7 A B C D E F G H K L M N O P R S U W
Ur Ut Ux

URL

Mi az URL jelentése?

Az URL az interneten lévő tartalmak elérhetőségét írj le. az URL az „uniform resource locator” rövidítése. Minden URL megadott szakaszokból áll, amelyeknek jelentősége van mind a technológia szempontjából, mind pedig a felhasználó és a keresőoptimalizálás szempontokból.

Melyek az URL részei?

Az internetes tartalmak technológia szempontjából kétféle protokollt használnak: http:// vagy https://

A https = „hypertext transfer protocol secure”, azaz biztonságos (kódolt) webes kommunikáció, ami egy weboldal és a webes böngésző között működik. Az adatátvitelt biztonságos, kódolt úton valósítja meg.

A megvásárolható domain nevekhez ma már jár az SSL protokoll, amivel teljesen biztonságos kommunikáció jöhet létre a hálózat és a számítógépek között. A Google az SSL-t használó oldalakat nem részesíti semmiféle előnyben, viszont a biztonságos protokollt nem használók komoly hátrányba kerülhetnek, az organikus találati lista élére viszont biztosan nem kerülnek, mert alapvető bizalmi / biztonsági faktor a HTTPS protokoll használata. Mondhatjuk, hogy kötelező, ha organikusan is labdába akarunk rúgni a webolalunkkal.

 A protokollt követi a webes tartománynév, vagyis maga a domain név. Pl.:https://tartalomdesign.hu

A tartománynevet követi a tartalom elérési útja, amit perjelekkel elválasztott további szakaszokat tartalmazhat.

URL felépítése és jelentése

Az URL-ek típusai:

  • Abszolút URL: Tartalmazza a teljes webes tartalom címét protokoll, tartomány, elérési út és egyéb horgonyok.
  • Relatív URL: Ezek nem tartalmazzák a protokollt, sem a tartománynevet.

Hogy állítható be a keresőbarát URL WordPress CMS-ben?

Beállítások / Közvetlen hivatkozások

Itt a bejegyzéshez kétféle módon állítható be a keresőbarát URL. Válasszuk a „bejegyzés címe” rádiógombot – ebben az esetben a bejegyzésünk címe, fog szerepelni az URL-ben. Egyenértékű jó megoldás a saját URL struktúra kiválasztása.

Milyen a jó (SEO optimalizált) URL?

Ha szeretnéd, hogy a weboldalad organikus forgalmat is kiérdemeljen, akkor eleget kell tenned néhány kereső-optimalizálási feltételnek, amikor az URL-jeidet létrehozod.

Használj HTTPS protokollt

A keresők nézőpontjából, mint amilyen a Google, a HTTPS weboldalak valamelyest előnyben vannak azokkal szemben, amelyek ezt nem használják.

Válassz megfelelő domain végződést

A domain végződése nincen közvetlenül hatással a helyezésekre, de megvannak a különböző iparágak / tevékenységi körök részére javasolt és beszédes végződések. 

Ilyenek a kereskedelemben működő társaságok részre ajánlott .com, vagy az oktatási intézményeknek szóló .edu, stb.

Kategorizált a webes tartalmaidat

A jól átgondolt kategorizálás és alegységek létrehozása segíti a felhasználók tájékozódását az oldalon. A „mappaszerkezet” az URL-ben is legyen jól kiolvasható. A tartalmi mappák jelzései a keresőrobotokat is segítik, ezzel tájékoztathatjuk, hogy milyen tartalom van az adott oldalon.

Ilyen egy jól tagolt URL:

 Példa: https://weboldalad.hu/blog/a-legjobb-tartalomkeszitesi-tippek/

Nagy weboldalaknál, webes áruházak esetében több szintű mappákat is alkalmazhatunk.

 Példa: https://webshopod.com/sportruhazat/t-shirt/marka

Így optimalizáld az URLek tartalmát:

Legyen leíró a tartalom, tehát kerüljük az értelmetlen sorszámozott és egyéb karakterláncokat az URL-ben. Végezzünk kulcsszó-kutatást, hogy megtudjuk, melyek a számunkra releváns és leghasznosabb kulcsszavak.

Használjunk rövid URL-eket

A túl hosszú URL-ek olvasása is nehéz a böngészőben sem biztos hogy látható az egész. Próbáljuk 5 szó alatt tartani az URL leíró részét.

Használj kötőjelet az elválasztásra

URL-ben lévő szövegrészek standard elválasztási módja a kötőjel. Ne használj alsóvonást helyette.

Kisbetűk használata Az URL-ben mindig használj kisbetűket. Ezeket a látogató is könnyebben beírja és a duplikációt is könnyebb elkerülni.