fbpx

Ezek a Google Ads és Facebook hirdetési mutatószámok segítenek tisztábban látni, elkerülni az ügynökségi átveréseket, hatékonyabbá tenni a hirdetéseidet!

Ha cégvezetőként tisztában vagy a legfontosabb hirdetési mutatókkal, az lehetővé teszi számodra, hogy hatékonyabban kommunikálj az ügynökséggel vagy a marketingeseddel, ne verjenek át, és összességében jobb döntéseket hozhass a marketing stratégiád és a költségvetésed tekintetében. Ebben a cikkben bemutatjuk a legfontosabb mérőszámokat, legyen szó Google Ads kampánykezelésről vagy közösségi média hirdetésekről. Választ kaphatsz arra, hogy:

     

      • Melyek a legfontosabb mutatószámok, bármely iparágban is működik a céged?

      • Mit mutatnak meg a gyakorlatban ezek a mutatószámok, és milyen következtetéseket vonhatsz le belőlük?

      • Melyek a webáruházak számára kihagyhatatlan mutatószámok? Melyik mutatószámok fognak felértékelődni a jövőben?

    A PPC (Pay Per Click) hirdetések annak köszönhetik népszerűségüket, hogy rendkívül pontosan mérhető az eredményük, és jól tervezhető a büdzséjük. Ehhez azonban az kell, hogy a céged megfelelően értelmezze és használja ezeket az alapmutatókat.

    Tartalomjegyzék

       

        • Mi az a PPC?

        • Mi lehet konverzió?

        • Alapvető mutatószámok:

             

              • ROAS

              • ROI

              • CPC

              • CPA

              • CTR

              • Bounce Rate

              • Hirdetés minőségi mutató

          • Mutatószámok webáruházaknak:

               

                • Konverziós érték

                • Konverziós érték/Költség

                • Konverziós arány

                • Költség/konverzió

                • Áralapú versenyképesség

                • Megjelenítési arány

                • LTV (LifeTime Value)

            • A megoldás: így javíthatod a hirdetési mutatókat 3 lépésben

            • Kérj díjmentes marketing tanácsadást!

          Mi az a PPC?

          A PPC (Pay-Per-Click) egy olyan fizetési modell, amelyben hirdetőként csak akkor fizetsz, amikor valaki rákattint a hirdetésedre. 

          PPC hirdetéseket indíthatsz többek között a következő platformokon: Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Twitter Ads, LinkedIn Ads, Pinterest Ads. Platformtól függetlenül a kampányok elemzési lehetőségei és az ehhez elérhető mutatók alapjaiban megegyeznek. A hirdetési mutatószámok értékei alapján tudsz következtetni a kampány hatékonyságára, amik az esetek döntő többségében helytállóak.

          Mi lehet konverzió?

          A konverzió a marketingben azt jelenti, hogy egy látogató vagy potenciális ügyfél végrehajt valamilyen cselekvést a weboldaladon. Ma már a Facebook és Google Ads hirdetéseknél nemcsak kattintás, hanem nagyjából bármi lehet a konverzió alapja. Ilyen lehet a vásárlás, de az is lehet konverziós cél, ha a látogató:

             

              • regisztrál a weboldaladon,

              • letölt egy fájlt, például e-könyvet,

              • időpontot foglal hozzád vagy egyszerűen rákattint egy adott termékre.

            A te cégedtől, terméktől és célodtól függ, hogy milyen konverziós célt érdemes megadnod a PPC hirdetések beállításakor. A klasszikus e-kereskedelmi iparágban az elsődleges konverzió mindig az eladott termékekhez vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódik.

            Alapvető mutatószámok az online kampányokban: A hatékonyság kulcsa

            A PPC mérőszámok segítségével megértheted, hogy hogyan teljesítenek hirdetéseid, és milyen optimalizálási lehetőségek állnak rendelkezésre.

            FONTOS
            Ehhez első lépésben be kell állítanod a webanalitikai eszközöket, például a Google Analytics vagy a Facebook Pixel használatát. A követési rendszer beállítása lehetővé teszi az adatok pontos és átfogó rögzítését.

