tesztelés és hirdetéstesztelés
- A megfelelő célcsoportok azonosítása és elérése
- Kreatív frissítés és új hirdetés-sablonok fejlesztése
- Videós hirdetések hatékony alkalmazása
Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:
A Perfekt-Mór Kft., profi marketinggel elért sikerei nem valósulhattak volna meg a Cég nyitottsága nélkül. A te vállalkozásod is nyitott a magasabb bevételre? Kérj ingyenes konzultációt, most!
A NorAn, mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó ügyfelünk ma már 60%-kal több ajánlatkérést kap, releváns, potenciális vásárlóktól, mióta együtt dolgozunk velük. Így jóval magasabb lett az értékesítésük, nőttek a bevételeik. Norbiéknál a nulláról indultunk. Elkészítettük a cég keresőoptimalizált weboldalát, amelyhez a szöveget is megírtuk és az arculatot is elkészítettük. A weboldal elkészülése után üzembe helyeztük a Facebook és Google Ads kampányokat, különböző célokkal, érkező oldalakkal, videós hirdetésekkel. A magasabb értékesítési számok mellett, az eladás is könnyebb lett a cég számára, mert a brand kommunikáció egyértelművé vált a célközönség számára, amely komoly bizalmi faktor. A NorAn kiváló és értékes együttműködő partner, aki nyitott az innovatív, rendszer szintű marketingre. Ezért működnek a NorAn reklámok.
Az Energy Save Hőszivattyú Kft., prémium, kiemelkedő minőségű hőszivattyúkat forgalmaz. Célközönségükbe tartoznak a magánszemélyek és a cégek is. Teljes körű marketing szolgáltatásuk keretein belül, elkészítettük a lakossági és az ipari szegmens számára szánt marketing weboldalakat, amelyekre természetesen a szövegeket mi írtuk. Amint elkészültek a weboldalak, elindítottuk a Facebook és Google Ads kampányokat. A hirdetések hatására a Cég értékesítése elkezdett növekedni és egy folyamatosan növekvő pályára sikerült állítani az eladásokat, mind a vállalati, mind pedig a lakossági célcsoportban. A Hőszivattyúkat forgalmazó cég számára marketing videókat is készítettünk. Mindezt marketing-optimalizáltan, online hirdetésekre előkészítve.
Anikó, a Ditarvarázs Webshop tulajdonosa szeretett volna tartósan magas profitot elérni a webáruházzal. Korábbi, kevésbé sikeres próbálkozások után keresett meg minket. Az együttműködés során, a korábbi eredményet megtízszereztük. Jelenleg tartósan 14 feletti ROAS, azaz bevételarányos megtérülés mellett futnak a kampányai.
Balázs már tudja, hogy a Ballonozz.hu, hőlégballonos élményszolgáltatás vállalkozásának marketing fejlesztései mindig újabb és újabb szintlépéshez vezettek. Mint mindig, marketing szöveggel kezdtünk, aztán jött a weboldal, majd a kampányok. Videók nélkül is jól teljesített a rendszer, de a cél az volt, hogy ne rekedjen meg az értékesítés egy szinten, így elkészítettük a profi marketing videót is. Mindeközben a weboldalon folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre marketing szövegírás és keresőoptimalizálás tekintetében is. Természetesen a PPC kampányokat Facebook-on és Google Ads-ben is egyre diverzifikáljuk az eredmények fokozása érdekében.
András, müncheni üzlete second hand, luxus terméket értékesít. A németországi cég bevételei, a hirdetések elindítása után, azonnal elkezdtek növekedni. A Wonderlustking Emporium weboldalát és marketing szövegét is csapatunk készítette. Bár ügyfelünk 600 kilométeres távolságra van tőlünk, a marketing videóinak elkészítésében is tudtunk neki segíteni. A cél, egy költséghatékony, fenntartható rendszer kialakítása volt, amely folyamatosan hozza az eredményeket és fejleszthető.
A Zellia egy rugalmas, céltudatos csapat, akik tudják, hogy merre tartanak. A marketingjük fejlesztésével, a kampányokból származó bevételüket és a megtérüléseket folyamatosan tudjuk növelni, mert megfogadják a tanácsainkat és együtt gondolkodunk. Partnerek, akikkel jó együtt dolgozni, újabb és újabb sikereket elérni.
