Google Ads kampánykezelés
Több, mint hirdetéskezelés! A Google Ads folyamatosan bővülő és fejlődő szolgáltatásai lehetővé teszik azt, hogy egyre több, potenciális vásárlóhoz jusson el a vállalkozásod.
Mi teljes körű tanácsadási, és profi kampánymenedzsment szolgáltatásunkkal segítünk abban, hogy kimaxold a Google csatornáiban rejlő lehetőségeket.
Felejtsd el a sablon megoldásokat és alkossanak a Google hirdetéseid, a céged céljaira szabott, egyedi rendszert, ami valóban működik!
Az AI-val támogatott hirdetésekben is számíthatsz ránk! A megjelenésük óta sikerrel alkalmazunk a DSA és Performance Max kampányokat ügyfeleink Google Ads hirdetési stratégiájában.
Kérj díjmentes tanácsadást, és maradj versenyben a folyamatosan változó Google Ads hirdetések világában!
Mit kell tudnod rólunk dióhéjban? Több mint Google Ads hirdetéskezelés!
1. MŰKÖDŐ RENDSZEREKET ÉPÍTÜNK
Velünk Google Ads kampányod, nem csupán arról fog szólni, hogy csak feltöltjük a hirdetéseidet és azt módosítgatjuk. A kampány előtt átnézzük a weboldalad, és javaslatot teszünk, hogyan tegyük a Google Ads hirdetések számára megfelelővé (hidd el, ez rengeteget számít!).
2. LÉNYEGRETÖRŐ HIRDETÉSI SZÖVEGEK
Ha kereső kampányt indítasz, kevés karakter áll rendelkezésedre. Ez megnehezíti azt, hogy meggyőzd az embereket. Mi egyedi hirdetési szövegeket is írunk. Szakítunk a “vízvezeték szerelés olcsón” és “tv-k a legjobb helyen” típusú sablonhirdetésekkel, hogy a Te weboldaladon landoljon a legtöbb látogató!
3. A MINŐSÉGI PONTOK HAJSZOLÓI VAGYUNK
Az általunk kivitelezett hirdetések minőségi pontjai 8-nál nagyobb értéket kapnak. De miért jó ez Neked? Minél magasabb az értéke, annál olcsóbb egy látogató megszerzése. Minél olcsóbb egy látogató, annál többen érkeznek a weboldaladra. Minél többen érkeznek a weboldaladra, annál többet vásárolnak.
4. KERESŐ, DISPLAY, YOUTUBE HIRDETÉSEK
Minden hirdetési típust jól ismerünk, így már a közös munkánk elején rengeteg pénzt takaríthatsz meg, hiszen nem lesznek felesleges hirdetési körök és tesztek. Mi tudjuk, hogy cégednek milyen hirdetésekkel kell indulnia.
És még valami. Tudtad, hogy videót is gyártunk? Szerinted milyen, amikor profi Google Ads marketingesek írják és gyártják le a saját YouTube reklámvideódat?
Miért jó a Google-ön hirdetni?
A GOOGLE ADS (KORÁBBAN ADWORDS) ELŐNYEI
Az online marketing alapjaként ez a hirdetési platform adja messze a legtöbb lehetőséget a vásárlók elérésére. Szándék alapú célzást állíthatunk be, valamint követhetjük a vevők viselkedését az oldalon – és ez alapján optimalizálhatjuk a hirdetéseket. Így a kampányok költségei is jól kontrollálhatók.
Megfelelően kiaknázva a különböző ágazatokat (kereső és display hirdetések, remarketing, YouTube, shopping, Gmail és ezek kombinációi), és folyamatosan optimalizálva a liciteket, a konverziótípusokat, finomhangolva a célközönséget, hirdetéseid egyre jobbak és költséghatékonyabbak lesznek.
Mesterséges intelligencia
a Google Ads kampányokban
Ma már a csapból is a mesterséges intelligencia (artificial intelligence) folyik, ennek ellenére fontosnak tartjuk tisztázni az ezzel kapcsolatos alapvető fogalmakat.
A mesterséges intelligencia (AI) röviden azt jelenti, hogy az elektronikus eszközök emberi szintű intelligenciát mutatnak, beleértve a tanulást, a problémamegoldást, a nyelvi kommunikációt és az érvelést.
Az AI számos területen megjelenik a Google Ads hirdetésekben, például az automatikus kampányokban, amelyek a meglévő adatokat felhasználják a célcsoportok és a hirdetési stratégiák optimalizálásához.
Az AI alkalmazása lehetővé teszi a hirdetések személyre szabását, ami nagyobb hatékonyságot és jobb megtérülést eredményezhet.
Milyen előnyöket nyújt az AI a Google Ads hirdetéskezelés során?
