Mi az URL jelentése?
Az URL az interneten lévő tartalmak elérhetőségét írj le. az URL az „uniform resource locator” rövidítése. Minden URL megadott szakaszokból áll, amelyeknek jelentősége van mind a technológia szempontjából, mind pedig a felhasználó és a keresőoptimalizálás szempontokból.
Melyek az URL részei?
Az internetes tartalmak technológia szempontjából kétféle protokollt használnak: http:// vagy https://
A https = „hypertext transfer protocol secure”, azaz biztonságos (kódolt) webes kommunikáció, ami egy weboldal és a webes böngésző között működik. Az adatátvitelt biztonságos, kódolt úton valósítja meg.
A megvásárolható domain nevekhez ma már jár az SSL protokoll, amivel teljesen biztonságos kommunikáció jöhet létre a hálózat és a számítógépek között. A Google az SSL-t használó oldalakat nem részesíti semmiféle előnyben, viszont a biztonságos protokollt nem használók komoly hátrányba kerülhetnek, az organikus találati lista élére viszont biztosan nem kerülnek, mert alapvető bizalmi / biztonsági faktor a HTTPS protokoll használata. Mondhatjuk, hogy kötelező, ha organikusan is labdába akarunk rúgni a webolalunkkal.
A protokollt követi a webes tartománynév, vagyis maga a domain név. Pl.:https://tartalomdesign.hu
A tartománynevet követi a tartalom elérési útja, amit perjelekkel elválasztott további szakaszokat tartalmazhat.
Az URL-ek típusai:
- Abszolút URL: Tartalmazza a teljes webes tartalom címét protokoll, tartomány, elérési út és egyéb horgonyok.
- Relatív URL: Ezek nem tartalmazzák a protokollt, sem a tartománynevet.
Hogy állítható be a keresőbarát URL WordPress CMS-ben?
Beállítások / Közvetlen hivatkozások
Itt a bejegyzéshez kétféle módon állítható be a keresőbarát URL. Válasszuk a „bejegyzés címe” rádiógombot – ebben az esetben a bejegyzésünk címe, fog szerepelni az URL-ben. Egyenértékű jó megoldás a saját URL struktúra kiválasztása.
Milyen a jó (SEO optimalizált) URL?
Ha szeretnéd, hogy a weboldalad organikus forgalmat is kiérdemeljen, akkor eleget kell tenned néhány kereső-optimalizálási feltételnek, amikor az URL-jeidet létrehozod.
Használj HTTPS protokollt
A keresők nézőpontjából, mint amilyen a Google, a HTTPS weboldalak valamelyest előnyben vannak azokkal szemben, amelyek ezt nem használják.
Válassz megfelelő domain végződést
A domain végződése nincen közvetlenül hatással a helyezésekre, de megvannak a különböző iparágak / tevékenységi körök részére javasolt és beszédes végződések.
Ilyenek a kereskedelemben működő társaságok részre ajánlott .com, vagy az oktatási intézményeknek szóló .edu, stb.
Kategorizált a webes tartalmaidat
A jól átgondolt kategorizálás és alegységek létrehozása segíti a felhasználók tájékozódását az oldalon. A „mappaszerkezet” az URL-ben is legyen jól kiolvasható. A tartalmi mappák jelzései a keresőrobotokat is segítik, ezzel tájékoztathatjuk, hogy milyen tartalom van az adott oldalon.
Ilyen egy jól tagolt URL:
Példa: https://weboldalad.hu/blog/a-legjobb-tartalomkeszitesi-tippek/
Nagy weboldalaknál, webes áruházak esetében több szintű mappákat is alkalmazhatunk.
Példa: https://webshopod.com/sportruhazat/t-shirt/marka
Így optimalizáld az URLek tartalmát:
Legyen leíró a tartalom, tehát kerüljük az értelmetlen sorszámozott és egyéb karakterláncokat az URL-ben. Végezzünk kulcsszó-kutatást, hogy megtudjuk, melyek a számunkra releváns és leghasznosabb kulcsszavak.
Használjunk rövid URL-eket
A túl hosszú URL-ek olvasása is nehéz a böngészőben sem biztos hogy látható az egész. Próbáljuk 5 szó alatt tartani az URL leíró részét.
Használj kötőjelet az elválasztásra
URL-ben lévő szövegrészek standard elválasztási módja a kötőjel. Ne használj alsóvonást helyette.
Kisbetűk használata Az URL-ben mindig használj kisbetűket. Ezeket a látogató is könnyebben beírja és a duplikációt is könnyebb elkerülni.