7 A B C D E F H K L M N O P R S U W
Ur Ut Ux

UTM paraméterezés

UTM paraméterezés: Hogyan optimalizáljuk az online kampányaink követését?

A pontos mérés és nyomon követés kulcsfontosságú a sikeres online kampányokhoz. Az egyik legfontosabb eszköz a kampányok hatékonyságának mérésére az UTM paraméterezés. De mit is jelent az UTM, hogyan segíthet a kampányok követésében, és hogyan alkalmazhatjuk hatékonyan a különböző paramétereket?

Ebben a szócikkben részletesen bemutatjuk az UTM és URM paraméterek szerepét és használatát.

online kampány UTM paraméterezése

Mi az az UTM és miért fontos?

Az UTM (Urchin Tracking Module) paraméterek egy sor kód, amelyeket a URL-ekhez adunk hozzá annak érdekében, hogy nyomon követhessük a látogatókat a különböző kampányokon keresztül. Az UTM paraméterek segítségével pontosan láthatjuk, hogy a látogatók honnan érkeztek, milyen forrásból, milyen médiumon és hogyan léptek interakcióba a weboldalunkkal.

Az UTM paraméterek használata lehetővé teszi, hogy a Google Analytics és más analitikai eszközök révén részletes információkat nyerjünk a kampányaink teljesítményéről, ezáltal finomhangolhatjuk a stratégiánkat és jobb döntéseket hozhatunk.

Az UTM paraméterek típusai

A Google különböző UTM paramétereket kínál a kampányok nyomon követésére. A leggyakrabban használt UTM paraméterek a következők:

1. utm_source – Forrás

Ez a paraméter jelzi, hogy honnan érkeztek a látogatók. Például egy e-mail kampány vagy egy közösségi média hirdetés forrásaként szolgálhat.

Példa: utm_source=facebook

2. utm_medium – Médium

Ez a paraméter arra szolgál, hogy megmondja, milyen típusú hirdetést vagy promóciót használtunk. Lehet például „cpc” (kattintás alapú hirdetés), „email”, „social” vagy „banner”.

Példa: utm_medium=cpc

3. utm_campaign – Kampány

Ez a paraméter az egyes kampányok azonosítására szolgál. Az egyes hirdetési kampányokat egyedi kóddal láthatjuk el, hogy később könnyen követhetjük a teljesítményüket.

Példa: utm_campaign=nyari_akcio

4. utm_term – Keresési kifejezés (opcionális)

Ez a paraméter arra szolgál, hogy nyomon kövessük, milyen kulcsszavakat használtak a felhasználók, amikor rátaláltak az oldalunkra, főként akkor, ha PPC kampányokat futtatunk.

Példa: utm_term=apple+iphone+15

5. utm_content – Tartalom

Ez a paraméter akkor hasznos, ha több különböző hirdetést vagy linket használsz ugyanazon kampányon belül. Az „utm_content” segít abban, hogy megkülönböztethessük az egyes hirdetési kreatívokat.

Példa: utm_content=cta_1 vagy utm_content=cta_2

Hogyan kell csinálni az UTM paraméterezést?

A következő lépések segítenek abban, hogy helyesen állítsuk be az UTM paramétereket a kampányainkhoz:

1. URL felépítése

Az UTM paramétereket a cél-URL végéhez kell hozzáadni, és a paramétereket mindig „?” karakterrel kezdjük. Ha több paraméter is szerepel, akkor azokat „&” karakterekkel választjuk el egymástól.

Példa:
https://www.peldaoldal.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=nyari_akcio

2. Google Campaign URL Builder

A Google Campaign URL Builder egy hasznos eszköz, amely segít gyorsan és egyszerűen generálni a megfelelő UTM-paraméterekkel ellátott linkeket. Ezzel az eszközzel könnyedén létrehozhatunk egyedi URL-eket, amelyek segítenek nyomon követni kampányaink teljesítményét.

Link: Google Campaign URL Builder

3. Tesztelés

Mielőtt éles kampányt indítunk, érdemes tesztelni a generált linkeket, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a paraméterek helyesen működnek, és az adatok megjelennek a Google Analyticsben.

Praktikus gyakorlati példák UTM paraméterezésre:

Példa 1: Facebook hirdetési kampány
Ha egy Facebook hirdetésről szeretnénk nyomon követni a látogatókat, akkor az URL a következőképpen nézhet ki:

https://www.peldaoldal.hu/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=szezonalisegyeb

Példa 2: Hírlevél kampány
Egy hírlevél kampány esetén így nézhet ki a paraméterezett link:

https://www.peldaoldal.hu/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=nyariakcio

URM Paraméterezés

Az URM (Universal Resource Marker) paraméterezés hasonló az UTM-hez, de a következő lépés lehet a fejlettebb nyomon követési rendszerekben. Az URM paraméterek gyakran alkalmazottak a többcsatornás marketingkampányok összekapcsolására, és a következő finomabb nyomon követési lehetőségeket kínálják. Az URM segíthet abban, hogy a különböző eszközök és médiumok használatát is részletesebben mérjük.

Gyakori kérédsek az UTM paraméterezéssel kapcsolatban

Ha szeretnéd, hogy kampányaid pengeélesen célzottak és maximálisan optimalizáltak legyenek, bízd ránk a PPC hirdetések kezelését! Tapasztalt csapatunk segít elérni a legjobb eredményeket és a legnagyobb megtérülést.

Lépj kapcsolatba velünk, és indítsuk el a sikeres kampányodat!