Animáció készítésÉrtékesítést támogató animációk, hogy a célcsoportod jobban megértse az üzeneted
Animációk készítése egyszerűen és gyorsan. Hogy könnyedén megragadd a célcsoportod figyelmét, és hogy azokat az üzeneteket egyértelműsítse, amelyek ösztönzik a vásárlási döntést megszületését.
Sikeres animáció alapjai
Az animáció elüt egy hagyományos videótól. Ezáltal a látogatók figyelmét is jobban megragadja.
Ezt az alkalmat megragadva pedig elmagyarázhatjuk neki, miért jó döntés a te termékedet vagy szolgáltatásodat választania.
Vagy akár a céged ismertségét is növelhetjük.
1. CÉLORIENTÁLT ANIMÁCIÓT KÉSZÍTÜNK
Értékesíteni szeretnél, vagy imázsépítés a cél? Nem mindegy! Animációk készítése során mindent alárendelünk annak, hogy céljaidat maximálisan támogató, eredményeket produkáló videó animációt adjunk át.
2. SZAKTUDÁS, TAPASZTALAT, PROFIZMUS
Elcsépeltnek hangzik, ugye? Viszont animációd sikeressége ezeken a tényezőkön múlik. Mi olyan tapasztalt animáció készítő szakemberekkel dolgozunk, akik valóban értik a dolgukat.
Animációd műfajához és stílusához legalkalmasabb szakembert mozgósítjuk. Mi hanyagoljuk a sablonfigurákat! A cél, az élvezhető formában történő információátadás.
3. MARKETING ALAPÚ VIDEÓKAT KÉSZÍTÜNK
Neked alkotjuk meg az animációt és nem magunknak. Mi nem fogjuk agyonművészkedni a videód felesleges jelenetekkel, amiről elkattint a néző. A cél, hogy végignézzék a videód és vásároljanak tőled.
Profi marketing készítő szakemberek + Profi marketing rendszer építők = Marketing alapú videó
4. MINDENT MI INTÉZÜNK
Megírjük a rövid scriptet, majd a forgatókönyvet és a narráció szövegét.
Megindokoljuk, hogy mit, miért és hogyan csinálunk azért, hogy animációs videód bevételeid növeléséhez maximálisan hozzájáruljon.
A narrációt rögzítjük, animációd megalkotjuk, a gyártást végig menedzseljük.
A végén kulcsrakész animációt adunk át, amelyet beépítünk marketing rendszeredbe.
Miért fontos napjainkban az animáció készítés?
Ahogy a mindennapok gyorsulnak, úgy az információfogyasztás üteme is felpörög. Azaz, amíg korábban valaki akár hosszú percekig is böngészett egy-egy weboldalt, hogy megtalálja a megoldást a problémájára, ma már a legtöbben átlagosan 2-3 percet töltenek egy oldalon.
Ilyen információs zajban és ennyire rövid idő alatt egy szöveg önmagában nem feltétlenül győzi meg a látogatót. Egy videónak viszont több esélye van erre.
Hiszen minél több ingert (kép, hang, szöveg) adunk egy tartalommal a látogatónak, annál jobban megragadjuk a figyelmét.
„Oké, de erre egy sima videó is jó.” – mondhatnád.
És részben igazad is van.
Viszont egyre többen készítenek hagyományos videókat. Azaz lassan, de biztosan túl fognak ezzel is telítődni a fogyasztók.
Az animációs videók viszont még újszerűek. Kitűnnek a reklámzajból. Így könnyebb velük megragadni a látogató figyelmét.
Arról nem is beszélve, hogy figyelemfelkeltésen felül a szolgáltatásod előnyeinek elmagyarázására is ez az egyik legjobb módszer.
Miért fontos napjainkban az animáció készítés?
Ahogy a mindennapok gyorsulnak, úgy az információfogyasztás üteme is felpörög. Azaz, amíg korábban valaki akár hosszú percekig is böngészett egy-egy weboldalt, hogy megtalálja a megoldást a problémájára, ma már a legtöbben átlagosan 2-3 percet töltenek egy oldalon.
Ilyen információs zajban és ennyire rövid idő alatt egy szöveg önmagában nem feltétlenül győzi meg a látogatót. Egy videónak viszont több esélye van erre.
Hiszen minél több ingert (kép, hang, szöveg) adunk egy tartalommal a látogatónak, annál jobban megragadjuk a figyelmét.
„Oké, de erre egy sima videó is jó.” – mondhatnád.
És részben igazad is van.
Viszont egyre többen készítenek hagyományos videókat. Azaz lassan, de biztosan túl fognak ezzel is telítődni a fogyasztók.
Az animációs videók viszont még újszerűek. Kitűnnek a reklámzajból. Így könnyebb velük megragadni a látogató figyelmét.
Arról nem is beszélve, hogy figyelemfelkeltésen felül a szolgáltatásod előnyeinek elmagyarázására is ez az egyik legjobb módszer.
