A B C D E H K M N P R S U W

Hashtag

Mi a hashtag? Jelentése, működése és javasolt használata

Mi a hashtag?

A hashtag (ejtsd: „hesteg”) a közösségi médiában használatos és onnan elterjedt meta adat típus, aminek segítségével címkézhetővé és csoportosíthatóvá váltak a különböző témakörök. Megjelenése egy # hashtag jelből és egy utána beszúrt szóból vagy kifejezésből áll.

A hashtag rövid története

A hashtag használat a Twitterről indult el 2007-ben, ahol egy amerikai blogger Chris Messina egy tweet-ben javasolta, a címkézés, azaz hashtag-elés használatát. Nem volt célja a hashtag oltalom alá helyezése, így az óta széles körben használatos. Instagram, Twitter, Tik-Tok, LinkedIn, Reddit stb. A működési elv minden platformon azonos, tematikus keresést (szűrést) tudunk segítségével végrehajtani.

Mi a hashtag jelentősége a marketingben?

Üzleti szempontból kritikus, hogy a márkád/ üzleted mekkora, milyen összetételű követőbázist tud felépíteni és mennyi idő alatt.

A hashtagek segítségével megcímkézheted a tartalmaidat, amivel azt határozod meg, hogy milyen közönség számára fog megjelenni a publikált social média fotód vagy videód.

A social felületeken a hashtag használat hasonlítható a kulcsszó kutatáshoz, ahol vannak tömeges és felkapott kulcsszavak és vannak kis volumennek rendelkező kulcsszavak egyaránt. A közösségi médiában kulcsszó helyett hashtag-ben, vagyis címkékben gondolkodj.

Amikor a kifejezés elé beszúrod a # jelet, onnantól az kattinthatóvá válik és hasonlóan működik, mint a weboldalak esetében ismert címkék. A címkék használatával egyúttal a kontextust is megadod, amivel a vevőid részére vonzóvá teheted azt.

Ha jól használod a közösségi média címkéket, ez számodra egy ingyenes organikus vevőszerző eszköz lehet, érdemes tehát beépítened a közösségi-média stratégiádba.

A sikerhez természetesen nem csak címkézni kell, alapvetően szükséges a kiemelkedő és vonzó tartalom készítése is.

hashtag használata a vevőszerzésben

Milyen a jó hashtag?

Vagyis mire figyelj a hashtag kiválasztásakor?

  • Releváns legyen
  • Értelmes (érthető) és beszédes
  • Jól illeszkedjen a tartalmadhoz
  • Kapcsolódjon a célközönségedhez
  • Lehetőleg legyen rövid
  • Legyen specifikus

Mit várhatsz a hashtag használattól?

  • Segít szélesebb közönséget elérni a social platformokon
  • Ezáltal növeli a tartalmad felfedezésének esélyeit.

A hashtag használat szabályai. Hogyan hozz létre hashtag-et?

Hashtag létrehozásának formai követelményei:

  • Ne használj szóközt – Egy kifejezés hashtagként történő használatakor ne üssünk szóközt, mert akkor a szóköz utáni rész már egy másik címke lesz.
    (Példa: #pizzahazhozszallitas)
  • Tartalmazhat ékezetet, számot, például #024fogászat; #top10fesztival; 3in1ajanlat
  • Ne tartalmazzon szimbólumokat, különleges karaktert!
  • A # jelet lehetőleg a kifejezés elő tegyük. Ezáltal a közösségi platform is indexeli.

Érdekesség: A HubSpot felmérése szerint „a felhasználók 15%-a keres megoldást a kérdéseire a közösségi médiában, ahelyett, hogy a keresőbe írná be.”

Hogyan írd be a hashtaget? Hashtag beírása laptopon vagy asztali gépről:

  1. Jobb oldali Alt (Alt Gr) és az X billentyű használata, vagyis az Alt+X = # kombináció használata.
  2. Ctrl + bal Alt + X billentyűkombináció.

Népszerű hashtagek és egyedi hashtag-ek

A közösségi média platformokon kétféle stratégia adott a hashtag használat tekintetében. Vannak a sokak által és széles körben használt címkék, és van lehetőséged egyedi hashtag létrehozására.

A népszerű hashtag listákat nyilván sok vállalkozás (is) használja, ott magasabb lesz a verseny. A videód, képed hosszú listán fog megjelenni. A széles közönség magasabb versennyel is társul. Ez nem is csoda.Viszont a tömegesen használt hashtagek használatával a spambot veszély is egyre növekszik.

Amennyiben egyedi hashtaget alkotsz a márkád vagy üzleted részére, szinte biztos, hogy alacsonyabb lesz a közönségméret, de hozzád fogják kötni azt a címkét, amennyiben következetesen és tartósan használod.

  • Ne adj minden áron #-et minden bejegyzésedhez, csak akkor, ha valóban ad hozzá plusz információt, értéket.
  • Hashtag kutatással nem csak a célcsoportod térképezheted fel, hanem kiváló eszköze a konkurenciád is felkutasd.

Hány hashtaget használjak egyetlen tartalomhoz?

Felmerülhet benned a kérdés, – jogosan – hogy hány darab hashtag adható egy posthoz? A szakma többéves ajánlása, hogy egy média-tartalomhoz maximum 10-12 darab hashtag hozzáadása, ami a legjobb eredményeket hozza.  Ennél többet is hozzá lehet adni, de az már kontra-produktív lehet. Vannak olyan marketing szakértők, akik 5-10 darabra esküsznek.

Mi az a 3-mas hashtag stratégia?

A 3×3-mas Tik Tok stratégia

Egy történetben (story) vagy bejegyzésben körül-belül három hashtag szóljon rólad, szóljon a márkádról, üzleti fiókodról.
 (Például.: #tartalomdesign; #marketingrendszer #onlinevevoszerzes)
3db hashtaggel írd körbe, mi az a téma vagy problémakör, amiről szól a videó / kép
 (Pl.: #tiktokmarketing, #socialmedia, #onlineugyfelszerzes)

3db hashtag képviselje a közönségedet (#startup; #kkv; #vallalkozasfejlesztes)

Az átlagos tartalmak többsége várhatóan nem válik virálissá a weben, de attól még ez egy jó és működő stratégia.

Honnan tudod, hogy mik a népszerű hashtag-ek egy témában?

A hashtag kutatást több eszköz segítségével is végezhetsz.

A legegyszerűbb a platform keresőmezőjén keresztül történő tájékozódás:

  • Megnyitod a keresőmezőt
  • Beírsz egy hashtag-et, amiről azt gondolod, hogy érdekes lehet a tartalmadhoz. Pl.: #streetfood, #gyorsétterembuda
  • Ekkor a kereső mezőben megjelenik egy sor ajánlott kapcsolódó címke, amit a rendszer ajánl a kifejezés alapján.
  • Ezek elérési mennyiségeit látod a kifejezések melletti bejegyzések számában

Az Insta platformon belüli mérés: Elemzések menüpont alatt megtalálható, miden egyes bejegyzésnél, storynál, videónál.