7 A B C D E F H K L M N O P R S U W
Op Or

Organikus jelentése

Mit jelent az „organikus” kifejezés az online marketingben?

Az organikus kifejezéssel a keresőoptimalizálás és az analitika során is találkozhatunk. Organikusnak nevezzük a webes forgalom azon részét, amely hirdetések nélkül, kizárólag keresőmotorokon keresztül valósul meg. Az organikus forgalom a tárgyhoz tartozó lényeges és hasznos tartalomnak köszönhető.

Ameddig a keresőmotorok (Google, Bing, Yandex, Yahoo, stb.) a rangsorolási tényezőik (algoritmusaik) között kiemelkedő helyen áll a relevancia és a felhasználó részére okozott hasznosság addig erre a webes tartalmak létrehozása, tervezése során is törekedni kell.

Bármely weboldal forgalmát alapvetően vagy fizetett forrásból érkező (hirdetések) valamint organikus forrásból érkező forgalomként kategorizáljuk. 

A kereső optimalizálásban pedig mindig a végső célként az organikus forgalomnövelés áll. Itt is igaz, hogy a létrehozandó forgalomnak is relevánsnak kell lennie. Hiszen akkor értékes a plusz organikus forgalom, ha az olyan keresési kifejezések által és szituációkból jön létre, akik egyébként a weboldal potenciális vevői, vagy felhasználói.

organikus weboldal forgalom és találatok

Fizetett vagy organikus forgalom?

Nyilván azzal valamennyi weblap tulajdonos szembesül, hogy a keresők találati oldalain mindössze 10 legjobb találat számára van hely. Ebből is az első 2-3 találat szerzi meg a látogatások döntő (70-80%-át).

Ebből adódik, hogy mennyire fontos versenytényező, hogy az organikus forgalom érdekében mit tesz egy vállalkozás. Mennyire része a tartalomkészítésnek a szemlélet, ami magában foglalja a SEO-t is?

Mitől értékes az organikus webes forgalmad?

„Ingyenes” weblap forgalom

Egyrészt közvetlenül nem kerül pénzbe (Persze a tartalmat, amivel elérted, egyszer valaki elkészítette, rászánta a pénzt, időt, tudását) de onnantól folyamatosan a weboldaladnak dolgozik az adott tartalom, ha nem beszélhetünk tartalmi avulásról.

Érintett és aktívan kereső célközönség

Amitől még értékesek az így szerzett látogatók, az hogy lényegesebben több időt töltenek el az oldaladon (átlagosan), illetve az éppen aktuális érintettségünkél fogva nagyobb eséllyel és könnyebben elköteleződnek, ha számukra elfogadható megoldást kínálsz a weboldalon.

Hosszútávon működő organikus webhely látogatások

Mindaz a forgalom, amit organikus forrásból érsz el hónapról-hónapra egy fix forgalmat jelent a webes üzleted részére. Kiegészíti, vagy akár kiválthatja a hirdetési büdzsé egy részét, hosszú távon. 

Hogyan növeld a weboldalad organikus forgalmát?

Legyen a marketinged sarkalatos része a SEO!

Mit jelent ez? Bármely üzletágban versenyzel, bizonyára megvan a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódó kulcsszó kör. Egy a szakmában kulcsszó-térképnek is nevezik. Ebben benne vannak mindazok a rövid és általános kulcsszavak, amiket az emberek az online keresések alkalmával leggyakrabban begépelnek és keresnek.

Ezek köre lehet igen széles is, akár több ezer kulcsszó vagy keresési kifejezés. Minden kulcsszónak megvan a jellemző keresési volumene, amit a Google statisztikáz, megvan a rangsorolási nehézségi foka. Természetesen a legnépszerűbb keresési kifejezésekkel együtt jár a nagyon magas verseny. Ezekre a kulcsszavakra a legnehezebb organikusan első találati oldalas helyezést elérni. Ezek az ún generikus kulcsszavak.

Blog mint vevőszerző eszköz

Weboldal és webshop felületen is igen hasznos eszköz tud lenni a blog. Soha ne felejtsd el, hogy a vevőidnek készül. A blog tartalma fogyasztható és érdekes formában képes feldolgozni egy-egy problémát és annak megoldásait a szolgáltatásod segítségével, miközben beépíti a SEO kulcsszó-lista vonatkozó részeit a szövegbe.

A blog tehát egy olyan belépési pontként működhet a weboldalon, ami elköteleződést épít és valódi vevőket tud szerezni. 

Webes tartalmak megosztása linkszerzési céllal

A weboldalon a szöveges tartalmak mellett egyedi képek, videók is helyet kaphatnak. Az organikus forgalom maximalizálása érdekében ezeket a social-media platformjaink rendszeresen osszuk is meg. Ezáltal szélesebb közönséghez is jut a tartalom, illetve a megosztások által a weboldalad is értékes hivatkozásokhoz jut (backlinkek).

Képek szerepe az organikus forgalomszerzésben

 A technikai-seo része, hogy a weboldalon használt illusztrációk, képek minősége, tartalma milyen. A képek által többlet információhoz juttathatjuk a Google robotokat, hogy mi található a képen. Erre szolgált a helyettesítő szöveg mező a képek adatai között. Ezt mindig érdemes kitölteni, ha éppen nem csak díszítő elemről van szó a weboldalon. Webshopban termék képeknél pedig kötelező!

Hogyan mérheted a weblapod organikus forgalmát?

  A webes analitikára két ingyenes, ám hatékony eszközt ajánlunk a Google-től.

  • Google Analytics 4 (GA4)
  • Google Search Console

 A Google Search Console eszköz alapértelmezésben a weboldal organikus fogalmát mutatja meg (többek között).  A menüben a „teljesítmény” pontban található az organikus forgalom bontása. Kattintás szám, megjelenések, pozíció és egyéb hasznos metrikákkal.

https://search.google.com/search-console

A Google Analytics egy sokrétű és ingyenes mérési eszköz a Google-től. Minden weboldal és webshop számára ajánlott a használata. Hogy a GA4 irányítópultján hol találod meg az organikus forgalom adatait?

 Ügyfélszerzés / Organikus keresések

https://analytics.google.com/