            A következőkben bemutatjuk a legfontosabb mutatókat, és megosztjuk a kulcsfontosságú információkat azok értelmezéséhez és használatához.

            ROAS (Return on Investment) és ROI (Return on Advertising Spend) 

            A ROI (Return on Investment) és a ROAS (Return on Advertising Spend) két különböző mutató, amit sokan összekevernek.

            A ROI az üzleti befektetés megtérülését méri. Ez a mutató azt jelzi, hogy az adott kampány vagy tevékenység mennyi profitot hozott a befektetett összeghez képest. A ROI-t általában százalékos formában fejezik ki.

            ROI = (Bevétel – Költség) / Költség * 100

            A ROAS viszont a hirdetési költségekhez viszonyítva méri a hirdetések bevételt generáló képességét. Ez a mutató azt jelzi, hogy minden reklámköltésre mennyi bevétel jut. A ROAS-t általában szorzásos formában fejezik ki.

            ROAS = Bevétel / Költség

            Tehát míg a ROI a teljes befektetés megtérülését mutatja, a ROAS csak a hirdetési költségekhez viszonyítva méri a bevételt.

            Néhány általunk elért, megtérülési eredményt, az alábbiakban láthatsz.

            Kattintások száma (Clicks)

            A kattintások száma azt mutatja, hány ember kattintott a hirdetésedre. Fontos megjegyezni, hogy ez önmagában nem ad teljes képet a kampány hatékonyságáról. A kattintások száma azonban segít abban, hogy nyomon követhesd az érdeklődők aktivitását és a hirdetések teljesítményét.

            CPC – Cost Per Click (kattintásonkénti költség)

            A CPC az az összeg, amit egy megvalósult kattintásért kell fizetned. A hirdetőfelület azt is lehetővé teszi számodra, hogy beállítsd a maximális kattintásonkénti költséget (Max CPC), azaz mennyit vagy hajlandó legfeljebb fizetni egy kattintásért.

            CPA – Cost Per Acquisition (konverziós költség)

            A CPA azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül egy konverzió, vagyis egy kívánt cselekvés elérése, például egy vásárlás vagy regisztráció. Ez egy kiemelkedően fontos mutatószám, amely alapján dönthetünk kampánystratégiáról és költségvetés-allokációról.

            CTR – Click Through Rate (átkattintási arány)

            A CTR azt mutatja, hogy az érdeklődők hány százaléka kattintott a hirdetésre, amikor azok megjelentek számukra. Ez egy fontos mutató a hirdetések minőségének és relevanciájának mérésére. Hogyan növelhetjük a CTR-t a hatékonyabb hirdetések érdekében? Magas CTR általában jó kreatívokkal és ütős szöveggel érhető el, hiszen ezek ösztönzik kattintásra a vevőt. Természetesen a célközönség beállítás is nagy szerepet játszik ebben. 

            Bounce Rate (visszapattanási arány)

            A visszapattanási arány azt mutatja, hogy az érdeklődők hány százaléka hagyja el a céloldalt anélkül, hogy bármilyen további interakciót végezne. Ez az információ fontos jelző lehet a céloldalak hatékonyságáról.

            Ha magas a Bounce Rate, az többnyire arra utal, hogy a céloldal nincs összhangban a hirdetés üzenetével. Esetleg nem tölt be megfelelően az oldal, és így kulcsfontosságú információk vesznek el, vagy az érdeklődő elveszíti a türelmét. Fontos, hogy a hirdetések megjelenése (a kreatívok és a szövegek), valamint a weboldal arculata és kommunikációja egységes legyen. 

            Quality Score (minőségi mutató)

            A minőségi mutató egy olyan mutatószám, amelyet a hirdetési platformok állítanak elő, és az adott hirdetések és kampányok minőségét értékeli. A magas minőségi mutató összhangban van a javasolt legjobb gyakorlatokkal, és több előnyt hozhat, például alacsonyabb fajlagos kattintási költséget eredményezhet.

            Ha kíváncsi vagy, hogyan csökkentheted a hirdetési költségeket nehéz gazdasági időszakban, és honnan tudhatod, mennyi pénzt érdemes költened a marketing kampányaidra, akkor olvasd el átfogó cikkünket a témában!

