Ha cégvezetőként te sem vagy Google Ads-specialista, nehéz megítélni, hogy az ügynökség, akire bíztad a PPC hirdetéseidet, valóban hozzáértő-e. Cikkünkben 7 szempontot gyűjtöttünk össze, melyeket érdemes figyelembe venned, ha profi szolgáltatást szeretnél kapni.
1. Meghatároztátok a világos célokat és KPI-okat?
Minden profi ügynökség az együttműködés elején tisztázza az üzleti célokat és ezek mérőszámait, hiszen nemcsak a rövid távú eredményekre, hanem a hosszú távú, fenntartható növekedésre is fókuszálnak. A legfontosabb KPI-ok közé tartozik például a CPA (Cost Per Acquisition) vagy a ROAS (Return On Ad Spend), melyek az eredményesség mérésének alapvető mutatói. Korábbi cikkünkben még többet olvashatsz azokról a Google Ads és Facebook hirdetési mutatószámokról, melyek segítenek elkerülni az ügynökségi átveréseket.
Amikor mi meghatározzuk a világos célokat és azoknak alárendelten építünk marketing rendszereket, akkor ilyen eredményeket érünk el, mint Kati London melletti vállalkozása esetében:
2. Átlátható a költési stratégia?
Elvárható részedről, hogy a Google kampányaid kezelésével megbízott ügynökség pontosan meghatározza, mennyi a napi/havi költségkeret, és ez hogyan oszlik meg a kampányok között. Ha egy profi csapatra bíztad a munkát, akkor folyamatosan figyelik a költségeket és optimalizálják a kampányokat a magas megtérülés érdekében. Fontos, hogy a költési adatok átadása mellett az ügynökség érthetően el tudja neked magyarázni, és érvekkel alá tudja támasztani a döntéseit. Ha pedig szeretnél többet megtudni a hirdetések optimalizálásáról, és a költségek csökkentéséről, akkor olvass bele korábbi cikkünkbe!
Ha az alábbi van, akkor megvezetett a marketingesed:
3. Végeznek kulcsszókutatást és a megfelelő célcsoportra céloznak?
A legjobb Google Ads ügynökségek többféle eszközt használnak (pl. Google Keyword Planner, SEMrush, Google Trends, stb.) a minél alaposabb kulcsszó-kutatáshoz. Ezáltal megtalálják a megfelelő szavakat és kifejezéseket, amelyekkel növelni tudják a weboldalad látogatottságát és egyenes út vezet a célközönségedhez. És ha már célközönség, nem lehet elégszer hangsúlyozni a szegmentálás fontosságát, mellyel a hirdetéseid még relevánsabbak és ezáltal sokkal eredményesebbek lesznek.
4. Optimalizálják a hirdetéseket és kreatív tartalmakat?
A Google Ads kampányok teljesítményének növeléséhez elengedhetetlen, hogy a hirdetések szövege és kreatívja megfeleljen az iparági igényeknek, és összhangban legyen az érkezőoldallal (ahova átkattint a felhasználó). Érdemes elővenned korábbi cikkünket, melyben összeszedtük az 5 leggyakoribb hibát, amin elbukhat az értékesítő oldalad, mert ez a PPC hirdetéseid eredményeit is alááshatja. Épp úgy, ahogy egy rosszul megfogalmazott CTA is! Éppen ezért, ezeket minden esetben A/B tesztelni kell a kampányok során, ami egy jó ügynökségnél alapvető.
5. Kapsz rendszeres (és érthető) teljesítményriportokat és elemzéseket?
Ahhoz, hogy nyomon tudd követni a Google Ads hirdetési költségek megtérülését, és összességében a kampányok teljesítményét, rendszeres visszacsatolásra van szükség. Havi vagy akár heti szinten is érdemes riportot kérned, melyet a profi ügynökségek az ügyfél egyéni igényeihez igazítanak. Fontos azonban, hogy mindemellett proaktív kommunikáció és rendszeres javaslattétel is szükséges részükről a minél hatékonyabb együttműködés érdekében.
