Upsell stratégiák, amelyekkel növelheted az átlagos vásárlási értéket

Mi jobb egy vásárlónál? A visszatérő vásárló. A marketing egyik fontos célja, hogy minél több új vevőd legyen, azonban ami legalább ennyire fontos, az az, hogy maximalizáld az egy vásárlásból származó bevételeket. És, hogy aki már egyszer vett tőled valamit, szívesen térjen vissza és költsön újra. Upsell stratégiákkal növelheted az átlagos vásárlási értéket, miközben fokozod az ügyfél-elégedettséget és erősíted a márkahűséget – mindezt anélkül, hogy folyamatosan akcióznod kellene. Cikkünkben azt is megmutatjuk, hogy hogyan csináld!

Kíváncsi vagy, hogy a cégednek milyen upsell stratégia válna be? Először érdemes felmérni a jelenlegi marketingedet, és felépíteni azt a rendszert, amely a látogatókat vásárlókká, majd visszatérő vásárlókká alakítja. Mi ilyen stabil vevőszerző gépezeteket építünk szakértő csapattal, hogy maximalizáljuk a bevételeidet.

Az upsell egy olyan technika, amelynek során a vásárlóid számára magasabb árú, nagyobb értékű termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlasz. Lényege, hogy ha valaki már eldöntötte, hogy nálad szeretne vásárolni, akkor a lehető legnagyobb összeget költse el. Például, ha valaki egy alapcsomagot vásárol, felajánlhatsz neki egy prémium verziót, amely további előnyöket nyújt.

Fontos megjegyezni, hogy ez mindkét fél számára előnyös ajánlat kell, hogy legyen, vagyis a magasabb összegért kapjon több terméket, jobb minőséget vagy extra jutalmat a vevőd. Arra viszont érdemes figyelni, hogy ne legyen túl nagy árkülönbség a megvásárolni kívánt és a felajánlott termékcsomag között, nehogy elriassza a vásárlót.

Cross-sell

A cross-sell technikát gyakran összekeverik az upsell-lel, azonban ennek az a lényege, hogy a vásárlók figyelmét olyan kiegészítő termékekre vagy szolgáltatásokra irányítod, amelyek a már kosárba tett termékeihez kapcsolódnak. Például, ha valaki egy okostelefont vásárol, ajánlhatsz hozzá telefontokot vagy képernyővédőt.

Down-sell

A down-sell pedig épp az upsell ellentéte, vagyis a célja, hogy alacsonyabb árú alternatívát kínálj azoknak a vásárlóknak, akik bizonytalanok vagy nem akarják megvásárolni az eredetileg ajánlott terméket. Ez segít elkerülni, hogy teljesen elveszíts egy vevőt, miközben továbbra is értéket adsz neki. Például, ha valaki nem szeretne prémium előfizetést vásárolni, felajánlhatsz neki egy alapcsomagot, amely kevesebb funkcióval, de kedvezőbb áron érhető el.

upsell cross-sell ajánlatok

Növeli az átlagos vásárlási értéket

A magasabb kosárérték révén nagyobb bevételt szerezhetsz a vásárlásokból.

Fokozza az ügyfél elégedettséget

A vásárlód érezni fogja, hogy törődsz vele, ha egy számára valóban releváns, nagyobb értékű terméket ajánlasz.

Erősíti a márkahűséget

Ha megtalálod a megfelelő időzítést és ajánlatot, akkor hosszú távon is gyümölcsöző kapcsolatot építhetsz ki a vásárlóiddal.

Hatékonyabbá teszi a marketing költést

Az új ügyfelek megszerzése gyakran drágább és időigényesebb, mint a meglévő ügyfelek megtartása és kiszolgálása.

Versenyelőnyt biztosíthat a piacon

Az innovatív és jól időzített upsell-ajánlatok segítenek kitűnni a versenytársaid közül.

Webáruházban, vásárlási folyamat közben:

Termékoldalon: „Ezt a terméket vásárlóink 70%-a ezzel a [kiegészítő termékkel] együtt rendelte meg.”

Kosároldalon: „Tedd a kosaradba ezt a három [kiegészítő terméket] is, és 15%-kal csökkentjük a végösszeget!”

Checkout folyamat során: „Még nem késő, hogy hozzáadj egy [kiegészítő terméket] a rendelésedhez.”

Szolgáltatásnál, többlépcsős, automatizált marketing rendszerrel:

Forgalomterelés opt-in oldalra, csalianyagra, ingyenes hírlevélre vagy videósorozatra: „Már letöltötted az ingyenes útmutatónkat? Szerezd meg most a teljes prémium kurzust kedvezményes áron!”

