Ma már Facebookon hirdetni olyan, mint levegőt venni. Átgondolt Facebook stratégia nélkül egyszerűen nem tud létezni a céged. A közösségi marketing kialakításakor figyelembe kell venned, hogy illeszkedjen a teljes marketing rendszeredbe. Hogyan?
Cikkünkben ügyfeleink hirdetésein keresztül mutatjuk meg:
- Hogyan épül fel egy sikeres Facebook stratégia?
- Milyen típusú Facebook hirdetések léteznek, és melyeket használd szolgáltató cégként?
- Melyek azok a hibák, amelyeket semmiképp ne kövess el?
- Hogyan tudod mérni a Facebook hirdetések sikerességét?
Ebből a cikkből akkor tudsz a legtöbbet profitálni, ha szolgáltató cég vagy. Például éttermet vagy fodrászatot vezetsz, netán építőipari szolgáltatásokat kínálsz. A webáruházaknak szóló tippeket egy következő cikkünkben szedjük össze.
Miért mi írunk a témáról?
A Tartalom Design-nál marketing rendszereket alkotunk. Ennek része a hatékony Facebook és Instagram kampánykezelés. Rengeteg szolgáltató céggel dolgozunk együtt, ezért első kézből tudjuk, milyen a sikeres Facebook hirdetés. Elhoztuk neked a legjobb megtérülést hozó Facebook kampányainkat, hogy te is láthasd, hogyan lélegezhet fel a céged a görcsös értékesítés terhe alól, és lelhet oxigénre a hatékony Facebook hirdetéskezeléssel.
Milyen hibákat követhetsz el egy Facebook hirdetés létrehozása során?
Először is szót kell ejtenünk a leggyakoribb hibákról, amelyekkel a Facebook hirdetési audit során legsűrűbben találkozunk. Ezt a három hibát ne kövesd el:
1. Facebook posztok kiemelése, avagy a hirdetési keret pazarlása
Ha rendszeresen posztolsz céged Facebook oldalára, akkor biztosan te is találkoztál már olyan üzenettel, hogy „Ha most kiemeled ezt a bejegyzést, akkor x ezer Ft-ért ennyi embert érhetsz el.”
Meg is nyílik egy lebutított beállítási felület, amelyet látva nem is tűnik olyan bonyolultnak a posztok kiemelése. Megadhatod a költségkeretet, és a rendszer kiadja, hogy ebből hány embert érhetsz el naponta. Néhány alapbeállítást is megadhatsz a célközönségre vonatkozóan. Aztán már csak a bankkártyaadatok szükségesek, és indulhat is a… pénzégetés.
Miért kidobott pénz kizárólag bejegyzéskiemelésekre támaszkodni?
- Ha hoz is eredményt a kiemelt bejegyzés, az inkább lájkokban és kommentekben mérhető, mintsem értékesítésben. Persze, ez is előfordulhat – nekünk is származik posztkiemelésből több megrendelésünk, némelyik azóta folyamatos együttműködéssé alakult –, ám ez önmagában nem hoz stabil és kiszámítható eredményt.
- Mire használd? Egy-egy bejegyzés meghirdetése az oldal kedvelői számára jó márkaépítő tevékenység. Akkor alkalmazd, amikor eredményeket vagy véleményeket osztasz meg a szolgáltatásodról. A hirdetési kereted egy kis részét használd kiemelésre – legyen elkülönített költségkereted márkaépítésre, valamint értékesítésre.
- Kidobott pénz, ha nem helyezel el linket a bejegyzésben, amit kiemelsz. Így tényleg a semmiért fizetsz, hiszen átkattintani sem tud az olvasó.
- A Facebooknak létezik egy összetettebb Hirdetéskezelője, amelyben sokkal kifinomultabb, részletesebb célzási beállításokat és különböző kampánycélokat adhatsz meg. A bejegyzéskiemelés csak általános célközönség beállításokat tartalmaz, így sokkal kisebb a relevancia.
- A Hirdetéskezelőben tetszőleges cél, például kattintás vagy vásárlás után fizetsz. Szemben a bejegyzéskiemeléssel, ahol csak az elérésért.
