Több százmillió forintot költöttünk már hirdetésekre, ezért láttuk, sőt, a saját bőrünkön is tapasztaltuk, hogy melyek azok a weboldal szerkezetek, amelyek kimaxolják a Facebook (avagy Meta) és Google hirdetések hatékonyságát. Mit jelent az, hogy egy weboldal hirdetésre optimalizált? Melyek a bevételt hozó weboldalak sarokkövei? Cikkünkben megosztjuk veled weboldal optimalizálási tapasztalatainkat konkrét példákkal és gyakorlati előnyökkel fűszerezve.
Miért fontos, hogy a weboldalad reszponzív és hirdetésekre optimalizált legyen?
Mára a felhasználók nagy része rögtön a mobiljáért nyúl, ha ötletre, információra vagy termékre, szolgáltatásra (akár pont a tiédre) van szüksége. Éppen ezért megkerülhetetlen, hogy a weboldalad ne csak laptopon, hanem minden képernyőméreten megfelelően jelenjen meg, vagyis reszponzív legyen.
Ezzel nem csak az oldallátogatóidat győzöd meg arról, hogy tovább böngésszenek a honlapodon, hanem a hirdetéseid hatékonyságát is feljebb tornászhatod. És hogy ez miért fontos? Egy jól beállított, megfelelően optimalizált weboldallal csökkentheted a hirdetési költségeidet és növelheted a konverziós arányt. Tehát kevesebb pénzért szerezhetsz több vásárlót.
Mit jelent az, hogy egy weboldal hirdetésre optimalizált?
Gondolj csak bele, hogy te milyen weboldalakon időzöl szívesen, és melyek azok a tényezők, amik annyira zavaróak, hogy inkább elhagyod az oldalt. Utóbbi kapcsán a leggyakrabban a már említett reszponzivitás hiánya vagy a lassú betöltődés szokott felmerülni, ezek sokszor azt eredményezik, hogy a látogató azonnal kilép az oldalról.
Kijelenthetjük tehát, hogy egy hirdetésbarát weboldal esetén a reszponzív megjelenés és a gyors betöltési sebesség alapkövetelmény. Emellett az egyszerű, logikus felépítés, és az átlátható honlapszerkezet is növeli a látogatók oldalon maradását és konverziós hajlandóságát. Ha az alapoktól kezdenéd a honlaptervezést, korábbi cikkünkben részletesen olvashatsz arról, hogyan készíttess olyan weboldalt, amellyel eléred a célod.
Fő elemek, amelyek optimalizálttá tesznek egy weboldalt
Gyors betöltési időNem csak a felhasználók, hanem a Facebook és a Google hirdetési algoritmusai is előnyben részesítik a gyors weboldalakat. Ezzel tehát költséghatékonyabbá teheted a PPC hirdetéseidet. | Reszponzív dizájnEgy reszponzív weboldal magasabb elkötelezettséget vált ki a felhasználókból, különösen, ha mobilon kattintanak a hirdetésedre. Nem mellékesen pedig a UX design, vagyis a felhasználói élmény alapján megtervezett oldalak magasabb konverziót érnek el. |
SEO-optimalizálásHa azt szeretnéd, hogy látható legyél a Google-ben, akkor elkerülhetetlen a megfelelő kulcsszavak használata és ezzel a weboldalad keresőoptimalizálása. Így növelheted az organikus keresési forgalmat a honlapodon, mellyel tulajdonképpen ingyen terelsz látogatókat az oldaladra fizetett hirdetések helyett (vagy mellett). | CTA gombok elhelyezéseHonnan tudhatná a honlaplátogató, hogy mit szeretnél tőle a weboldaladon, ha nem mondod el neki? Helyezz el jól látható, egyértelmű cselekvésre buzdító CTA gombokat, melyekkel a konverziót segíted. Tehát a vásárlást, feliratkozást vagy más célt, amire szeretnéd ösztönözni a felhasználókat. |
Marketing szövegA célcsoportod nyelvezete köszön vissza a szövegben? A hirdetésben ígértek összhangban vannak a weboldal tartalmával, ajánlatával? Ha speciális ajánlatot hirdetsz, érdemes létrehoznod kifejezetten erre dedikált landing oldalt, mellyel jobb eredményeket érhetsz el, mintha egyszerűen a főoldalra terelnéd a látogatókat. | Grafikák és képi megjelenésA jó minőségű, célcsoportra szabott fotók, videók és egyéb kreatív anyagok sok esetben hatékonyabban szólítják meg a felhasználót, mint a szöveges tartalom. Azonban ahogy a szövegnél, úgy itt is fontos, hogy a weboldalad és a hirdetéseid vizuális megjelenése összhangban legyen! |
Esettanulmányok: Ügyfélpéldák és elért eredmények
Hogyan csökkentettük egy napelemes cég CPC-jét?
