A B C D E H K M N P R S U W
Ko Kp

KPI

KPI jelentése

Mi a KPI magyarul? A KPI az angol rövidítésKey Performance Indicator”, magyarul kulcsfontosságú teljesítmény mutatót jelent.Az üzleti stratégiában a vállalati tevékenység valamennyi területén (sales, marketing, hr, pénzügy), széles körben alkalmazott mutatók, mérőszámok.

A KPI szerepe: A jól megválasztott KPI-ok, kulcsmutatók a vállalat részére folyamatosan iránymutatóvá válhatnak, ahhoz hogy valóban a stratégiai célok felé történjen az elmozdulás, a beavatkozások, fejlesztések a cél felé vigyék az üzletet.

FIGYELEM! Üzletáganként és iparáganként is eltérő azonban a KPI-k köre, aminek megértése és mérése valóban segít megérteni az üzleti célokhoz való hozzájárulást.

A marketingben alkalmazott kulcs teljesítmény mutatók segíthetnek a nyereséges csatornákra való fókuszálásban, a helyes irányba történő beavatkozások meghozatalában. A kérdés csak az, a KPI-ok meghatározásakor melyik üzleti célokat határozunk meg.

kpi

A SMART módszer segít mérlegelni a legfontosabb szempontok alapján:

  • Specific – Elég részletesen meghatározott-e az elérendő üzleti cél?
  • Measureable – Megfelelően mérhet-e a kívánt cél egészben és folyamatában?
  • Attainable – Mennyire reális az üzleti cél?
  • Relevant – Ténylegesen az üzleti cél elérését segíti a mérés?
  • Time based – Milyen időtávon kell elérni a célt?

Az üzleti célok minden egyes vállalkozásnál egyediek. Piaci pozíciójuktól, rendelkezésre álló büdzsétől, stratégiai céljaiktól függnek.

A pontosan számszerűsített, időben is meghatározott, reálisnak ítélt üzleti célhoz hozzá kell rendelni a méréshez megfelelő kulcsmutatókat (KPI). 

Vizsgáljunk meg egy kitűzött célt:

  1. Év végéig szeretnénk növelni a webes ajánlatkérésekből származó üzletkötések számát 10%-kal.

    Ekkor a lehetséges kulcs-mutatók a következők lehetnek:
  2. Ajánlatkérések száma (form kitöltések)
  3. Elkötelezett munkamenetek száma
  4. Ajánlatkérések aránya, látogatószámhoz képest
  5. Visszafordulások aránya

TOP 10 marketing KPI, amit mérni érdemes

A marketing (KPI) kulcs teljesítménymutatók hozzájárulnak a marketing stratégia megvalósításához. Mérhető információkat nyújtanak a marketingvezető és csapat részére a marketing tevékenység optimalizálásához.

A marketing metrikák a napi eredményeket, kritikus faktorokat mérik és időszakos változásaikat, trendjeiket mutatják meg. Az online marketingben szerencsére minden mérhető és ami mérhető azon lehet javítani.

A 10 leggyakoribb marketing mérőszám

 Csatornánkénti bevétel (revenue/ Channel)

Megmutatja, hogy a vevőink melyik csatornából származnak. Megítélhetjük, hogy melyik marketing csatornák működnek legjobban a szegmensünkben.

Konverziók száma

Minden esetben kíváncsiak vagyunk a megvalósuló célok számára. Konverzió több elvárt cselekvés lehet, nem csak a vásárlások. Feliratkozás, ajánlatkérés, telefonhívás stb.