A Facebookon nem csak bejegyzéseket emelhetsz ki, ennél sokkal többféle hirdetéstípus létezik. Ezek közül nem mindegyik lesz hatékony a te cégednek. Ezért ez a vaktöltény megoldás önmagában csak a hirdetési kereted pazarlása.
2. Hirdetési stratégia hiánya miatt nem támogatják a hirdetések vállalkozásod céljait
A hirdetések tervezése elengedhetetlen ahhoz, hogy a legjobb eredményeket érd el. Egy-egy kósza hirdetés nem fog átütő eredményeket hozni. A Facebook hirdetéseknek koherensnek kell lenniük a teljes marketingrendszereddel. Tudnod kell legalább negyedéves távlatban, hogy milyen kampányokat és akciókat tervezel, a Facebook kommunikációdat pedig ezeknek alárendelten kell megtervezned.
Egy alapvető marketingrendszer így néz ki, de ennél bonyolultabbak is léteznek:
A céloknak alárendelve jöhet a költségkeret és az ütemezés. A kezdetben befektetett energia és költés megtérül, hiszen hosszú távon a hirdetések időt takarítanak meg számodra, és kiszámítható profitot hoznak a cégednek. Ehhez azonban hatékony Facebook hirdetés szükséges: valóban a stratégiának kell alárendelned a hirdetési rendszert, folyamatosan monitorozni, tesztelni és ennek megfelelően optimalizálni a Facebook kampányokat. Így léphet szintet a marketing, és ezáltal az értékesítésed.
3. A mérések hiánya miatt nem tudsz utánanyúlni az érdeklődőknek
Az online marketing egyik előnye az offline-nal szemben, hogy szinte minden mérhető. Van már weboldalad, hirdetsz is rá, de nem állítottál be Facebook képpont kódot? Ez nagy hiba, ugyanis ilyenkor láthatod, hogy hányan kattintottak a hirdetésedben szereplő linkre, de azt már nem, hogy KIK és MIT CSINÁLTAK a weboldaladon. Sőt, egyáltalán megérkeztek-e az oldalra.
Ha látod az érdeklődőket, akkor rájuk később célzott hirdetéseket tudsz majd indítani. Ezt hívják remarketingnek. Ez persze nem azt jelenti, hogy név szerint listázva látod őket, de egy úgynevezett remarketing listát tudsz generálni belőlük. Ezeknél az embereknél nagyobb elköteleződést érhetsz el, mint a hideg célközönségednél.
Másik előnye a méréseknek, hogy láthatod, mekkora a konverziós arány. Azaz, hogy milyen arányban kattintottak vagy vásároltak a vevőid, tehát mennyire hatékony a hirdetésed. Ellenkező esetben csak időt és pénzt égetsz.
A Facebook képpont beállítás nem olyan nagy ördöngösség, egy későbbi fejezetben több szót is ejtünk róla.
Milyen hirdetéstípusok vannak Facebookon?
A Facebook alapvetően a hirdetési lehetőségeket célok szerint különbözteti meg. Ha rákattintasz a zöld Létrehozás gombra a Hirdetéskezelődben, akkor láthatod, hogy háromféle kampánycél létezik: Ismertség, Megfontolás és Konverzió. Hogy melyiket válaszd, az attól függ, mit szeretnél elérni. Kommenteljenek a hirdetésedhez? Egy konkrét ajánlatot szeretnél mutatni nekik? Töltsenek le valamit? Ezt a kérdést fontos megválaszolnod, mielőtt belekezdesz a hirdetés létrehozásába.
Milyen Facebook kampánycélokat alkalmazzon a te céged?
A korábbi 13 kampánycél helyett a Facebook hirdetéskezelő egyszerűsített opciókkal működik. Ezeket mutatjuk most be:
Awareness (márkaismertség): Az Awareness cél arra törekszik, hogy növelje egy márka vagy termék ismertségét a potenciális vásárlók körében. Például egy újonnan indított divatmárka lehetőséget keres a márkájának bemutatására és az emberek figyelmének felkeltésére.
Traffic (Webhely látogatások): A Traffic cél a webhely látogatások növelésére összpontosít, ami lehetőséget teremt a látogatók bevonására és az eladások generálására. Például egy online ruházati áruház célja lehet a webhelyének forgalmának növelése és a látogatók vásárlásra ösztönzése.