- Kiemelkedő teljesítmény a relevanciában
- Hirdetés kreatívok eredményesebb kiválasztása
- Tűpontos célzás a célcsoport tekintetében
- Valós idejű teljesítmény adatok a kampányban
- Végeredményben versenyképesebb Google Ads hirdetések (kampányok)
- Jobb felhasználói élmény
- Költséghatékonyság (optimalizált hirdetési költségek, pl. relevánsabb hirdetés nyerhet kisebb licit ellenére is)
- Minimalizálja az emberi hibák lehetőségét
3 tévhit az AI-ról és a Google Ads kezelésről
Az AI egyenlő a Google Smart kampányokkal
Az AI és a Smart kampányok nem azonosak. A Smart kampányok olyan automatikus kampányok, amelyek az AI-t használják a célzás és a kreatív elemek optimalizálásához, míg az AI sokkal átfogóbb fogalom, amely magában foglalja a Smart kampányokat, valamint a megtérülés maximalizálását a rendelkezésre álló vásárlói adatok felhasználásával.
Az ügynökségnek nincs is dolga, mert az AI mindent megcsinál
Az AI alapú Google Ads kampányok automatizálása lehetővé teszi, hogy a hirdetések célzása és optimalizálása automatikusan történjen. Ezáltal valóban terhet vesz le a hirdető válláról, azonban a felügyelet nélküli AI alapú kampányokat nem ajánlott hosszú távon használni, mert az AI rendszer önmagában nem mindig képes helyesen értelmezni a hirdetési adatokat.
Az algoritmusok által kiszámolt licitösszegek, az ajánlott kampánystruktúra és a célzott kampányok felülvizsgálata magas szintű Google Ads szakértelmet igényel, emellett országspecifikus iparági és marketing ismereteket.
A mesterséges intelligenciának is szüksége van tanulási szakaszra, amelyet jelentősen lerövidíthet a szakértő azáltal, hogy ismeri azokat az ügyféladatokat és előzményeket, amelyek bővebb megadása segíti az AI-t a gyors optimalizálásban. Ilyenek például a:
- korábbi vásárlásokkal, egyedi szegmensek használatával kapcsolatos adatok,
- kulcsszavakra, URL-ekre, appokra és velük való elköteleződésre vonatkozó adatok.
Az AI technológia tehát lehetővé teszi a folyamatos optimalizálást és a hatékonyabb hirdetési stratégiák kidolgozását, de a szakértői felügyelet nélkül nem garantált a maximális hatékonyság és a legjobb eredmények elérése.
Az AI alapú kampányok csak a nagyobb költségvetéssel rendelkező vállalatok számára elérhetőek
Az AI alapú kampányokat bármelyik cég alkalmazhatja, akár kisvállalkozások is, és a költségek is változóak lehetnek a célzott célközönségtől függően. Ráadásul az AI alapú hirdetések költséghatékonyságot eredményeznek, hiszen a relevánsabb hirdetés nyerhet akár a kisebb licit ellenére is.
Miért éri meg velünk dolgozni?
Google Ads kampányok kezelése extrákkal
Nálunk egy Ads kampány összeállítása a céged, a célközönséged, a piacod, a szolgáltatásod, termékeid és a jelenlegi erőforrásod (weboldal, közösségi média, stb.) alapos megismerésével kezdődik. Hiszen csak így tudjuk garantálni, hogy olyan Ads hirdetések születnek, amelyek fizetőképes forgalmat terelnek az oldaladra.
Csak tiszta célpontra lövünk
Ezért, mielőtt Google Ads hirdetéseket készítenénk neked, mindent felmérünk a piacodon. Célcsoport, konkurencia, jelenlegi erőforrások.
A legjobb megtérülésre hajtunk
Nem elégszünk meg azzal, ha egy kampány jó. Addig finomhangoljuk és optimalizáljuk, amíg csak lehetséges. A vevőszerzés nem lehet elég költséghatékony.
Folyamatos kommunikáció
A kampánykezelésben kiemelten fontos, hogy naprakész infókkal lássunk el és mindig tudd, hogy állnak a kampányaid.
Személyre szabott megoldás
TÖBB SZAKÉRTŐ DOLGOZIK A KAMPÁNYODON
Nálunk 5+ év VALÓS tapasztalattal rendelkező szakértők dolgoznak. A PPC szakértő (operatív fiók kezelést végző szakértő) mellett egy marketing stratéga is mindig elérhető számodra, így rövid idő alatt tudunk reagálni a felmerülő igényekre és anomáliákra.
A VALÓSÁGHOZ IGAZÍTJUK A KAMPÁNYAIDAT
Mi teljes körű marketing rendszerben gondolkodunk. Nálunk nem futószalagon futnak a kampányok, hanem a körülményeket, a marketing és az üzleti szempontokat is gondosan figyelembe vesszük, így valós megtérülést hozunk.
Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás
Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!
Mindent átbeszélünk
Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.
Megnézzük, hogy állsz most
Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).
Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre
Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre
Tudni fogod, hogyan tovább
A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.
Mindez díj- és kötelezettség mentesen.
A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.
Ügyfeleink, akiknél már sikerrel teljesítenek a Google Ads kampányok
16x-os megtérülést hoztunk 22 nap alatt egy táska webáruháznál
A Facebook kampányok eredményeiből kiindulva indítottuk el a Google Ads kampányokat. A sikerhez arra is szükség volt, hogy a termék ár-érték aránya és a megcélzott közönség jó összhangban legyen. A Pmax, valamint a DSA kampányok között felosztva a költségeket, megtaláltuk azt az arany középutat, amely folyamatosan egyre nagyobb eredményt tudott hozni.
