Te is elgondolkoznál már azon, hogy vajon tényleg jó kezekben van-e a Facebook hirdetéseid kezelése? A legtöbb vállalkozó és cégvezető nem Facebook-specialista, így nehéz eldönteni, hogy az ügynökséged valóban hozzáértő-e. A következő 7 dolog segít abban, hogy átláss a szitán, és el tudd dönteni, érdemes-e tovább dolgozni az adott ügynökséggel.
Arra is kitérünk, mire lehet még szükséged ahhoz, hogy a Facebook kampánykezelésre kiadott pénz valóban megtérüljön (például hatékony érkezőoldalra, profi videókra, stb.)
Miben tud segíteni egy profi Facebook ügynökség?
Az elején fontos tisztázni, hogy a Meta ökoszisztémája nem csupán a Facebookot jelenti.
Ide tartozik az Instagram, valamint a beszélgető applikációk, mint a Messenger és a WhatsApp is, melyek mindegyike egyedi lehetőségeket kínál a hirdetésre. Egy jó ügynökség nemcsak a Facebook hirdetéseidre koncentrál, hanem segít kihasználni az összes Meta-platformot, hogy valóban a legjobb eredményeket hozd.
1. Lefektettétek a célokat és KPI-okat?
Egy profi Facebook ügynökség az együttműködés elején tisztázza az üzleti célokat, hiszen ezek alapozzák meg a kampányaid sikerét. A célkitűzéseknek konkrétnak, mérhetőnek és relevánsnak kell lenniük, hogy valóban segítsenek az eredmények értékelésében. A KPI-ok, mint a CPA (Cost Per Acquisition) vagy a ROAS (Return On Ad Spend), kulcsszerepet játszanak az ügyfél elvárásainak teljesítésében. Ha az ügynökséged nem beszél ezekről az elején, az intő jel lehet. Ezek a Google Ads és Facebook hirdetési mutatószámok segítenek elkerülni az ügynökségi átveréseket.
2. A költési stratégiát átlátod?
Tudod, mennyi a napi vagy havi költségkeret, és hogyan oszlik meg a kampányok között? És miért éppen úgy? Fontos, hogy az ügynökség képes legyen érthetően és átláthatóan elmagyarázni a riportokban szereplő számokat. Ha nem kapsz részletes elemzéseket vagy a kérdéseidre csak kitérő válaszokat adnak, akkor valószínűleg nem az érdekeidet tartják szem előtt. Az igazi szakértők segítenek megérteni, hogy mire megy el a pénzed, hiszen a hatékonyság közös érdek a hosszú távú együttműködésben.
Emellett fontos az, hogy ne ess a „Majd költök a marketingre, ha működik…” hibába, amely egy teljes logikai bukfenc. Hogy miért az? Az alábbi rövid videóból kiderül:
3. Megtörtént a Facebook konverziókövetés beállítása? Használjátok a Facebook konverziók API-t?
A konverziókövetés pontos beállítása alapvető fontosságú a kampányok sikerének méréséhez. A Facebook konverziók API hiánya vagy hibás beállítása olyan, mintha vaktában lőnél, miközben pénzt égetsz. A konverzió alapú hirdetések (vásárlás, árajánlatkérés vagy telefonhívás) esetében tudnod kell, hogy melyik kampányod pontosan hogyan teljesít. Egy profi partner nem csak beállítja ezeket, de rendszeresen ellenőrzi is a helyességüket.
4. Az ügynökség gondoskodik a Facebook hirdetések és kreatív tartalmak rendszeres optimalizálásáról?
Ellenőrizd, hogy a hirdetések szövege és kreatívja valóban illeszkedik-e az iparágad követelményeihez. Egy profi ügynökség mindig A/B teszteket végez, hogy kiderítse, melyik tartalom ér el jobb eredményeket. Az sem mindegy, hogy a kreatívok mennyire képesek megfogni a célközönséget és kitűnni a hírfolyam zajából vagy hogy vonzó-e a Call-to-Action. Ha nincs rendszeres kreatív frissítés, az gyorsan a kampány teljesítésének csökkenéséhez vezethet.
5. Tudod, hogy valóban megtérül-e a Facebook hirdetésre kiadott pénz?
Egy profi ügynökség havi vagy heti riportokat készít, amelyek részletesen bemutatják a Facebook hirdetési költségek megtérülését. Ezeknek a számok érthető értelmezésén kívül tartalmazniuk kell olyan javaslatokat is, amelyek segítik a további optimalizálást. A riportokból látnod kell, hogy az összes KPI-t követik-e, és azokat hogyan értékelik. Ha az ügynökséged csak automatikusan generált riportokat küld, az nem a profi munka jele.
6. Ellátnak új ötletekkel és javaslatokkal?
A Facebook kampányokat sosem szabad magukra hagyni, mivel a piaci környezet folyamatosan változik. Egyáltalán nem biztos, hogy egy év múlva is ugyanaz a kampánystratégia hoz majd neked eredményeket. Egy profi ügynökség mindig teszteli az új hirdetési formákat, célzási lehetőségeket és optimalizálási technikákat. A mesterséges intelligencia használata segít a folyamatok felgyorsításában.