Engagement (Elköteleződés): Az Engagement cél arra törekszik, hogy az embereket aktívan bevonja és elkötelezze egy márka vagy termék iránt. Például egy étterem számára az elköteleződés célja lehet, hogy a látogatókat megmozgassa, és aktívan részt vegyenek az étteremmel kapcsolatos közösségi média tevékenységekben.
Leads (Érdeklődés / Form / kérdőívek / jelentkezési lapok): A Leads cél a potenciális vásárlók adatainak gyűjtésére irányul, hogy később a cég kapcsolatba léphessen velük. Például egy szoftverfejlesztő cég célja lehet, hogy érdeklődők adatait gyűjtse be egy letöltéshez szükséges regisztrációs űrlap segítségével.
App Promotion – Márkához kapcsolódó app-ok hirdetései: Az App Promotion cél a mobilalkalmazások letöltésének és használatának ösztönzésére irányul. Például egy játékfejlesztő cég promóciós kampányt indíthat egy új mobiljáték népszerűsítésére és az alkalmazás letöltésének ösztönzésére.
Sales – minden E-commerce szereplő részére alapvető, eladási célzás: A Sales cél az online értékesítés növelésére fókuszál. Ez lehetővé teszi a cégek számára, hogy közvetlenül konvertáljanak és eladják termékeiket a Facebookon. Például egy ruházati márkának célja lehet az online eladások növelése és az egyéni termékek értékesítése.
Fontos megjegyezni, hogy a kampánycélok között lehet átfedés, azaz többet is használhatsz a Facebook hirdetési stratégiádban. Ám nincs mindenre szükséged: a kampánycél kiválasztása a cég stratégiai céljaitól, termékétől és piaci helyzetétől függ.
Facebook hirdetés létrehozása lépésről lépésre
Nem sokára bemutatjuk, hogy a fentiek közül melyeket alkalmazzuk leggyakrabban szolgáltató cégeknél. Ám először is nézzük meg, hogyan néz ki egy Facebook hirdetés létrehozása a gyakorlatban.
1. lépés: landing page
Miután meghatároztad, hogy mi legyen a kampány célja, azt is el kell döntened, hová érkezzen meg a hirdetésből a látogatód. Ha olyan hirdetést választasz, amivel a Facebook platformján belül tartod, akkor ez pipa. Ugorhatsz is az első lépéshez.
De ha azt szeretnéd, hogy a hirdetésedről a látogató átkattintson a weboldaladra, akkor szükséged lesz egy jó landing page-re.
PRO Tipp |
A landing page egy önálló oldal, amelyen egy konkrét ajánlatot mutatsz az érdeklődőknek. Ezen az oldalon lépésről lépésre le van írva, hogy mit szeretnél a látogatónak nyújtani, és neki ezért mit kell tennie: kattintani, bejelentkezni, vásárolni. |
Hiába költesz Facebook hirdetésre, ha a kattintás után a landoló oldalt látva az érdeklődő nem tudja, mit szeretnél tőle, és elmegy a kedve a vásárlástól.
2. lépés: Költségkeret megadása
3. lépés: Célközönség létrehozása
Minél nagyobb a költségkeret, annál nagyobb célközönségnek tudod megjeleníteni a hirdetést. De nem az a cél, hogy a lehető legtöbb embert elérjük. Azt hívják szőnyegbombázásnak. Sokkal inkább olyan embereket akarunk elérni, akik számára releváns az adott hirdetés. Éppen ezért különböző módokon szűkítheted a célközönséget.
Szűrhetsz felhasználói szokások vagy demográfiai adatok, például végzettség szerint, de érdeklődési kört is megadhatsz. Ahhoz, hogy a célközönség ne legyen se túl nagy, se túl kicsi, a Facebook egy mutatóval jelzi neked, hogy milyen messze vagy az optimális állapottól. Ez néha egy kissé pontatlan, ezért neked kell kitapasztalni, hogy hogyan érheted el a legjobb eredményeket.
Ha beállítottad a Facebook képpontot, akkor az egyéni célközönség mellett létrehozhatsz hasonmás célközönséget is. Ehhez a Célközönségek menüpontban le kell szűrnöd az oldaladon jártak listáját (pl. az elmúlt 30 vagy 60 napban). Ezután a Facebook elintézi, hogy hozzájuk hasonló célközönség lássa a hirdetéseket.
