A B C D E H K M N P R S U W
Ko Kp

Konverzió

Mi a konverzió jelentése?

A marketing szempontjából konverzióról akkor beszélünk, amikor a „látogatóból vevő válik”.  A marketing szent grálja a konverzió. Mindenki hallott róla, de a legtöbben nem pontosan tudják, hogy mi mindent érthetünk a fogalom alatt.

Egy másik meghatározás szerint konverzió az a folyamat, ami során a potenciális vevő megtesz egy a vállalat által kívánt lépést. Ez a kívánt cél lehet vásárlás, megrendelés, feliratkozás, visszahívás kérése és még sorolhatnánk.

Konverziók az online marketingben

Az online marketingben minden mérhető, így a kampányok az üzleti célok elérése érdekében valós időben nyomon követhetők és folyamatosan optimalizálhatók.

A konverziók előre meghatározott online eseményeket jelentenek. Az e-book letöltéstől kezdve a hírlevél feliratkozásig.

A konverziót gyakran arányszámként használjuk. A teljes potenciális halmazból, mennyi konverzió lett végrehajtva? Százalékos formája a konverziós ráta.

A marketingben szinte minden lépés/ vevő által tett akció lehet konverzió.

konverzió

Konvertálás mint vevővé válás a marketingben

Ahány üzleti cél annyi konverziós lehetőség. Ha hírlevelet küldünk, nyilván elsődleges számunkra a magnyitási arány. Aztán a levélben található továbbkattintási ráta. Mindkettő konverzió az email marketingben.

Egy kampány során alkalmazott sales landing page esetében a konverzió a CTR, illetve a CTA-ra való kattintás, majd a végső weboldalon elvégzett akció. De lehet konverzió akár a lap aljáig történő görgetés, ha a cél az üzenet elolvasása. Ugyan így az oldalon eltöltött időtartam is.

Néhány tipikus konverziós cél:

  • Vásárlás weboldalon
  • Post megosztása közösségi médiában
  • Vállalat hívása telefonon
  • Kérdőív jelentkezési lap kitöltése
  • Hírlevél feliratkozás
  • Ingyenes e-book letöltése
  • Ingyenes próbaidőszak elindítása
  • Webináron történő részvétel
  • Termék értékelés leadása weboldalon 

 Mi lehet konverzió a b2b szegmensben?

Vállalatközi marketingben konverzió lehet:

  • kapcsolatfelvétel űrlap kitöltése
  • kutatási összefoglaló / termékkatalógus letöltése
  • Ingyenes próbaidőszak elindítása

A végső üzleti cél mindig a potenciális ügyfél előre haladása az értékesítési csatornában.

Konverzió típusok a marketingben

Puha (Soft) konverziók

Ezek jelentős érdeklődést jelezhetnek, de nem eredményeznek közvetlen bevételszerzést. Például: hírlevél feliratkozás, márka követése a közösségi médiában. Ezek a konverziók értékesek és szükségesek lehetnek a további elköteleződéshez és a hosszabb.

Kemény (Hard) konverziók

Ide soroljuk a bevételt generáló konverziókat, mint például vásárlások, előfizetések. A legtöbb marketing kampány végső célja ez.

Mikro-konverziók A kemény konverziókhoz több kisebb mikro-konverzió által is vezethet út. Ezek lehetnek tipikusan ismétlődő lépések egy-egy vállalkozás weboldalán. Mikro-konverzió például a termék hozzáadása a kosárhoz, vagy kívánságlistára történő helyezés, esetleg a termék megfigyelése.