Fontos, hogy jól működő méréseket és cégre szabott hirdetéseket, valamint kreatívokat és kampánytípusokat használtunk fel, a Facebook eredmények figyelembevételével, a megfelelő termékcsoportok hirdetésével és megfelelő szegmentálással. Azóta is folyamatosan együtt dolgozunk, és fejlesztjük naprakészen a hirdetéseket!
Mit szólt ügyfelünk?
Többféle üzletág dinamikus fejlesztése az üzleti sikerekért
Fogászati ügyfelünk a legjobb példa rá, hogy milyen eredmények érhetők el a részszolgáltatásokra optimalizált, szegmentált Google Ads kampányokkal. Közösen felismertük, hogy szolgáltatásai eltérő igényekkel és viselkedéssel rendelkező célközönséget vonzanak, így külön értékesítő weboldalakat hoztunk létre számukra (pl. esztétika, fogtechnika, konzultáció bejelentkezés stb.)
A sales oldalakra külön, szeparált kampányok indítottunk. Forgattunk videókat, YouTube kampányt erősítettük, természetesen PMax és Dinamikus Keresési kampányokat is alkalmazunk.
Nagyon fontos, hogy a YouTube hirdetések is a témáknak és weboldalaknak megfelelő, specializált tartalommal készültek el, így a hirdetések kommunikációja célzott és összhangban van az érkezőoldallal.
A Google algoritmusok működése jóval hatékonyabb lett azután, hogy eltérő viselkedésű és preferenciájú célközönségnek jelenítettük meg a hirdetéseket. Marketingtölcsér és remarketing szempontból pedig szintén rengeteget tesz hozzá a sikerhez a komplex rendszer.
Mit szólt ügyfelünk?
Hol jelenhetsz meg fizetett Google hirdetés segítségével?
MUTASD, HOL JELENHETEK MEG!
A Google saját keresőjében, az organikus találatok felett és alatt, illetve a keresőóriás egyéb alkalmazásaiban és platformjain (pl. Gmail, Google Maps, Google Képek stb.). Emellett a Display hálózat több mint kétmillió weboldalán, videóján és applikációjában. Valamint a YouTube-on is. (Hogy csak a legnépszerűbbeket említsük.)
És hogy ez miért jó?
Mert így potenciális ügyfeleid, vevőid találkozhatnak a termékeddel:
- akkor és ott, amikor egy problémájuk megszüntetésére, vágyuk kielégítésére keresnek megoldást;
- böngészés közben, miután már talákoztak a megoldásoddal, de még nem biztosak a vásárlási szándékban.
Ez elsőre akár elrettentő is lehet, de hidd el: jól optimalizált hirdetési kampányok segítségével ez óriási mértékben növelheti a weboldalad, webshopod forgalmát és az eladásaidat.
Mi alapján dönti el a Google, hogy ki hirdetését jeleníti meg?
Ez az úgynevezett hirdetési aukció alapján történik. A Google Ads minden az aukcióban részt vevő hirdetéshez kiszámítja a helyét a hirdetési rangsorban.
A hirdetési rangsorban való hely többek között a licit mértékétől, a hirdetés minőségétől, a felhasználó keresésének kontextusától, valamint bővítményektől és egyéb hirdetési attribútumoktól függ.
Röviden tehát nem csak az számít, ki fizet többet.
Ez azért jó, mert jól optimalizált hirdetésekkel olyan versenytársakat is megelőzhetünk, akik egyébként több pénzt költenek egy kattintásra az Adsben.
És épp ebben rejlik az általunk használt módszertan ereje.
Milyen hirdetések elkészítésével foglalkozunk?
Google kereső hirdetés
A „hagyományos” szöveges hirdetésekkel a kereső első helyeire juthatsz weboldaladdal.
Display és banner hirdetés
Képes hirdetések, amelyek a Google Display hálózaton (weboldalakon, videókon és appokban) jelennek meg.
Remarketing hirdetés
Olyan látogatókra célzott hirdetések, akik korábban már jártak az oldaladon vagy az alkalmazásodban.
Dinamikus remarketing hirdetés
Potenciális vevőknek megjelenített hirdetések, amelyek egy általuk korábban megtekintett terméket vagy szolgáltatást hirdetnek.
Google Shopping hirdetés
Részletes termékinformációkat tartalmazó hirdetések, amik azoknak jelennek meg, akik ilyen típusú termékeket keresnek.
YouTube és videós hirdetés
A YouTube-on megjelenő videós hirdetések, amelyek potenciális vevőidnek videónézés közben jelennek meg.
PERFORMANCE MAX (PMAX) HIRDETÉS
Kereső hirdetések
A Google keresőszavas hirdetése – az egyik legismertebb reklámozási forma. És az egyik legjobb, ha konverziónövelés van a fókuszban.
