Mit jelent a landing page?
A „landing page” (magyarul: érkezési oldal) egy olyan weboldalt jelent, amit egyetlen célnak alárendelve készítettek el. Ez a cél arra vonatkozik, amit a látogatótól várunk.
Az elvárt célt az online marketing konverziónak hívja: ami sokféle lehet és függ az iparág sajátosságaitól, az adott marketing kampány típusától és végső céljától, a szolgáltatás összetettségétől és értékétől.
Egy landing page lehetséges céljai:
- Lead generálás, feliratkozás,
- kapcsolatfelvétel,
- előrendelés,
- tesztidőszak indítása
- Ajándék infótermék általi feliratkoztatás (opt-in)
Hogyan épül fel a jó langing page?
Milyen a jó landing page? Tartalmilag és formailag is a célkonverzió eléréséhez szükséges alárendelni, mind a formai megjelenést, mind a tartalmat. Ez alapján nincsen két egyforma érkezési oldal. Viszont több támpont is felsorolható, ami alapján a kívánt cél elérhetjük vele.
Landing page tartalmi és formai felépítése
A landing oldal felépítését tekintve különbözik egy szokásos weboldaltól:
- Hiányzik a menüsor. A landing page egyetlen URL alatt elérhető weboldal, aminek nincsen menüsora (sem felső, sem alsó). Ennek oka, hogy a látogató figyelmét lehetőleg semmi sem vonja el a lineáris haladásról, amit az érkezési oldalon elhelyezünk.
- Korlátozott számú kifelé mutató linket tartalmaz.
- Landing page hossza: A landing page minden esetben egy jól körülhatárolt témát dolgoz fel. Legyen az egyetlen termék előnyeinek megismertetése, eseményre való igény felkeltése, bizalom megnyerése egy szolgáltatással kapcsolatban.
A landing page terjedelmét illetően nincsen általánosan javasolható terjedelem. Nem a hossztól lesz jó vagy rossz.
Mik a landing page elemei?
- Az érkezési oldalakon tetszőlegesen használhatók az alábbi elemek:
- Címsorok, szövegtörzsek, kiemelések
- Képek, grafikai elemek, animációk, ikonok
- Videók
- Gombok (CTA = Call to action) cselekvésre történő felhívás
Egy landing page akkor lesz hatékony, ha betölti a funkcióját. Ehhez kell igazítani az egyedi tartalmát:
Tartalmazza a brand és márka-arculatot. Színek, grafikák, font típusok egyedi és jellemző, felismerhető és konzisztens használata.
Tartsa fenn a befogadó figyelmét.
Itt a célcsoport jellemzőiből érdemes kiindulni. Milyen a demográfiai, médiafogyasztási jellemzői. Midig legyen megfelelően tagolt a tartalom, mert könnyen elveszhet a figyelem. Egy jó érkezési oldal minden tárgyi és érzelmi elemet felsorol, ami a hatékony meggyőzést támogatja.
Cselevésre történő felhívás (CTA)
A felhávásokat már az első nagyobb bekezdés után érdemes szakaszosan, többször elhelyezni, hiszen az egész oldal lényege, hogy a kívánt akció megtörténjen.
Világosan és érthetően felsorolja a termék/ szolgáltatás előnyeit. Vizuálisan is vonzóvá teszik az ajánlatot.
A célkonverziótól függően a landing oldalt sokszor másképp is nevezi a marketing szakma:
- Feliratkoztató oldal
- Statikus oldal
A landing page működhet: Marketing kampány részeként, amikor hirdetési csatrnákból külünk látogatókat az oldalra PPC kampányból, email kampányból. Vannak viszont olyan érkezési oldalak, amik organikus fogalom részére készítenek.
Hogyan mérjük a landing oldal hatékonyságát?
A konverziós ráta (conversion rate) mutatja meg objektíven a landoló oldal eredményességét. A számítási módja: Összes látogató / megtett konverzió. A konverziós ráta 0-100% közötti hányados, természetesen minél magasabb a konverziók száma, az utal a landing oldal erejére.
Hogyan optimalizálható egy landing oldal?
A kampányoldalak optimalizálásának módszere az A/B teszt (split teszt). A konverzió optimalizálás (CRO) során mindig „A” és „B” verzió készül az oldal elemeinek meghatározott változtatásával. Az optimalizálás a kampánytól függő folyamat. Állandó kampányokat érdemes és lehetséges is csúcsra járatni, a végletekig optimalizálni.
A landiging oldalak split tesztjei rendszerint már a kampány indításakor A/B verziókkal indulnak, az optimalizálás folyamatos, ahol mindig a hatékonyabb verziók kerülnek továbbvitelre a kampányban (éles verzióban).
Az A/B teszt előnyei:
- Nem igényel plusz erőforrást, olcsón végezhető
- Egyszerűen kiértékelhető
Az A/B teszt hátránya:
Vannak olyan esetek, amikor nehéz kontrollálni az egyéb külső tényezőket, amik hatással lehetnek egy landing oldal teljesítményére. (Más aktuális kampányok, nyomtatott sajtó kampányok hozzáadott hatása, szezonalitás)
Ha te is hatékony landing oldalt szeretnél, olvas további a landing oldal készítésről, vagy keress minket, hogy elkészíthessük a számodra megfelelő érkezési oldalt.