Mi a ChatBot és mire használd?
Biztosan már veled is előfordult, hogy egy
weboldalon nézelődve, keresgélve felnyílt egy kis üzenetdoboz és valaki az
oldalról a segítségét ajánlotta fel neked, mielőtt még segítséget kértél volna,
vagy üzenetet küldtél volna bármely kapcsolati felületen. Az esetek döntő
többségében nagy valószínűséggel egy chatbot működött az adott oldalon.
Mi a chatbot fogalma?
A chatbot egy számítógépes program egy webodalon, ami végfelhasználókkal (weblap, webshop látogatók) lép párbeszédbe, ami utánozza az emberi kommunikációt (kérdéseket tesz fel, válaszol kérdésekre). Olyan mintha egy 0-24 órás ügyfélszolgálati munkatárs ülne a drót túloldalán.
A modern chatbot-ok felszereltek a mesterséges intelligenciával (M.I., vagy A.I.) és természetes nyelvi feldolgozást alkalmaznak (NLP), hogy a legjobban megértsék és válaszolni is tudjanak a látogató kérdéseire. A legtöbb esetben azonban a kérdések és a válaszok is előre meg vannak adva a chatbotnak, úgy kell elképzelni, mint egy valós időben működő FAQ / GYIK-ra válaszoló, ember nélküli rendszert.
A „bots” pedig a „robots” szó lerövidített változata, magyarul a chatbot egy „ beszélgető robot”. A chatbotok képesek alapvető rutin feladatok ellátására. Gyorsan és időbeli korlátozás nélküli segítség lehet a felhasználók számára. A weboldalak, online shop-ok részére nagyon hasznos lehet, mert valóban értékes humán munkaidőt tud kiváltani a chatbot használata.