7 A B C D E F G H I K L M N O P R S U W
Re Ro

Remarketing jelentése, fogalma és működése: Mi az az újracélzás és mire jó a profitnövelésben?

A remarketing (vagy magyarul újracélzás) egy olyan digitális marketing technika, amely lehetővé teszi a weboldal-tulajdonosok számára, hogy specifikus hirdetésekkel érjék el azokat a látogatókat, akik korábban már jártak az oldalukon, de ott nem hajtottak végre vásárlást vagy konverziót. Ez egy rendkívül hatékony módszer az érdeklődés fenntartására, a kosárelhagyás csökkentésére és a hirdetési költségkeret (ROAS) optimalizálására.

A remarketing jelentése és kontextusa: Mi ez és mire jó a gyakorlatban?

A remarketing jelentése online marketing szempontból tulajdonképpen „újra elérés”. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy olyan hirdetésekkel célozzuk meg a weboldalunkat vagy alkalmazásunkat korábban felkereső felhasználókat, akik valamilyen okból félbehagyták a folyamatot – például egy kosárba helyezett terméket nem vásároltak meg.

Mire jó ez a stratégia? Segít áthidalni azt a szakadékot, ami a látogató első érdeklődése és a tényleges vásárlási döntése között tátong. Mivel a statisztikák szerint a látogatók több mint 95%-a nem vásárol az első látogatáskor, a remarketing biztosítja, hogy a márkád szem előtt maradjon a döntési folyamat kritikus szakaszaiban is.

remarketing újracélzás

Milyen technikai feltételei vannak a remarketingnek?

A sikeres alkalmazáshoz alapvető technikai előfeltételek szükségesek, amelyek biztosítják az adatok pontos áramlását:

Sütik (Cookie-k) és web analitika

A remarketing alapja egy mérőkód (pixel vagy tag), amely a látogató böngészőjében elhelyez egy „sütit”. Ez azonosítja a felhasználót, így a Google Ads vagy a Meta rendszere felismeri őt más oldalakon is. Ehhez elengedhetetlen a Google Analytics és a megfelelő hozzájáruláskezelés (GDPR).

Adatbázisok és közönségek kezelése

Létre kell hozni úgynevezett remarketing listákat. Ezek a listák szegmentálják a látogatókat viselkedés alapján: például külön listára kerülnek a „kosárelhagyók”, a „blogolvasók” vagy a „kapcsolati oldalt megtekintők”. A különböző közönségek aktualitása kulcstényező, ezért érdemes időablakokat (7 napos, 30 napos) használni.

Miért speciális a remarketing a kampányok között?

A remarketing nem csupán egy hirdetéstípus, hanem egy precíziós eszköz, amely több ponton javítja a marketingrendszered hatékonyságát:

  • Növeli a konverziókat: Olyan embereket ér el, akik már ismerik a márkát, így a bizalmi szint magasabb, a vásárlási hajlandóság pedig fokozott
  • Csökkenti a vevőszerzés egységnyi költségét (CPA): Az új vevők megszerzése drága. A remarketinggel a már megszerzett forgalmat konvertálod vásárlóvá, ami nagyságrendekkel olcsóbb.
  • Márkaemlékezet (Brand Awareness): Folyamatos jelenlétet biztosít a felhasználó mindennapjaiban, így te leszel a „Top-of-mind” választás, amikor döntésre jut.

Miért fontos ez neked? – Statisztikák és tények

  • Visszafordulási arány (Bounce rate) kezelése: Az átlagos 40-60%-os visszafordulási arány ellen küzdhetsz, ha a távozókat célzott üzenettel hívod vissza.
  • Kosárelhagyási ráta (Cart abandonment) javítása: Az online vásárlók 60-80%-a elhagyja a kosarat. A remarketing az első számú eszköz ennek az elveszett bevételnek a visszaszerzésére.
  • Közönség mérete: Ahhoz, hogy a kampányok hatékonyan fussanak, általában 1000 fős listára van szükség, így a stratégia ösztönöz az organikus forgalom növelésére is.

Remarketing stratégiák és platformok

A kampányokat több felületen is futtathatod:

Gyakorlati példa a működésre

Tegyük fel, hogy egy szoftveres cég weboldalán megnézed az árazási oldalt, de nem regisztrálsz. Másnap a Facebookon látsz egy videót tőlük, amely bemutatja a szoftver előnyeit, majd harmadnap a Google-ön keresgélve megjelenik egy banner, amely 14 napos ingyenes próbaidőszakot kínál neked. Ez a szekvenciális remarketing, amely lépésről lépésre építi a bizalmat.

Gyakoribb kérdések a remarketingről:

Ne hagyd ki a remarketing erejét!

Bízd ránk online marketing kampányaid tervezését és végrehajtását, hogy a legjobb eredményeket érhesd el!

Olvasd el kapcsolódó bejegyzésünket is: Facebook hirdetés konverzió növelés kampányoptimalizálással