A célközönséggel és célzással kapcsolatos fontos információkat ebben a rövid videóban foglaltuk össze:
4. lépés: Vizuális tartalom (kép, szöveg, videó)
Azt nyilván nem kell magyarázni, hogy a kép, a videó és a szöveg legyen minőségi. De emellett figyelembe kell venned, hogy minden hirdetési forma sajátos kép- és szövegbeállításokat igényel. Beállíthatod, hogy ezek közül hol jelenjen meg a hirdetésed. Megjelenjen-e például Instagram Storyban vagy Instagram hirdetésként is?
A megjelenéseknek megfelelően változhat a képméret és a kép oldalaránya. Ha egy szélesebb képet használsz, akkor az Story-ban félig vagy levágva fog megjelenni, ami rontja a felhasználói élményt és a márkád megítélését.
Hogy mi a szöveg ideális hossza, azt neked kell kitapasztalnod. Általánosságban érdemes odafigyelned arra, hogy az első 40-60 karakterrel felkeltsd a figyelmet. Ennél többet ugyanis első blikkre nem fog látni a felhasználó, csak ha legörget.
⚠️ Fontos |
Mindig tesztelj többféle kreatívot és poszt szöveget a hirdetésekben, hogy kitapasztald, hogyan érheted el a legjobb eredményeket. Megadhatsz többféle címsort, leírást és szövegtörzset. Kipróbálhatod a képeket szöveggel vagy anélkül. |
Fontos néhány szót ejteni a videós hirdetésekről. A virtuális vakság miatt ugyanis ma már nagyot kell villantani ahhoz, hogy a felhasználók figyelmét felkeltsd. Erre jó megoldás egy profin megtervezett és kivitelezett videó.
A videóban arra kell törekedned, hogy a lehető legtöbb információt add át a lehető leggyorsabban. A Facebook meghatározott videó hosszúságokat engedélyez – a vágásnál erre is figyelj. Ma már a videó nemcsak a nagy cégek játékszere, kkv-ként is lehet jó ár-értékarányú cégbemutató videót készíteni.
5. lépés: Call to action
Póriasabb nevén: link, ahová a látogatódat szeretnéd irányítani. Hol landoljon a látogató? A weboldaladon? Egy külön landing oldalon? A Facebook Alkalmazás hirdetését használva a Google vagy AppStore-ban? Fontos, hogy a szövegben utalj arra, mi fog történni az érdeklődővel, ha a linkre kattint.
Így értünk el magas megtérülést szolgáltató cégeknél, és ezeket a hirdetéstípusokat használtuk:
Lássuk a gyakorlati példákat!
Amikor egy új ügyféllel kezdünk dolgozni, minden esetben egy ingyenes konzultációval kezdünk, ahol:
- felmérjük, hol tart a cég a marketingjében,
- milyen célokat szeretne elérni,
- milyen tartalmakkal és stratégiával tudjuk ezt támogatni?
Ezután következik egy részletes célközönség- és konkurencia elemzés, majd összeállítjuk a stratégiát. Az alapok rendberakása után jöhet a hirdetési fiók beállítása.
Elkezdhetünk a cégre és a célközönségre szabott Facebook kampányokat létrehozni. Mivel az Instagram is a Facebook tulajdonához tartozik, nem felejtjük el a cég Instagram fiókját összekapcsolni a Facebookkal. Így Instán is tudunk hirdetéseket megjeleníteni.
A hirdetéseket folyamatosan monitorozzuk, teszteljük, hogy mi működik és mi nem. Ez egy nélkülözhetetlen lépés a sikerhez, így érhetünk el magas megtérülést. Az alábbiakban 2 cég példáján keresztül láthatod, milyen eredményeket érhetsz el jól megtervezett és kivitelezett Facebook kampánnyal. Azt is eláruljuk, hogyan lehet neked is sikeres Facebook hirdetésed.
A sikeres forgalom alapú hirdetések titka
Egy egészségügyi szolgáltatást kínáló ügyfelünk esetében már több éve futtattak forgalom alapú Facebook hirdetéseket, folyamatosan gyengülő statisztikák mellett, amikor a segítségünket kérték.