            Webáruházak részére kihagyhatatlan kulcs mutatószámok a PPC hirdetéskezelésben 

            A következőkben bemutatunk néhány webáruházak számára kulcsfontosságú mutatót és mérőszámot, amelyeket érdemes figyelni a PPC hirdetésekben.

            Konverziós arány (Conversion Rate)

            Megmutatja, hogy a hirdetéshez kapcsolódó interakciók milyen gyakran vezetnek konverzióhoz. Általában a konverziós arány azt méri, hogy az oldal látogatói milyen arányban válnak valós ügyfelekké vagy hajtanak végre egy kívánt tevékenységet, például regisztrálnak, vásárolnak vagy töltenek ki egy űrlapot.

            Alacsony konverziós arány esetén érdemes lehet megvizsgálni a weboldal felépítését, a felhasználói élményt vagy az ajánlatot, hogy javíthass az eredményeken.

            Kiszámítása: konverziók száma / interakciók száma

            Ha például egy webáruházban alacsony a vásárlói konverziós arány, akkor az azt jelentheti, hogy a felhasználók elakadnak a vásárlási folyamatban, és szükség lehet az egyszerűsítésére vagy a bizalmi tényezők erősítésére.

            Költség/konverzió (Cost Per Conversion)

            A konverziók átlagos költségét mutatja, azaz egy cél elérésekor mekkora költség merül fel. Például mennyibe kerül egy vásárlás, vagy egy regisztráció a rendezvényedre.

             Kiszámítása: Költségek / konverziók száma

            Hogy mit tekintünk magas vagy alacsony konverziónkénti költségeknek, iparáganként és konverziónként nagyban eltérhet. A további levonható következtetések is szintén a cég tevékenységétől függenek. Ha például egy webáruházban magas a Költség/konverzió, akkor érdemes lehet áttekinteni a kampánybeállításokat, az ajánlatot, a célközönséget vagy a hirdetési platformokat, hogy optimalizáljuk a költségeket és csökkentsük a konverziókra fordított kiadásokat.

            Egy profi ügynökség folyamatosan elemzi a Költség/konverzió mutatószámot (is), ezáltal hatékonyabban használja fel a költségvetésedet és maximalizálja a konverzióid számát. 

            Teljes körű social média kampánykezelés, profiktól (tartalomdesign.hu)

            Tudd meg a linkre kattintva, milyen eredményeket érünk el ügyfeleinknek különböző iparágakban!

            Konverziós érték (Conversion Value)

            A Konverziós érték (Conversion Value) azt jelenti, hogy egy konverzió mekkora bevételt vagy hasznot hozott a vállalkozásnak. Ezt a mutatót akkor tudjuk használni, ha előzetesen megadtuk a konverzióhoz tartozó értéket, például a termék árát.

             Ár alapú versenyképesség (Price Competitiveness Report)

            Ez a mutató a Google Merchant Center fiókban elérhető. A Shopping hirdetés elterjedése óta lehetőség van az ár alapú versenyképesség mérésére is. Ez a mutató a hirdetők árait hasonlítja össze az azonos vagy hasonló termékeket kínáló versenytársak áraival. Ez segít neked megérteni, hogy az áraid hogyan alakulnak összehasonlítva más kereskedőkkel ugyanazon termékek esetében. A termék ára lehet drágább, átlagos vagy olcsóbb a versenytársakhoz képest.

            FONTOS
            Az Ár alapú versenyképesség mutató csak az árat veszi figyelembe, és más tényezőket, mint például a márkát vagy minőséget, nem értékel. Az ár mellett más tényezők is befolyásolhatják a vásárlók döntését, így a mutató értéke önmagában nem ad teljes képet a versenyképességről, de segítséget nyújt az árazási stratégia optimalizálásában és a versenytársakhoz képest való pozicionálásban.

            Megjelenítési arány (részesedés) – Impression Share

            Ez a mutató a konkurencia hirdetéseihez képest megvalósult megjelenések arányát mutatja, az elméleti felső limithez képest. Tehát ez már konkrét verseny mutatószám.

