Sok cégvezető hallott már az AI térnyeréséről a marketingben, de kevesen tudják, hogyan alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a vállalkozásukban. Ez a cikk megmutatja, mire van szükséged ahhoz, hogy hatékonyan működjenek az AI optimalizált Facebook hirdetéseid.
Meta Advantage+: mi az, és hogyan tudod használni?
Az elmúlt években az AI technológia rohamos fejlődése megváltoztatta a digitális marketing játékszabályait. Ez alól nem jelent kivételt a Meta és a hozzá tartozó alkalmazások (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) sem. Ezeken a felületeken a Meta Advantage+ segítségével lehetőséged nyílik az AI optimalizált hirdetések futtatására.
Az Advantage+ által kínált hirdetési funkciók összetett gépi tanulási technológiát használnak. Ezáltal szinte a teljes kampányok végponttól végpontig tartó automatizálása lehetségessé válik, többek között a költségkeret elosztása és a legjobb célközönség megtalálása.
A leggyakrabban használt Advantage+ hirdetések és funkciók, amelyekben megjelenik a mesterséges intelligencia:
Advantage+ vásárlási kampány
Az Advantage+ vásárlási kampányt akkor használd, ha a közvetlen célod az értékesítés. Például, ha egy terméked vagy szolgáltatásod eladását szeretnéd növelni, és az érdeklődőket egy külső oldalra irányítani. Ehhez nélkülözhetetlen a hirdetésekkel összhangban lévő webáruház, termék- vagy landing oldal készítése.
Automatikus hirdetés elhelyezések
Az Advantage+ elhelyezés segít megtalálni a lehető legjobb eredményeket hozó, legalacsonyabb költségű elhelyezést. Célja a hirdetésed láthatóságának növelése, a Facebookon, Instagramon vagy a Messengeren.
💡Tipp |
A Facebook figyeli a weboldalt és annak tartalmát, ami befolyásolja a hirdetéseid teljesítményét. Ha a hirdetésed egy webhelyre hivatkozik, ügyelj arra, hogy a webhely:megfelelően működjön,ne tartalmazzon sokkoló, félrevezető vagy zavaró tartalmakat (pl. felugró hirdetéseket),ne szerepeljen rajta aránytalanul sok hirdetés a webhely tartalmához képest,gördülékenyen elérhető legyen, és releváns legyen a hirdetésed szempontjából. |
Gépi tanulást alkalmaznak még az Advantage+ katalógus alapú hirdetések (korábban dinamikus hirdetések), valamint az Advantage+ alkalmazás kampányok, amelyekkel az alkalmazásod letöltését ösztönözheted.
Nincs időd végigolvasni a cikket? Alább a videós összefoglaló:
1. feltétel: Rendelkezésre álló adatok és költségkeret
A Meta Advantage+ rendszerének rengeteg információra van szüksége ahhoz, hogy megtalálja a számodra megfelelő közönséget, és tanulás után folyamatosan optimalizálni tudja a hirdetéseket. A felhasznált adatok közé tartoznak többek között:
- a korábbi konverziók,
- a képpontból származó adatok,
- a korábbi hirdetésekkel való interakciók.
Éppen ezért elég nagy meglévő hirdetéstörténettel kell rendelkezned ahhoz, hogy az AI optimalizálás sikeres legyen.
A hivatalos ajánlás szerint a Meta legalább napi 5 000 Ft-os költségkeret esetén tudja garantálni, hogy a feltételek adottak a tanuláshoz. Persze van olyan ügyfelünk, ahol ennél alacsonyabb keretből is kivételes eredményeket tudtunk elérni, de ez sok mindentől függ.
Kíváncsi vagy, milyen eredményeket hozhat neked a Facebook kampánykezelés? Egy díjmentes online konzultáción átbeszéljük, milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, és hogyan fejleszthető a marketinged.
2. feltétel: Célközönség, és a felhasználói viselkedés ismerete
Amellett, hogy ismerned kell a célközönségedet (életkor, demográfiai jellemzők, felhasználói szokások, stb.), az AI lehetőségeivel és korlátaival is tisztában kell lenned. A Meta Advantage+ részletes célzás, azaz automatikus célzás beállítások nem érhetők el azoknál a kampányoknál, amelyek speciális hirdetéskategóriákat használnak. Ide tartozik többek között a lakhatás, foglalkoztatás és hitel, valamint a gyógyszeripari témájú hirdetések.