Az animáció készítés folyamata
Szöveges forgatókönyv készítése
Egy előzetes konzultáción megismerjük a céged és a célpiacod, hogy a lehető legjobb reklám animáció készülhessen el.
Ezt követően megírjuk a szövegkönyvet, amiben láthatod, milyen vonalvezetéssel és milyen szövegekkel vezetjük el a potenciális vevőid a vásárlásig. (A szövegkönyv természetesen a rajzfilm animáció történetének vázlatos leírását is tartalmazza majd.)
Ezt a doksit megküldjük neked, majd az ehhez fűzött megjegyzéseid mentén szükség esetén kiegészítjük, módosítjuk a szövegkönyvet.
(Ha már rendelkezel saját fogatókönyvvel, nyugodtan küldd el nekünk, mi szakmai szemmel is átnézzük és javaslatokat teszünk a tökéletesítésére.)
Képes forgatókönyv megtervezése
Ez már a grafikai tervezés azon szakasza, amiben konkrétan láthatsz néhány elemet a készülő videóból.
Ezt a képes forgatókönyvet nevezi a szakma storyboardnak. Lényege, hogy ebben már egy-egy kép is megjelenik a filmből. Tehát képet kaphatsz a stílusból, hangulatból és a videó környezetéből is.
A meglátásaidat persze itt is figyelembe vesszük és szükség esetén beépítjük.
Egyedi animációs figurák megtervezése
Az animáció készítés következő lépése, hogy megtervezzük a videó szereplőit – vagyis a figurákat.
Ehhez a meghatározott célcsoportot és igényeiket vesszük alapul.
A tervezés első szakaszában még rajzolva, később – ha közösen véglegesítjük a szereplők kinézetét – pedig már digitalizálva is láthatod.
Szükséges termékek megrajzolása
Ha szükséges, egy-egy a videóban megjelenítendő terméked is megrajzoljuk és animáljuk. Így még autentikusabb élmény érhető el.
Sőt, igény esetén 3D animációt is tudunk készíteni ezekről.
Animáció készítése
Lényegében ezen a ponton kezdődik a reklámfilm készítés. Hiszen a közösen megálmodott tervek alapján megkezdődik az animáció elkészítése.
Viszont ahelyett, hogy néhány napig vagy hétig eltűnve dolgoznánk a projekten, majd csak a végeredményt mutatjuk meg, folyamatosan képben leszel, hol tart a folyamat, mi készült el eddig. És ezeket véleményezheted is. Így garantáljuk, hogy a pontos tervezés után se csússzon félre semmi.
Videós utómunkák
A folyamat utolsó lépése, hogy a teljes videó legyártását követően beépítjük a különböző effekteket, zenéket és narrációkat, valamint a megfelelő hosszra vágjuk promóciós videót.
A videók készülhetnek hanggal, vagy épp csak felirattal is.
Kizárólag jogtiszta zenei anyagokkal dolgozunk. Valamint a narráció felvételében is segítünk. Profi szinkronszínészekkel is felvehetjük az előre megírt szövegeket, de akár te is kipróbálhatod magad ebben.
Az utómunkák elvégeztével átadjuk a kész animációs videót, hogy mielőbb növelhesd a látogatók és a vevők számát is – hogy a márkaismertségről már ne is beszéljünk.
Milyen videó típusok léteznek – marketinges szemmel?
Explainer videók
- elmagyarázza helyetted a
terméked/szolgáltatásod - edukálja a potenciális vevőid,
így közvetve növeli az eladásaid - átlagosan 2-3 perc hosszúságú
Az elmúlt évek talán legnépszerűbb videóformája. Jellemzően arra használjuk ezeket, hogy elmagyarázzuk a célcsoportnak egy termék vagy szolgáltatás használatát. És azt, hogy hogyan profitál ebből az ügyfél.
A magyarázó videók átlagosan 2-3 perc hosszúságúak. Ennyi időnk van tehát a legfontosabb tudnivalókat elmagyaráznunk a potenciális vevőnek.
És bár gyakran használunk explainer videókat fizetett hirdetésekben is, inkább az ügyfél edukációjában játszik nagy szerepet. Ezáltal rengeteg időt és energiát spórol meg neked.
Értékesítést támogató videók
- remek figyelemfelkeltő
- vásárlásösztönzésre készült, közvetlenül növeli az eladásaid
- átlagosan 1,5-2 perc
Az egyik legjobb marketing eszköz a reklámzaj leküzdésére.
Edukációs videók
- segít az ügyfél problémájának megoldásában
- hitelességet és márkaismertséget épít
- egyik népszerű fajtája az útmutató videó
Az edukációs videók hasonló célt szolgálnak, mint a magyarázó videók. A legfontosabb sajátosságuk, hogy elmagyarázzák a célközönségnek, hogyan oldjanak meg bizonyos problémákat. (Jellemzően alternatív megoldásokról is szólnak ezek a videók, nemcsak a cég termékéről.)