A metódus egyszerű. A Google-ben számos problémára, kérdésre keresünk megoldást. Ezek a lekérdezések különböző kulcsszavakat tartalmaznak, amelyekre készíthetünk releváns tartalmakat (ez a keresőoptimalizálás) és indíthatunk fizetett hirdetéseket.
A Google Ads-ben (korábban Google Adwords) célzási beállításokat és keresési kulcsszavakat adhatunk meg. Ezután, ha a beállított célközönségünk rákeres a megadott kulcsszavaink valamelyikére, jó eséllyel a mi hirdetésünk jelenik meg neki mint releváns megoldás.
Ebben az esetben kattintás alapon fizetünk. Ez azt jelenti, hogy csak azért a hirdetésekért kell fizetnünk, amelyekre a potenciális vevőink rá is kattintottak.
A kattintási árat csökkenthetjük jó minőségi mutatóval – de ez fordítva is igaz. Ha tehát jól megírt és optimalizált hirdetéseink és weboldaltartalmaink vannak, a kattintásokat olcsóbban vesszük. Ha ez nincs meg, drágábban.
Éppen ezért igény esetén keresőoptimalizálással, szövegírással és weboldalkészítéssel is segítjük a munkád, javítjuk a konverziós arányaid.
Display hirdetések
Ez a hirdetési forma különösen a márkaépítésben erős. Mivel a Google Display hálózata már most is több millió weboldal, videót és alkalmazást számlál – és ez a szám folyamatosan csak nő.
A display hirdetések lehetnek szöveges, képes és animált típusúak is. Árazásuk pedig történhet kattintás alapon (CPC), illetve megjelenés alapon (CPM). A célzásnál pedig meghatározhatunk demográfiai adatokat, weboldal témákat, sőt konkrét weboldalakat, de még videókat is.
Sőt, különböző csoportokat hozhatunk létre oldallátogatókból, e-mail-feliratkozókból és további adatbázisokból. És az így elért felhasználókhoz hasonló célközönségeket is tudunk kreálni. Hogy ezáltal olyan emberekhez is eljusson a hirdetésed, akik bár nem léptek még kapcsolatba veled, de potenciális vevőiddel sok hasonlóságot mutatnak – így nagyobb eséllyel választanak téged.
Így rengeteg embert érhetünk el a cégedet népszerűsítő hirdetésekkel. (Ráadásul ezek a hirdetések is csak releváns felhasználóknak jelennek meg.)
Remarketing hirdetések
Ez a hirdetési forma remek konverziós mutatókat eredményezhet.
Ha egy felhasználó korábban már érdeklődött a terméked, szolgáltatásod iránt (valamilyen forrásból már járt a weboldaladon, Facebook-, esetleg Instagram-oldaladon vagy a YouTube-csatornádon), de nem vásárolt, később újra elérheted remarketing hirdetésekkel.
Ennél a hirdetési formánál rendkívül magas a megtérülési esély. Hiszen csak olyan felhasználóknak jelenítjük meg, akikről tudjuk, hogy érdeklődik az általad nyújtott megoldás iránt. Már csak azt kell elérnünk, hogy ezt tőled is vásárolja meg.
Google Ads hirdetések terén, számos ügyfelünknél értünk el áttörő eredményeket, így tapasztalat alapján javaslom, hogy ne hanyagold el ezt a kampánytípust.
Dinamikus remarketing hirdetések
Ez a remarketing egy továbbgondolt verziója. Leginkább webshopok számára ideális. Hiszen nekik kifejezetten azokat a termékeket tudjuk újra megmutatni, amelyeket korábban már megnéztek, de még nem vásároltak meg.
A remarketing és a dinamikus remarketing hirdetések azért is roppant hasznosak, mert azokból a látogatókból, érdeklődőkből konvertálnak vevőket, akik figyelméért korábban már fizettünk. (Vagy tartalomgyártási vagy hirdetési költséget.) Hiszen visszavezetve őket az ajánlatunkhoz, nagyobb eséllyel fogja megvásárolni azt.
Shopping hirdetések
Webáruházak számára talán ez a jelenleg létező legjobb hirdetési lehetőség. Biztosan találkoztál már ezzel a hirdetési formával. Akkor jelenik meg, ha a potenciális vevő egy termékre keres rá (pl. biciklis telefontartó). Ilyenkor a találati lista tetején megjelenik néhány termék, egy-egy képpel, terméknévvel árral, és a webáruház elérhetőségével.
Ahhoz persze, hogy a Google Shopping hirdetések valóban eredményesek legyenek, előbb a webáruházban kell rendet tenni. Megadni a termékek szükséges attribútumait, megfelelő képeket feltölteni hozzájuk stb. De szolgáltatásunk keretein belül ebben is segítünk neked.
A Gmail-hez hasonlóan ez is egy Google fiók, ide kell feltönteni minden termékinformációt, amiről szeretnéd, hogy a Google felhasználja a hirdetéseidhez.
