7 A B C D E F H K L M N O P R S U W
Pp Pr Pu

PPC

Mit jelent a PPC rövidítés?

A PPC az angol pay per click mozaikszó rövidítése. Magyarul azt az online hirdetési modellt jelöli, amikor kattintások után kell fizetni a hirdetési rendszerben. Az online marketing egyik legütőképesebb, instant bevételt generáló hirdetési megoldása. Az üzleti modellt a Google vezette be, a keresőhirdetésekkel (Search Ads). Ma pedig már számos erős platform működik, ami a PPC fizetési modellt használja.

 A hirdető részére akkor keletkezik csak hirdetési költség, amikor már eredmény is létrejön. Ezek közül az alapvető eredmény a kattintás. Tehát nem a megjelenésekért kell fizetni a hirdetőnek a Google felé, hanem kizárólag a „lekattintott” hirdetések után.

Hogy mennyi megjelenésre jut kattintás, azt a click through-rate (CTR) mutatja (összes megjelenés/ kattintások száma).

PPC (Pay per click) marketing: hatékony hirdetési forma a digitális térben

A digitális marketing világában a PPC (pay per click) hirdetési forma kiemelkedő szerepet játszik, hiszen lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy célzottan érjék el a potenciális vásárlóikat. A PPC működési elve rendkívül egyszerű: a hirdetők csak akkor fizetnek a hirdetések megjelenítéséért, ha valaki rákattint a hirdetésre. Ez a megközelítés nemcsak költséghatékony, hanem rendkívül jól nyomon követhető is, ami segíti a kampányok optimalizálását.

ppc hirdetéskezelés

A PPC hirdetések működési elve

A PPC hirdetések többnyire keresőmotorokban, közösségi médiában és különböző weboldalakon jelennek meg. A legelterjedtebb platform a Google Ads, de emellett népszerűek a Facebook Ads, Bing Ads és más hirdetési rendszerek is.

A PPC kampányok során a hirdetők kulcsszavakat választanak, amelyek relevánsak a termékeik vagy szolgáltatásaik szempontjából. Amikor a felhasználók a kiválasztott kulcsszavakat beírják a keresőmotorokba, a hirdetések megjelennek a találati lista elején vagy oldalán.

A PPC előnyei

Célzott elérés: A PPC lehetővé teszi, hogy a hirdetők pontosan meghatározzák, kihez szeretnének eljutni. A hirdetések megjelenésekor a hirdetők beállíthatják a demográfiai jellemzőket, érdeklődési köröket és akár a földrajzi helyet is.

Gyors eredmények: A PPC kampányok gyorsan hoznak eredményeket. Rövid ellenőrzés után a hirdetést aktiválják, azonnal megjelenik, és a potenciális vásárlók azonnal rákattinthatnak.

Költségkeret kezelése: A hirdetők teljes mértékben kézben tarthatják a költségeiket. Meghatározhatják a napi vagy havi költségkeretet, így elkerülhetik a túlköltekezést.

Részletes analitika: A PPC kampányok rengeteg adatot szolgáltatnak a hirdetések teljesítményéről, mint például a kattintási arány (CTR), a konverziós arány és a költség per konverzió. Ezek az információk lehetővé teszik a kampányok folyamatos optimalizálását.

A PPC hátrányai

Bár a PPC számos előnnyel bír, azért néhány dologra figyelni kell.

Verseny: A népszerű kulcsszavak esetében magas a verseny, ami megemelheti a kattintási díjakat. A hirdetőknek folyamatosan figyelniük kell a versenytársaik lépéseit. minden kattintásért licitek futnak le.

Költségek: Bár a PPC költséghatékony, ha nem figyelünk oda a kampányokra, könnyen túl sokat költhet. Fontos, hogy a kampányokat alaposan megtervezni és folyamatosan monitorozni.

AdBlockerek: A felhasználók körében egyre népszerűbbé válnak az AdBlocker szoftverek, amelyek megakadályozzák a hirdetések megjelenését, ezáltal csökkentve a PPC kampányok hatékonyságát.

PPC kampányok optimalizálása

A sikeres PPC kampányok érdekében fontos a folyamatos optimalizálás. Néhány javasolt lépése a következő:

Kulcsszó kutatás: Alapos kulcsszó kutatással kezdjük a PPC kampány előkészítését, hogy megtaláljuk a releváns és költséghatékony kulcsszavakat.

Hirdetési szöveg tesztelése: Készítsünk több változatot a hirdetési szövegekből, és figyeljük meg, melyik teljesít a legjobban. Az A/B tesztelés segít az optimális hirdetésszöveg kiválasztásában.

Céloldalak optimalizálása: A hirdetések által vezetett céloldalaknak relevánsnak és felhasználóbarátnak kell lenniük ahhoz, hogy növeljék a konverziós arányt.

Teljesítmény nyomon követése: Rendszeresen elemezzük a kampányok teljesítményét, és végezzük el a szükséges módosításokat. A Google Analytics és a Google Ads eszközök nagyszerű segítséget nyújtanak ebben is.

PPC gyakori kérdések:

Rövid összehasonlítás a Google és a Facebook hirdetési platrfomjairól:

A Google és a Facebook PPC (pay-per-click) hirdetési rendszerei jelentősen elérnek egymásról.

A Google Ads rendszerén keresztül a hirdetők hozzáférhetnek a Google keresőjéhez, a YouTube-hoz, valamint a rendkívül kiterjedt google partner hálózat felületeihez. Ez világszinten több millió weboldalt jelent.

Fontos tehát tudni, hogy nem csak a keresési hálózaton, a keresőkben jelenik meg a hirdetés! A Google a hálózti partnerekkel képes lefedni a web nagy részét.

Ha például a céged célközönsége kedveli a főzést, a legújabb recepteket, akkor hatékony lehet a célzási stratégiába beemelni a különböző főzőoldalakat, portálokat, videó csatornákat.

Ebben az esetben a hirdetésed nem lesz igeden a felületen, hanem szervesen tus kapcsolódni a témához.

A Google rendkívül széles közönséget tud elérni, hiszen a magyar internetezők többsége használja a Google keresőt napi szinten.

A Facebook Ads platformja a Facebook mellett magában foglalja az Instagramot és a Messenger alkalmazást is. Ezáltal a Facebook hirdetési rendszere szintén széleskörű elérést biztosít, különösen a fiatalabb felhasználók körében. A Facebook hirdetések célzási lehetőségei nagyon részletesek, lehetővé téve a demográfiai, érdeklődési kör, és viselkedési alapú célzást. Mondhatjuk, hogy ez a rendszer erőssége.

A Google Ads általában az intenzív keresési szándékkal rendelkező felhasználókra fókuszál, míg a Facebook Ads inkább a márkák által generált tartalmakat népszerűsíti.

Magyarországon továbbra is a Google a legnépszerűbb keresőmotor, míg a Facebook az egyik legnagyobb közösségi média platform. A PPC kampányok hatékonyságát mindkét rendszer folyamatos optimalizálási lehetőségekkel támogatja, így a hirdetők a legjobb eredmények érdekében folyamatosan finomíthatják hirdetéseiket. A választás a két platform között attól függ, hogy a hirdetők milyen célokat kívánnak elérni, és hogy a célcsoportjuk hol aktívabb.