Ez nálunk nem azt jelenti, hogy nélkülözzük a kreatív tartalmakat. Használjuk a csúcstechnológiát – a hatékonyság felerősítésére, nem pedig az emberi kreativitás helyettesítésére. Ezáltal hatékonyabban érjük el a megfelelő döntéshozókat, és valódi tartalommal gazdagítjuk a kommunikációt, nem üres üzetekkel árasztjuk el a piacot.
Ahhoz, hogy a lehető legjobb ötletekkel, a megfelelő időben tudjuk előállni, az egyedi kivitelezési és üzemeltetési rendszerünkben, folyamatosan vezetjük a marketing rendszered folyamatait. Ez az egyedi rendszer lehetővé teszi, hogy a extra gyorsan, durván magas minőségben és a legjobb áron tudjunk szolgáltatni neked. De mi is ez a rendszer? Az alábbi videóból kiderül:
7. Futtattok videós Facebook hirdetéseket?
A videós hirdetések hatékonysága messze meghaladja a statikus képekét, hiszen jobban lekötik a figyelmet. Tapasztalataink szerint azok a kampányok, amelyek videókra épülnek, gyorsabban és nagyobb eléréssel hozzák az eredményeket. Persze csak akkor, ha kellően figyelemfelkeltő a videó tartalma, profi a megvalósítás és hiteles az eredmény. Tudd meg, mi az a 3 dolog, amin áll vagy bukik a videós hirdetéseid sikere.
Sokan ott akadnak el, hogy az ügynökség nem nyújtanak segítséget a videók elkészítésében, így az ötletből nem lesz valóság. Mi komplex szolgáltatást nyújtunk, hogy minden marketingeszközöd egyszerre legyen hatékony és profi.
Ügyfelünk, Gábor, egy ausztriai Hotel tulajdonosa ezt mondja a marketing együttműködésünkről:
Nézzünk néhány példát a sok közül, hogy milyen videókat készítünk mi ügyfeleinknek, teljes körű tervezéssel és kivitelezéssel Facebook kampányokhoz, amelyek garantált eredményt hoznak:
A Hotel Sonnhof Rauris videója:
A Ballonozz.hu – Hőlégballonos élmény szolgáltató ügyfelünk videója:
A Perfekt-Mór Kft. marketing videója:
A Keycee Belle (UK) promo videója:
Hogyan hozz létre hatékony Facebook hirdetéseket?
Először is tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:
- Az ügynökséged csak végrehajtó, vagy valóban kreatív és eredményes ötletekkel áll elő?
- Segítenek elérni az üzleti céljaidat, vagy csak hirdetéseket futtatnak?
- Gördülékeny a kommunikáció, és mindig naprakészen tájékoztatnak téged vagy a csapatodat?
Ha nem tudtál 3 egyértelmű „IGEN” választ adni, akkor ideje átgondolnod, hogy valóban a megfelelő ügynökséggel dolgozol-e együtt.
A Facebook hirdetéseknél nem elég, ha elindítod a kampányt és aztán hátradőlsz. A sikerhez folyamatos optimalizálás, a megfelelő szöveg és kreatívok, valamint az alapos célcsoport-targetálás szükséges. Ráadásul sok esetben a hirdetés hatékonysága nemcsak a Facebook kampány beállításaitól függ, hanem a weboldalad vagy a landing oldalad minőségétől is.
Ha szeretnéd, hogy a Facebook hirdetéseidet egy profi csapat – nemcsak Facebook szakértők, hanem teljes marketing csapat – auditálja, foglalj időpontot a díjmentes konzultációnkra! Így minden hibáról átfogó képet kapsz, és egy fejlesztési javaslatcsomagot, amellyel javíthatod a kampányaid hatékonyságát.
Tartalom Design: Hogyan tudunk segíteni?
Néhány példa eredményeinkről:
Egy profi Facebook ügynökség nemcsak hirdetéseket futtat, hanem értéket teremt a vállalkozásod számára. A PPC kampányok nagyon sokat tudnak hozzátenni a céged eredményességéhez, azonban mi a rendszerben hiszünk, ezáltal a Tartalom Design több mint egy Facebook ügynökség.
Teljes körű tanácsadási, és profi kampánymenedzsment szolgáltatásunkkal segítünk abban, hogy kimaxold a Meta csatornáiban rejlő lehetőségeket.
Miért válaszd full service szolgáltatásunkat?
✅ Mielőtt Facebook hirdetéseket készítenénk neked, mindent felmérünk a piacodon, beleértve a célcsoportod, a versenytársaid vagy a jelenlegi erőforrásaid, így valós megtérülést hozunk.
✅ Nem elégszünk meg azzal, ha egy kampány jó, addig finomhangoljuk és optimalizáljuk, amíg csak lehetséges, hogy a lehető legköltséghatékonyabban szerezz vevőket.
✅ Számunkra kiemelten fontos, hogy te is naprakész legyél a kampányaiddal, és mindig tudd, hogy áll az eredményességük.
✅ Azt is megoldjuk, amit egy Facebook ügynökség nem tud. Például ha nem elég jó az ajánlat vagy az érkezőoldal, vagy profi videókra van szükséged.
✅ Több szakértő dolgozik a kampányodon, így a PPC specialista mellett például marketing stratéga is folyamatosan jelen van, hogy minél gyorsabban tudjunk reagálni a felmerülő igényekre.
Foglalj időpontot díjmentes konzultációra, ahol felteheted kérdéseidet a Facebook kampánykezelés áráról, menetéről vagy az együttműködés folyamatáról!