Mi a lead jelentése a marketingben?
A „lead” vagy „prospect” jelentése üzleti életben, érdeklődő, más szóval mindenki, aki potenciális vevőként azonosítunk, aki egy meghatározott termék, szolgáltatás iránt érdeklődik.
Sales megközelítésben a „lead” a kapcsolatfelvételi lehetőségre utal a potenciális ügyféllel. A marketing feladata hogy folyamatosan, értékes (tehát releváns) érdeklődőket szállítson az értékesítési osztálynak, vagy direkt értékesítés esetén webáruháznak, weboldalnak.
A vállalatok értékesítési osztályának feladata, hogy az érdeklődőkből ügyfelek legyenek.
A weboldalnak is megvan a konverziós képessége, hogy az érdeklődőből ügyfél legyen. minden marketing erőfeszítés ezt célozza végső soron.
Lead gyűjtési technikák:
Ahhoz, hogy értékes érdeklődőket szerezz, természetes, hogy egy értékes ajánlattal kell megcélozni a potenciális vevőidet. Ezeket a vonzó értékajánlatokat nevezzük lead mágnesnek is (angolul: lead magnet). A lead mágnes olyan ajánlat, mint amilyen a reklámok között a „viral content”, tehát nehéz neki ellenállni.
Nézzük sorban, milyen lead generáló lehetőségek vannak:
A weboldalra tekints úgy, mint konverziós eszközre, ami képes a vállalkozásod számára értékes érdeklődőket hozni. Email listákat, adatbázist építhetsz, érdeklődőket hozni az értékesítési tölcsérbe.
Milyen adatok a lead gyűjtés leggyakoribb működő elemei:
- Email cím
- Telefonszám
- Lakcím
A lead segítségével új érdeklődők lépnek be az értékesítési tölcsérbe, akivel ráadásul platformoktól (részben) függetlenül, közvetlenül is kommunikálhatsz. Ez egyre értékesebb kincse ma minden vállalkozásnak.
Növeld, a kontakt-listádat lead generálás eszközeivel, közvetlenül a weboldaladon. Vállalatnak magának kell kiválasztania a célközönség alapján, hogy mi számára a megfelelően vonzó lead szerző eszköz.
Néhány eszköz kkv lead szerzéshez:
- E-book
Könnyen érthető és értékes információk egy adott témáról. - Sablon, checklista
A sablonok egy másik jó leadszerző lehetőség, abban az esetben, ahol az ügyfeleknek sablonokra van szükségük. Például egy marketing kivitelező cég hasznos ellenőrző listát hozhat létre a feliratkozásért cserébe.
Egy-egy sablon felajánlása hatékony módja az ügyfelek bevonásának, mert valami könnyen érthető hasznos dolgot ad nekik. A sablonok építik a szakmai bizalmat a leendő vevőkben.
- Webinár
A webinár kiváló lehetőség a vevőknek, hogy mélyebben tájékozódjanak egy témában, hogy találkozzanak a vállalkozásoddal, és hogy kérdéseket tegyenek fel, ami segíti a további elköteleződést, építi a bizalmat. - Kutatási anyag
A potenciális vevők részére igen vonzó lehet a részletes tanulmány egy speciális területről. A lead szerző eszköz minden iparágban használható és segít, hogy az érdeklődők a szakmaiságról már meggyőződve, közelebb kerüljenek a vállalkozáshoz, ami hitelessé válik a szemüben. - Esettanulmány
Az eszköz kedvező lehetőséget ad a vállalkozásnak, hogy kiemelje a megoldásai előnyeit a versenytársakéhoz képest. Az esettanulmány a sikereken keresztül bizonyítja a vállalat képességeit.
Miért készítsen minden vállalkozás saját leadszerző eszközt?
A végső cél az ügyfelek kapcsolati adatainak a megszerzése, a még kételkedők meggyőzése és a marketing csatornába terelése. Minden vállalkozás számára javasolt, hogy legyen saját leadszerző eszköze, csatornái. Természetesen ennek igazodnia kell a vállalat profiljához, a képviselt iparághoz, stb.
A személyes adatok megosztásának elérése, nem könnyű feladat, ez a marketing feladata, hogy mivel tudják cselekvésre ösztönözni az érdeklődőt. A lead-szerző eszköz optimalizálása is ajánlott. A létrehozás és publikálást követően lehetőség van a finomhangolásra.