Meggyőző hírlevél sorozat, videók: „Prémium előfizetőink nemcsak heti tippeket kapnak, hanem exkluzív videós útmutatókat is. Válts magasabb csomagra, és előzd meg a konkurenciát!”

Remarketing a feliratkozókra landing oldallal: „Még nem próbáltad ki a prémium csomagunkat? Aktiváld a 14 napos próbaverziót ingyen!”
A landing oldalon konvertálók megkeresése magasabb ajánlattal: „Láttuk, hogy érdeklődtél a kezdőcsomag iránt – válaszd inkább a prémium csomagot, ami kétszer annyi funkciót tartalmaz.

Csomagajánlatok

A jól ismert “kettőt fizet hármat kap” ajánlat remek példa arra, hogy több termék vagy szolgáltatás együttes ajánlata vonzóbb lehet a vásárlóid számára.

Személyre szabott ajánlatok

Az upsellben is igaz, hogy az információ hatalom. A vásárlói adatok alapján személyre szabott ajánlatokat kínálhatsz, a legjobb időzítéssel.

Limitált idejű ajánlatok

Az örök klasszikus “már csak x időd maradt.” Az esetek többségében pozitívan hat az értékesítésre, ha kitűzöl egy határidőt és világosan kommunikálod a közönséged felé.

Ingyenes próbaidőszak vagy garancia

Segít eloszlatni a vásárlóid kétségeit, így bátrabban próbálnak ki magasabb árú terméket vagy szolgáltatást.

Túlzott akciózás

Ugyan a szezonális akciók bizonyos esetekben működhetnek, de erre építeni a teljes stratégiát óriási rizikó (ld. például a kis webshopok esetét az Európát elárasztó, vérlázítóan olcsó kínai cuccokkal). Ha szeretnéd, hogy a fogyasztók hajlandóak legyenek magasabb árat fizetni, és még a visszatérő vásárlók száma is nőjön, akkor fordulj hozzánk! 

Rossz időzítés

A vásárlás után felugró köszönőoldal minden bizonnyal nem a legjobb hely arra, hogy közbeszúrj egy upsell-lehetőséget a vásárlódnak, hiszen ezzel könnyen elbizonytalaníthatod, hogy jól választott-e. 

Túl sok ajánlat egyszerre

A kevesebb néha több, és az upsell mindenképpen ebbe a kategóriába esik. A többszörös upsell inkább elriasztja, mint motiválja a vásárlót.

Nem releváns ajánlatok

Csak olyan termékeket kínálj, amelyek összhangban vannak a vásárló igényeivel.

Túl nagy árkülönbség

Drasztikusan csökkented a sikeres upsell esélyét, ha a megvásárolni kívánt és a felajánlott termékcsomag között több mint 30% árkülönbség van.

Átlagos vásárlási érték

Az átlagos vásárlási érték mutatja, hogy az upsell hatására nőtt-e az átlagos kosárérték.

Upsell konverziós arány

A konverziós arány alapján tudod mérni, hogy a kínált upsell-ajánlatokat hányan fogadták el.

Ügyfélmegtartási arány

Az upsell segíthet a vásárlóid elkötelezésében és hosszabb távú megtartásában.

Az upsell stratégiák alkalmazása felbecsülhetetlen előnyt nyújt számodra mind a bevételek növelése, mind a vásárlói kapcsolatok elmélyítése szempontjából. Ha profi támogatást keresel a stratégiád megtervezéséhez, keress minket bizalommal!

A Tartalom Design-nál komplex marketing rendszert építünk, amely folyamatosan szállítja a látogatókat az oldaladra, akikből vásárlók, majd visszatérő vásárlók lesznek. Legyen szó landing oldal készítésről vagy Google Ads kampánykezelésről, szakértő csapat fog dolgozni a marketingeden.

Stratégiát tervezünk

Mindent elkészítünk, ami a hatékonyan működő hirdetési rendszeredhez szükséges. Hirdetésekre optimalizált weboldalak marketing szövegírással és webdesign-nal, neked csak az infókat kell átadnod, a többi a mi feladatunk.
Transzparensen dolgozunk

Egyértelműen kommunikálunk, havonta riportálunk az eredményekről, és megválaszoljuk az összes kérdésed. Elkészítjük és üzemeltetjük a weboldalad, hirdetési fiókod, de minden a te tulajdonodban marad.
Proaktívak vagyunk

Folyamatosan monitorozzuk a hirdetéseidet, és azonnal reagálunk, ha szükséges. Nagy gyakorlatunk van hazai és nemzetközi kampányokban is, és a megszerzett tapasztalatot arra használjuk, hogy a közös munka gördülékeny és gyümölcsöző legyen.

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.