Landing oldal a marketingkampányodban: így teheted vele eredményesebbé a hirdetéseidet

Egy jól megtervezett, üzleti céljaidra optimalizált landing page csodákat művel. Különösen akkor, ha a Facebook hirdetések is a marketing eszköztárad részét képezik. 

Biztosan kihozod a maximumot a kampányaidból? Hogyan tudsz jobb eredményeket elérni egy profi landolóoldallal? Egyáltalán milyen marketing kampányok esetén alkalmazható hatékonyan? Olvass tovább, és kiderül!

Röviden a landing page az az oldal, ahol a látogató “landol”, miután rákattintott egy hirdetésre, egy hírlevélben elhelyezett linkre vagy egy közösségi média posztban lévő hivatkozásra.

Célja, hogy a látogatót egyetlen jól körülhatárolt cselekvésre ösztönözze, például vásárlásra, feliratkozásra, egy ingyenes anyag letöltésére vagy bármi másra. 

A landing page bővebb jelentéséről és a sikeres landing oldal összetevőiről még többet olvashatsz korábbi cikkünkben.

Lead generáló oldalak (Lead gen pages)

Az ilyen típusú oldalak elsődleges célja minél több releváns érdeklődő adatainak összegyűjtése. Lehet ez név, e-mail cím, telefonszám vagy egy részletesebb űrlap kitöltése. 

Abban az esetben érdemes lead generáló landing oldalt készíteni, ha feliratkozókat, érdeklődőket szeretnél gyűjteni, például letölthető e-bookért, videóért, ingyenes anyagért, konzultációért cserébe, vagy egy webinárra történő regisztrációhoz.

Értékesítő oldalak (Sales pages)

Az ilyen típusú oldalak közvetlenül az értékesítésre koncentrálnak. A termék vagy szolgáltatás minden előnyét bemutatják, gyakran kedvezményekkel vagy korlátozott idejű ajánlatokkal kiegészítve, hogy minél vonzóbbá tegyék a vásárlást az érdeklődő számára.

Abban az esetben érdemes értékesítő landing oldalt készíteni, ha a látogatókat fizető ügyfelekké szeretnéd tenni. A konverzió itt a vásárlás, amihez meggyőző érvelésre, a termék látványos bemutatására és vásárlói visszajelzésekre is szükséged lesz, hiszen itt már nem “csak” az email címükkel fizetnek a felhasználók. 

Screenshot

További landing page típusok

Az imént említett két leggyakoribb landing oldal mellett további típusok is léteznek, melyek nem különböznek jelentősen az eddig bemutatott verzióktól, fő üzenetüket tekintve azonban eltérőek lehetnek.

Squeeze page: Elsődleges célja, hogy az érdeklődő e-mail címét megszerezze. Általában egy nagyon egyszerű felépítésű oldal, amelyen egy űrlap és egy kecsegtető ajánlat található.

Click-through page: Ez az oldal elsősorban a forgalom átirányítására szolgál. Egy másik oldalra vagy platformra vezető linket tartalmaz, és általában nagyon kevés további tartalommal rendelkezik.

Single-product page: Ez az oldal egyetlen termékre vagy szolgáltatásra fókuszál, melyről részletes ismertetőt, képeket és vásárlási lehetőséget találunk.

Webinar registration page: Elsődleges cél egy adott webinárra történő regisztráció, így jellemzően egy rövid űrlapot tartalmaz, ahol a résztvevők megadhatják a nevüket és e-mail címüket.

App download page: Mobilalkalmazások letöltésére ösztönző oldal, melyben az app store-ok linkjeit és az alkalmazás legfontosabb jellemzőit mutatják be.

Short vagy long-form legyen?

Több tényezőtől is függ, hogy rövid vagy hosszú landing oldalt érdemes tervezni, például a termék vagy szolgáltatás értékétől, összetettségétől, valamint, hogy az érintett piacon mennyi edukáció szükséges a vásárlók felé, mennyire érthető a termék. 

A rövid, valamint a hosszú formátumú landing oldal is tud jól működni, azonban minden esetben tesztelés szükséges, hogy megállapítsuk, milyen felépítéssel tudjuk a legjobb eredményeket elérni.

Ami biztos, hogy nem érdemes bedőlni az aktuális “bombabiztos tippeknek”, hiszen általános recept nincs. Korábban már írtunk a felkapott landing oldal trendekről, és mögöttük rejlő igazságról, olvass bele, ha szeretnéd megérteni a potenciális vásárlóid viselkedését, és ezáltal növelni a konverziódat.