Fontos, hogy a Shopping hirdetések elindításához szigorú feltételeket szab a Google. Mi gondoskodunk róla, hogy ne szerepeljen a fiókodban logóval ellátott termékkép, és hogy minden termék elfogadásra kerüljön. A fennakadásokat pedig segítünk megoldani, így nem vesztesz bevételt a hibás kampánybeállítások miatt!
Lényeges tudnod, hogy a Merchant Center működése nem mindig zökkenőmentes, olykor felmerülhetnek technikai problémák. Amennyiben dobozos webáruházad van, akkor ez esetben az ügyfélszolgálathoz kell fordulnod. Természetesen minden lépésben segítünk és útmutatást adunk, hogyan lehet a problémát leggyorsabban, sikerrel megoldani.
Youtube hirdetések
Célközönségedet a YouTube-on is elérheted. Ez a hirdetési forma lehetővé teszi, hogy a felhasználókat szokásaik, érdeklődési körük és egyéb adatok alapján szegmentáld, és videónézés közben jeleníts meg nekik üzeneteket.
Márkaépítésben nagyon erősek az ilyen hirdetések, de vásárlásösztönzésre is jól használhatók a YouTube reklámok.
Jelenleg talán ez a legalacsonyabb áru hirdetési forma. Ugyanis csak azért fizetünk, ha egy felhasználó végignézte a hirdetésünket – vagy minimum 30 másodpercet megtekintett belőle. (Épp ezért ajánljuk mi is, hogy a YouTube-reklámod hossza max. 30 mp legyen.)
PERFORMANCE MAX (PMAX) hirdetések
Ha a legtöbb, a vállalkozásod számára releváns Google Ads csatornán szeretnél megjelenni a lehető leghatékonyabb formában úgy, hogy folyamatosan, egyre nagyobb bevételt termelnek a hirdetéseid az intelligens automatizmusoknak köszönhetően, akkor a PMax kampányt nem hagyhatod ki.
Ez a kampánytípus a Google Ads hirdetések teljesítményét nagymértékben és hosszú távon pozitív irányba befolyásolja.
A “Maximális Teljesítmény” kampányok indításával az alábbi helyeken jelenhetnek meg a reklámjaid:
- Display
- Search (kereső)
- Discover
- Maps (térkép)
- YouTube
- Gmail
DSA (Dynamic Search Ads)
A DSA, azaz a dinamikus keresési hirdetések során a mesterséges intelligencia a weboldalad tartalma alapján automatikusan létrehozza a keresési hirdetéseket, ám ettől még szükség van emberi beavatkozásra a kulcsszavak pontos meghatározása és a megfelelő célzás biztosítása érdekében.
Mi szakértőként tisztában vagyunk a folyamatosan változó keresési trendekkel, és hogy hogyan lehet a hirdetések optimalizálása érdekében finomhangolni a DSA kampányokat.
Ez a kampánytípus a Google Ads hirdetések teljesítményét nagymértékben és hosszú távon pozitív irányba befolyásolja.
Ha magasabb megtérülést szeretnél, akkor a kampányaidból nem maradhatnak ki a DSA és a Performance Max (PMAX) hirdetések
MUTASD MEG, HOGY MIÉRT!
- Ezek az AI-val támogatott hirdetések azokat célozzák meg, akik magasabb vásárlási hajlandósággal rendelkeznek, jobban hasonlítanak a webhely látogatókhoz vagy a korábbi vevőkhöz.
- Az AI a korábbi teljesítményeket egybeveti a piaci verseny meghatározó paramétereivel, a hatékonyabb kampány döntések meghozatalához.
- A gépi tanulásnak köszönhetően a webhely látogatók előzmény adatai alapján lehetőség nyílik a felülértékesítésre (upsell) és keresztértékesítésre (cross-sell).
- Az optimalizált hirdetéseknek és az ideális célközönség megcélzásának köszönhetően nem kell választanod az elérés és a megtérülés (ROI) között!
Miért?
- Ezek az AI-val támogatott hirdetések azokat célozzák meg, akik magasabb vásárlási hajlandósággal rendelkeznek, jobban hasonlítanak a webhely látogatókhoz vagy a korábbi vevőkhöz.
- Az AI a korábbi teljesítményeket egybeveti a piaci verseny meghatározó paramétereivel, a hatékonyabb kampány döntések meghozatalához.
- A gépi tanulásnak köszönhetően a webhely látogatók előzmény adatai alapján lehetőség nyílik a felülértékesítésre (upsell) és keresztértékesítésre (cross-sell).
- Az optimalizált hirdetéseknek és az ideális célközönség megcélzásának köszönhetően nem kell választanod az elérés és a megtérülés (ROI) között!
Mit tartalmaz nálunk az ingyenes Google Ads Audit?
A konverzió a weboldalon születik meg, ezért a Google Ads hirdetéskezelés során rendszerben kell gondolkodni.
Mi átnézzük a weboldal kommunikációját, sebességét, valamint a weboldal technikai felépítését marketing és méréstechnikai szempontból.
