Mi az AIDA modell a marketingben?
Mi az AIDA modell és jelentése? Az AIDA egy angol mozaikszó, ami a vevővé válás folyamatának lépéseit modellezi a vevő szempontjából. Pszichológiai szempontból a következő lépéseken keresztül képez a reklámunk vevőket. Ezek tehát a sikeres marketingkommunikáció lépései egyben.
Az AIDA modell elemei ma is érvényesek és működnek. A figyelem megszerzése, felkeltése ma már lehetségessé vált a személyre szabott üzenetekkel, ami a hatékonyságot maximalizálja.
Mik az AIDA modell elemei?
A figyelem megszerzése (Attention)
A marketing vagy a reklám első lépése annak megfontolása, hogyan lehet felhívni a fogyasztók figyelmét.
Érdeklődés (Interest)
A reklám érdeklődést kelt a termék vagy szolgáltatás iránt.
Vágy (Desire)
A reklám érzelmi síkon is hat a befogadóra. A fogyasztóban felébreszti a vágyat, hogy ne csupán kedvelje a terméket, hanem akarja is azt.
Cselekvés (Action)
A jó reklám tartalmaz cselekvésre ösztönző elemet. Ez aktivizálja a vevőt meghatározott cselekvésre, ami nélkül az egész reklám hatástalan. Ezek azok cselekvési felhívások különbözők és sokfélék lehetnek. A gyakorlatban ez lehet egy e-book letöltése, hírlevél feliratkozás, nyereményjátékban való részvétel, egy kampányoldal meglátogatása.
A vevő aktivizálás nélküli reklám nem sikeres. Erre szolgálnak a különböző újracélzási technikák, hogy az egyszer már elért figyelmet és potenciális vevőt újra megszólítsuk, elérjük.
Az online marketingben ez a retargeting, vagy más néven remarkieting funkciója, amikor újra megszólítjuk azt a vevőkört, akik már valamilyen módon kapcsolatba léptek a vállalkozással.