7 A B C D E F H K L M N O P R S U W

CTA jelentése

Mi az a CTA (Call to Action) és hogyan használd az online marketingben?

A CTA, vagyis  a „Call to Action” (magyarul cselekvésre történő ösztönzés) egy olyan online marketing kifejezés, amely egyértelmű iránymutatást ad a látogatónak vagy olvasónak a következő lépésre.

Megjelenési formáját tekintve ez lehet:

  • egy gomb,
  • link,
  • szöveges utasítás,
  • vagy bármi olyan elem, ami arra ösztönzi a felhasználót, hogy tegyen valamit,

Például:

  • vásároljon,
  • iratkozzon fel hírlevélre,
  • töltsön le egy anyagot,
  • vagy vegyen részt egy ingyenes webináriumon.

A CTA jelentése a weboldalad szempontjából

A weboldalak működése során a CTA kulcsszereplő, hiszen segít irányítani a látogatót, hogy mi legyen a következő lépése a látogatás során. Mivel a legtöbb weboldal célja, hogy a látogatók valamilyen formában interakcióba lépjenek (vásárlás, feliratkozás, kapcsolatfelvétel), egy jól megtervezett és hatékony CTA segíthet ezen célok elérésében.

A CTA lehet egy egyszerű szöveg, mint például: „Iratkozz fel!” vagy egy színes gomb, amely azt írja, hogy „Vásárolj most!” A lényeg, hogy figyelemfelkeltő legyen, világos utasítást adjon, és ösztönözze a felhasználót, hogy végrehajtsa a kívánt cselekvést.

Bevált javaslatok hatékony CTA-k írására

 Legyen világos és konkrét

A CTA-nak mindig világosan kell kommunikálnia, hogy mit várunk a felhasználótól. Kerüljük az olyan homályos kifejezéseket, mint „Tudj meg többet” helyett inkább használjuk a „Tudd meg, hogyan kezdheted el” vagy „Ismerd meg az ajánlatunkat” típusú kifejezéseket. A lényeg, hogy a felhasználó azonnal tudja, mit kell tennie.

Példa:

  • „Vásárolj most” vagy „Tudd meg, hogyan szerezheted meg 20%-kal olcsóbban!”

Keltse fel a sürgősség érzését

A határidős ajánlat növelheti a cselekvési hajlandóságot. Használjunk olyan kifejezéseket, amelyek azt sugallják, hogy az ajánlat időkorlátos, vagy most kell cselekedni, hogy a felhasználó ne hagyja ki a lehetőséget.

Példa:

  • „Ne hagyd ki! Az ajánlat 24 órán belül lejár!”
  • „Most van a legjobb időpont vásárolni!”

A CTA gombnak ki kell tűnnie az oldal többi eleméből. Használjunk kontrasztos színeket és olyan formát, amely vonzza a figyelmet, de nem túlságosan tolakodó. Emellett az egyszerűség kulcsfontosságú, a túlzott díszítés csökkentheti a gomb hatékonyságát.

cta minta weblapon

Tűnjön ki a CTA a dizájnban

Példa:

  • Egy egyszerű, erőteljes „Vásárolj most” gomb, világos háttérrel és szembeötlő színekkel.

 Használj erős igéket

A CTA szövege kulcsfontosságú a hatékonyságban. Erős igékkel, például „vásárolj”, „töltsd le”, „iratkozz fel”, „kezdd el”, érhetjük el, hogy a felhasználók aktívan cselekedjenek. A gyenge, passzív igék helyett inkább az aktivitásra ösztönző kifejezéseket használjunk.

Példa:

  • „Szerezd meg most!” , „Bővebb információért kattints ide”, „Kérem az e-book-ot” stb.

Bevált CTA típusok a különböző weboldaltípusokon

cta weboldalon

CTA a szolgáltatói weboldalon

A szolgáltatói weboldalon a CTA célja, hogy a látogatót azonnali lépésre ösztönözze, például kapcsolatfelvételre, ajánlatkérésre vagy konzultációra. Fontos, hogy a CTA könnyen elérhető és jól látható legyen, hogy a felhasználó egyszerűen kapcsolatba léphessen a szolgáltatóval.

Példa:

  • „Kérj ingyenes konzultációt”
  • „Lépj kapcsolatba velünk”

CTA egy webáruházban

A webáruházakban a CTA-k azonnali vásárlásra, kosárba helyezésre, vagy ajánlatok megtekintésére vonatkoznak. Az online vásárlás folyamatának minden lépésében segítenek, hogy a felhasználó gyorsan és könnyen végrehajthassa a kívánt műveletet.

Példa:

  • „Vásárolj most”
  • „Tedd a kosárba”

CTA landing oldalakon

A landing oldalon egy specifikus akcióra, például letöltésre, regisztrációra vagy vásárlásra kell fókuszálni. A CTA-nak egyértelműnek és szembeötlőnek kell lennie, hogy a felhasználó egyetlen, jól meghatározott cél felé haladjon.

Példa:

  • „Töltsd le ingyenes e-bookunkat!”
  • „Iratkozz fel a hírlevelünkre!”

CTA e-mail marketingben

Az email marketingben a CTA gyakran a hírlevél olvasóit ösztönzi valamilyen konkrét akcióra, mint vásárlásra, ajánlatkérésre, vagy egy új blogbejegyzés elolvasására. Az e-mailek CTA-jai jellemzően közvetlenek és egyértelműek, hogy a felhasználó ne tévessze el a célt.

Példa:

  • „Használd most a kedvezménykódot!”
  • „Olvasd el a legújabb cikkünket!”

5 kérdés a CTA készítéssel kapcsolatban

Bízd ránk weboldalad elkészítését, hogy valódi, mérhető eredményeket érj el!
Csapatunk a legmodernebb online marketing stratégiákkal segít, hogy minden egyes látogató potenciális ügyféllé váljon. Kérj ingyenes konzultációt, és tudd meg, hogyan építünk sikeres marketing rendszert!