Landing page jelentése. Melyek a sikeres landing page összetevői? (PÉLDÁKKAL)

marketing-landing-weboldal-keszites

Amikor fejest ugrasz az online marketing világába, vagy weboldalt szeretnél készíttetni, elkerülhetetlenül szembetalálkozol a landing page vagy érkező oldal fogalmával. Cikkünkben bemutatjuk, hogy mi az a landing oldal, és mit kell tudnod róla cégvezetőként. Milyen típusú landing oldalak vannak, és mi alapján dől el, hogy neked melyik fog konverziót hozni, legyen az vásárlás vagy más cél elérése? Kihez fordulj, ha eredményes landing oldalt szeretnél? Olvass tovább, és kiderül!

A landing page az az oldal, ahova a látogató megérkezik, miután rákattintott egy hirdetésre, egy hírlevélben elhelyezett linkre vagy egy közösségi média posztban lévő hivatkozásra. Gondolj rá úgy, mint egy kis szigetre, ahol landolhatsz a netes óceán közepén. Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mi szükség van erre, ha már van egy weboldalad, ahova hasonló módon meg tudnak érkezni a felhasználók.

A legnagyobb különbség az, hogy míg a honlapodon a teljes termék- vagy szolgáltatási palettádról informálódhatnak a látogatók, addig egy landing oldalon jellemzően egyetlen cél felé tereljük őket. Ez a cél lehet feliratkozás, ajánlatkérés, bejelentkezés konzultációra vagy akár vásárlás.

Ebből következik, hogy míg egy weboldalon jellemzően többféle CTA gombbal, (azaz valamilyen cselekvésre buzdító gombbal) találkozol, addig egy landing page-en csupán eggyel. Ez az egy gomb természetesen az oldal több pontján is elhelyezésre kerül, viszont a cél minden esetben ugyanaz.

SzempontWeboldalLanding oldal
CélÁltalános információközlés, márkaépítés, több termék/szolgáltatás bemutatása, kapcsolat, blogEgyetlen, konkrét cél elérése (pl. vásárlás, feliratkozás, érdeklődő gyűjtés)
FelépítésTöbb oldalból álló összetett struktúra (főoldal, aloldalak, menü, lábléc)Általában egyetlen oldal, egyszerű, letisztult felépítés
TartalomRészletes információk a vállalatról, termékekről, szolgáltatásokról, blogbejegyzésekRövid, tömör üzenet, erős felhívás a cselekvésre, egyetlen ajánlat
CélközönségÁltalános célközönség, különböző érdeklődésű látogatókSpecifikus célcsoport, akik már érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt
KonverzióTöbbféle konverzió lehetséges (vásárlás, feliratkozás, kapcsolatfelvétel, stb.)Egyetlen, jól definiált konverzió
OptimalizálásTöbb szempontból szükséges optimalizálni a felületet, pl. SEO, tartalmi marketing, felhasználói élményElsődlegesen konverzióoptimalizálás történik A/B teszteléssel

Röviden akkor, amikor a lehető leghatékonyabb módon szeretnéd egy konkrét cél felé terelni a látogatóidat. Ez lehet termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos feliratkozás, eladás vagy akár kapcsolatfelvétel is.

3 eset, amikor mindenképpen landing oldalra van szükséged

Új termék vagy szolgáltatás bevezetése

Van egy új ajánlatod, amit szeretnél bemutatni, és a látogatókat vásárlásra ösztönözni.
Speciális akció vagy promóció

Egy időkorlátos ajánlatod van, és szeretnéd, hogy a látogatók azonnal éljenek vele.
Lead generálás

Feliratkozókat, érdeklődőket szeretnél gyűjteni, például ingyenes anyagért, konzultációért cserébe, vagy egy eseményre való regisztrációhoz.

Első ránézésre egy landoló oldal összeállítása nem ördöngösség, azonban ahogy belemélyedsz a feladatba, láthatod, hogy rendkívül sok apró, ugyanakkor lényeges összetevőn múlik, hogy milyen eredményeket tudsz vele elérni. Korábban írtunk arról, hogy landing oldal trendek követése helyett hogyan növeld az eladásaidat, most pedig listát is készítettünk a legfontosabb elemekről.

A NorAn – Mezőgazdasági gépgyártó ügyfelünknek minden egyes gépüknek külön landing oldalt készítettünk. Ügyfelünk az alábbiak szerint nyilatkozik az együttműködésről:

Jó ajánlat a jó célközönségnek

Pontosan fogalmazd meg, hogy kinek szeretnél eladni, és mi az a visszautasíthatatlan ajánlat, ami a célközönséget előnyhöz juttatja vagy megoldja a problémájukat. Ha egyelőre nincsenek tudatában ennek a problémának, akkor a landing oldal kiemelten fontos eleme lesz, hogy erre rávilágíts, majd bemutasd a megoldást.