A Google Ads fiókot csak akkor lehet helyesen telepíteni, ha a weboldal, a Google Analytics, a Merchant Center és a Tag Manager hálózat össze van kötve, hiszen így lehet biztosítani a megfelelő adatáramlást. A Tartalom Design-nál ezt mindig, díjmentesen megtesszük.
Hogyan zajlik pontosan az együttműködés?
1. Megrendeled Google Ads (Adwords) szolgáltatásunkat
Kiválasztod a neked megfelelő csomagot – vagy egyedi árajánlatot kérsz –, hogy szerződéskötés után azonnal megkezdhessük a közös munkát.
2. Megismerjük a céged és piacod
Egy stratégiai konzultáció után egy gyors versenytárs és célcsoportkutatást végzünk, hogy megismerjük a piaci viszonyokat. Mert csak így tudjuk a legjobb megoldást javasolni.
3. Felállítjuk az első kampányaid
És persze mindegyiket A/B teszteléssel is mérjük. Azaz több mutációt készítünk a célközönségednek, hogy lássuk, milyen üzenetek, vizuálok és kreatívok működnek náluk. Majd a legjobbakat tovább optimalizáljuk.
4. Minden hónap végén riportálunk
Hogy te is pontosan lásd, mi történik a hirdetési fiókodban, és milyen eredménnyel futnak a kampányaid, havi riportot készítünk neked. És természetesen az ezzel kapcsolatos kérdéseidet is szívesen megválaszoljuk.
5. Folyamatosan optimalizálunk
Ads fiókodat folyamatosan fejlesztjük, és ha nagyobb szintlépési lehetőséget azonosítunk, akkor számokkal alátámasztva teszünk neked javaslatot. Ha egyetértesz, akkor elindítjuk az új hirdetéseket. Nemcsak technikai, hanem marketing stratégiai szempontból is fejlesztünk, például jobb versenyelőnyt emelünk ki a konkurensedhez képest. Ezek azok a stratégiai kérdések, amelyeket illetően az AI nem tudja kiváltani az emberi szakértelmet.
Gyakori hibák, amelyek pénzt égetnek ügyfeleink (korábban kezelt) Google Ads fiókjaiban
Ha magadra ismersz, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy most milyen lelkiismeretesen és naprakészen kezelik a fiókodat (ha még mindig Adwords kampány néven emlegetik, akkor az szintén intő jel lehet).
Súlyos hiba szokott lenni, hogy a weboldal nem dob át köszönőoldalra az űrlap elküldése után. Így nem tud megfelelően optimalizálni a Google Ads kampány, amivel a cég rontja a fejlesztés esélyeit.
A Google Ads és Google Analytics, valamint egyéb méréstechnikai fiókoknak egymással összeköttetésben kell lenniük, hiszen így tudnak egymásnak átadni olyan kulcsfontosságú adatokat, információkat, melyek segítségével az algoritmusokból a legtöbbet tudjuk kihozni.
A GA4 a Google Analytics új verziójának rövidítése, amelyet 2020-ban jelentettek be és azóta fokozatosan fejlődik. A GA4 az előző verziókhoz képest új funkciókat és elemző eszközöket kínál, amelyek lehetővé teszik a felhasználók viselkedésének és tevékenységeinek teljeskörűbb és pontosabb nyomon követését a digitális eszközökön keresztül.
Az új rendszer többek között az AI (mesterséges intelligencia) és a gépi tanulás technológiákra is épül. Ahhoz, hogy megfelelően ki tudd használni az AI alapú kampányokat, és ezekhez a szükséges adatok lehívhatók legyenek, fontos áttérni a GA4-re.
Biztosan te is tapasztaltad már, hogy egy darabig jól működött egy hirdetéstípus, majd idővel csökkent a konverzió. Az elavult, kevésbé rugalmas „kulcsszavas kereső kampányok” mellett érdemes minden fiókban mesterséges intelligencia alapú kampányokat is alkalmazni akkor is, ha a régi kampányok jól működnek. Az elavult kampánytípusok, ha jelenleg jól is működnek, nagyon törékenyek és ha végleg elavulttá válnak, akkor a dinamikus rendszer segíthet fenntartani a konverzió számot.
Ha nincs DSA (dinamikus keresési) vagy PMmax, azaz Performace Max (teljesítmény maximalizáló kampány) a fiókban, akkor nem fogsz tudni labdába rúgni a hirdetési versenyben.
Gyakori hiba a Google Ads fiók kezelés során, hogy eltérő célcsoporttal rendelkező üzletágakat egy Google Ads fiókból menedzselnek.
Ezeket fontos külön fiókokat létrehozni, hogy az algoritmusok megfelelően be tudjanak állni, és az eltérő célcsoportok eltérő attitűdje ne kavarjon be a rendszerbe. Ez a hibás beállítás ugyanis még az AI alapú Google Ads kampányok sikerét is meg tudja gátolni.
Lehetnek olyan részszolgáltatások a cégen belül, amelyek bár nem képeznek külön üzletágat, de önállóan is megállják a helyüket. Ezeket is fontos elkülöníteni kampányszinten a Google Ads fiókban, hiszen ezekhez külön célcsoport adatok és költségallokációk tartozhatnak. Ez garantálja, hogy az üzleti céloknak és érdekeknek, valamint a felvevőpiacnak megfelelően lehessen végrehajtani a kampánykezelést, valamint folyamatosan optimalizálni azokat.
