A B C D E H K M N P R S U W
Ai Ap

AIDA

Mi az AIDA modell a marketingben?

Mi az AIDA modell és jelentése? Az AIDA egy angol mozaikszó, ami a vevővé válás folyamatának lépéseit modellezi a vevő szempontjából. Pszichológiai szempontból a következő lépéseken keresztül képez a reklámunk vevőket. Ezek tehát a sikeres marketingkommunikáció lépései egyben.

Az AIDA modell elemei ma is érvényesek és működnek. A figyelem megszerzése, felkeltése ma már lehetségessé vált a személyre szabott üzenetekkel, ami a hatékonyságot maximalizálja.

elköteleződés szakaszai AIDA modell a marketingben

Mik az AIDA modell elemei?

A figyelem megszerzése (Attention)

A marketing vagy a reklám első lépése annak megfontolása, hogyan lehet felhívni a fogyasztók figyelmét.

Érdeklődés (Interest)

A reklám érdeklődést kelt a termék vagy szolgáltatás iránt.

Vágy (Desire)

A reklám érzelmi síkon is hat a befogadóra. A fogyasztóban felébreszti a vágyat, hogy ne csupán kedvelje a terméket, hanem akarja is azt.

Cselekvés (Action)

A jó reklám tartalmaz cselekvésre ösztönző elemet. Ez aktivizálja a vevőt meghatározott cselekvésre, ami nélkül az egész reklám hatástalan. Ezek azok cselekvési felhívások különbözők és sokfélék lehetnek. A gyakorlatban ez lehet egy e-book letöltése, hírlevél feliratkozás, nyereményjátékban való részvétel, egy kampányoldal meglátogatása.

A vevő aktivizálás nélküli reklám nem sikeres. Erre szolgálnak a különböző újracélzási technikák, hogy az egyszer már elért figyelmet és potenciális vevőt újra megszólítsuk, elérjük.

Az online marketingben ez a retargeting, vagy más néven remarkieting funkciója, amikor újra megszólítjuk azt a vevőkört, akik már valamilyen módon kapcsolatba léptek a vállalkozással.