Az ügyfél célja: Hirdetéskezelés profi szakemberek által, akik alacsonyabb átkattintási (vagyis CPC = cost per click) költséget tudnak elérni az online kampányokban.
Optimalizációs lépések: Minden esetben figyelembe vesszük ügyfeleink kéréseit, ötleteit és ezeket le is teszteljük a hirdetésekben. Azonban abból fakadóan, hogy mi mindennap ezzel foglalkozunk, előfordulnak olyan helyzetek, amikor már előre látjuk, hogy az ügyfél által javasolt téma vagy felépítés nem fog működni. Jelen esetben is jóval nagyobb eredményeket tudtunk elérni az általunk javasolt hirdetésekkel.
Eredmény: Az ügyfél által kért kampány 2 328 Ft-ért, míg az általunk kivitelezett kampány 219 Ft-ért hozott be egy kapcsolatfelvételt a céggel. Ez 8x-os mennyiségű releváns kapcsolatfelvételt jelent ugyanakkora büdzséből, ami már hosszú távra is meghatározza a vállalkozás jövőjét.
Hogyan segített a SEO-optimalizálás és a hirdetésbarát szerkezet egy kertészeti webáruháznak?
Az ügyfél célja: Sajátmárkás termék bevezetése a piacra, minél szélesebb vásárlói kör kialakítása alacsony hirdetési költséggel.
Optimalizációs lépések: Mivel egy új, bevezetés alatt álló termékről van szó, amit nem ismer a piac, ezért nagyon fontos, hogy készüljön egy bemutató oldal, ahol a vásárlók számukra meggyőző információkat gyűjthetnek be. Ehhez készítettünk egy marketing-optimalizált landing oldalt SEO-optimalizált marketing szöveggel. A hirdetésekből erre az oldalra irányítottuk a felhasználókat, az oldalon belül kattintva pedig a webáruházon belüli termékoldalra vezettük őket.
Eredmény: 21,5-szeres megtérülés bevezetés alatt álló termékekkel kapcsolatban 3 hét alatt úgy, hogy már számos jól bevezetett, évtizedes múlttal rendelkező konkurens termék jelen van a piacon.
Hogyan értünk el több mint százszoros megtérülést egy hőlégballon élményt szolgáltató ügyfelünknek – válságban?
Az ügyfél célja: Élmény alapú luxus szolgáltatásának fellendítése. Ez azért jelentett kivételes kihívást, mert a válság közepén jártunk, amikor az emberek még az élelmiszerre fordított költéseiket is visszafogták.
Optimalizációs lépések: Felülvizsgáltuk a teljes marketing rendszert, beleértve a kommunikációt, a weboldalt és a stratégiát is. A finomhangolást követően először Google Ads kampányokat futtattunk, majd amikor elkezdtek jönni az eredmények, a tapasztalatokra építve a Facebook hirdetéseket is elindítottuk.
Eredmény: A Facebook kampányok néhány nap alatt 9 189 Ft-ból, 952 000 Ft értékben hoztak bevételt a vállalkozás számára, ami 109x megtérülést jelentett.
Tartalom Design: Weboldal készítés profi csapattal, garanciával
A weboldal tervezés csak az egyik eleme annak a profi marketing rendszernek, amit felépítünk a vállalkozásod számára. Nem csupán profi céges weboldalad lesz, hanem egy vevőcsalogató, figyelemmegtartó és eladásnövelő honlapod.
Ehhez szükség van…
- olyan marketing szövegre, ami eladja a terméked vagy szolgáltatásod,
- minőségi fotókra és videókra, mellyel profi hatást kelt az oldalad,
- minél több látogatóra, akikből vásárlót kovácsolunk!
Weboldalad nálunk nem egy kötelező feladat, hanem egy hasznos befektetés lesz!
Miért bízd ránk a weboldalad elkészítését?
Mindent megkapsz egyben: Ami másoknál külön szolgáltatás, az nálunk a csomag része. Tehát egy tökéletesen működő weboldalt adunk át, nem csupán annak terveit, elemeit, részeit. | Hirdetésekre optimalizáljuk az oldalt:Olyan weboldalt építünk, melyet szeretni fog a Facebook és a Google algoritmusa, vagyis költséghatékonyabban terelhetsz rá forgalmat fizetett hirdetésekből. | Nem tudsz olyat kérni, amit nem oldunk meg: WordPress vagy egyedi weboldal, esetleg webáruház? Nyugodtan fordulj hozzánk! Sőt, a fejlesztés mellett a karbantartást is ránk bízhatod! |