Meglepő módon a Google Ads fiók beállítási problémái mellett számos hiba kapcsolódik a weboldalhoz.
Mi ezek feltérképezésében és orvoslásában is tudunk segíteni! Kérj díjmentes tanácsadást ingyenes Google Ads audittal karöltve!
Google Adwords kampánykezelés, amit keresel? Akkor jó helyen jársz!
A Google Ads és a Google Adwords kampánykezelés ugyanis megegyező szolgáltatás.
A kettő között a különbség az, hogy a Adwords az Ads korábbi verziója. Az Adwords kezelése persze nem csak annyiban változott meg, hogy más lett a logó és a név a felületen, hanem a marketing platform már magában rejt olyan intelligens funkciókat, kampány típusokat, amelyek könnyebbé teszik a hirdetők életét és gyorsabban érhetnek el eredményeket. A Google szeretne minél jobb szolgáltatást nyújtani és a célja, hogy minél többen hirdessenek a felületen, így ez érthető lépés volt a részéről.
Az Adwords kezelés, azaz a Google Ads hirdetési kampányok kialakítása, menedzsmentje, optimalizálása és fejlesztése azonban továbbra is komoly szakértelmet kíván, ha valódi eredményeket szeretnél elérni a hirdetéseiddel, hiszen az új, „smart campaign” hirdetések sem fognak maguktól eredményeket hozni. Azoknak a cégeknek, akiknek fontos a Google kampánykezelés és komolyan is veszik, számukra az új hirdetési lehetőségek új lendületet hoztak, de kimaxolni ők is szakértőkkel tudják az online értékesítésüket.
Adwords kampánykezelés csomagok
Mennyibe kerül a Google Ads hirdetéskezelés?
Nálunk alapvetően három csomagból választhatsz.
Ezekben közös, hogy mind tartalmazza az:
- a projektindító konzultációt és stratégiatervezést;
- a célcsoportkutatást és konkurenciaelemzést;
- a meglévő hirdetési fiók átnézését;
- kulcsszóelemzést, amelyben meghatározzuk, mely keresőkifejezésekre érdemes a kampányokat felépíteni – és ezt kiegészítendő: tartalmakat gyártani;
- a hirdetések feltöltését és elindítását;
- a hirdetések A/B tesztelését, amelyből kiderül, hogy az egyes verziók közül melyekkel érünk el nagyobb hatást;
- valamint a statisztikai elemzések (riportok) készítését, hogy te is mindig naprakész legyél a kampányaid teljesítményeivel, eredményeivel.
És hogy miben különböznek egymástól a választható csomagok?
A normál csomagban egy hirdetési platformot (kereső, display vagy YouTube) választhatsz, és azon építjük fel és kezeljük az optimalizált vevőszerző kampányod.
A prémium csomagban a kereső, display, remarketing és YouTube hirdetési kampányaidat (szöveges és banner hirdetésekkel vagy már meglévő saját videóiddal) egyaránt felépítjük és kezeljük.
Az exkluzív csomagban pedig a fentiek kiegészülnek azzal, hogy a videós hirdetéseidhez mi magunk írjuk meg a videós scripteket, valamint a forgatást és gyártást is ránk bízhatod.
Fontos, hogy a hirdetések árát a Google határozza meg. Ezt felé kell megfizetned. Az előre (közösen) meghatározott kampánykezelési díjat viszont nekünk kell elutalnod – minden hónap végén. Ebből a két elemből tevődik össze a teljes havi költséged. |
A riportban természetesen nemcsak a hirdetési költségeket, hanem a kampánykezelési díjat is feltüntetjük,
hogy ennek alapján tudj hónapról hónapra üzleti döntéseket hozni.
NORMÁL GOOGLE ADS
LEGYEN SIKERES A TE GOOGLE ADS KAMPÁNYOD IS!- Konzultáció, stratégia tervezés
- Célközönség és konkurenciaelemzés
- Hirdetési fiók audit, beállítás elvégzés
- Kulcsszó elemzés
- Hirdetések feltöltése, A/B teszt
- Finomhangolás, optimalizálás
- Statisztikai elemzés készítése
PRÉMIUM GOOGLE ADS
KERESŐ, DISPLAY, YOUTUBE, REMARKETING ÉS PERFORMANCE MAX HIRDETÉSEK- Konzultáció, stratégia tervezés
- Célközönség konkurenciaelemzés
- Hirdetési fiók audit, beállítások elvégzése
- Kulcsszó elemzés
- Hirdetések feltöltése, A/B teszt
- Finomhangolás, optimalizálás
- Statisztikai elemzés készítése
- Kereső, display, YouTube, remarketing és PMax (Performance Max) hirdetések
PRÉMIUM GOOGLE ADS + YOUTUBE VIDEÓK KÉSZÍTÉSE
ELKÉSZÍTJÜK A YOUTUBE HIRDETÉS VIDEÓIDAT IS- Konzultáció, stratégia tervezés
- Célközönség, konkurenciaelemzés
- Hirdetési fiók audit, beállítások elvégzése
- Kulcsszó elemzés
- Hirdetések feltöltése, A/B teszt
- Finomhangolás, optimalizálás
- Statisztikai elemzés készítése
- Kereső, display, YouTube, remarketing és PMax (Performance Max) hirdetések
- YOUTUBE OPTIMALIZÁLT VIDEÓS TARTALOM GYÁRTÁS: videós script megírása, forgatás és gyártás kivitelezése profi szakemberekkel.
