Divatcikk kampányoptimalizálás a 13x ROAS eredménnyel - ÜGYFÉL ESETTANULMÁNY

Nézd meg, hogyan segítettünk ügyfelünknek, hogy stabilan, magas megtérülést érjen el Facebook hirdetésekkel a divatszakmában.

KIINDULÁSI HELYEZET ÉS ÜZLETI CÉLOK

Ilyen fiókelőzmény és hirdetési mutatókat tapasztaltunk az ügyfél Facebook fiókjában amikor megkért minket a stratégiai beavatkozásra.

A korábbi tárgyhónap megtérülése 1,29x volt. A számított érték: elköltött összeget és a konverziós értékek összege adja a megtérülést.

Ügyfelünk azért kérte a segítségünket, mert a Facebook marketing kampányait kezdettől fogva hektikus eredmények jellemezték. Miközben egyes hónapokban 3-4x-os megtérülést értek el, más hónapokban a teljesítmény drámaian lecsökkent, és mindössze 1,29x-es ROAS értéket mutattak a kampányai.

Szeretett volna kiszámítható és stabil bevételt és megtérülés növekedést elérni.

A kihívás és célok: Az üzleti cél az volt, hogy stabilizáljuk a kampányok eredményeit, megszüntessük a szélsőséges ingadozásokat, és folyamatos, növekvő megtérülést biztosítsunk.

Tévhitek és kihívás a divat iparágban: Sokan azt hiszik, hogy a Facebook-on egyszer jól beállított hirdetések önállóan is képesek folyamatos magas megtérülést hozni.
A valóságban azonban folyamatos hirdetés-tesztelés, optimalizálás és a megfelelő kreatívok, célcsoportok kombinációja szükséges a tartós sikerhez. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a kampányokat nem frissítik elég gyakran, vagy nem mérik rendszeresen a célcsoportok reakcióit. A divat iparág kereskedelmi szegmensében (luxuscikk, ruházat, szezonális divatcikkek, stb.) a folyamatos megújulás és optimalizálás az online piaci verseny kulcskérdése.

MEGOLDÁS - Hogyan alakítottuk és optimalizáltuk a Facebook kampányaikat?

Hogyan alakítottuk ki a kampányt és miként optimalizáltuk?

  • Célcsoport tesztelés: A kampány kezdetén magasabb költségkerettel kezdtük, hogy teszteljük és azonosítsuk a legjobban teljesítő célcsoportokat. A tesztelési fázisban nemcsak a demográfiai adatokat, hanem az érdeklődési köröket és a viselkedési szokásokat is figyelembe vettük.

  • Költségkeret optimalizálás: Április közepén jelentősen csökkentettük a költségkeretet, és a legjobban teljesítő célcsoportokra összpontosítottunk.

  • Konverzióra optimalizált kampány: Május elején bevezettük és hó közepére teljesen átálltunk a konverzióra optimalizált kampányra. Az adatok és a tesztelések eredményei alapján a legjobban teljesítő célcsoportokkal dolgoztunk tovább, hogy a legjobb eredményeket érjük el.

Stabilitás elérése és folyamatos tesztelés

Első lépésként a hirdetési fiók elemzését követően a legjobban konvertáló kreatívokat azonosítottuk. Ez lehetővé tette, hogy a teszteléseket a legnagyobb eséllyel sikeres célcsoportokkal futtassuk, így biztosítottuk, hogy az új kampányok eredményei már jobb kiinduló pontokkal rendelkezzenek.

Kreatív arculat és hirdetés-sablonok fejlesztése

A divatiparban különösen fontos, hogy a hirdetések midig frissek és vonzóak maradjanak. Tehát itt az átlagosnál is fontosabb az aktualitás és a friss kreatívok készítése. Ezt szem előtt tartva különböző hirdetés-sablonokkal teszteltünk, hogy megtaláljuk azt a kreatív arculatot, amely a legnagyobb mértékben növeli a megtérülési mutatókat.

Ez közvetlen hatással van arra, hogyan érjük el a potenciális vásárlók figyelmét és hogyan kapcsolódnak a márkához. A megfelelő vizuális és kommunikációs stílus segített jobban kiemelkedni a piacon, így növelve a vásárlói elköteleződést. A jól megtervezett hirdetési arculat javítja a márka iránti elköteleződést, ami hosszú távon magasabb konverziós arányokat eredményezett. Mindez végső soron hozzájárult a költségek csökkentéséhez és a magasabb megtérülés eléréséhez.

Meta hirdetési típusok stratégiai alkalmazása

A kreatív tesztelés mellett különböző hirdetési típusokat is bevontunk a kampányba, hogy megtaláljuk azokat a formátumokat, amelyek a legjobb eredményeket hozzák. A kampány részeként futtatott videós hirdetések kimagasló megtérülést (ROAS) értek el.

Ezeket párhuzamosan futtattuk a klasszikus egyéb típusú képes és vásárlási kampányokkal.

EREDMÉNYEK - Részletes kampányadatok

Stabil ROAS növekedés

A kampányok eredményei folyamatosan javultak, és a stabilizálás után a ROAS elérte a 3-4x-es szintet. A hónapok múlásával, a tesztelés és optimalizálás hatására a megtérülés tovább növekedett, míg végül 13,87x-es reklámköltési megtérülést (ROAS-t) értünk el.

Kulcsfontosságú mérföldkövek és dátumok a kampányoptimalizálásban

1. hónap: 1,29x ROAS (kiinduló állapot)

2. hónap: 3-4x ROAS (stratégia és stabilizálás)

3. hónap: 9-10x ROAS (új hirdetési típusok tesztelése)

4. hónap: 13,87x ROAS (videós kampányok és kreatív optimalizálás)

Javuló konverziós arányok

A folyamatos tesztelés és kreatív fejlesztés hatására az általános konverziós arányok (conversion rate) jelentősen javultak, ami közvetlenül hozzájárult a megtérülés növekedéséhez. Ezt úgy értük el, hogy a vizuális elemek tökéletesítése mellett a megfelelő üzenet és cselekvésre ösztönzés módjait is finomhangoltuk.

A SIKER ÖSSZETEVŐI

A siker kulcsa a rendszeres tesztelés és a kampányok folyamatos optimalizálása volt. A legjobban teljesítő kreatívok és célcsoportok felhasználása mellett a hirdetési típusok és a videós formátumok kombinálása révén sikerült elérni a maximális megtérülést. Az ügyfél sikerét a következő tényezők segítették:

  1. Folyamatos tesztelés és hirdetéstesztelés

  2. A megfelelő célcsoportok azonosítása és elérése

  3. Kreatív frissítés és új hirdetés-sablonok fejlesztése

  4. Videós hirdetések hatékony alkalmazása

Ügyfeleink, akiknek már bevételt termel az egyedi marketing rendszere:

Ügyfeleink mondják rólunk

Velük már dolgoztunk!

Több száz céggel működtünk már együtt Európa-szerte.
Célunk, hogy ügyfeleinknek a hosszú távú együttműködések alatt hónapról-hónapra egyre jobb eredményeket hozzunk.

Vedd igénybe a konzultációt és tudd meg, mire van mindenképpen szükséged ahhoz, hogy jöjjenek az eredmények!

Érezhető szintlépés, amint beindítjuk a rendszered. Jól hangzik? Beszéljünk róla!