Az audit során az alábbi problémákat láttuk a Facebook kampányaikban:
- csak hivatkozáskattintásra optimalizált hirdetéseket futtattak, így valójában nem látták, hogy egy látogató megszerzése pontosan mennyibe kerül
- kevés kreatívot és hirdetési szöveget használtak a facebook kampányaikban, így a hirdetéseik folyamatosan gyengülő statisztikát mutattak
- nem mértek konverziót (sokan nem tudják, de forgalom alapú hirdetések esetén is lehetséges a konverziómérés!)
Így tettük hatékonnyá a forgalom alapú Facebook hirdetéseiket
- Első körben a pixel mérési pontosságát állítottunk, hiszen minden hirdetésnek az alapja, hogy pl. a deduplikációkat kiszedjük, konverziós API-t használjunk, stb.
PRO Tipp |
A hagyományos cookie (süti) alapú Facebook Pixel követés sajnos önmagában egyre inkább veszít a hatékonyságából. Egyre többször kerül ugyanis sor a Facebook Pixel követés blokkolására. A pontosabb eredménymérésért a Facebook kifejlesztette a Konverziók API eszközét. A Konverziók API arra használható, hogy közvetlenül a saját szervereidről küldj webes, és akár offline eseményeket a Facebook szervereire. Fontos, hogy nem helyettesíti a Facebook Pixellel való követést, sokkal inkább annak kiegészítője. |
- Második lépésként hivatkozáskattintás helyett érkezési oldalmegtekintésre optimalizáltuk a Facebook kampányaikat, hiszen téves az az elképzelés, hogy ha valaki rákattint a hirdetésre, meg is érkezik a weboldalra. Amikor forgalom alapú hirdetéseket hozunk létre, nem az a célunk, hogy minél alacsonyabb áron kattintsák le a Facebook hirdetéseinket, hanem hogy a látogató meg is érkezzen a weboldalunkra, ahol el tudunk neki adni.
- Harmadik lépésként több hirdetéssorozatot, több kreatívot és több szövegvariációt töltöttünk fel, hogy minél jobb és jobb eredményeket érjünk el.
- Beépítettük a konverziókövetést is. Mivel ez egy kicsit el van rejtve a Hirdetéskezelőben, sokan nem veszik észre, hogy forgalom alapú hirdetések esetén is tudjuk mérni a vásárlásokat. Ha az eseménymérés megfelelően be van állítva, akkor tényleg csak egy gombnyomás és máris lehet mérni a konverziókat is. 🙂
Mi lett az eredmény?
Ugyanabból a hirdetési költségből 23x több eredményt (konverziót!) értünk el.
Hatékony konverziós Facebook hirdetések titka
Egyik ügyfelünk már 2-3 éve futtatott konverziós hirdetéseket, amikor azzal a problémával keresett meg minket, hogy nem tud egy bizonyos megrendelés számon túllépni.
Az audit során az alábbi problémákat láttuk a Facebook kampányaikban:
- Nem volt megfelelően beállítva a konverziós pixel, így a mérései alapvetően tévések voltak. Ez a lehető legsúlyosabb hiba, hiszen az optimalizációs algoritmus így nem tud helyesen működni, gyakorlatilag a hirdetések “nem tanulnak a hibáikból” és a hirdetések nem képesek megtalálni a megfelelő célcsoportot, akiknek el lehetne adni. Erre szokta monda a szaknyelv, hogy “az ügyfél égeti a pénzét”.
- Hiányzott a hirdetési stratégia, csak hideg sales futott.
- A hirdetési elhelyezések nem voltak megfelelően beállítva, pl. Facebook és Instagram storyban szétcsúszva jelentek meg a kreatívok.
Így tettük hatékonnyá a konverzió alapú Facebook hirdetéseiket
- Minden olyan beállítást végrehajtottunk, ami a legpontosabb méréshez szükséges: elvégeztük tartományellenőrzést, beállítottuk és priorizáltuk az Facebook eseményeket, összekötöttük a rendszert a konverziós API-val, célcsoportokat, célközönségeket, hasonmás célközönségeket hoztunk létre.
- Második lépésként komplex hirdetési stratégiában kezdtünk el hirdetni: konverziós hirdetéseket támogató forgalomhirdetéseket hoztunk létre, hasonmás célközönségeknek hirdettünk, valamint remarketing hirdetésekkel visszanyúltunk olyan látogatókhoz, akik már jártak az oldalon, de nem vásároltak, stb.