3. feltétel: Szöveg, képek és videók minősége
Amennyiben a hirdetési szövegeid, képeid vagy videóid nem elég figyelemfelkeltők, egyediek és kreatívak a célközönséged számára, valamint nem profi stratégia mentén épülnek fel, akkor a legjobb kampánybeállítások sem tudnak segíteni.
Az AI kiváló segítséget tud jelenteni, ha nagy mennyiségű szöveges, képi vagy videós anyagra van szükséged. A ChatGPT, Midjourney, Pictory és hasonló programok segítségével gyorsabban és hatékonyabban tesztelheted és finomíthatod a PPC hirdetéseket.
Azonban a mesterséges intelligencia az iparágadra szabott tartalom stratégia tervezését nem tudja helyetted elvégezni. A sablonra készült tartalmak el tudnak juttatni egy bizonyos szintig, de amennyiben a konkurensed saját, egyedi fotókkal és videókkal operál, azokat nem tudod lekörözni. És egyre inkább ebbe az irányba tartunk.
Tudtad, hogy jól felépített videós hirdetésekkel minden esetben magasabb interakciót érhetsz el, mint a képi anyagokkal? Példaként nézd meg az általunk készített marketing videók egyikét, ami 3 hét alatt jobb teljesítmény hozott, mint azelőtt bármilyen marketing eszközünk.
Olyan eredményeket értek el Facebook hirdetések, amelyet a 3 éve futtatott – és nagyon jól teljesítő rendszerben – eddig egy hirdetés sem tudott úgy, hogy eddig is profi, általunk készített marketing fotókkal hirdettünk.
Legyél te az első a piacodon, aki profi szövegekkel és hiteles videókkal, jól megtervezett Facebook hirdetési stratégiával tarol az értékesítésben és/vagy márkaépítésben!
4. feltétel: Kampánybeállítások helyes alkalmazása
Az AI támogatott Facebook kampányok során számos tényezőt továbbra is manuálisan kell beállítani. Ezek az alábbiak:
- Kampánycél,
- Licitálási stratégia,
- Advantage+ elhelyezések bekapcsolása,
- Hirdetések megjelenítési optimalizálása.
Ezek alapján pedig a Facebook algoritmus fogja kiszűrni, hogy melyik felhasználók fogják a legvalószínűbben elvégezni az adott konverziót, vagyis a kívánt eseményt. Ez jóval relevánsabb célzást és ezáltal több vásárlót eredményezhet.
Elengedhetetlen, hogy a konverziós célok megfelelően legyenek beállítva. Például, ha egy adott Facebook kampány során elköteleződésre optimalizálsz, akkor hiába várod a vásárlókat, a kampány csak lájkokat és kommenteket fog eredményezni.
Professzionális Facebook hirdetéskezeléssel segítünk megtalálni azokat a kampánycélokat, amelyek segítségével könnyebben adsz el!
5. feltétel: Ismerd az AI korlátait, határait
Az AI nagy lehetőségeket kínál a hirdetések terén, de fontos tisztában lenned a korlátaival is. Például a mesterséges intelligencia nem minden esetben képes megfelelően reagálni az aktuális piaci változásokra vagy az adott célcsoport viselkedésére.
Éppen ezért nélkülözhetetlen egy olyan marketing csapat, aki nemcsak a Facebook és Google Ads hirdetések terén szakértő, hanem marketing rendszerben gondolkodik. A teljes marketing területén is átfogó ismeretekkel rendelkezik; ide tartoznak a marketingszövegek, a marketingfotók és -videók, valamint a weboldal készítés. Ebben mi mind tudunk segíteni az ügyfeleinknek, így tudunk hatékony eredményeket elérni, még válság idején is.
Összegzés:
Az AI optimalizált Facebook hirdetések nagy potenciállal bírnak a digitális marketing területén, azonban számos feltételt kell figyelembe venned. A Facebook kampányod sikerét továbbá a tartalom és a weboldalad minősége is meghatározza. Éppen ezért a Facebookra a marketinged egyik alrendszereként kell tekinteni, amelynek minden tényezője befolyásolja, hogy végső soron hogyan fog teljesíteni a marketinged.
Teljes körű Facebook tanácsadási és kampánykezelési szolgáltatásunkkal segítünk abban, hogy céged értékesítéséből és /vagy márkaépítéséből a legtöbbet hozd ki. A hirdetési rendszered a cégedre szabjuk, sőt a hirdetéseid elkészítése előtt a weboldalad is átnézzük és segítünk optimalizálni.
Maradj velünk versenyben a folyamatosan változó Facebook (Meta) algoritmus és közösségi média marketing trendek világában!