Ezeknek egy fajtája az úgynevezett „how to” vagy útmutató videók. Ezek általában bemutatják, hogyan használja a vevő lépésről lépésre a cég által kínált megoldást. Az útmutató videók bemutatják az ügyfeleknek, hogyan működik a termék valós időben, és útmutatást adnak nekik fájdalompontjaik kezelésében és vágyaik elérésében.
Gondolatébresztő (vezetői) videók
- közelebb hozza a vevőt a céghez
- segít egyedinek tűnni a konkurencia mellett
- hossza a témától függően változó
Viszonylag új tartalomforma, ám annál népszerűbb. Legfőbb ereje abban rejlik, hogy a célcsoport könnyedén közelebb érezheti magát a márkához, hiszen egy ember (általában a cég valamelyik vezetője) osztja meg gondolatait az adott piacról, iparágról.
Lényegében tehát egy iparági összefoglalónak, szakértői véleménynek is tekinthetjük. Fontos azonban, hogy eredeti, egyedi vélemények és meglátások hangozzanak el benne, amelyek segítenek meghatározni a céget a konkurenciához képest.
Az ilyen célú animációk általában a közösségi oldalakon és a honlapon hoznak jó eredményt. Sőt, egyre gyakoribb, hogy blogposztokban használják őket. Átlagos hosszukat a téma határozza meg.
Korábban csak élőszereplős változata volt, de egyre gyakoribb, hogy animált szereplők adják elő ezeket a gondolatok.
Ügyfélvélemény videók
- az egyik legjobb hitelességépítő
- bemutatja a termék/szolgáltatás használat közbeni előnyeit
- hossza átlagosan 2-3 perc
A legjobb marketing eszköz, ha szeretnéd meggyőzni az ügyfeleid, hogy téged válasszanak. Bizonyos értelemben az ügyfél videók hasonlítanak a magyarázó videókhoz. Ugyanis amellett, hogy hitelességet épít egy márkának és értékeli annak termékét, szolgáltatását, részben elmagyarázza, hogyan és milyen probléma megoldására alkalmazta.
Itt viszont az ügyfél (még ha animált videóban is) meséli el a történetet, nem egy kitalált animációs karakter.
Amíg manapság még mindenki az írásos ügyfélvéleményekkel operál, te hatalmas versenyelőnyre tehetsz szert, ha mindezt animációs videóban teszed meg.
Az ilyen videó animációk hossza átlagosan 2-3 perc.
Esettanulmány videók
- remek hitelességépítő elem
- aprólékosan bemutatja a terméket/szolgáltatást működés közben
- hossza akár 15-20 perc is lehet
Ez lényegében a fenti egy mélyebb, részletesebb változata. Mindkettő arra alkalmas, hogy megmutassa a célközönségednek, hogyan kezelje a fájdalompontjait vagy érje el a vágyait termékeddel, szolgáltatásoddal.
Nagy különbség azonban, hogy az esettanulmány videó a teljes folyamatot bemutatja. A termék- vagy szolgáltatásfejlesztést, a gyártást, azt, hogy hogyan oldja meg a problémát, és mik a legfontosabb értékajánlatai. Mindezt sokszor konkrét számokkal és statisztikákkal.
Emiatt az esettanulmány videók hosszabbak, olykor akár 10-15 percesek is lehetnek.
Hol használható a reklám animáció?
Ahogyan minden tartalomra, az animációs videóra is igaz, hogy a lehető legtöbb platformon érdemes terjesztenünk és használnunk.
A weboldal készítés során például egyre többen ismerik fel az explainer videók (termékmagyarázó videók) konverziónövelő erejét. Hiszen roppant fontos szerepe van a vásárlási szándékot erősítő edukációban és az értékajánlatok egyértelműsítésében.
Ezenkívül a közösségi oldalakon (Facebook, Instagram, LinkedIn) és a YouTube-on is folyamatosan új érdeklődőket és potenciális vevőket hozhatunk velük – köszönhetően a figyelemfelkeltő képeknek és a tömör, egyértelmű szövegnek.
Emellett hírlevél formájában is jó meggyőző elem.
Ránk bízhatod a teljes marketinged
Az animációk készítése még hatékonyabb, ha egy stratégia részeként csináljuk. Ehhez egyszeri megbízás esetén is tartjuk magunkat. De ha jelenleg nincs belső marketingesed vagy megbízott marketing ügynökséged, szívesen segítünk.
Portfóliónkban a marketing legkülönbözőbb ágai – keresőoptimalizálás, szövegírás, hirdetéskezelés, fotó- és videó készítés, webshop- és weboldal készítés, valamint offline marketing is szerepel.
Ez nemcsak azért jó, mert így a legtöbb marketinggel kapcsolatos ügyintézés egy kézben van. Hanem azért is, mert biztos lehetsz benne, hogy minden egy jól kidolgozott, precíz, eredményorientált stratégia mentén zajlik.