Ha a Facebook kampányod nem hozza a várt eredményeket, pedig a beállítások jónak tűnnek, érdemes alaposan megvizsgálni a hirdetésekben elhelyezett landing oldalt, mert sok esetben rontja a kampány sikerességét.

Transzparens üzenet A hirdetés és a landing oldal üzenete tökéletesen összhangban van?Célközönség relevanciája A landing oldal tartalma és hangvétele pontosan a célközönségedhez szól?Cselekvésre buzdítás Világos, egyértelmű és vonzó a CTA, azaz a call to action gomb?
Oldal sebességeNem unja meg a várakozást a felhasználó a lassú oldalbetöltés miatt?Reszponzív kialakításMobilon is megfelelően jelenik meg a landing oldalad, nem esik szét?A/B tesztelésTeszteltél különböző változatokat, hogy melyik hozza a legtöbb konverziót?

Ha a fentiek közül bármelyik kérdésre NEM a válasz, akkor minél előbb javítsd a hibákat, hiszen minden egyes perccel súlyos forintoktól esel el!

Amennyiben (látszólag) mindent rendben találsz, érdemes megvizsgálnod a korábbi cikkünkben összegyűjtött listát is azokról a hibákról, amelyeken elbukhat a értékesítő oldalad.

Vagy fordulj hozzánk, és beolajozzuk a marketing gépezeted, hogy minél gyorsabban javuljon a ROAS mutatód (azaz a hirdetési költségeid megtérülése)!

Egy hatékonyan működő landing oldal az aranytojást tojó tyúkod lehet. Ehhez azonban minden apró és kevésbé apró részletre oda kell figyelni. Önmagában hiába fut csilli-villi Facebook vagy Instagram hirdetésed, nem lesz eredményes, ha a landing oldalon lemorzsolódik a felhasználó. 

“Akkor mi az, amire szükség van?” Célcsoportra szabott szöveg, modern dizájn, figyelemfelkeltő vizuális elemek, profi struktúra, hogy az oldalad látogatói azonnal érezzék, ez az, ami nekik kell!

A Tartalom Design csapatával olyan landing oldalakat és kampányokat tervezünk és kivitelezünk, amelyeket a TE célközönségedre szabunk, ezáltal látványos eredményeket érhetsz el.

Miért minket bízz meg landing oldal készítésre és Facebook kampánykezelésre?

A marketing minden területére jut egy szakértőnk: Teljes körű kivitelezés, ami ahhoz szükséges, hogy eredményes legyen a landing oldalad. Szöveg, design, landing oldal építés, videók, fotók, hirdetések. Amire neked szükséged van.

Gördülékeny kivitelezés: Velünk dinamikus lesz haladás, hiszen proaktívak vagyunk, nem kell noszogatnod minket.

Többéves tapasztalat: Szakértői csapatunk többféle iparágból merít tapasztalatot, így az aktuális trendek és technológiák ismeretében különböző megoldásokat tudunk alkalmazni .

Rendszerszintű optimalizálás: Mindent elkészítünk, ami az eredményesen működő hirdetési rendszeredhez szükséges. Hirdetésekre optimalizált landing oldalak marketing-szövegírással és webdesign-nal.

Milyen eredmények várnak, ha a megfelelő landing oldalad készül el és a kapcsolódó kampányok profi menedzsment alatt állnak? Ilyenek:

Díjmentes marketing stratégiai tanácsadás

Kérd most az ingyenes marketing stratégiai tanácsadást, ami valóban hasznodra lesz!

Mindent átbeszélünk

Telefonos vagy online konzultáción átbeszéljük a terméked, szolgáltatásod.

Megnézzük, hogy állsz most

Felmérjük a jelenleg meglévő marketinged (weboldalad, szövegeid, hirdetéseid).

Azonnal reagálunk és válaszolunk a kérdéseidre

Már szóban, azonnali reakciót és javaslatokat kapsz a marketingedre

Tudni fogod, hogyan tovább

A cégedre szabott, marketing stratégiai tanácsadást, árajánlatot és szolgáltatás ismertetőt küldünk Neked e-mailben.

Mindez díj- és kötelezettség mentesen.

A tanácsadásban leírjuk, hogy milyen eszközökkel, milyen platformokon, milyen költségek mellett, hogyan fejleszthető a marketinged.