Technikai háttér

Nagyon könnyű látogatót veszíteni, ha lassú a landing oldalad, vagy nem megfelelően jelenik meg például mobilon. A felhasználói élmény sarokköve, hogy a betöltési sebesség minimum egy sugárhajtású repülőgép szintjén legyen. A másik alapvetés a reszponzív webdesign, ami azt jelenti, hogy bármilyen képernyőméreten esztétikus megjelenést kapunk, és nem esik szét az oldalunk vizuális egysége a különböző képernyőkön.

Dizájn, felépítés

Landing page készítés során az az elsődleges szempont, hogy végigvezessük a látogatókat az oldal tartalmán egészen a CTA gombig. Nem a szöveg az egyetlen eszközünk ehhez, hiszen alkalmazhatunk képeket, videókat, nyilakat, sőt, az üres teret is hasznosíthatjuk. Modern, letisztult dizájnt alkalmazva nagyobb eséllyel tudjuk a látogatót a cél irányába terelni.

Szöveg

A célközönség nyelvezetére szabott, ugyanakkor lényegre törő szöveggel tudsz igazán nagy sikereket elérni. A figyelemfelkeltés, a bizalomépítés és az értékesítés során is ütőkártyát jelent egy tudatosan szerkesztett, jól megfogalmazott szöveg, ezért érdemes profi marketing-szövegíró közreműködését kérni.

Videók, fotók

15-20 évvel ezelőtt egy egyszerű szöveges tartalom elegendő volt ahhoz, hogy vásárlásra buzdítsuk a felhasználókat. Mára viszont olyannyira magasra tolódott az ingerküszöbünk, hogy vizuális elemek használata nélkül szinte esélyünk sincs felkelteni a látogató figyelmét. Sőt, a silány minőségű képek, videók is azonnali továbbgörgetésre sarkallnak. A minőségi, lehetőleg saját gyártású fotók és videók elengedhetetlenek, ha igazán hatékony landing oldalt szeretnénk összeállítani.

CTA (=call to action), azaz felhívás cselekvésre

A jó CTA gomb odavonzza a felhasználó tekintetét, és világosan meghatározza, hogy mit kell tennie. Például “Iratkozz fel!, “Kérj ajánlatot!” vagy “Regisztrálj ingyen!” A szöveg mellett a gomb vizuális megjelenésével is foglalkoznunk kell, ha meg szeretnénk találni a legjobb eredményt hozó típust és design-t. Mekkora legyen a gomb? Milyen színű legyen? Szögletes vagy lekerekített formát válasszunk? Lehet, hogy ezek a kérdések elsőre banálisnak tűnnek, de a különbség sokszor (száz)ezres nagyságrendben mérhető.

Egy landing oldal önmagában kevés ahhoz, hogy eredményt hozzon, különösen, ha nincs a célcsoportra optimalizálva a szöveg és a dizájn. A bizalomépítéshez elengedhetetlen, hogy videókat készíts, a hatékony értékesítéshez pedig hirdetésekre is szükséged lesz. Korábbi cikkünkben összegyűjtöttük, hogy melyek azok a hibák, amelyeken elbukhat az értékesítő oldalad, de ha biztosra akarsz menni, akkor bízd ránk a munkát!

Összességében elmondható, hogy egyedi landing oldalra minden kampányodnak szüksége van. Mi azonban nem csupán a landing oldal készítésben segítünk, hanem egy komplett értékesítési gépezetet állítunk össze, melynek a landoló oldal a központi eleme lesz.

Profi szövegírók és grafikusok fognak dolgozni a landing page-eiden, webdizájnerünk pedig mobilra, tabletra és asztali számítógépre optimalizált megjelenést készít modern, letisztult stílusban.

Mérhető eredményekért bízd ránk a landing oldalad felépítését, amíg te pihensz vagy a vállalkozásod sikerén dolgozol!

Tóth Gábor, az ausztriai Sonnhof Hotel tulajdonosa tudja, hogy miért van szükség dedikált, profi landing oldalakra a kampányaihoz:

Mire számíthatsz, ha minket választasz?

Teljes körű kivitelezésMindent elkészítünk, ami az eredményes landing oldaladhoz szükséges. Marketing-szöveg, letisztult design, landing oldal építés, videók, fotók, online hirdetések. Neked csak az infókat kell átadnod, a többi a mi feladatunk.Transzparens munkaVilágosan kommunikálunk, havonta riportálunk az eredményekről, és megválaszoljuk a felmerülő kérdéseid. Elkészítjük és üzemeltetjük a landing oldalad, hirdetési fiókod, de minden a te tulajdonodban marad.Szakértő csapatSzakértőink az aktuális trendek és technológiák ismeretében dolgoznak.Nagy gyakorlatunk van hazai és nemzetközi kampányokban, melyet arra használunk, hogy a te céged eredményességét is növeljük.

És amire még számíthatsz, ha velünk készíted el a landing oldalad: Nyugalom. Az új oldalaiddal a hirdetéseid is jobban fognak teljesíteni:

Foglalj időpontot díjmentes konzultációra, ahol felteheted kérdéseidet a landing page készítés áráról, menetéről, a folyamat hosszúságáról vagy egyéb marketinges témáról!

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.