            LTV (LifeTime Value)

            Azt mutatja meg, hogy egy átlagos vásárló mennyi bevételt generál a teljes „élettartama” során, figyelembe véve az ismételt vásárlásokat és a hosszú távú ügyfelekkel kapcsolatos egyéb értékteremtő tevékenységeket. Várhatóan a jövőben felértékelődik a szerepe egyre több kampánytípusban.

            Például, a hirdetési kampányok során a vállalkozások előnyben részesíthetik azokat a hirdetéseket vagy kampányokat, amelyek a magasabb LTV értékű vásárlókat célozzák meg. Ez azt jelenti, hogy olyan ügyfelekre fókuszálhatsz, akik hosszú távon hűségesek maradnak, nagyobb bevételt hoznak és több lehetőséget nyújtanak az üzleti növekedésre.

            A LTV értéke általában az ügyfél csoporttól és az iparágtól függően változik. Az online kiskereskedelemben, SaaS (Software as a Service) vállalkozásokban és más előfizetés-alapú szolgáltatásokban gyakran hangsúlyozzák a LTV fontosságát.

            Hogyan javíthatod a hirdetési mutatószámokat?

            Ahogy láthattad, a hirdetési mutatószámok értelmezése még csak a nulladik lépés. Ezután következik annak kitalálása, hogyan lehetnének eredményesebbek és hatékonyabbak a hirdetéseid.

            Hirdetések javítása, optimalizálása

            A legkézenfekvőbb a hirdetési beállítások (célközönség, kreatívok, szövegek, stb.) finomhangolása. Fontos megjegyezni, hogy bár az alapvető mutatószámok és a platformok által ajánlott optimalizálási javaslatok hasznosak lehetnek, nem szabad vakon követni őket.

            A vállalkozás céljait, a hirdetési csoportokat és a piaci környezetet a legjobban a PPC-manager ismeri, ezért az ő tapasztalata és rutinja nélkülözhetetlen az eredményes kampányokhoz.

            Mi a Tartalom Design-nál számtalan iparágban kezelünk naponta hirdetéseket a Facebook és Google Ads hirdetések kezdete óta.

            Weboldal sebessége és megjelenése

            Az is lehet, hogy a hiba az érkező oldalban keresendő. Lehet, hogy nem tölt be elég gyorsan az oldal, mert például nincsenek megfelelően optimalizálva a képek. Ha tartósan fennáll a probléma, akkor hosszú távon érdemes lehet tárhely szolgáltatót váltani. Ha a hirdetések és a webdesign nincs összhangban, nem felhasználóbarát az oldal, az szintén rontja az eredményeket.

            Ajánlat módosítása

            Előfordulhat, hogy az ajánlatodat kell átgondolni, vagy a szöveged nem fejezi ki kellően meggyőzően az ajánlatot. Láthatod, hogy ezen feladatok egy része túlmutat a PPC hatáskörén, gyakran egy webfejlesztő, webdesigner, szövegíró vagy marketing tanácsadó bevonására is szükség van. A Tartalom Design-nál marketing rendszereket építünk, így teljeskörű, objektív rálátással rendelkezünk a hirdetési kampányaidra, és körültekintően tudunk optimalizálni.

            Összességében, ha ismered ezeket a PPC mutatószámokat, az nagy előnyt jelenthet a költségvetési döntéshozatalban és a stratégiai irányításban. Ezzel együtt képes leszel átlátni a kampányok eredményeit, az ügynökség vagy belső marketing csapat munkáját pedig objektíven értékelni, így elkerülhető az esetleges megtévesztés vagy átverés. 

            Ha elakadtál a mérőszámok értelmezésében, vagy inkább bele se vágnál, akkor kérj tőlünk díjmentes marketing tanácsadást! Mi átnézzük a weboldalad, a meglévő hirdetéseidet és a teljes online jelenléted, majd gyakorlati javaslatokat teszünk a hatékonyság javítására! 

            INGYENES KONZULTÁCIÓT KÉREK!

            Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

            Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

            Mindent átbeszélünk

            Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

            Megnézzük, hogy állsz most

            Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

            Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

            Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

            Tudni fogod, hogyan tovább

            A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

            Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

            A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.