Gábor ausztriai hotelének teljes marketing rendszerét újraépítettük. A weboldal teljes szövegezését, a weboldalt, keresőoptimalizálást, a Facebook tartalommarketing és konverziós kampányokat is újrahúztuk és elindítottuk a Google Ads hirdetéseket. A komplex optimalizálás után, a rendszer, immár egész évben, kiegyensúlyozottan hozza a foglalásokat a hotelbe. Gábor kiváló ügyfél, jó vele együttműködni, mert ő is a valós eredményekre hajt, amit közösen el is érünk.
Kati, London melletti kisállat kozmetikáját vezeti. A marketing partnerségünknek köszönhetően, egyre sikeresebb. 6 hónap alatt megdupláztuk(!) a bevételét. A hirdetések folyamatosan vonzzák be az újabb ügyfeleket, akikből aztán törzsvendégek lesznek. A lokációs marketinggel, a releváns területen lévő, összes kisállat tulajdonost elérjük a reklámokkal, meggyőzzük az általunk készített marketing szöveggel és weboldallal, a marketing videókkal pedig bejelentkezésre késztetjük őket. Kati már tudja, hogy a helyi szolgáltató cégeknek is hatalmas lehetőség az online marketing. Mivel nem országos kampányokat futtatunk, így a marketing fenntartása nem kerül sokba, így magasan megtérül számára.
Zsuzsinak Pécsett van olasz delikát üzlete, amelynek szeretett volna kiegyensúlyozott és magasabb bevételeket. A Tavola Italiana marketing szövegének megírása után, össze is raktuk a landing oldalt és beizzítottuk a Facebook hirdetéseket. Az eredmények gyorsan jöttek, mert minden potenciált kihasználtunk, amely lokációs marketingben rejlik. A Facebook kampányok mellett már Google Ads hirdetéseket is futtatunk, amelyet tovább növelik a vállalkozás eredményeit. A fizikai bolt marketingje mellett, Zsuzsinak webshopot is készítettünk, amelynek szintén sikeresen, jó megtérüléssel futnak az online kampányai.
A Garden Angels, Kertészeti Franchise hálózat tulajdonosaival, Zsuzsival és Krisztiánnal szuper együtt dolgozni. Értékelik a rendszerszemléletű marketing gondolkodást – és persze annak gyors, fenntartható eredményeit – , nyitottak a legújabb megoldásokra, így a franchise-hoz passzoló rendszer közös megalkotása gördülékeny, volt, fenntartása könnyed és költséghatékony.
A Cégnek egyedi marketing fotókat készítettünk, megírtuk a központi weboldaluk marketing szövegét, amelyen a franchise lokációk egyedi aloldalakon szerepelnek, kiviteleztük a teljes weboldalt és lokációra (hazai településre) szabott, egyedi kampányokat futtatunk Facebook-on.
Emellett a legfontosabb települések Google Cégem fiókjait is létrehoztuk, keresőoptimalizáltuk, ahogy SEO-ztuk a weboldalukat is.
Szűcs Sára, a Mediterranterapia.info tulajdonosa, több, mint 25 éve él Barcelonában, sikeres idegenvezető.
Már régóta szenvedett attól, hogy egyik általa megbízott marketinges cég sem tudott egységes, valóban működő kommunikációt és online marketinget alkotni számára, ami segíti az értékesítését. A sokadik próbálkozás után talált ránk.
Cége marketing szövegének, arculatának és weboldalának elkészítése után, kiviteleztük a Facebook kampányait, amelyek azonnal elkedzték produkálni az eredményeket és a folyamatos optimalizálás és fejlesztések hatására szakadatlanul hozza az érdeklődőket a marketing rendszere.
Ügyfeleink mondják rólunk
































































































Velük már dolgoztunk!
Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.




































Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!
Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!