Nem találod a neked megfelelő csomagot? Kérj egyedi ajánlatot!
Ha a fentiek közül egyik kampánykezelési csomagot sem érzed igazán a sajátodnak, semmi gond. Írd meg nekünk, mivel foglalkozol, miért gondolod, hogy a fenti lehetőségek nem a legjobbak neked. Mi pedig visszahívunk és egy rövid beszélgetés után kalkulálunk egy egyedi árat.
Hirdetéseid teljesítményét más online marketing elemekkel is javítjuk
Ahogy fentebb már említettük, a hirdetési költségek csökkenthetők jobb minőségi mutatókkal. (Azaz optimalizált tartalommal, weboldallal és egyéb hirdetési lábakkal.)
Szívesen dolgozunk a megfelelő tartalmaid elkészítésén is. Ezáltal ráadásul nemcsak a hirdetéseid minőségi mutatói lesznek jobbak, de az így organikusan megszerzett forgalmadért nem kell hirdetési költséget fizetned.
Ezenfelül összekötjük a PPC kampányod egyéb hirdetési lábakkal (pl. közösségi média vagy offline hirdetések).
Profi szövegírók dolgoznak majd a hirdetéseiden
A szövegírás nemcsak egy külön szakma, hanem roppant időigényes munka is. A termék és a célcsoport problémáinak megismerése és párosítása, piac- és konkurenciaelemzés, célcsoportépítés, plusz maga az írás és az ellenőrzés. Arról nem is beszélve, hány és hány hirdetési varációt ír meg egy szövegíró. És jól tudjuk, hogy neked minden perc számít. Ezért is gondoljuk, hogy szövegíró csapatunk hatalmas segítség lenne a céged számára.
A hirdetésszövegek mellett ráadásul az egyéb marketingszövegek, blogbejegyzések, sales szövegek, landing oldal, hírlevelek megírását is nyugodtan ránk bízhatod.
Ezért javasoljuk, hogy kérj ajánlatot, beszéljük át, mire van szükséged, mi pedig azonnal elkezdünk vevőket írni neked. Bízd ránk a szövegírást és foglalkozz a céged fejlesztésével.
GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
A mesterséges intelligencia adatközpontú működésének köszönhetően rengeteg adatot dolgoz fel, hogy lemérje egy hirdetés hatékonyságát. Ilyen többek között a:
- Márkaismertség,
- vásárlási szándék,
- közösségi média említések száma, stb.
Ezáltal az adatközpontú döntésekkel maximalizálja a Google kampányok teljesítményét. Ugyanakkor fontos az AI alapú kampányok rendszeres felülvizsgálata szakértő által.
Rengeteg ügyféladat elemzése által a mesterséges algoritmus a hirdetések és kreatívok olyan kombinációit készíti el, hogy a kampánycélok a legmagasabb szinten teljesüljenek. Megvalósítja az optimális személyre szabott marketinget.
A hirdetési algoritmusok működési elve rendkívül logikus. Minden az adatokon alapuló megfelelő egyezésekről szól. A hirdetési platformok egyrészt a termékről és a célközönségről, másrészt a webes tartalmat megtekintő emberekről szóló információkat elemzik. A hirdetés akkor jelenik meg, ha egyeznek az érdeklődési körök, a vásárlási szándék, a demográfiai adatok stb.
Az AI és a gépi tanulás (ML) szorosan összefüggnek, de nem ugyanazok. Az AI egy szélesebb körű fogalom, amely magában foglalja a gépi tanulást is. A gépi tanulás azonban egy olyan módszer, amely az AI alkalmazásához használható, amely során a számítógép képes tanulni az adatokból anélkül, hogy kifejezetten programoznánk őket.
A Google Ads árak nálunk állandó árak és a kezelt kampányok mennyiségétől függenek. Amennyiben külön üzletágak vannak a vállalkozásodon belül, akkor erre kedvezményes csomagajánlatot adunk, hiszen a hosszú távú, sikeres együttműködésben bízunk!
A Google Ads hirdetéskezelő szolgáltatók árajánlatai között ár-érték arány alapján érdemes dönteni. Mi egy igazán komplex és valóban eredményes szolgáltatáscsomagot kínálunk ingyenes audittal. Rendszerben gondolkodunk és dolgozunk: értünk a webáruház készítéshez, a sikeres weboldal- és értékesítő oldalak létrehozásához, emellett profi szövegírók dolgoznak a szövegeiden.