- Harmadik lépésként frissítettük a hirdetések kreatív állományát. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy egy Facebook hirdetés esetén mennyire, de mennyire fontos, hogy milyen képpel hirdet egy vállalkozás. Szerintünk a hirdetési stratégia mellett ez a másik legfontosabb tényező, ami hatékonnyá teszi aFacebook hirdetéseket.
Mi lett az eredmény?
34x több megrendelés ugyanabból a hirdetési keretből.
A sikeres Facebook hirdetésekről ebben a videóban beszélünk:
Hogyan tudod mérni az eredményeket Facebookon?
A gyakorlati példákban többször is említettük a konverziós beállításokat. Lássuk, hogyan tudod te is nyomon követni, hogy a költés milyen megtérüléssel járt. A Facebook képpont beállításokat mi minden esetben díjmentesen elvégezzük ügyfeleinknek.
Nem kell mást tenned, mint a Hirdetéskezelőben a Képpontok menüpontban megkeresni a saját Facebookod képpontját. Ez egy egyedi kódsor, amelyet be kell illesztened a weboldaladba. Egyedi fejlesztésű oldalaknál ebben a fejlesztő tud neked segíteni, de WordPress oldalaknál csak egy Facebook Pixel nevű bővítményt kell letöltened hozzá.
Azt, hogy a képpont beállítása valóban megtörtént, a Google Chrome Facebook pixel bővítményével tudod ellenőrizni.
Miért bízd ránk a Facebook hirdetéskezelést?
Ahogy te is láthattad, egy sikeres Facebook kampány rengeteg elemből épül fel. A maximális megtérülésért tesztelned kell a célközönségeket, a beállított költségkeretet, a képi, videós és szöveges tartalmakat. Mindezekhez pedig profi alapanyagokra (kreatívokra, landing oldalakra, szövegekre) lesz szükséged.
Ha hirdetgetés helyett szeretnéd új szintre emelni a Facebook stratégiádat, akkor érdemes szakembereket megbíznod.
A TartalomDesign-nál az online marketing minden területére külön szakértő jut. Ez alól a Facebook kampánykezelés sem kivétel.
Miért válassz minket?
- Nem kell időt töltened a teszteléssel, mert mi megtesszük helyetted.
- A legjobb, ha olyan szolgáltatót bízol meg, aki a jó landing page megszövegezéséhez és a kreatívok létrehozásához is ért. Mi ilyenek vagyunk.
- Mielőtt elkezdjük a közös munkát, egy ingyenes konzultáció során átbeszéljük céged marketingjét. Tippekkel látunk el a teljes marketing rendszeredre vonatkozóan.
- Minden hónapban szállítjuk az eredményeket – részletes kimutatásokat készítünk, hogy lásd, az elköltött pénz hogyan térült meg.
- Azt is őszintén elmondjuk, ha a Facebook mellett más lehetőségeket is érdemes kipróbálnod. Például a Google Ads hirdetéseket.
Most már láthatod, hogy szolgáltatóként milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre a Facebookon ahhoz, hogy állandó bevételt generálj cégednek. A legfontosabb, hogy legyen Facebook hirdetési stratégiád, és folyamatosan teszteld az eredményeket. A következő cikkben arról lesz szó, mi a sikeres hirdetések titka webáruházak számára. A gyakorlati példák itt sem maradnak el. Ha hasznosnak ítélted a cikket, arra kérünk, hogy küldd tovább annak, akinek érdekes lehet!
GYAKORI KÉRDÉSEK
Miért érdemes Facebookon hirdetni?
A Facebook hirdetések előnye a mérhetőség és a rengeteg adat. A célközönség, a költségkeret és a tartalom személyre szabható. Remarketing hirdetéseket indíthatsz vagy létrehozhatsz hasonmás célközönséget.
Mennyibe kerül a Facebook hirdetés?
A Facebook hirdetések költségkeretét te adod meg. Csak az eredmények után fizetsz, pl. a kattintások vagy vásárlók száma után. Megadhatsz napi költségkeretet vagy egy kampányidőszakra vonatkozó összeget.