6. Helyen van beállítva a konverziókövetés?
Egy profi ügynökség mindig gondoskodik arról, hogy a konverziókövetés helyesen legyen beállítva, figyelembe véve, hogy a te vállalkozásod esetében melyek a legfontosabb konverziók. Mérik például a fontos eseményeket, mint például vásárlás, ajánlatkérés vagy telefonhívás?
7. Az ügynökséged folyamatosan optimalizál a siker érdekében? Számíthatsz rájuk az új ötletekben?
A kampányokat sosem szabad “magukra hagyni”, mindig keresni kell az optimalizálás lehetőségét. A digitális marketing folyamatosan változik, melyet egy profi ügynökség folyamatosan monitoroz, hogy a legújabb hirdetésformátumokat, célzási lehetőségeket és optimalizálási technikákat azonnal alkalmazni tudja, vagy például képben legyen azzal, hogy milyen új lehetőségeket hozott az AI a Google Ads hirdetésekbe. (Tudtad például, hogy ebben az esetben az AI nem egyenlő a Google Smart Shopping kampányokkal?)
Hogyan hozz létre hatékony Google Ads kampányokat?
Először is bátran tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:
- Az ügynökséged csak végrehajtó, vagy igazán innovatív, eredményes ötleteik vannak?
- Valóban hozzásegítenek az üzleti céljaid eléréséhez?
- Gördülékeny a kommunikáció, és mindig naprakészen tartanak téged vagy a csapatod?
Ha nem tudtál 3 határozott “IGEN” választ adni, akkor érdemes átgondolnod az együttműködést az ügynökségeddel.
Egy PPC hirdetés elindítása, majd “automata működése” kevés ahhoz, hogy hosszú távon stabil, kiszámítható eredményt hozzon. Akkor pedig különösen, ha nincs a célcsoportra optimalizálva a szöveg és a dizájn. Emellett meglepő módon sok esetben a Google Ads fiók beállítási problémái mellett számos hiba kapcsolódik a landing oldalhoz (vagy weboldalhoz) is.
Ha szeretnéd, hogy profi szakemberek – nemcsak PPC specialisták, hanem komplett marketing szakértői csapat – auditálja a TELJES marketinged, foglalj időpontot díjmentes konzultációra, így minden hibáról átfogó képet, majd fejlesztési javaslatcsomagot kapsz.
Tartalom Design: Hogyan tudunk segíteni?
Egy profi Google Ads ügynökség nemcsak hirdetéseket futtat, hanem értéket teremt a vállalkozásod számára. A PPC kampányok nagyon sokat tudnak hozzátenni a céged eredményességéhez, azonban mi a rendszerben hiszünk, ezáltal a Tartalom Design több mint egy Google Ads ügynökség.
Teljes körű tanácsadási, és profi kampánymenedzsment szolgáltatásunkkal segítünk abban, hogy kimaxold a Google csatornáiban rejlő lehetőségeket.
Miért válaszd full service szolgáltatásunkat?
✅ Mielőtt Google Ads hirdetéseket készítenénk neked, mindent felmérünk a piacodon, beleértve a célcsoportod, a versenytársaid vagy a jelenlegi erőforrásaid, így valós megtérülést hozunk.
✅ Nem elégszünk meg azzal, ha egy kampány jó, addig finomhangoljuk és optimalizáljuk, amíg csak lehetséges, hogy a lehető legköltséghatékonyabban szerezz vevőket.
✅ Számunkra kiemelten fontos, hogy te is naprakész legyél a kampányaiddal, és mindig tudd, hogy áll az eredményességük.
✅ Azt is megoldjuk, amit egy Google Ads ügynökség nem tud. Például ha nem elég jó az ajánlat vagy az érkezőoldal.
✅ Több szakértő dolgozik a kampányodon, így a PPC specialista mellett például marketing stratéga is folyamatosan jelen van, hogy minél gyorsabban tudjunk reagálni a felmerülő igényekre.
Foglalj időpontot díjmentes konzultációra, ahol felteheted kérdéseidet a Google Ads kampánykezelés áráról, menetéről, az együttműködés folyamatáról vagy egyéb marketinges témáról!